Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on aivan raivoissaan kun näki mieheni tukistavan poikaamme

Vierailija
12.01.2018 |

Enhän minäkään siitä välttämättä tykkää mutta pakko myöntää että joskus mikään muu ei saa villiä poikaa tottelemaan. Tytölle jos hän sen tekisi niin minäkin raivostuisin. Kuitenkin kun olimme viettämåässä uutta vuotta vanhemmillani mies raivostui toden teolla nuorimmalle pojallemme, en sen kummemmin kysellyt mitä oli tapahtunut mutta kyllä sille yleensä on syynsä. Äitini näki tämän tukkapöllyn ja on siitä lähtien melkein joka päivä kirjoittanut tai soittanut mulle, miten mun mies on väkivaltainen ja mun pitäis jättää se.Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen kyllä miehelle puhunut että en tykkää kun hän tukistaa poikia mutta minkäs sille mahtaa jos muut keinot on käytetty? :(

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistamiset, luunapit sun muut väkivaltarangaistukset tehdään kotona neljän seinän sisällä ulkopuolisten katseilta piilossa, sillä nämä ”kasvattajat” tietävät itsekin olevansa puolirikollisia surkimuksia. Läimikää niitä lapsianne vaikkapa leikkipuistossa tai supermarketissa jos metodinne kerran ovat mielestänne niin kovin hyväksyttäviä.

Vierailija
62/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen kuritus on ok esim.luunapit mutta hakkaaminen ei. On olemassa kuritusta ja "kuritusta". Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee...

Moni mammalainen tälläkin palstalla kuvittelee että sana "kuri" tarkoittaa lapsen hakkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta kasvattaa väkivaltaa.

Harmi ettei nää äidit ja isät jää kiinni.

Monet joita pahoinpidelty niin jatkaa sitä itse ja toinen puoli näitä jotka sitä ei tee, kun ovat viisaita ja nähneet mitä se saa aikaan.

Itkua ja nöyryytystä.

Tayssissa hoitaja sanoi että välitön ls-ilmoitus jos lasta tukistaa. Olin siis eräällä kurssilla siellä.

Sanoivat vielä että pelkkä asian esiin tuominen eteen riittää lasuun.

Olin siis neuropsykiatrisella kurssilla.

Sen verran raukka olen että varoitan kavereita etukäteen ettei kannata käydä käsiksi lapseen mun nähden.

Näin äiti ei jää kiinni.

En vaan kestä olla näkemässä sellaista tilannetta ja ei ole kiva tehdä kaverista ls-ilmoitusta.

Vierailija
64/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju saa voimaan mut pahoin.

Taitaa olla noita lain rikkojia paljon.

Se on lastensuojelun laissa rikos eli lapsiin kiinni käyvät on rikollisia.

Vierailija
65/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Minkäs sille mahtaa että ei ole taitoja vanhempana.

Minut nimenomaan kasvatettii selkäsaunoilla ja tukkapöllyllä, ja niitä tuli äkkuarvaamattakin. Just tollaseen samaan tyyliin. Ja pelko olikin se minkä lapauudesta muistan.. et antakaa mennä vaan!!

Omia lapsia en ole fyysisesti kurittanut. Meillä on seuraukset huonosta käytöksestä. Ja helppoa on ollut ja hyvin on mennyt.

Ps. En ole vanhempiini ollut enää yhteydessä viimeiseen 15 vuoteen. Ja mun puolesta kuolkoon. Että jatkakaa ihmeessä valitsemallanne polulla.. tehokkain tapa myös päästä laosesta eroon kun hän siitä kasvaa!!

Vierailija
66/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukistamiset, luunapit sun muut väkivaltarangaistukset tehdään kotona neljän seinän sisällä ulkopuolisten katseilta piilossa, sillä nämä ”kasvattajat” tietävät itsekin olevansa puolirikollisia surkimuksia. Läimikää niitä lapsianne vaikkapa leikkipuistossa tai supermarketissa jos metodinne kerran ovat mielestänne niin kovin hyväksyttäviä.

Niin teemmekin. Ei sitä kuria pelkästään kotona pidä olla.

Vierailija
67/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, eivät uskalla.

Moni ei tee sitä edes tuttavien nähden paitsi ne joilla ei hermot pysy kasassa yhtään.

Vierailija
68/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minäkään siitä välttämättä tykkää mutta pakko myöntää että joskus mikään muu ei saa villiä poikaa tottelemaan. Tytölle jos hän sen tekisi niin minäkin raivostuisin. Kuitenkin kun olimme viettämåässä uutta vuotta vanhemmillani mies raivostui toden teolla nuorimmalle pojallemme, en sen kummemmin kysellyt mitä oli tapahtunut mutta kyllä sille yleensä on syynsä. Äitini näki tämän tukkapöllyn ja on siitä lähtien melkein joka päivä kirjoittanut tai soittanut mulle, miten mun mies on väkivaltainen ja mun pitäis jättää se.Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen kyllä miehelle puhunut että en tykkää kun hän tukistaa poikia mutta minkäs sille mahtaa jos muut keinot on käytetty? :(

Teidän, tai ainkaan miehesi, ei olisi ollut syytä hankkia lapsia.

Vierailija
69/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojasta kasvaa tuollaisella kasvatustavalla joko alistuva kaikille myöntelevä onneton poika tai sitten saattaa alkaa kiusaamaan heikompia. Nyt pistät tuolle stopin samantein! Riippuu myös tietysti, miten muuten kohtelette poikaa. Myös henkinen väkivalta kuten väkivallalla uhkailu lapselle on erittäin vahingollista. 58

Tai sitten kasvaa kunnon kansalainen, joka ei maleksi lähikaupan nurkalla räkimässä ja haistattelemassa ihmisille.

Eikä mun teinit maleksi missään.

Kuopus 14 vuotta ja on oikein jätkä.

Ei olla lyöty häntä

Ei ole koskaan kiusannut ketään ja

häntä ei ole kiusattu.

Hän ei ole saanut väkivallan mallia.

Vierailija
70/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl olis mun vanhempien käyny huonosti jos olisivat muhun koskeneet. Onnex oon ns." Kallis lapsi" eivätkö haluu satuttaa mua. Saan mitä haluan kun ne on niin onnessaan ku mut saivat vihdoin aikasex. Kaverini sai pentuna luunappeja ja senmielestä on ok. Mun vanhemmat tajus ettei kannata tai niille olis käyny huonosti. Mutsi joskus innostuu "kasvattaan" mua kun wilmaan tulee idioottimaikoilta valituxii, mut mutsi on mun kaa samaa mieltä et maikat on idiootteja. Onnex oon toivottu lapsi ja saan mitä haluun. Vanhemmat on niin sanoneet.

Tästä sen näkee miten hyvä itsetunto lapselle

tulee, kun on rakkaudella kasvatettu.

Vierailija
71/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl olis mun vanhempien käyny huonosti jos olisivat muhun koskeneet. Onnex oon ns." Kallis lapsi" eivätkö haluu satuttaa mua. Saan mitä haluan kun ne on niin onnessaan ku mut saivat vihdoin aikasex. Kaverini sai pentuna luunappeja ja senmielestä on ok. Mun vanhemmat tajus ettei kannata tai niille olis käyny huonosti. Mutsi joskus innostuu "kasvattaan" mua kun wilmaan tulee idioottimaikoilta valituxii, mut mutsi on mun kaa samaa mieltä et maikat on idiootteja. Onnex oon toivottu lapsi ja saan mitä haluun. Vanhemmat on niin sanoneet.

Tästä sen näkee miten hyvä itsetunto lapselle

tulee, kun on rakkaudella kasvatettu.

Tästä sen näkee millainen itserakas diktaattori, minä minä minä ihminen tulee

Pilalle hemmotellusta lapsesta. Opettajatkin kaikki idiootteja, hetkenpäästä työnantajat...

Ihan kaikki. Huh huh.

Vierailija
72/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

Uskomatonta, että tällaisia viestejä näkee vielä. Eikö näiden viestien kirjoittajat itse ymmärrä, että tämä on se klassikojen klassikko. Minä olen saanut remmiä ja olen ihan normaali. Paitsi, että minulla ei ole tietoa eikä kiinnostusta perehtyä siihen, mitä tutkimus ja asiantuntijat väkivallasta ovat mieltä, enkä minä sitä uskoisi, vaikka sen jostain lukisinkin, koska minä, koska minä, koska minä... aina sama jankutus. Rajoja jankutetaan ja niillä ymmärretään vain turpiin vetämistä heti, jos lapsi toimii vastoin ohjetta. Muuten on vanhemmuus ihan hukassa ja lapset saa vallan. Just tällasta supisuomalaista, hyvin traditionaalista maalaisjärkeä. Navetan taakse vaan, niinhän on lapset aina kasvatettu. Joo niin on, ja katsopas masennustilastoja esimerkiksi tai päihdeongelmien määrää vaikkapa. Mistähän ne johtuu?

Vierailija
73/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

En voi sille mitään, mutta minua oksettaa nämä: minua lyötiin, sain tukkapöllyä ja silti minusta tuli ihan normaali jne kommentit. 

Minuakin lyötiin risulla ja tukasta vedettiin. Minusta tuli arka ja pelokas ihminen, joka ei pysty pitämään puoliaan ketään vastaan. En edes aina tiennyt, eikä minulle selitetty, mistä minua rangaistiin.

Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran älyä ja auktoriteettia, että pystyy pitämään lapsensa kurissa ilman, että lasta satutetaan.

Ongelma ei kohdallasi ollut fyysinen rankaiseminen, vaan se että syy/seuraus ei ollut selvillä. Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen ei aiheuta lapselle minkäänlaisia ongelmia. Ilman syytä kaikenlainen rankaiseminen aiheuttaa ongelmia. Fyysinen rankaiseminen syy/seuraus ketju kun on kunnossa, sillä on ainoastaan tervehdyttävä vaikutus lapseen. Jollei syy ole selvillä, sillon rangaistaan syyttä, ja sellainen on väkivaltaa.

"Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen". WHAT! Olen sitä mieltä, että fyysiset ja myös henkiset rangaistukset johtuvat siitä, että vanhempi ei pysty kontroloimaan omia tunteitaan, vaan raivon puuskassaan hakkaa lasta jostain syystä.

Jos aikuinen ottaisi vaikka aikalisän ja laskisi ihan vanhanaikaisesti hitaasti kymmeneen, niin tarvetta "Johdonmukainen fyysinen rankaisemiseen" ei edes syntyisi.

Olen antanut omalle jälkikasvulleni fyysisiä rangaistuksia, enkä ole ikinä tehnyt sitä suuttuneena tai vihaisena. Päätös fyysisen rangaistuksen antamisesta ja sen toteuttaminen on järjen päätös, ei tunteen vimmaa eikä missään tapauksessa vihaa. Rangaistessani jälkikasvuani fyysisesti, en ole ollut pienimmässäkään määrin kihtynyt, vaan enemminkin surullinen, koska fyysinen rangaistus pitää toteuttaa, ja se toteutetaan vain ja ainoastaan lapsen parasta ajatellen, täydellisessä oikeudentajussa, rangaistuksen vastatessa tehtyä tekoa. Siinä ei auta vaikka laskisi miljoonaan, syke eikä kiihtymys siitä sen alemmas laskisi kuitenkaan, sillä miten se voisikaan? Täällä ihmiset eivät edelleenkään ymmärrä niitä lainalaisuuksia jotka liittyvät johdonmukaiseen fyysiseen rankaisemiseen ja väkivaltaan, joista jälkimmäinen on täysin eri asia kuin rankaiseminen.

Vierailija
74/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta minua oksettaa nämä: minua lyötiin, sain tukkapöllyä ja silti minusta tuli ihan normaali jne kommentit. 

Minuakin lyötiin risulla ja tukasta vedettiin. Minusta tuli arka ja pelokas ihminen, joka ei pysty pitämään puoliaan ketään vastaan. En edes aina tiennyt, eikä minulle selitetty, mistä minua rangaistiin.

Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran älyä ja auktoriteettia, että pystyy pitämään lapsensa kurissa ilman, että lasta satutetaan.

Ongelma ei kohdallasi ollut fyysinen rankaiseminen, vaan se että syy/seuraus ei ollut selvillä. Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen ei aiheuta lapselle minkäänlaisia ongelmia. Ilman syytä kaikenlainen rankaiseminen aiheuttaa ongelmia. Fyysinen rankaiseminen syy/seuraus ketju kun on kunnossa, sillä on ainoastaan tervehdyttävä vaikutus lapseen. Jollei syy ole selvillä, sillon rangaistaan syyttä, ja sellainen on väkivaltaa.

Miksi jauhat netissä asioista joista et tiedä yhtään mitään? Muille yhtä hölmöille tiedoksi, että minkäänlaisella fyysisellä rankaisulla ei ole minkäänlaista tervehdyttävää vaikutusta lapseen.

Omasta, omakohtaisesta kokemuksesta sekä itseni että jälkikasvuni kanssa voin sanoa että johdonmukaisella fyysisellä rankaisemisella on erittäin tervehdyttävä vaikutus lapseen. Minun jälkikasvustani tuppaavat vieraatkin ihmettelemään, että miten on mahdollista että ovat noin hyvin kasvatettuja! Viisaus, rohkeus ja toisen ihmisten kunnioitus sekä arvostus ja lähimmäisenrakkaus oikein tulvii huoneeseen kun paikalle tullaan.

Vierailija
75/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten surkeita vanhempia ja kasvattajia täälläkin on. Ja paljon.

Jos lastaan ei osaa kasvattaa ilman väkivaltaa tai huutoa niin teidän ei olisi kuulunut hankkia lapsia, olette huonoja vanhempia. 

Muistan omasta lapsuudesta ne villeimmät ja koulussa väkivaltaisimmat oli juuri niitä jotka sai kotona pyllylle avokämmenestä tai luunapista otsalle. Lempeimpiä ja kilteimpiä olivat ne joilla oli fiksut vanhemmat - yleensä korkeakoulutettuja joilla oli 1-2 lasta kun taas nämä väkivallalla uhkailijat ja sitä käyttävät olivat korkeintaan amiksen käyneitä ja mukuloita pyöri se 3+ nurkissa. Sääli, että nämä lisääntyvät.

Vierailija
76/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viisaus, rohkeus ja toisen ihmisten kunnioitus sekä arvostus ja lähimmäisenrakkaus oikein tulvii huoneeseen kun paikalle tullaan."

No, viimeistään tästä ymmärsi että puhut silkkaa paskaa. Jos haluat myydä valheen niin pidä se yksinkertaisena, älä kuorruta sitä haavekuvaksi.

Vierailija
77/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat oli sen verran hyviä kasvattajia että lapsilta löytyi tervettä kunnioitusta vanhempiaan kohtaan. Kunnioitusta joka näkyi selvemmin siinä, että tottelimme heitä. Jos olimme eri mieltä niin asioista voitiin keskustella, vanhemmat kunnioittivat myös lapsiaan ja heidän mielipiteitään. Meillä ei tarvinnut korottaa ääntä koskaan. Ja lapsia oli tosiaan viisi. Kaikista meistä kasvoi fiksuja aikuisia, ei tietenkään täydellisiä mutta hyviä tyyppejä, joilla on hyvät ja turvalliset välit vanhempiin. Lapsuutta voi miettiä aidolla lämmöllä. Väkivalta ei kuulu minnekkään, kaikkein vähiten perheisiin.

Vierailija
78/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea miten surkeita vanhempia tässäkin keskustelussa on. Ihan puolustellaan väkivaltaa. Tiedoksi: väkivalta ei ole koskaan hyväksi ja se on aina huonoa vanhemmuutta. Olette pohjasakkaa :)

Vierailija
79/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä sulla on pointti, eli johdonmukaisuus on tärkeää ja vaikkei käytettäisi fyysistä väkivaltaa, on vahingollista lasta kohtaan jos hänelle raivotaan tai rangaistaan ihan summamutikassa vanhemman oikkujen mukaan. Johdonmukaisuus on tärkeää. 

Olen kuitenkin eri mieltä siitä, etteikö fyysinen kuritus olisi haitallista. Ensinnäkin siinä jo opetetaan että asioiden ratkaiseminen väkivallalla on ok. Että auktoriteettiasemassa oleva saa käyttää väkivaltaa heikompaa kohtaan. 

Vierailija
80/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauhat netissä asioista joista et tiedä yhtään mitään? Muille yhtä hölmöille tiedoksi, että minkäänlaisella fyysisellä rankaisulla ei ole minkäänlaista tervehdyttävää vaikutusta lapseen.

Omasta, omakohtaisesta kokemuksesta sekä itseni että jälkikasvuni kanssa voin sanoa että johdonmukaisella fyysisellä rankaisemisella on erittäin tervehdyttävä vaikutus lapseen. Minun jälkikasvustani tuppaavat vieraatkin ihmettelemään, että miten on mahdollista että ovat noin hyvin kasvatettuja! Viisaus, rohkeus ja toisen ihmisten kunnioitus sekä arvostus ja lähimmäisenrakkaus oikein tulvii huoneeseen kun paikalle tullaan.

Jos vieraat ihmettelevät, niin kerro vaan ihan rehellisesti että pahoinpitelyjen tulostahan tuo on. Vai uskotteletko itsellesi, että lievä pahoinpitely ei olisi pahoinpitely lainkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi