Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset naiset, joilla amismies: Kuinka suhteen saa onnistumaan?

Vierailija
12.01.2018 |

Mulla on aika paljon koulutusta ja laaja kiinnostus ympäröivään maailmaan. Tapaamallani todella kultaisella miehellä on plakkarissa pari vuotta amista ja paikoitellen erittäin heikko yleissivistys. Mies on todella kiltti, huomaavainen, luotettava, hyvä ja ahkera kotitöissä. Kemiaa löytyy ja meillä on hauskaa yhdessä kunnes keskustelunaihe liippaa mitään vähänkään teoreettisempaa tai ylätasoista. Sitten tulee ongelmia. Mies ei vaan tajua.

Mä olen ollut yksin vuosia, ja tiedän että sopisin paremmin yhteen vähän enemmän opiskelleen tyypin kanssa, mutta sellaista ei nyt ole löytynyt ja lapsentekoikä alkaa olla lopuillaan. Voiko tällaisen suhteen saada toimimaan? Tällä hetkellä jään vaille älyllistä haastetta suhteessani, mutta kai kaikki jäävät suhteessaan jotain vaille? Lähinnä mietityttää, voinko säilyttää kunnioitukseni tuota maailman ihaninta tomppelia kohtaan loppuun saakka.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Mä en voi seukata naisten kaa jotka eivät tätä peruskauraa osaa laskea.

Et voikaan, mutta se johtuu lähinnä siitä, että olet ruma ja sosiaalisesti kyvytön hiippari.

Kiitos samoin sinulle punape#se paviaani. :DD

Se on yhdyssana.

Ei välttämättä, voit olla punaperse ja paviaani.

Mutta sitten lauserakenteen tulisi olla erilainen.

Uli uli.

Väkä väkä.

Saat kohta mun ryppärii jos vielä jatkat. ;D

Vierailija
82/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo, mutta tuskin ap olisi alkanut suhteeseen tämän "amis" miehen kanssa jos ei yhtään synkkaa. Osaa amiksetkin puhua syvällisesti ja voivat olla hyvin perillä esim. taloudesta ja politiikasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ei amis tarkoita, etteikö ihminen voisi olla älykäs ja rakastava ihminen. Oma mies on putkimies ja suurempaa sydäntä saa etsiä!

Vierailija
84/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Et voikaan, mutta se johtuu lähinnä siitä, että olet ruma ja sosiaalisesti kyvytön hiippari.

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

Lupaat vaan senkin puna per se.

Vierailija
85/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

Vierailija
86/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin sen verran vielä tarkentaa tilannetta, ettei mulla ole mitään tarvetta keskustella varsinaisesti "akateemisista aiheista" tai oman tieteenalani asioista miehen kanssa. Lähinnä olisi siis mukavaa joskus kun spontaanisti tulee vaikka uutisia katsoessa joku poliittinen aihe pöydälle, niin pystyä siitä saamaan jonkinlainen keskustelu aikaiseksi. Se vaatisi sen, että toinen tietäisi esimerkiksi mitä tarkoittaa "oikeisto" ja mitä tarkoittaa "vasemmisto", ja että Iltalehdestä luettu kohulööppi ei välttämättä ole ihan koko totuus asioista. Ap

Älä jatka seurustelua, koska miehen älykkyystaso on sulle.selkeästi ongelma. Tämä sun tapailema miehesi ei ole tyhmä, koska on amis, vaan taitaa olla amis, koska on tyhmä. Kyllä normaaliamis on varustettu perusyleissivistyksellä, johon kuuluu ymmärtää, mitä on oikeisto ja vasemmisto.

Ammattikoulu ei tee kenestäkään 'tyhmää' vaan tarjoaa puitteet valmistua ammattiin ja kyllähän siellä (ainakin vielä  80-luvun lopussa) vielä luettiin joitain kansalaissivistykseen kuuluvia lukuaineitakin .

Oikeiston ja vasemmiston käsitteet ne  tajuaa kyllä jokainen työmieskin.

Joku ihan koulupoika niitä ei ehkä vielä ole hahmottanut mielessään, mutta kyllä ne sitten äänestysikäisenä viimeistään jokainen tajuaa.

Itse en ole kyllä vielä  missään yhteenkään sen iän ylittäneeseen henkilöön tutustunut, joka ei välittömästi tajuaisi mitä nuo mainitsemasi käsitteet tarkoittavat.

Vierailija
87/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

XDD Hahah ha!

Vierailija
88/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

XDD Hahah ha!

Onko tämä nyt sitä keskustelun 'tasoa' edustava ja kuvaava esimerkki täällä ?

Eikö puhe pitänytkin olla sivistyksestä ?

Vierailija
89/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

XDD Hahah ha!

Onko tämä nyt sitä keskustelun 'tasoa' edustava ja kuvaava esimerkki täällä ? Niin. Huumori on perseestä.

Eikö puhe pitänytkin olla sivistyksestä ?

Vierailija
90/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta saat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pusi pusi kirjoitti:

jäkä jäkä kirjoitti:

lumi suli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amissi kirjoitti:

Se on yhdyssana.

Uli uli.

Väkä väkä.

XDD Hahah ha!

Onko tämä nyt sitä keskustelun 'tasoa' edustava ja kuvaava esimerkki täällä ? Niin. Huumori on perseestä.

Eikö puhe pitänytkin olla sivistyksestä ? On ja se on todella häpeällistä.

Vierailija
91/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ei amis tarkoita, etteikö ihminen voisi olla älykäs ja rakastava ihminen. Oma mies on putkimies ja suurempaa sydäntä saa etsiä!

Mahtaa olla syvällisiä keskusteluja jonkun viemäriputken perimmäisestä olemuksesta :^)

Vierailija
92/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla syvällisiä keskusteluja jonkun viemäriputken perimmäisestä olemuksesta :^)

No putkimiehen kanssa käytävistä keskusteluista en osaa sanoa, mutta mulla on tosi kivaa raksamieheni kanssa museoissa. Esimerkiksi rakennuksia tutkii tarkkaan ja miettii miten mikäkin työvaihe tehty ja mikä minäkin rakenteen tarkoitus on. ..on laajentanut mun ymmärrystäni paljon.

Vierailija
93/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.olen tapaillut amiksia mutta ei siitä mitään tuu.Lisäksi haukkuvat minua tyhmäksi vaikka itse ovat.Mielummin yksin kuin amiksen kanssa.

Vierailija
94/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kaipaa älyllistä haastetta parisuhteeltani. Riittää että on rehellinen ja arvot kohdillaan. Sekin tuntuu olevan jo lottovoitto. Ja tietysti rakkautta ja fyysistä vetovoimaa. En muutenkaan jaksa kotona jauhaa mitään turhan syvällistä tai järkevää.

Vierailija
95/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa parisuhteessa on jotain puutteita. Me olemme mieheni kanssa molemmat akateemisesti koulutettuja (vielä saman alan koulutus). Ennen tätä avioliittoa seurustelin vuosia kouluttamattoman miehen kanssa. Ei suhde kaatunut siihen etteikö ”älyllistä keskustelua” olisi ollut mielestäni riittävästi. Mies oli muuten kaikinpuolin ihana ja huomioonottava, mutta vuosi vuodelta MIESTÄ alkoi aina vaan enemmän häiritsemään se, että minä olin huomattavasti parempipalkkaisessa työssä ja pystyin osallistumaan selvästi enemmän esim asuntolainan maksuun ym yhteisiin menoihin. Minua tuloero ei koskaan häirinnyt. Mielelläni maksoin yhteisiä lomamatkoja ja muuta, koska rahaa jäi yli joka kuukausi. Miehelle (perinteiselle suomalaiselle äijälle) tämä oli liian kova paikka. Hänen kun olisi pitänyt saada olla se perheen pää ja elättäjä, mutta en minä voinut sen takia luopua urahaaveistani ja hakeutua pienipalkkaisiin töihin. Ongelma kasvoi lopulta niin suureksi että ero siitä tuli.

Vierailija
96/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu mies mutta mun jutut on kuin teini-ikäisellä pojalla

Vierailija
97/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotona yleensäkään pitäisi puhua jostain päivän  työasioista ?

Jätetään ne sinne työmaalle, kyllä ne sieltä sitten taas seuraavana aamuna löytyvät.

Ainakaan ne kadun alle kaivurilla kaivettujen viemäritöiden betoni- ja salaojaputket ja niiden sinne ojaan tai kaivantoon asettelu eivät muuten käsittääkseni kuulu ollenkaan tavallisen,esim.  kerrostalon sisällä ahertavan   putkimiehen LVI-töiden kenttään ja toimenkuvaan, vaan niistä huolehtivat lähinnä kai jotkut maanrakennusurakoitsijat ja taloyhtiöt sopimuksillaan niiden kanssa .

Vierailija
98/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisesti koulutettu mies mutta mun jutut on kuin teini-ikäisellä pojalla

Ootko tuo perse -tyyppi?

Vierailija
99/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet päätynyt tällaiseen suhteeseen?

Oletko jostain syystä valinnut itsellesi tyhmän miehen vai onko sinusta tullut muutaman vuoden koulutuksella yllättäen niin akateeminen ja älykäs, että mies ei vaan pysy mukana?

Vierailija
100/148 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tuo perse -tyyppi?

(Taitaakin oikeasti ollakin vaan  se teini-ikäinen poika...)