Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
301/309 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne aamutkin elämää. Miksi pitäisi olla nopea? Itse nautin siitä, että saan käynnistyä rauhassa uuteen päivään, eikä minulla ole mitään tarvetta hoppuilla.

Ihmiset on erilaisia. Minä VIHAAN aamuja ja aikaisia herätyksiä. Joudun olemaan töissä klo.7.00 ja venytän nukkumista niin paljon kun mahollista enkä todellakaan herää minuuttiakaan aiemmin kuin tarvitsee. Puol tuntia riittää siihen, että oon pihalla lähdössä (sisältää hampaitten harjauksen, meikin, hiustenlaiton ja aamupalan).

Vierailija
302/309 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se menisi näin:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee se pari minuuttia.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi.  3+1 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, kuivaaminen ja pukeutuminen 6, Naaman pesua, rasvausta ja hajuvettä ei tarvi, pesin naaman jo suihkussa. Kello on nyt jo noin 05.30.

Aamupalalle katsoa samalla uutisia. 12 min.

Sängyn petasin jo noustessa, verhoihin en koske, olen jo pukenut. kello on 5.42

En meikkaa. Hiukset kampaan jos on tarvetta. Kello on tässä vaiheessa jo 5.45 kun hortoilin hetken päämäärättä. kengät ja päällysvaatteet päälle ( 2 min). En ehtine junaan, joka lähtee 5.50, joten siis 6.00 junaan. Töissä olen 6.55, kun työt alkavat klo 8.

En tajua miksi jotkut esimerkiksi laittavat tekoripset, kihartavat hiukset tms. aamuisin ennen töihin lähtöä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/309 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jäädä töihin nukkumaan niin on heti asemissa seuraavana päivänä ja ottaa meikit mukaan. Ei tarvitse puuskuttaa hirveällä kiireellä aamuisin ja nysvätä kehällä hirveässä ruuhkassa.

Tässä on ideaa. Ei tarvitse myöskään murehtia kotona odottavaa petaamatonta sänkyä, jos se on isokin ongelma.

Vierailija
304/309 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asiakaspalvelutyössä ja I feel you ton laittautumisen osalta. Jos jätät tekemättä, niin saat kyllä kuulla sitten suttuisesta olemuksestasi. Suunnilleen tunnin verran menee itsellä aamurutiineihin plus koiran ruokinta ja lenkitys 15-30min. Suihkussa käyn joka toinen ilta (tai useammin, jos on tarve), säästyy sitten sekin aika aamusta. Aina joskus kaipailen työtä, jossa voisin suhahtaa vartissa ovesta.

Vierailija
305/309 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä hyppään sängystä ylös 6.10-6.15 kun bussi lähtee 6.30. tuossa ajassa aamupissa, kasvojen pesu ja rasvaus, kahvi termariin ja pysäkille kävely. 20min bussimatkan aikana meikkaan ja syön aamupalan, jos syön (kannellinen rahka muovilusikalla ja/tai illalla valmiiksi kelmutettu voileipä). työt alkaa 7.00.

Vierailija
306/309 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkin asian jättäisin tuosta väliin, siirtäisin suihkussa käymisen iltaan. Meikkaamisessa sinulla menee ihan tavallinen aika, enkä sanoisi että säästäisit juuri aikaa meikkiä vähentämällä.

Vierailija
307/309 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalassa voi säästää aikaa niin, että tekee sen illalla valmiiksi. Tuorepuuro on hyvä vaihtoehto, nopeimmillaan laittaa vain 1dl kaurahiutaleita, 1 haarukalla muussattu banaani, 1dl maitoa ja esim kanelia, sekottaa ne ja laittaa jääkaappiin. Ei tarvi aamulla alka mitään leipiä tekemään ja kahvin voi laittaa tippumaan ennen kun menee suihkuun niin se on sitten valmiina.

Vierailija
308/309 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on hyvä iho eivät ymmärrä miten paljon aikaa puhjameikin tekoon menee eivätkä tietenkään "voi ymmärtää miten meikkaaminen voi viedä noin paljon aikaa" . Äkkiäkös sitä pelkät ripsarit naamaan heittää, mutta se pohjustaminen (niin että näyttää siistiltä) vie kyllä aikaa.

Vierailija
309/309 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän rauhallisista aamiaista. Työpäivät sellaista hulinaa, että mielellään sitä heräilee rauhassa.

Esimerkiksi tänään:

6.00 herätys, nousen samantien ylös ja petaan sängyn

6.03 vessaan, suihkuun, vartalon ja kasvojen rasvaus sekä hiusten kuivaaminen

6.15 keitän aamupuuron ja kahvin

6.25 syön aamupalan ja luen päivän lehden

6.45 meikkaan eli laitan primerin, bb-voiteen, aurinkopuuterin, kulmat, silmien rajaus ja ripsari

6.55 suoristan hiukset

7.00 valitsen vaatteet, silitän ja puen päälle

7.10 pakkaan laukun, käyn vessassa ja puen ulkovaatteet

7.20 lähden töihin

Minulle tämä on juuri sopiva rytmi. Tiedän, että voisin tämän ajan puolittaa jos vain haluaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan