Rehellisesti: miksi et ole kohtelias, hyväntahtoinen, ystävällinen ja kannustava muita kohtaan?
Kommentit (50)
Se on saat mitä tilaat. Jos käyttäytyy huonosti, ei voi olettaa että itse käyttäydyn hyvin. Olen muutenkin menettänyt uskoni ihmisiin enkä enää luota kuin mieheeni.
Se ei elätä, eikä myötäily synnytä keskustelua.
Jos ymmärtämyksesi ja osaamisesi loppuu ala-asteen tasolle, koulutuksesi loppuu lukioon, kehut itseäsi lakkaamatta, dissaat asiantuntijoita koko ajan, etkä edes yritä ottaa asioista selvää, niin mielellänihän minä sinua autan kaikin tavoin!
Olen olen. Monesti täälläkin kirjoitan ystävällisiä viestejä ja vastailen nätisti (omiin tapoihin ei kuule se mollaaminen ja pahantahtoisuus), niin saan vastauksena hirveän pahantahtoisia viestejä. Jos siis sanon, että meillä ole asiaa x, vaan teemme näin. Tulee heti ilkkuvaa viestiä:"Kyllä ihan varmana teilläkin alkaa lapset haistattamaan paskaa teille" ja muuta yhtä järkevää takaisin. Aina en ymmärrä, miksi pitää laittaa toisille niin pahansuopaa vastausta. Ja tuo oli siis vain todella kärjistetty esimerkki, en jaksa nyt muistella jotain vanhempia.
Miksi kaataa se oma pahaolo toiselle? Itselleen jokainen siinä vain hallaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Se on saat mitä tilaat. Jos käyttäytyy huonosti, ei voi olettaa että itse käyttäydyn hyvin. Olen muutenkin menettänyt uskoni ihmisiin enkä enää luota kuin mieheeni.
Tässä on nyt vähän tämä niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itse en viitsi lähteä toisten ärinään mukaan. Mitä se hyödyttää? Sillon tulee vain herkemmin itsekin ensimmäisenä oltua se kärkkäämpi osapuoli. Tiedän kyllä, että aina ei jaksa kuunnella toisten suunsoittoa ym, mutta olen valinnut tietoisesti linjan, että tällöin en vastaa mitään. Menee ärsytys nopeammin ohi, kuin että jäisi jankkaamaan.
Myöskin kun itse olen vain yrittänyt olla rauhassa toisen räksyttämisestä huolimatta, olen monesti jälkikäteen saanut pahoittelut kun toiselle tuli paha mieli siitä omasta äksyilystään. Kertaakaan ei ole selvitetty missään niitä kun olen itse vastannut kärkkäästi takaisin. Päinvastoin, ne meinaavat vain paisua aina.
Olen aina ollut ystävällinen, kannustava ja hyvätahtoinen esittämättä mitään. Johtunee siitä, että olen tyytyväinen itseeni ja elämääni. Osaan kuitenkin pitää puoliania, ja minua on aina kunnioitettu. Kuulemma säteilen positiivista ja määrätietoista enenrgiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olenkin, mutta välillä ei jaksa sitä, että mun aina täytyy olla ystävällinen ja kohtelias ja sietää muilta mitä tahansa.
Juuri näin. Minullakin pari ihmistä joita kohtaan töissä ja heidän kanssaan on upea tehdä töitä, tsemppaamme toisiaan aina vain parempiin tuloksiin. Sitten on niitä jotka valittaa kaikesta...
Sitten on myös yksi joka aina yrittää mitätöidä muiden onnistumiset selittämällä että kävi vain tuuri tai joku muu kuitenkin oli pohjustanut työn. Hänen kanssaan en enää edes puhu töiden aikana.
Vierailija kirjoitti:
En halua kannustaa syntymätyhmiä koska kannustus menee täysin harakoille
.Kannustan kyllä sellaisia jotka ovat halukkaita ja kykeneviä ottamaan asioista selvää, mutta lähikaupan aukioloaikoja tältä palstalta kyseleviä en auta koska google on keksitty
Sehän on vain small talkia, saa sen tarvittaessa itsekin selville.
Vierailija kirjoitti:
Se ei elätä, eikä myötäily synnytä keskustelua.
Joo, suora hyökkäys, riitely,persoonaan menevä vähättely, mollaaminen ja seläntakana puhuminen synnyttää sitä aina paljon tehokkaammin ja luo sitäpaitsi paljon parempaa henkeä sille hengittää...
Minua ei kiinnosta olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa, mutta olosuhteiden pakosta joudun kuitenkin siihen. Joten minä päätän sitten tavan.
Ainoa syy miksi haluaisin ison lottovoiton - voisi muuttaa korpeen silti luopumatta nykyaikaisista mukavuuksista, mutta mikään ei pakottaisi tulemaan ihmisten ilmoille kun sapuskatkin voisi tilata kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt vähän tämä niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itse en viitsi lähteä toisten ärinään mukaan. Mitä se hyödyttää? Sillon tulee vain herkemmin itsekin ensimmäisenä oltua se kärkkäämpi osapuoli. Tiedän kyllä, että aina ei jaksa kuunnella toisten suunsoittoa ym, mutta olen valinnut tietoisesti linjan, että tällöin en vastaa mitään. Menee ärsytys nopeammin ohi, kuin että jäisi jankkaamaan.
Myöskin kun itse olen vain yrittänyt olla rauhassa toisen räksyttämisestä huolimatta, olen monesti jälkikäteen saanut pahoittelut kun toiselle tuli paha mieli siitä omasta äksyilystään. Kertaakaan ei ole selvitetty missään niitä kun olen itse vastannut kärkkäästi takaisin. Päinvastoin, ne meinaavat vain paisua aina.
Olisikin vain räksyttämistä. Mutta on ollut myös aiheettomia rikosilmoituksia (joihin poliisi ei enää jaksa edes reagoida) mustamaalaamista jne. Minä kostan. Varmasti kostan, mutta paljon tyylikkäämmin.
Vuodesta toiseen suomalaisten pitää vain venyä ja pihistää ja sniiduilla sillä aikaa kun valtio ammentaa verorahoja alati kiihtyvällä tahdilla moolokin kitaan.
Kaipa ihmisillä on tullut mitta täyteen "sotakorvausmentaliteetista", ja ainaisesta kituuttamisesta ja toisten asian omien asioiden edelle laittamisesta. Se näkyy nyt sitten tuolla kadulla.
Kommentit tässä ovat kuin pikakatsaus ihmisten sairauskertomuksista ...
Minä kyllä olen, aina. Muuten tulisi itsellekin paska fiilis.
Olen muille paitsi ilkiöille. Ilkiöt ansaitsevat takaisin vain ilkeyttä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen muille paitsi ilkiöille. Ilkiöt ansaitsevat takaisin vain ilkeyttä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Minä jätän omaan arvoonsa ilkeilijät. En viitsi alentua heidän tasolleen.
Töissä olen kaikille, siellä se tuntuu luontevalta ja kuuluu toimenkuvaan.
Vapaa-ajalla olen niille ihmisille, joista välitän ja joista pidän. Mutta jostain syystä minusta on tullut tällainen, etten hetkeäkään jaksa esittää, että jostain ihmisestä tykkäisin, jos en oikeasti yhtään pidä tai arvosta häntä. En tosin sano mitään ilkeää, mutten myöskään esitä kaveria eli lähinnä kai ignooraan tämän ihmisen sitten. Samoin, jos minulta kysytään mielipidettä, kerron rehellisen mielipiteen, enkä sitä mitä kysyjä haluaa kuulla. Monesti minusta onkin sanottu, että olen liian rehellinen. Kaipa tämä käytös johtuu lähinnä tuosta "kultaisesti säännöstä". Toivoisin että minullekin kerrottaisiin rehellinen mielipide, jos jotain kysyn ja toivoisin, että kukaan joka minusta ei aidosti välitä ei teeskentele tai esitä kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Olen siirtynyt vastaanottamisesta antamiseen. Jos käyttäydyt kuin paskakasa, olet minulle kuin paskaa ja saat sitä takaisin.
Tämä ei ikävä kyllä toimi. Pelkojen vuoksi en paljon katso ihmisiä silmiin, en hymyile, puhun vain jos jotain kysytään jne. Silti ihmiset käyttäytyvät seurassani sosiaalisesti.
Olen vasemmiston äänestäjä, mikä tarkoittaa sitä, että olen laiska, kateellinen ja tietämätön mutta syytän siitä muita. Miksi siis auttaisin tai tukisin heitä?
Paras tapa osoittaa toiselle että hän on väärässä, on olla loukkaamatta häntä. Suomaliselle kun tuo loukkaantuminen jos ollaan erimieltä tuntuu olevan veressä. Kävelen mielummin sinä parempana henkilönä pois keskustelusta.
Jatko kysymys; miksi luulette että täällä liikkuu näin paljon trolleja?