Naiset, jotka omaavaat vasemmisto/tasa-arvo ideologian, pistättekö illallislaskun puoliksi?
Pistättekö treffi-illallislaskun puoliksi seuralaisenne kanssa, vai pitääkö miehen maksaa lasku?
Kommentit (35)
Ei kun molemmat maksaa omansa. Toi puoliksi on epäreilua jos toinen esim. syö ja juo satasella ja toinen kolmella kympillä.
Mulla on niin pieni palkka että en halua tuhlata sitä taksiin. Koen että seuralainen on herrasmies jos tulee kanssani juoppobussilla eikä rupea vänkäämään että minun pitäisi maksaa puolet hänen taksistaan. Deitti koki tämän epäreiluksi koska minulla on kuukausikortti ja hän olisi juotunut maksamaan kertalipun plus yölisän mikä on melkein sama kuin puolet taksimatkasta. Asuttiin siis samassa lähiössä.
Nyt olemme enää kavereita. Koen helpommaksi seurustella henkilön kanssa jolla on suurinpiirtein sama tulotaso. Odotukset ja harrastukset on samassa maailmassa.
Periaatteessa kyllä, mutta olen 50 enkä käy treffeillä. Parisuhteessa kulut jaetaan reilusti kulloisenkin rahatilanteen mukaan, ja ravintolassa suurin piirtein kumpikin maksaa vuorollaan.
Pistän. Tai mieluummin niin, että molemmat maksavat omansa. En tietenkään nosta asiasta meteliä, jos mies ei anna minun maksaa. Minä voin maksaa siinä tapauksessa seuraavalla kerralla.
Riippuu tilanteesta. Joskus puoliksi, joskus kumpikin maksaa omansa, joskus hän maksaa kaiken, joskus minä maksan kaiken.
Ei laskua laiteta puoliksi vaan kumpikin maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kerran elämässäni treffeillä, maksoin omat juomani.
Eli mies maksoi ravintolassa kaiken syömisenne ja sinä oman jäävetesi. Ihana nainen.
Hah mä maksan kun miehelläni ei ole rahaa. Mielelläni maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies maksoi ravintolassa kaiken syömisenne ja sinä oman jäävetesi. Ihana nainen.
Puhuttiinko tuossa mitään syömisestä?
Puoliksi menee, monta vuotta minä maksoin enemmän.
Miehen kanssa yhteinen tili ja molempien palkat menee tuolle tiulle. Nyt palkat satasen tarkkuudella samansuuruiset, monta vuotta mun palkka oli reilusti suurempi. Kun kaikki käytetään ja laitetaan säästöön kuukauden aikana, niin lopputulema on se että maksetaan kaikesta tulojemme suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytiin baarissa eikä kumpikaan syönyt. Päädyttiin sitten samaan punkkaan ja nykyisin ollaan oltu jo vuosia naimisissa. Miksi tehdä asioista niin vaikeita miettimällä maksupolitiikkoja ja kaiken maailman illallisia.
Treffikumppani on aina halunnut maksaa koko päivällislaskun, vaikka muodon vuoksi toki tarjoudun oman osuuteni maksamaan.
Ainoastaan kerran olen ollut illallisella treffien päätteeksi, kun oli ensin hummattu koko ilta. Silloin maksoin oman ruokani, koska mies ei syönyt ollenkaan.
Jep. Laskut erikseen, tai sitten tarjotaan vuorotellen. Kun suhde on vakiintunut, se, jolla on rahaa, maksaa. :D (Ja "miesasiamiehille" tiedoksi, että esim tällä hetkellä se olen minä.)
En ole vasemmistolainen, mutta kannatan tasa-arvoa. Ravintolalaskun maksaminen menee täysin tilanteen mukaan. Usein minä maksan koko laskun, etenkin silloin kun olen itse ehdottanut ravintolaan lähtöä.
Sukupuolten välisessä tasa-arvossa on vielä sen verran isompia ongelmia ratkottavana, että koen keskustelun ravintolalaskusta täysin epärelevanttina tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytiin baarissa eikä kumpikaan syönyt. Päädyttiin sitten samaan punkkaan ja nykyisin ollaan oltu jo vuosia naimisissa. Miksi tehdä asioista niin vaikeita miettimällä maksupolitiikkoja ja kaiken maailman illallisia.
Roskaväellä suhde tuppaa aina alkamaan kännistä ja siitä seuraavasta panemisesta.
Vasemmistolaiseen ideologiaan kuulunee että joku muu (miehet/valtio) maksavat laskun, vaikka sitten velaksi?
Vasemmistolainen vihervassarihippi olen ja ihan itse haluan maksaa omat laskuni. Aina. Olen myös tehnyt töitä ala-asteelta lähtien ja elättänyt itseni 16-vuotiaasta lähtien. Töitä olen tehnyt lähes aina.
Ladkun jakaminen puoliksi tai se, että molemmat maksaa omansa tuntuu jotenkin lasten treffailulta.
Tarjoutuisin maksamaan koko laskun ja toivoisin, että mies puolestaan maksaisi seuraavalla kerralla (mutta en rupeaisi niistä mitään kirjaa pitämään)
N45
Vaimoni omaa vasemmisto/tasa-arvo ideologian. Itse omaan oikeisto/tasa-arvo ideologian. Jompi kumpi meistä maksaa koko laskun, koskaan ei olla puolitettu. Ihan jo siitä syystä, että meillä on yhteiset rahat yhteisellä tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Ladkun jakaminen puoliksi tai se, että molemmat maksaa omansa tuntuu jotenkin lasten treffailulta.
Tarjoutuisin maksamaan koko laskun ja toivoisin, että mies puolestaan maksaisi seuraavalla kerralla (mutta en rupeaisi niistä mitään kirjaa pitämään)
N45
Ihan samaa mieltä! Teini-ikäinen tyttäreni kun menee treffeille niin hän maksaa oman ruokansa ja juomansa ja hänen poikaystävä omansa.
Kun minä lähden treffeille, niin oletan, että jompikumpi maksaa koko laskun: joskus se olen minä, joskus mies