Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla oli kouluruokana nakkeja ja muusia. Nakkeja sai ottaa kaksi!

Vierailija
10.01.2018 |

Riittäkö tuo muka isommille alakoululaisille?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö aikuisellekaan 2 nakkia? :D mä olen aikuinen nainen ja 5 nakkia menee esim. perunamuusin ja salaatin kanssa. Tosin mitään turhaa leipää en syö ruuan kanssa.

Ennemmin jotain nakkia kuin vaikkapa täysjyväruisleipää?

Miksi? Miksi se leipä on turhaa?

Vierailija
22/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/80065-grillaajan-nyrkkisaanto-va…

Kaksi nakkia? Sehän on jo 100% ylitys suositukseen.

Tuskin isompi alakoululainen enää painaa alle 15 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö aikuisellekaan 2 nakkia? :D mä olen aikuinen nainen ja 5 nakkia menee esim. perunamuusin ja salaatin kanssa. Tosin mitään turhaa leipää en syö ruuan kanssa.

Ennemmin jotain nakkia kuin vaikkapa täysjyväruisleipää?

Miksi? Miksi se leipä on turhaa?

No en mä leipää sinänsä pidä turhana mutta turhaa syödä sitä joka aterialla. Tiedän kyllä ettei nakit ole mitään terveellisiä mutta eipä ne jokapäiväiseen ruokavaliooni kuulukaan (tai itse asiassa ne ei kuulu ruokavaliooni enää ollenkaan kun en käy enää koulua eikä itse tule ostettua).

Vierailija
24/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, poikasi maistelee koulussa "nakkia".

Vierailija
25/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää lapselle kaksi nakkia. Minullekin riittäisi kaksi nakkia ihan hyvin, kun lisäksi saa muusia, salaattia ja näkkäriä. Suomalaisilta on karannut täysin suhteellisuudentaju syömisen suhteen ja ylipaino vaan lisääntyy. 

Vierailija
26/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas mennyt köyhäksi touhuilu, voi jestas. :((

Vierailija
27/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitraattia on myös salaateissa, joten niitään ei saa lapsille antaa!

Vierailija
28/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin riittää lapselle kaksi nakkia. Minullekin riittäisi kaksi nakkia ihan hyvin, kun lisäksi saa muusia, salaattia ja näkkäriä. Suomalaisilta on karannut täysin suhteellisuudentaju syömisen suhteen ja ylipaino vaan lisääntyy. 

Riippuu vähän lapsen iästä ja sukupuolestakin mikä määrä ruokaa riittää. Jotkut voivat kasvaa nopeasti jo alakoulussakin. Minulla on kaksi poikaa ja yhdessä vaiheessa pelkäsin, että syövät jääkaapista hyllytkin. Mikään määrä ruokaa ei tuntunut riittävän, kun kasvoivat niin kovasti. Molemmista kasvoi lähes kaksimetrisiä hyvin hoikkia nuorukaisia, joilla on selkä täynnä "raskausarpia" muistona nopean kasvun vaiheesta.

Vierailija
29/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko soianacceja?

Vierailija
30/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos ruuan hinnasta voi tulla nurinaa kun teinille sitten harva se päivä sitten annetaan parikymppiä syömisiiin kun ei sitten kelpaa kuin sitten monipuolisesti se 5 kertaa viikossa kebabbia ja tietenkin ilman salaattia ja illalla sitten hampparia.

Vierailija
31/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruuan taso on laskenut kuin lehmän häntä sen kymmenen vuotta jonka olen opetusalalla toiminut. Männäaikoina oli muistaakseni säädös jonka mukaan kouluruuan tulisi kattaa kolmannes päivän energiantarpeesta. Ruoka oli aiemmin paljon täyttävämpää. Kasvissyöjä kollega ei enää syö valvonta-ateriaa kun useamman kerran ruokansa oli tyyliä viipaloitua perunaa ja porkkanaa vuoassa-eikä mitään muuta, ei edes juustoa tms.josta saisi edes auttavasti proteiinia. Surullista, väärästä päästä säästämistä. Pisteet tosiaan ilmaisesta ruuasta mutta mutta...

Vierailija
32/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin lapsena koulussa sen viisi nakkia ja ison kasan perunamuusia ja näkkäriä ja maitoa lisäksi, kotona toisen ison annoksen lämmintä ruokaa ja aamu- ja iltapalat ja joskus välipalankin päälle. Silti olin aina tosi hoikka lapsi ja edelleen hoikka aikuinen nainen.

Vierailija
33/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nakkia kuulostaa kyllä vähältä. Toisaalta yhdessä nakissa on ehkä noin 100 kcal, joten voi olla että kahdesta nakista, perunamuusista, salaatista, maidosta ja näkkäristä levitteineen tulee se määrä energiaa mitä lounaasta on tarkoitus saada.

Vierailija
34/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas kauhistuin kerran päinvastaisesta tapauksesta... Ysiluokkalainen poika kertoi, että he olivat viimeisinä ruokalassa saaneet ottaa kaikki loput uunimakkarat. Jätkät oli sitten kisanneet ja vetäneet niitä joku seitsemän per nuppi!

Eikä tietenkään mitään muuta lisuketta, pelkkää makkaraa.

Vierailija
35/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rajaa voisi nostaa kolmeen? Se on totta, että ruuan kanssa on yleensä aina tarjolla (ellei ole keitto) niin joku salaatti. Hedelmäsalaattia, lämpimiä kasviksia, vihannesalaattia ja leipää. Välillä lisänä jotain kiisseliä tai rahkaa.

Vierailija
36/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä taas kauhistuin kerran päinvastaisesta tapauksesta... Ysiluokkalainen poika kertoi, että he olivat viimeisinä ruokalassa saaneet ottaa kaikki loput uunimakkarat. Jätkät oli sitten kisanneet ja vetäneet niitä joku seitsemän per nuppi!

Eikä tietenkään mitään muuta lisuketta, pelkkää makkaraa.

Eipä niitä makkaroita kauheesti voi säästellä seuraavaan päivään. 

Vierailija
37/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt aika surkea annos: nakit on tuskin lihaa nähneetkään, muusi tehdään varmaan jauheesta, siihen kylkeen jotain vetistä tomaatteja eikä näkkärikään nälkää pidä. Mun urheileva teinipoika tuskin tuolla pärjäisi pitkää koulupäivää, sitten ihmetellään, kun teinit ravaa lähikaupassa ostamassa karkkia ym.

Vierailija
38/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joillekin lapsille se kouluruoka on päivän ainut lämmin ateria... : (

Vierailija
39/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on joku outo käsitys siitä, että vatsa pitää täyttää proteiinin lähteellä, lihalla, nakeilla, lihapullilla, kalapuikoilla. Mitä näitä nyt on keskusteluissa on ollut. Proteiinia riittää pieni määrä, loppu kasviksia ja hiilareita peruna/pasta/riisi ja leipä.

Vierailija
40/61 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää kun ottaa tarpeeksi muutakin ruokaa lisäksi. Leipää, salaattia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi