Merkitseekö miehen pituus?
Tätä aihetta on täällä koluttu, mutta haluaisin oman ajatteluni tueksi saada mielipiteitä ja muiden kokemuksia. Ja toivoisin monipuolisempaa ajattelua kuin tiukan tuomitsevuuden, sillä oikeasti haluaisin päästä tämän asian yli.
Olen tapaillut miestä, joka on suunnilleen minun pituiseni, eli hieman alle 170 cm. Voi olla että on sentin tai pari lyhyempikin minua, en ole varma, koska en pitänyt asiaa merkityksellisenä ja en siis ole kysynyt. Aluksi ajattelin, että se ei minua häiritse. Meillä synkkaa hyvin. Mutta nyt se kuitenkin häiritsee, ja mietin asiaa jatkuvasti.
Oletko ollut samassa tilanteessa ja kasvanut asian yli? Onko suhteesi kaatunut tai jäänyt kehittymättä tämän vuoksi?
Kommentit (91)
185cm pituus ja sen pituus 6cm olis aika kivat
Vierailija kirjoitti:
185cm pituus ja sen pituus 6cm olis aika kivat
6cm on aika pitkä kyllä.
Ei ole itselleni tärkeää. Aviomieheni on 167 cm ja minä 174 cm. Ja juhlissa käytän korkokenkiä, mieskin tykkää vaan että hänen rinnalla on mallimaisen pitkä nainen :)
Minulle pituus merkitsee sen verran, että itseäni lyhyempää en tiedä haluaisinko koska olisimme aika koominen hobittipari sitten koska olen 158cm. Mutta en usko että muuten sopiva suhde siihen kaatuisi, tai ainakin haluan niin uskoa. En ainakaan usko että sellainen jälkikäteen alkaisi ykskaks vaivata jos on jo ihastunut toiseen jokatapauksessa. Mutta voin paljastaa että 190cm mieheni kanssa välillä on tällä pituuserolla myös hankaluuksia, vaikka ei nyt mitään maata kaatavaa. Sanoisin kuitenkin että parasta olisi jos kumppani olisi kuitenkin silleen n. 5-10cm lyhyempi tai pidempi koska siinä ei oo arjen ongelmia kummalakaan paitsi ehkä just joku pinnallisuus tai egon säröytyminen...
Entinen mieheni oli 203 pitkä, voin sanoa, että niin pitkän kanssa miehen pituudesta oli haittaakin. Itse olen vain 163cm. Poikanikin on nyt 17-vuotiaana 199cm, joten on tässä saanut elää pitkien miehieni kanssa jo vuosia. Mutta ei se rakkautta estänyt.
Kaikella on merkitystä, mutta tiedän reilusti alta 170cm miehen, jolla on perhe ja kaveri jolla on paljon nuorempi (uusi)avokki. Ole vain rohkea..rohkea rokan syö
mies53v
Minut on jätetty kerran pituuden takia (olen 172 cm, jättäjä n. 170 cm). Kertoi syyksi tosiaan että olen liian pitkä. Korkkareiden kanssa voi tulla pituutta 177 cm eli ei kestänyt ajatusta että olisi näyttänyt lyhyeltä. No eipä siinä mitään, ex mieskin 174 cm joskus ehdotti että en ostaisi kenkiä joissa on "liian korkeat korot". Miestenkin pituustoiveet ja -kompleksit on totta.
Olen sinkku mutta jos etsisin miestä niin ainoa toive pituuden suhteen on terve itsetunto + kenkieni mahdollisten korkojen kommentoimattomuus.
Minulle ei merkitse, mutta olen huomannut, että oma pituuteni (yli 180 cm) haittaa miehiä. Mieluummin se pitkäkin mies ottaa pienen taskuvenuksen kuin pitkän naisen.
No minulle ei olisi ongelma pitempi nainen. Miehen ja naisen ero tulee muustakin kuin pituudesta. Sitten ehkä jo vähän epäilyttäs, jos naisen hartiat ois leveämmät. Mutta siihen tarvitsee koripallot vaatteiden sisään ;)
Mullakin pituus merkitsee vähän, mies saisi olla mieluiten ainakin noin 177cm, itse olen 175. Enemmän merkitsee se, että miehellä pitää olla leveät hartiat ja sopivasti lihaksia.