rupesin dieetille ja lihoin 2 kg
Ryhdyin uutenavuotena parantamaan elämänlaatua: Ostin hedelmiä ja smoothieita ja ruvettiin uimaan. Olen nyt siis 10 päivää syönyt runsaasti hedelmiä ja yrittänyt korvata niillä ja smoothieilla aamu- ja välipalat (leivän ja pullan sijaan), syönyt normaalia itse valmistettua ruokaa ja käynyt neljästi uimassa. Tuloksena + 2 kg. Että mitähän v***ua? Pitääkö oikeasti lopettaa syöminen? Onko kellään mitään patenttia tähän hommaan? Tavoitteena - 15 kg.
Kommentit (32)
Syö myös kasviksia - älä vain hedelmiä. Reilussa viikossa ei kauheasti mitään ehdi tapahtumaan, pääasia että olet alulle päässyt. Pidä sama mentaliteetti ja jatka mitä teet, kyllä niitä tuloksia syntyy.
Vierailija kirjoitti:
älä huoli, sulla on lihakset kasvanut! uimisesta!
ai neljässä kerrassa? ei kai?
Mä en ole juurikaan poistanut mitään mun ruokavaliosta, vähentänyt ainoastaan ja lisännyt liikuntaa. Lopputulos; -7,5kg 8 viikossa.
Miksi ihmeessä korvaat smoothieilla kunnon ruokaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Smoothie on hyvä hätäapu tilanteessa, jossa ei ehdi tai pysty syömään ruoka-aikaan kunnon ruokaa, mutta eivät ne nyt mikään autaaksi tekevä ja hyperterveellinen vaihtoehto ole, joka automaattisesti laihduttaisi. Mitä edes laitat smoothieesi? Jos siinä on monta hedelmää ja lisäksi rahkaa tai jogurttia ja vähän siemeniä ja avocadoa ja vaikka proteiinijauhetta, niin äkkiä tuossa on kahden aterian verran energiaa.
Eli josko opettelisti syömään terveellisitä, kunnon ruokaa, joka ei ole valmiiksi soseutettua, söisit ne hedelmät ja marja ihan hedelminä ja marjoina, ja jättäisit vain ne pullat ja muun turhan herkuttelun pois?
Niin sokeria syömällä aiot laihtua???
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä korvaat smoothieilla kunnon ruokaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Smoothie on hyvä hätäapu tilanteessa, jossa ei ehdi tai pysty syömään ruoka-aikaan kunnon ruokaa, mutta eivät ne nyt mikään autaaksi tekevä ja hyperterveellinen vaihtoehto ole, joka automaattisesti laihduttaisi. Mitä edes laitat smoothieesi? Jos siinä on monta hedelmää ja lisäksi rahkaa tai jogurttia ja vähän siemeniä ja avocadoa ja vaikka proteiinijauhetta, niin äkkiä tuossa on kahden aterian verran energiaa.
Eli josko opettelisti syömään terveellisitä, kunnon ruokaa, joka ei ole valmiiksi soseutettua, söisit ne hedelmät ja marja ihan hedelminä ja marjoina, ja jättäisit vain ne pullat ja muun turhan herkuttelun pois?
Siis ostan Pirkan hedelmäsmoothieita. Itse jos teen, laitan piimää ja banaania pohjaksi ja siihen mustikkaa, puolukkaa tai jotain smoothiehedelmäsekoitusta. Pointtina ollen juuri se, että korvaan välipaloja ja lisään aamiaisen. "Normaali" aamupala kun on ollut pannullinen mustaa kahvia. :(
Hedelmissä ja smoothieissa voi helposti olla paljon enemmän kaloreita kuin siinä leivässä.
Helposti niitä vielä vetää järjettömät määrät.
Hedelmissä on hirveästi sokeria ja joissain myös paljon hiilihydraatteja. Itse aloin myös laihduttaa ja karsin hedelmien syöntiäni ensimmäisten asioiden joukossa. Olen nyt 3 päivää syönyt aamulla pari hedelmää ja sen jälkeen päivällä vain salaattia, hieman lihaa sen kanssa ja salaattijuustoa, iltapalaksi kreikkalaista jugurttia. Olen nyt tässä viikon aikana laihtunut kilon.
Urheilija isäni varoitti, että vaakaa ei kannata tuijottaa, koska kunhan toivun flunssasta ja pääsen treenaamaan niin lihasten kasvaessa painon lasku voi pysähtyä joksikin aikaa tai jopa nousta aluksi. Mulla siis on lihakset ihan olemattomat ja niillä on varaa kasvaa...
Liikaa smoothieta. Juomaksi vain vettä, ja syö hedelmät hedelminä.
Liikaa hiilareita. Ei niitä hedelmiäkään pidä kaksin käsin vetää.
Laihduttaminen on hyvin yksikertaista. Pitää syödä vähemmän kun kuluttaa. Silloin laihtuu.
Tuo pari kiloa menee ihan luonnollisen vaihtelun piikkiin. Riippuu miten paljon olet juonut vettä ja käynyt vessassa. Parempi tarkastella vähän pidemmän ajan keskiarvoa.
Jos alkaa kovasti urheilemaan niin paino voi kasvaa vaikka läskiä palaa pois. Lihakset kerää nestettä ja voi jopa hieman kasvaa.
Älä nyt herra tähden niitä valmissmoothieta ainakaan osta! Oletko edes lukenut niiden sisältöä? Paljon paremman aamupalan saat vaikka kaurapuurosta voisilmällä ja kananmunasta - vähemmän energiaa, monipuolisemmin ravinteita ja pitää nälkää pitempään. Oikeasti, kuten joku jo edellä sanoi, hedelmät hedelminä ja juomana vesi. Unohda nuo smoothiet ja syö ruokaa, joka ei ole valmiiksi soseutettua.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa hiilareita. Ei niitä hedelmiäkään pidä kaksin käsin vetää.
Tässä moni tuntuu tekevän sen virheen, että hedelmiä aletaan vetää hullut määrät. Onhan ne terveellisiä, mutta jotain muuta pitää jättää pois jos aikoo hedelmillä elää. 100g banaania on jo noin 80-90 kaloria. Punnitsin just yhden keskikoisen banaanin joka painoi 184g. Niitä kun laittaa smoothieen 2 se on jo 160 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä on hirveästi sokeria ja joissain myös paljon hiilihydraatteja. Itse aloin myös laihduttaa ja karsin hedelmien syöntiäni ensimmäisten asioiden joukossa. Olen nyt 3 päivää syönyt aamulla pari hedelmää ja sen jälkeen päivällä vain salaattia, hieman lihaa sen kanssa ja salaattijuustoa, iltapalaksi kreikkalaista jugurttia. Olen nyt tässä viikon aikana laihtunut kilon.
Urheilija isäni varoitti, että vaakaa ei kannata tuijottaa, koska kunhan toivun flunssasta ja pääsen treenaamaan niin lihasten kasvaessa painon lasku voi pysähtyä joksikin aikaa tai jopa nousta aluksi. Mulla siis on lihakset ihan olemattomat ja niillä on varaa kasvaa...
Ah, tätä asiantuntemuksen määrää :D. Hirveästi sokeria ja joissain myös hiilihydraatteja :D. Hedelmien syönti on muuten täsyjyväviljan ja kasvisten lisäksi se, mistä viimeiseksi kannattaa karsia, jos haluaa syödä oikeasti terveellisesti, eikä vain jonkun tämän hetken muodin mukaan muka-terveellisesti.
https://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-smoothie-025l-marja-hedel… Lue tuosta sisältö ja mieti sitten miksi et laihdu. Syö ennemmin terveellisesti, takuulla hedelmänä syöty omena tai appelsiini pitää nälänkin pois pitempään, kuin nesteytetty marjalitku.
Vierailija kirjoitti:
https://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-smoothie-025l-marja-hedel… Lue tuosta sisältö ja mieti sitten miksi et laihdu. Syö ennemmin terveellisesti, takuulla hedelmänä syöty omena tai appelsiini pitää nälänkin pois pitempään, kuin nesteytetty marjalitku.
Hedelmä ei pidä nälkää pois, vaikka sen söisi miten. Eihän hedelmissä ole kaloreita.
Suosittelisin että menet kehonkoostumusmittaukseen, jonka jälkeen ammattilainen katsoo sinulle sopivan ravinto- ja treeni ohjelman. Yleensä aerobista ja anaerobista liikuntaa. Syömällä pienempiä annoksia useammin ja juomalla vettä se 3l päivä. Yleisin ongelma on just tuo ravinnon määrän vähentäminen ja liikunnan lisääminen jolloin keho alkaa lippujen lopuksi käymään säästöliekillä. Ja mitä minulle sanottiin että lisäämällä rasvaa ruokavalioon laihtuu ja tämä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmä ei pidä nälkää pois, vaikka sen söisi miten. Eihän hedelmissä ole kaloreita.
Niissä on yllättävän paljonkin kaloreita. 100g kiiviä noin 40, omenaa noin 50, banaania 80. Nuo yhdessä on jo 170 kaloria. Lisäksi niissä on kuitua paljon paremmassa muodossa kuin soseessa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin että menet kehonkoostumusmittaukseen, jonka jälkeen ammattilainen katsoo sinulle sopivan ravinto- ja treeni ohjelman. Yleensä aerobista ja anaerobista liikuntaa. Syömällä pienempiä annoksia useammin ja juomalla vettä se 3l päivä. Yleisin ongelma on just tuo ravinnon määrän vähentäminen ja liikunnan lisääminen jolloin keho alkaa lippujen lopuksi käymään säästöliekillä. Ja mitä minulle sanottiin että lisäämällä rasvaa ruokavalioon laihtuu ja tämä toimi.
Ihan hyvä pointti tuo rasva. Tosin suomalaiset on niin peloteltu rasvasta, ettei kukaan syö rasvaa. :D:D:D
(ja jos syövät, niin margariinia :D:D )
älä huoli, sulla on lihakset kasvanut! uimisesta!