Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on aivan raivoissaan kun näki mieheni tukistavan poikaamme

Vierailija
12.01.2018 |

Enhän minäkään siitä välttämättä tykkää mutta pakko myöntää että joskus mikään muu ei saa villiä poikaa tottelemaan. Tytölle jos hän sen tekisi niin minäkin raivostuisin. Kuitenkin kun olimme viettämåässä uutta vuotta vanhemmillani mies raivostui toden teolla nuorimmalle pojallemme, en sen kummemmin kysellyt mitä oli tapahtunut mutta kyllä sille yleensä on syynsä. Äitini näki tämän tukkapöllyn ja on siitä lähtien melkein joka päivä kirjoittanut tai soittanut mulle, miten mun mies on väkivaltainen ja mun pitäis jättää se.Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen kyllä miehelle puhunut että en tykkää kun hän tukistaa poikia mutta minkäs sille mahtaa jos muut keinot on käytetty? :(

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

Vanhempiani lyötiin vyöllä verille asti, usein ilman mitään syytäkään. Ihan normaaleja heistä silti tuli, eivät nimittäin ikinä olisi voineet hakata meitä lapsia omasta "kasvatuksestaan" huolimatta.

Jospa heillä oli tarpeeksi psykologian tajua.

Kun olit tottelematon, he kertoivat kuinka omat vanhemmat hakkasivat metalliketjulla selän vereslihalle ja ripottelivat haavoihin karkeaa merisuolaa. Samalla he kehottivat sinua olemaan tottelevainen lapsi, etteivät he koskaan tekisi sinulle samoin. Olethan kiltti lapsi, olethan. Varmasti olit kuultuasi sukusi mielenterveysongelmista ja kasvatusperiaatteista ;-)

Vierailija
22/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minäkään siitä välttämättä tykkää mutta pakko myöntää että joskus mikään muu ei saa villiä poikaa tottelemaan. Tytölle jos hän sen tekisi niin minäkin raivostuisin. Kuitenkin kun olimme viettämåässä uutta vuotta vanhemmillani mies raivostui toden teolla nuorimmalle pojallemme, en sen kummemmin kysellyt mitä oli tapahtunut mutta kyllä sille yleensä on syynsä. Äitini näki tämän tukkapöllyn ja on siitä lähtien melkein joka päivä kirjoittanut tai soittanut mulle, miten mun mies on väkivaltainen ja mun pitäis jättää se.Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen kyllä miehelle puhunut että en tykkää kun hän tukistaa poikia mutta minkäs sille mahtaa jos muut keinot on käytetty? :(

Siis onhan tää provo, onhan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

Sen takiahan näitä ADHD Pettereitä ja narsisti Jade-Minkoja on pilvin pimein nykymuksuissa, kun ei rajoja onnistuta asettamaan ja kaikki kuritus jää (ettei tulis paha mieli).

Yleensä ne huonoiten elämässä pärjäävät on kyllä niitä, joita on eniten kotona kolhittu.

Vierailija
24/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan näitä ADHD Pettereitä ja narsisti Jade-Minkoja on pilvin pimein nykymuksuissa, kun ei rajoja onnistuta asettamaan ja kaikki kuritus jää (ettei tulis paha mieli).

Täällä yksi ADHD-lastenkoti-Jade-Minka. Minua kasvatettiin tukkapöllyin ja remmillä rankaisemalla. Joskus jos oli lievä rike, niin hakattiin risulla persus verille vaan. Mikäs sen paremmin opettaakaan tavoille, kuin nurkassa tuntitolkulla seisottaminen. Ai että. Kyllä on niin hyvin kasvatettu, kuuliainen ja hyvä tapainen ihminen täällä nykyään. 

Paitsi että, ADHD ei lähde lapsesta hakkaamalla, eikä autismin kirjoon kuuluvat oireetkaan, vaikka vanhempani kovasti yrittivätkin. Voin myöntää olevani kova luonteinen, mutta se on vienyt minut elämässäkin vähän niitä hissukkalässyköitä pidemmälle.

Vierailija
25/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta minua oksettaa nämä: minua lyötiin, sain tukkapöllyä ja silti minusta tuli ihan normaali jne kommentit. 

Minuakin lyötiin risulla ja tukasta vedettiin. Minusta tuli arka ja pelokas ihminen, joka ei pysty pitämään puoliaan ketään vastaan. En edes aina tiennyt, eikä minulle selitetty, mistä minua rangaistiin.

Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran älyä ja auktoriteettia, että pystyy pitämään lapsensa kurissa ilman, että lasta satutetaan.

Ongelma ei kohdallasi ollut fyysinen rankaiseminen, vaan se että syy/seuraus ei ollut selvillä. Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen ei aiheuta lapselle minkäänlaisia ongelmia. Ilman syytä kaikenlainen rankaiseminen aiheuttaa ongelmia. Fyysinen rankaiseminen syy/seuraus ketju kun on kunnossa, sillä on ainoastaan tervehdyttävä vaikutus lapseen. Jollei syy ole selvillä, sillon rangaistaan syyttä, ja sellainen on väkivaltaa.

Vierailija
26/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisitkö ap, jos sua tukistettaisiin?

Vierailija
27/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin normaali, että pidät lasten pahoinpitelyä kelvollisena kasvatusmenetelmänä?

Vierailija
28/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä opettaa jo lapselle, että väkivalta lopettaa vittuilun. 

Oikeasti väkivalta rangaistunkeinona kertoo vain älyn puutteesta, eli tyhmyydestä.

Vierailija
29/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne huonoiten elämässä pärjäävät on kyllä niitä, joita on eniten kotona kolhittu.

Ei pidä paikkaansa. Meidän poika kävi ammattikoulun hyvillä papereilla, pääsi vakituiseen työhön. Nyt tekee 18e tuntipalkalla paikallishommia ja lisäksi käy komennuksilla tienamassa. On oma velaton talo ja auto. Elämä enemmän mallillaan kuin monella muulla ja voin sanoa onnistuneeni kasvatuksessa.

Vierailija
30/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja seli seli!!! Näin selittää lapsuuttaan häpeävä ihminen vaikkei itse ymmärräkäön olleensa kaltoinkohdeltu.

Fyysinen kuritus väkivaltaa ja lasun paikka PISTE

Vierailija
31/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seli seli!!! Näin selittää lapsuuttaan häpeävä ihminen vaikkei itse ymmärräkäön olleensa kaltoinkohdeltu.

En häpeä. Olen ylpeä lapsuudestani ja vanhemmistani.

Vierailija
32/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkoa vielä. Jos lapsi kertoo hoidossa tai koulussa asiasta niin se on ilman muuta lasu-ilmoitus virkavelvollisuuden vuoksi!

Kannattaisi sinun lapsen vanhempana toimiabripeästi mikäli ette halua sossun syyniin!

Vierailija
33/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju pullollaan esimerkkejä selän verille hakkaamisesta ja tuntikausien hakkaamisesta.

Varmaan monen pointti on, että tukistaminen silloin tällöin on ok jos lapsi menee liian pitkälle. Ei se että hakataan, piiskataan ja potkitaan.

Vierailija
34/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestiketju pullollaan esimerkkejä selän verille hakkaamisesta ja tuntikausien hakkaamisesta.

Varmaan monen pointti on, että tukistaminen silloin tällöin on ok jos lapsi menee liian pitkälle. Ei se että hakataan, piiskataan ja potkitaan.

Tukasta kiinni=persenahka verillä piiskasta. Kyllä on meillä pässejä maa pullollaan 😂

Vierailija
35/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko apinoita tai jotain muita elukoita, kun ette muuten lasta osaa kontrolloida kuin fyysisellä voimalla/sen pelolla?

Vierailija
36/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs sekoiteta sanoja kuri ja kuritus. Fyysinen kajoaminen ei voi olla onnistuneen kasvatuksen edellytyksenä. Jos hyväksyt tukkapöllyn entäs luunapit? Korvasta vetämisen? Vyöllä tai risulla piiskaamisen? Jos vastasit johonkin ei, voisitko perustella miksi osa väkivaltamuodoista olisi muita hyväksyttävämpiä?

Risu löytyy nytkin kaapin päältä. Harvoin tarvitsee käyttää kun kerran ovat perseelleen saaneet. Näyttää vain risua jos ei riehuminen meinaa loppua.

Jossain vaiheessa yhteiskunta varmasti narauttaa tällaiset hirveät kasvattajat. On helpompi lapsille elää sijaisperheessä!

Vierailija
37/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen kuritus on ok esim.luunapit mutta hakkaaminen ei. On olemassa kuritusta ja "kuritusta". Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee...

Vierailija
38/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille, jotka HYVÄKSYTTE lapsen ruumiillisen kurittamisen:

Olisiko teistä sitten ok, jos kumppaninne tukistaisi tai piiskaisi teitä risulla persuksille mikäli käytöksenne on hänen mielestään rasittavaa, unohdat tehdä jonkun kotityön ym? Jos ei olisi, miksi lapsen ruumiillinen kurittaminen sitten on ok, mutta aikuisen ei?

Vierailija
39/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin muuten itsekin aikoinaan noin kuten kirjoittaja jolle vastasit. Vasta vanhemmalla iällä olen alkanut pohtimaan asiaa enemmän ja ymmärtämään, ettei fyysisestä kurituksesta lapsuudessa ollut mitään muuta kuin haittaa. Se itse asiassa melko varmasti selittää tiettyjä ei-niin-hyödyllisiä luonteenpiirteitäni ja ominaisuuksiani.

Vierailija
40/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tukistan lapsiani, tuli lasu tai ei! En suostu olemaan lammas ja kasvattamaan lapsia pumpulissa, piste. Sen kun ilmoitatte sossulle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi