Pojalla oli kouluruokana nakkeja ja muusia. Nakkeja sai ottaa kaksi!
Kommentit (61)
Kerran inttileirillä jouduin jakamaan nakkeja. Ja niitä oli laskettu jokaiselle puolitoista.
Nitraattien vuoksi niitä ei saisi enempää syödä. Kummallista, että niitä on ruokana koululla .
Mutta jos ruokana olisi nakkikastike, yhtä ruokailijaa kohden ei varmaan ole sitä kahta nakkiakaan.
Kaksi nakkia, perunamuusia, salaattia/raastetta, maitoa ja näkkäriä. Oletan, että riittää. Vaikka kuulostaa vähältä tuo nakkimäärä.
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/80065-grillaajan-nyrkkisaanto-va…
Kaksi nakkia? Sehän on jo 100% ylitys suositukseen.
Miellä on työpaikkaruokalassa joskus pekoninakkikääröjä (inhokkituoka). Siinä on viisi nakkia pekoniin käärittynä.
Olisikohan jokin suositus, näitä kun pitää noudattaa kouluruokailussa.
Nakit on suolaisia ja eikös niissä ole jotain ei niin suositeltavaa nitraattia myöskin...
Varmaan siihen kylkeen oli tarjolla näkkäriä ja salaattiakin.
Joo noissa annoksissa on aina se ongelma, että ne menee jonkin keskiarvon mukaan. Itselle ei ala-asteellakaan olisi riittänyt alle 10, koska urheilin paljon ja kasvoin kovaa vauhtia (olin yli 185 cm 6. luokan lopulla). Onneksi meillä ei ollut tuollaisia rajoitteita.
Annat sille illalla itse vähän enemmän ruokaa. Meidän kasiluokkalainen ei syö koulussa ollenkaan.
Hallitus on kaikessa hiljaisuudessa leikannut kouluruokailun budjetista, sillä rahaa on riitettävä "tärkeämpiin" menoihin, kuten unelman ylläpitämiseen.
Mun yläaste ikäinen poika on myös valittanut, että koulun nakkikastike on sellaista, että kun ottaa kauhallisen sitä, siinä on kaksi nakin palaa. Sanoo, että se ei riitä, vaikka ottaa perunaa ja salaattia ja näkkäriä ja lasin maitoa kaveriksi. Ja kyllä sen uskon, kun kyseessä on edelleen kasvava nuori, joka kuitenkin on jo aikuisen miehen mitoissa. Ja lisää ei kuulemma saa ainakaan ennen kuin kaikki on käyneet syömässä. Toki hienoa, että on ilmainen ruoka, mutta ehkä sen pitäisi olla sellaista, mitä on varaa laittaa niin paljon, että kasvavallekin nuorelle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mun yläaste ikäinen poika on myös valittanut, että koulun nakkikastike on sellaista, että kun ottaa kauhallisen sitä, siinä on kaksi nakin palaa. Sanoo, että se ei riitä, vaikka ottaa perunaa ja salaattia ja näkkäriä ja lasin maitoa kaveriksi. Ja kyllä sen uskon, kun kyseessä on edelleen kasvava nuori, joka kuitenkin on jo aikuisen miehen mitoissa. Ja lisää ei kuulemma saa ainakaan ennen kuin kaikki on käyneet syömässä. Toki hienoa, että on ilmainen ruoka, mutta ehkä sen pitäisi olla sellaista, mitä on varaa laittaa niin paljon, että kasvavallekin nuorelle riittää.
Kouluruokailun budjetti on joku 0,50 cnt/per annos...siihen vielä pitää sisällyttää salaatti, näkkäri, juomat... Tehkääpä itse ateria siihen hintaan.
Ja toisekseen, jos ei ruokaa annosteltaisi, ensimmäiset ahneet veisivät isot annokset ja loppupuolen ruokailijat saisivat vain näkkäriä.....
Riittääkö aikuisellekaan 2 nakkia? :D mä olen aikuinen nainen ja 5 nakkia menee esim. perunamuusin ja salaatin kanssa. Tosin mitään turhaa leipää en syö ruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Annat sille illalla itse vähän enemmän ruokaa. Meidän kasiluokkalainen ei syö koulussa ollenkaan.
Miksei syö?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on kaikessa hiljaisuudessa leikannut kouluruokailun budjetista, sillä rahaa on riitettävä "tärkeämpiin" menoihin, kuten unelman ylläpitämiseen.
....ja kavereiden soputumiseläkkeisin.
Viedään nakit lasten suusta.
Näitkö minkä kokoisista nakeista oli kyse? Vai poikasi puheiden perusteella ehdit kauhistua? Jos oli pieniä nakkeja varmasti on ollut kasviksia kaverina.
Kurjaa, kun edes ruokaa ei saa tarpeeksi. Kaksi nakkia kuulostaa vähältä vaikka niiden kanssa olisikin muut lisukkeet.
Vierailija kirjoitti:
Näitkö minkä kokoisista nakeista oli kyse? Vai poikasi puheiden perusteella ehdit kauhistua? Jos oli pieniä nakkeja varmasti on ollut kasviksia kaverina.
Höh, nakit on jo kasviksia.
Meidänkin koulussa oli tänään jonkin sortin nakkeja. Tosin ne olivat kooltaan lähempänä makkaraa eli nakeiksi isoja mutta makkaroiksi pieniä. Voipi hyvin olla, että poikasikin koulussa ne nakit ovat isompia kuin arvelet.
Sitä paitsi on vain ajan kysymys, koska loppuu kouluissa makkaransyönti, koska tutkimuksethan ovat viime aikoina todistaneet, että se aiheuttaa ruuansulatuselimistön syöpiä. Siellä se on kuulkaa nakki samalla WHO:n karsinogeenilistalla kuin röökikin. Ei lapsen pitäisi syödä lautasellista prosessoitua lihaa!
Reilusti salaattia, muusia, näkkäri ja maitoa, niin kyllä nälkä lähtee, vaikka nakkeja olisi vain kaksi. Äidit eivät vaan taida tietää, että nälkäänsä valittavat pojat ovat ottaneet ne kaksi nakkia eikä mitään muuta. Seurasin paria tällaista tänään ruokalassa.
Ihan hyvin riittää.