Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on aivan raivoissaan kun näki mieheni tukistavan poikaamme

Vierailija
12.01.2018 |

Enhän minäkään siitä välttämättä tykkää mutta pakko myöntää että joskus mikään muu ei saa villiä poikaa tottelemaan. Tytölle jos hän sen tekisi niin minäkin raivostuisin. Kuitenkin kun olimme viettämåässä uutta vuotta vanhemmillani mies raivostui toden teolla nuorimmalle pojallemme, en sen kummemmin kysellyt mitä oli tapahtunut mutta kyllä sille yleensä on syynsä. Äitini näki tämän tukkapöllyn ja on siitä lähtien melkein joka päivä kirjoittanut tai soittanut mulle, miten mun mies on väkivaltainen ja mun pitäis jättää se.Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen kyllä miehelle puhunut että en tykkää kun hän tukistaa poikia mutta minkäs sille mahtaa jos muut keinot on käytetty? :(

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vielä nykyäänkin voi olla ihmisiä jotka kuvittelevat, että lasta saa ja jopa pitää rangaista fyysistä kipua tuottamalla. Jos on niin idiootti ettei muuta kasvatuskeinoa osaa, niin ne lapset olisi ollut ihan oikeasti parempi jättää tekemättä.

Vierailija
42/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

Minut ja yhdeksän sisarustani on kasvatettu 50 ja 60 luvuilla. Ei tukistamista, selkäsaunoja tai luunappia. Fiksu vanhempi selviää puhumalla, jos ei,niin on heikko. Kaikista lapsista tuli kunnollisia veronmaksajia. Yksikään ei ole ollut työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta kasvattaa väkivaltaa.

Harmi ettei nää äidit ja isät jää kiinni.

Monet joita pahoinpidelty niin jatkaa sitä itse ja toinen puoli näitä jotka sitä ei tee, kun ovat viisaita ja nähneet mitä se saa aikaan.

Itkua ja nöyryytystä.

Tayssissa hoitaja sanoi että välitön ls-ilmoitus jos lasta tukistaa. Olin siis eräällä kurssilla siellä.

Vierailija
44/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko apinoita tai jotain muita elukoita, kun ette muuten lasta osaa kontrolloida kuin fyysisellä voimalla/sen pelolla?

Tämä. Fyysinen kuritus on kasvatuskeino niille vanhemmille joilla on liian lyhyt pinna eikä taitoa kasvattaa lapsia ilman hakkaamista.

Vähän väliä joku ääliö vetää just tuon "joka kuritta kasvaa, kunniatta kuolee"-sanonnan esiin, jotkut vaan ovat liian vähä-älyisiä tajutakseen että kuria voi olla ilman väkivaltaakin. Kasvatusoppaita ja vinkkejä löytyy vaikka kuinka, mutta olisihan se vaikeaa opetella mitään uutta..

Vierailija
45/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tukistan lapsiani, tuli lasu tai ei! En suostu olemaan lammas ja kasvattamaan lapsia pumpulissa, piste. Sen kun ilmoitatte sossulle...

Et ole lammas, vaan pässi.

Vierailija
46/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen kuritus on ok esim.luunapit mutta hakkaaminen ei. On olemassa kuritusta ja "kuritusta". Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee...[/

Tätä minäkin yritän selittää vaimolle, kun joudun tukistamaan ja antamaan luunappeja, kun vaimo ei osaa totella ja olla ihmisiksi. Hyvä, että joku muukin on sitä mieltä, että vaimon kohtuullinen kuritus on ok.

Vierailija
47/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tukistan lapsiani, tuli lasu tai ei! En suostu olemaan lammas ja kasvattamaan lapsia pumpulissa, piste. Sen kun ilmoitatte sossulle...

Tekisin jos pystyisin.

Kerro tietosi koska saa sun puolesta tehdä ilmoituksen.

Vierailija
48/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lapsi ja aikuinen on aikuinen. Aikuinen on jo kasvatettu, ei tarvitse nyt isona kasvatusta. Lapsi kehittyy joten moraali on iskostettava lapseen aikuisen toimesta. Tarvittaessa kurittamalla.

Vierailija
49/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaa sinäkin sitä teet, sillä pohjimmiltasi ymmärrät itsekin tekojesi halveksittavuuden. Teepä julkisesti, niin aivan varmasti ilmoitankin sossuille.

Vierailija
50/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä möly jos mies koskee naiseen mutta se se kaikista pienin ja heikoin saa olla pahoinpitelyn uhri.

Vierailija
51/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl olis mun vanhempien käyny huonosti jos olisivat muhun koskeneet. Onnex oon ns." Kallis lapsi" eivätkö haluu satuttaa mua. Saan mitä haluan kun ne on niin onnessaan ku mut saivat vihdoin aikasex. Kaverini sai pentuna luunappeja ja senmielestä on ok. Mun vanhemmat tajus ettei kannata tai niille olis käyny huonosti. Mutsi joskus innostuu "kasvattaan" mua kun wilmaan tulee idioottimaikoilta valituxii, mut mutsi on mun kaa samaa mieltä et maikat on idiootteja. Onnex oon toivottu lapsi ja saan mitä haluun. Vanhemmat on niin sanoneet.

Vierailija
52/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on lapsi ja aikuinen on aikuinen. Aikuinen on jo kasvatettu, ei tarvitse nyt isona kasvatusta. Lapsi kehittyy joten moraali on iskostettava lapseen aikuisen toimesta. Tarvittaessa kurittamalla.

Väkivalta ei ole kasvatusta.

En halua enää ikinä tuttavia joilla on lapsia.

Vierailija
53/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain tukkapöllyä ja risua lapsena ja minusta tuli ihan normaali. Lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa, mitään kuria ja rajoja ei saisi olla... Naurettavaa.

En voi sille mitään, mutta minua oksettaa nämä: minua lyötiin, sain tukkapöllyä ja silti minusta tuli ihan normaali jne kommentit. 

Minuakin lyötiin risulla ja tukasta vedettiin. Minusta tuli arka ja pelokas ihminen, joka ei pysty pitämään puoliaan ketään vastaan. En edes aina tiennyt, eikä minulle selitetty, mistä minua rangaistiin.

Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran älyä ja auktoriteettia, että pystyy pitämään lapsensa kurissa ilman, että lasta satutetaan.

Ongelma ei kohdallasi ollut fyysinen rankaiseminen, vaan se että syy/seuraus ei ollut selvillä. Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen ei aiheuta lapselle minkäänlaisia ongelmia. Ilman syytä kaikenlainen rankaiseminen aiheuttaa ongelmia. Fyysinen rankaiseminen syy/seuraus ketju kun on kunnossa, sillä on ainoastaan tervehdyttävä vaikutus lapseen. Jollei syy ole selvillä, sillon rangaistaan syyttä, ja sellainen on väkivaltaa.

Olen tästä täysin samaa mieltä. Lapsen pitää tietää syy tukistamiselle. Mutta ei ole ihme, että erilainen mielipide loukkasi taas suurinta osaa vauvapalstalaisista.

Vierailija
54/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ennen vanhaan suurin osa vanhemmista ois joutuneet sossun syyniin nykyajan mittareilla 😃

Vierailija
55/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko apinoita tai jotain muita elukoita, kun ette muuten lasta osaa kontrolloida kuin fyysisellä voimalla/sen pelolla?

Niinpä. Autoa tai edes mopoa ei saa ajaa opiskelematta ko. taitoa ja läpäisemättä siihen edellytettävää ”tutkintoa”. Sama pätee metsästykseen. Lapsia saa kuka tahansa pölvästi tehdä aivan vapaasti, myös sellainen, jolla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai taitoja lasten kasvattamiseen.

Vierailija
56/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta minua oksettaa nämä: minua lyötiin, sain tukkapöllyä ja silti minusta tuli ihan normaali jne kommentit. 

Minuakin lyötiin risulla ja tukasta vedettiin. Minusta tuli arka ja pelokas ihminen, joka ei pysty pitämään puoliaan ketään vastaan. En edes aina tiennyt, eikä minulle selitetty, mistä minua rangaistiin.

Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran älyä ja auktoriteettia, että pystyy pitämään lapsensa kurissa ilman, että lasta satutetaan.

Ongelma ei kohdallasi ollut fyysinen rankaiseminen, vaan se että syy/seuraus ei ollut selvillä. Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen ei aiheuta lapselle minkäänlaisia ongelmia. Ilman syytä kaikenlainen rankaiseminen aiheuttaa ongelmia. Fyysinen rankaiseminen syy/seuraus ketju kun on kunnossa, sillä on ainoastaan tervehdyttävä vaikutus lapseen. Jollei syy ole selvillä, sillon rangaistaan syyttä, ja sellainen on väkivaltaa.

"Johdonmukainen fyysinen rankaiseminen". WHAT! Olen sitä mieltä, että fyysiset ja myös henkiset rangaistukset johtuvat siitä, että vanhempi ei pysty kontroloimaan omia tunteitaan, vaan raivon puuskassaan hakkaa lasta jostain syystä.

Jos aikuinen ottaisi vaikka aikalisän ja laskisi ihan vanhanaikaisesti hitaasti kymmeneen, niin tarvetta "Johdonmukainen fyysinen rankaisemiseen" ei edes syntyisi.

Vierailija
57/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojasta kasvaa tuollaisella kasvatustavalla joko alistuva kaikille myöntelevä onneton poika tai sitten saattaa alkaa kiusaamaan heikompia. Nyt pistät tuolle stopin samantein! Riippuu myös tietysti, miten muuten kohtelette poikaa. Myös henkinen väkivalta kuten väkivallalla uhkailu lapselle on erittäin vahingollista. 58

Tai sitten kasvaa kunnon kansalainen, joka ei maleksi lähikaupan nurkalla räkimässä ja haistattelemassa ihmisille.

Vierailija
58/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha ennen vanhaan suurin osa vanhemmista ois joutuneet sossun syyniin nykyajan mittareilla 😃

Niin? Ennenvanhaan heroiinia sai apteekista ja tupakka oli terveellistä.

Vierailija
59/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauhat netissä asioista joista et tiedä yhtään mitään? Muille yhtä hölmöille tiedoksi, että minkäänlaisella fyysisellä rankaisulla ei ole minkäänlaista tervehdyttävää vaikutusta lapseen.

Vierailija
60/123 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri, kuritus ja rajat.

Aikuiseksi olen kolme villiä lasta kasvattanut, villein heistä tyttö, ilman väkivaltaa.

En puhuisi kuristakaan, rajat kyllä on aina ollut, vieläkin puhuvat miten tiesivät mitä sai ja mitä ei saanut tehdä.

Lasten ollessa pieniä vaati kyllä vaivaa puuttua ja puhua, miten tätä elämää eletään. Myönnetään, että välillä piti puhua isoin kirjaimin, yritin kyllä välttää sitäkin, ettei menettänyt tehoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä