Merkitseekö miehen pituus?
Tätä aihetta on täällä koluttu, mutta haluaisin oman ajatteluni tueksi saada mielipiteitä ja muiden kokemuksia. Ja toivoisin monipuolisempaa ajattelua kuin tiukan tuomitsevuuden, sillä oikeasti haluaisin päästä tämän asian yli.
Olen tapaillut miestä, joka on suunnilleen minun pituiseni, eli hieman alle 170 cm. Voi olla että on sentin tai pari lyhyempikin minua, en ole varma, koska en pitänyt asiaa merkityksellisenä ja en siis ole kysynyt. Aluksi ajattelin, että se ei minua häiritse. Meillä synkkaa hyvin. Mutta nyt se kuitenkin häiritsee, ja mietin asiaa jatkuvasti.
Oletko ollut samassa tilanteessa ja kasvanut asian yli? Onko suhteesi kaatunut tai jäänyt kehittymättä tämän vuoksi?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota "haluan tuntea itseni pieneksi naiseksi"-vouhotusta. Isot miehet on vähän pelottavia. Lisäksi niissä on liikaa työtä. Ne syö paljon, selkähieronnan antaminen on kauhea urakka, vaatteet on isoja ja pyykkikone täyttyy nopeammin. Yhtä hyvin voisi hankkia hevosen hoidettavakseen.
Tämä on päivän paras. Mutta niin totta. Itse harrastan neulomista ja miehelle on tylsä neuloa mitään kun kaikki vaatekappaleet on niin järkyn isoja. Välillä myös kyllästyttää toimia patjana kun toinen on kaksi kertaa mua painavampi ja 30 cm pitempi. Mut nuorena iski ahneus kun ajattelin ottaa samalla vaivalla enemmän miestä.
Itse olen naisena vain 156cm pitkä. Miehet joiden kanssa olen seurustellut ovat olleet 178cm, 182cm ja nykyinen (aviomies) on 171cm. Pituudella ei ole ollut vaikutusta miehen valinnassa, mutta toisaalta lähes kaikki miehet ovat minua pidempiä.
Olen 170 cm pitkä nainen, 165 cm riittää miehen pituudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Mä himoitsen pitkiä miehiä, ei siitä pääse mihinkään.
Ja Mä himoitsen hoikkia naisia, ei siitä pääse mihinkään.
Oli nuorena, ensimmäinen aviomieheni oli 198cm pitkä. Silloin ei edes kiinnostanut kuin pitkät miehet, itse olen 171cm. Nykyinen mieheni on ”vain” 178cm, ja todellakin riittää. Ajat muuttuvat, ja nykyään näen miehessä, ja miehissä tärkeämpikäkin ominaisuuksia, kuin pituuden.
Ei, mutta miehellä pitää olla vahvat reidet, tyyliin Olev Annus tai Tom Platz. Tiedän, outo fetissi, mut ei voi mitään(auts).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Mä himoitsen pitkiä miehiä, ei siitä pääse mihinkään.
Jaah, mihin jäi naisten väite siitä että naisten miesmaku kun on niin monipuolinen että kaikille on ottajansa?
No onhan naisten miesmaku monipuolinen. Yksi tykkää pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta, toinen pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta silmälaseilla, kolmas pitkästä, lihkaksikkaasta ja komeasta parransängellä.
Naisia viehättää vahvannäköinen mies
Naiset näyttävät pitävän miellyttävänä miehen lihaksikasta ylävartaloa, vaikka jotkut väittävätkin, että muskelit eivät kaikkia kiinnosta.
Kun 160 naista laitettiin valitsemaan miellyttäviä ylävartaloita kokeessa, naiset valitsivat aina sen, joka oli lihaksikas. Näin kertoo tutkimus, jonka julkaisi Britanniassa Royal Societyn julkaisusarja B.
Näytettyjen valokuvien yksi ryhmä esitteli yliopisto-opiskelijoita. Toisessa ryhmässä oli miehiä, jotka oli valittu kuviin kuntosalilta. He olivat käyneet salilla 3–5 kertaa viikossa. Kuvissa esiintyvien miesten voimaa mitattiin.
Miehen mitattu voima selitti selvästi parhaiten sitä, miten houkuttelevaksi naiset luokittelivat hänet. Se selitti tutkijoiden mukaan 70 prosenttia miehille annetuista pisteistä. Jos mies oli pitkä, miehen pisteet nousivat jopa kymmenen prosenttiyksikköä.
Miehen ylipaino pudotti hiukan pisteitä, mutta ei paljoa.
”Vaikka olet hieman ylipainoinen mutta näytät vahvalta, ei ylipaino juuri haittaa. Vahva ja tukeva kaveri on periaatteessa ok. Tämä voi lohduttaa monia miehiä”, kommentoi tulosta yksi sen tekijöistä, Kalifornian osavaltion yliopiston evoluutiopsykologi Aaron Lukaszewski Guardianille.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/naisia-viehattaa-vahvannakoinen-…
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta miehellä pitää olla vahvat reidet, tyyliin Olev Annus tai Tom Platz. Tiedän, outo fetissi, mut ei voi mitään(auts).
Mitä? Joku muistaa Olevin! Miehen kuva oli isoveljeni seinällä kasarilla 😅
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran esimerkki siitä että nainen on se pinnallisempi sukupuoli.
Tuokin mies on kelpuuttanut mahd jopa itseään pitemmän naisen ja on asian kanssa sujut mutta sinua se häiritsee.
Naisella saa olla kriteerit. Siinä ei miehen kriteerit vaikuta eikä ole mittari sille mitä nainen saa haluta. Eikö ole mullistava ajatus? Mies ei olekaan se mittapuu.
Ei merkitse jos on jo ihastunut. Ei mitään väliä.
Merkitsee. Haluan miehen. Sori.
Liian laiha luikku tai läski ovat myös turn off. Väärän värinen tai liian ruma myös.
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan kun lukee näitä pituuskeskusteluja huomaa ajattelevansa, että aika vähän on odotukset kumppanin suhteen muuttuneet sitten muutaman tuhannen vuoden. - Toki tätä osoittaa arkipäivän havainnotkin. Verraten harvoin näkee pariskuntaa, joista nainen on miestää selkeästi pidempi, tai muutoin isompi. Miehen siis yleisesti odotetaan olevan naista pidempi. En muista nettitreffipalvelimellä yhdenkään miehen hakeneen itseään pidempää kumppania. Sen sijaan nainen voi hyvin ilmoittaa hakukriteereinä sen, että hän hakee (etten sanoisi vaatii) miehen olevan häntä n.n centtiä pidempi. Tätä perustellaan esimerkiksi korkokenkien käyttämisellä.
Ei sentään fyysisellä avuttomuudella, jossa nainen odottaisi pidemmän miehen onnistuvan suojelemaan häntä paremmin. Tämä ilmenee enempi -vähempi rivien välistä, kuten toiveissa, että mies on itsestään ja läheisistään huoltapitävä ja hyvässä työssä ja on koulutettu,. Tai vaikka toiveena siitä, että miehellä olisi kanalopaikka, jonka alle nainen voisi käpertyä.
No, nuo naiset eivät tee fiksusti kun alkavat perustella. Ei mieltymyksiä tarvitse perustella. Heteronainen haluaa kumppanilta tiettyjä vastakkaisen sukupuolen tunnusmerkkejä. Pituus on niistä yksi. Ei kaikille olennainen, mutta osalle ilman muuta.
En minäkään ihmettele yhtään, jos mies liukenee ensitreffeiltä huomattuaan että naisella on viikset. Monella naisella on, ihokarvoja ne vain ovat eikä vaikuta mitenkään siihen miten ihana persoonallisuus naisella on. Mutta silti ymmärrän täysin, jos miehelle tummat viikset naisen nenän alla ovat deal breaker.
Ja ei, vaikka kerrot että pituudelle ei voi mitään, se ei saa ketään innostumaan lyhyistä miehistä.
Olen 175cm nainen ja miesystäväni on minua ainakin 10cm lyhyempi. Ei haittaa yhtään, rakastan ja himoitsen häntä yli kaiken. Naisellisuuteni ja itsetuntoni eivät ole millään tavalla riippuvaisia miehen pituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 175cm nainen ja miesystäväni on minua ainakin 10cm lyhyempi. Ei haittaa yhtään, rakastan ja himoitsen häntä yli kaiken. Naisellisuuteni ja itsetuntoni eivät ole millään tavalla riippuvaisia miehen pituudesta.
Ei minullakaan. Pidän silti pitkistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai naiset on pinnallisia aivan siinä missä miehetkin, sehän on aivan luonnollista. Mikäli se kliseinen juttu pitäisi paikkansa, että "sisin on tärkein", niin ei kai sitten niin moni muuten mukava mutta joitain ulkonäöllisiä "vikoja" omaava mies olisi jäänyt vaille naisseuraa. Aivan kuten ne vaatimattomammatkin naiset on jääneet vaille miesseuraa, koska eivät ole hoikkia kaunottaria.
No, se tärkeä sisin sattuu olemaan myös niillä miellyttävän näköisillä ihmisillä. Tottakai sisin sitten otetaan mieluiten hyvän näköisessä paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Platx on kyllä äijä. Harmi kun pitäs roinata ihan kunnolla, että sais isot jalat. Potentiaalia kyllä varmaan ois.
Mun silmään viehättävimpiä ovat n. (165)-168-180 cm pituiset miehet. Itse olen 160 eli hieman pidempi viehättää tai sitten aika paljonkin pidempi, muttei kuitenkaan keskivertoa suuremmat miehet. Ulkoisesti kiinnitän eniten huomiota kropassa leveisiin ja suoriin hartioihin, hyvään ryhtiin ja vähintäänkin jossain miehisissä aisoissa olevaan vyötärö-lantio-suhteeseen, ei siis leveää lantiota.. nuo kaikki tuossa menevät ehdottomasti pituuden huomioinnin edelle. eikä mielellään mahakas, mutta joitain harvempia poikkeuksia on vaikkei se maha itsessään plussa koskaan ole. Sen lisäksi plussaa myös komeista kasvoista. Luonne ja muu tällainen henkisempi sitten lopulta ratkaisee jos seksuaalinen kiinnostukseni on tuo ulkonäön puolesta herännyt.
Toisinaan kun lukee näitä pituuskeskusteluja huomaa ajattelevansa, että aika vähän on odotukset kumppanin suhteen muuttuneet sitten muutaman tuhannen vuoden. - Toki tätä osoittaa arkipäivän havainnotkin. Verraten harvoin näkee pariskuntaa, joista nainen on miestää selkeästi pidempi, tai muutoin isompi. Miehen siis yleisesti odotetaan olevan naista pidempi. En muista nettitreffipalvelimellä yhdenkään miehen hakeneen itseään pidempää kumppania. Sen sijaan nainen voi hyvin ilmoittaa hakukriteereinä sen, että hän hakee (etten sanoisi vaatii) miehen olevan häntä n.n centtiä pidempi. Tätä perustellaan esimerkiksi korkokenkien käyttämisellä.
Ei sentään fyysisellä avuttomuudella, jossa nainen odottaisi pidemmän miehen onnistuvan suojelemaan häntä paremmin. Tämä ilmenee enempi -vähempi rivien välistä, kuten toiveissa, että mies on itsestään ja läheisistään huoltapitävä ja hyvässä työssä ja on koulutettu,. Tai vaikka toiveena siitä, että miehellä olisi kanalopaikka, jonka alle nainen voisi käpertyä.