Miten kestätte olla Suomessa koko vuoden?
Itse olen, enkä ymmärrä, miten suomalaiset kestävät tätä.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan tämä välillä on. Kesät menee hyvin, varsinkin silloin, kun on kaunis aurinkoinen ilma, eikä sada.
Syksyllä ja talvella on pakko käydä lomailemassa ja imemässä virtaa auringosta, muuten tätä ainaista pimeyttä ja kylmyyttä ei jaksa. Lokakuussa olimme viikon Kreikassa, joulun ja uudenvuoden vietimme Singaporessa, helmi-maaliskuun vaihteessa on jo varattuna matka viikoksi Madeiralle.
Unissasi vaan, kidut täällä pimeydessä
Näitä en ymmärrä. Miten typerä pitää olla, ettei ymmärrä, että joku käy ulkomailla monta kertaa vuodessa? Vaikka itse ei pääsisikään, niin mitä se on itseltä pois? Sitten sanotaan, ettei se muka ole totta. Naurettavaa. Todella suuria ongelmia.
Olen ollut kuukauden Aasiassa jo viiden vuoden ajan joka talvi. Onhan se todella virkistävää.
Toisaalta olisi liioittelua etten "kestäisi" jos en pääsisi lähtemään auringosta nauttimaan, mutta kyllähän se jonkin verran ottaisi päähän varmaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kestämistä tässä on? Tykkään Suomesta. Vuodenaikojen täytyy vaihtua, olisi kamala asua jossain kuumassa ikuisen kesän maassa. Ja pimeys ei vaikuta minuun mitenkään.
Tarpeeksi synkkään mielenlaatuun ei pitkä pimeys tunnu normaalia synkemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen, enkä ymmärrä, miten suomalaiset kestävät tätä.
Emme me ole koko vuotta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kestämistä tässä on? Tykkään Suomesta. Vuodenaikojen täytyy vaihtua, olisi kamala asua jossain kuumassa ikuisen kesän maassa. Ja pimeys ei vaikuta minuun mitenkään.
Sama. Eniten taitavat kärsiä ne joihin pimeys ja sää vaikuttavat tavallista enemmän. Itse ajattelen että sää on se mikä se on, ei se siitä muuksi muutu.
mitä kestettävää siinä on...? hanki kirkasvalolamppu jos kaamosmasis yllättää. saattaa olla hämmentävää, mutta kaikki ihmisethän ei kidu samassa maassa kuin sinä
T. Nykyinen ulkosuomalainen, maassa jonka kesä kestää puoli vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pitäisi vuodenaikojen vaihtua säännöllisesti, nyt vaan on tota ankeaa syksyä kestänyt sen kolmatta vuotta.
No kyllä minäkin ainakin huomaan ihan selkeät erot vuodenaikojen välillä.
Niin minäkin. Ikkunasta kun katsoo, on lunta, eikä puissa ole lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi synkkään mielenlaatuun ei pitkä pimeys tunnu normaalia synkemmältä.
Tarpeeksi iloinen mielenlaatu osaa iloinen pimeässäkin ja nauttia vaihtelusta.
Helposti kestän, miksi en kestäisi. Miten ilmasto muka vaikuttaa millään tavalla mielentilaan? No joo, lämpimässä tietysti menee hermot nopeammin. Viileys pitää tunteetkin sopivan viileinä. Tykkään itse raikkaista pakkasilmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti, ei ongelmia.
No kerro sitten, miten kestät talvet?
Mitä ihmeen kestämistä siinä on? Ulkona on kaunista, raikasta ja puhdasta. En ymmärrä näitä talvesta valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti, ei ongelmia.
No kerro sitten, miten kestät talvet?
Mikä ihmeen kestäminen tuossa talvessa on,mahtavaa aikaa ulkoilla,hiihtää ym.
En kestäkään.
Pari kertaa talvessa tulee lennettyä jonnekin lämpimään.
Vuodessa n: 2kk ollaan Suomen rajojen ulkopuolella.
Tämä ankea yliverotettu, pimeä, kylmä, tuulinen holhousvaltio on vaan rospuuttoaikana niiiin syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ikinä saanut nauttia lämpimästä ilmastosta ja lämpimistä ihmisistä, miksi täältä kaipaisi pois? Ei sellaista kaipaa, mitä ei ole koskaan saanut.
Kakkonen on ollut talven Floridassa. Eikä silti kaipaa aurinkoa saati ihmisiä :)
Peräaukko Floridassa?
Jos ei viihtyisi Suomessa, muuttaisin pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei viihtyisi Suomessa, muuttaisin pois.
Nuorempana vihasin kaikkea Suomessa. Kävin kiertämässä maailmaa ja palasin. Missään ei ole niin ihanaa ja rauhallista kuin Suomessa. Mikä tässä talvessa sitten on niin vaikeeta?
Siis miksi Suomessa olon pitäisi olla vaikeaa? En ymmärrä.
En tosin ole koskaan ollut etelässä, joten ehkä en ymmärrä mitä menetän.
Totta tuo, jos ei ole juuri oleskellut muualla ei täältä kaipaa poiskaan. Minulle tämä iski sen jälkeen kun asuimme yhden talven Espanjassa. Seuraava syksy ja pimeyden syveneminen ottivat koville. En ollut ennen kokenut sitä niin.
En kestäkään. Onneksi teen töitä kotoa käsin, joten voin olla lokakuusta huhtikuuhun aurinkoisemmassa ja lämpimämmässä paikassa. Tosin nyt mietin jo kokonaan pois muuttamista, koska viimeset 3 kesää on ollut niin surkeita ettei tee mieli olla Suomessa edes kesäaikaan.
Aivan väärään maahan olen selvästi syntynyt, harvassa paikassa on yhtä surkea ilmasto ja koen pimeyden, kylmän, harmauden ja ainaisen sateen äärimmäisen masentavana ja elämää rajoittavana.
En kestäkään. Talvisin tulee todella paha kaamosmasennus joka jatkuu kuukausia. Etenkin kun nykyään ei edes ole (pääkaupunkiseudulla ainakaan) lunta joka edes vähän toisi valoa. Kirkasvalolamppu auttaa vähän. Olen vielä köyhä (työkokeilussa tienaan huimat 9€/päivä). Saisipa jostain kokpäivätöitä niin olisi mahdollisuus matkustella enemmän. Viettäisin mielelläni kesäloman talvella etelän lämmössä (ja valossa). Lopetin polttamisen ja säästän kaikki työkokeilusta saadut rahat matkusteluun. Yllättävän halpoja matkoja löytyy välillä, parhaimmillaan saa lennot ja hotellit muutamalla sadalla. Jaksaa taas tätä paskaa lopputalven.
Sulje ne peräkammarin ikkunaverhot niin valo ei tule sisään.