Tuleva ero
MIten saan vaimoni rakastumaan uudelleen.
Ilmoitti että muuttaa pois omaan asuntoon.
Ei kuulemma tunne enään niin kuin pitäisi, hetki sitten vielä sanoi toisin.
Meillä on ollut vaikeita ja ihania aikoja.
Ihanat lapset mutta ruuhkavuodet jättäneet jälkensä, käytännössä ei yhtään kahdenkeskistä laatuaikaa.
Ei tukiverkostoja ym lapsien vahdiksi.
Tuska vain kasvaa ja en jaksa tätä surua.
Nyt kun hän lähtee miten saan hänet joskus takaisin, miten saan ne tunteet herätettyä.
En haluaisi painostaakkaan jottein hän etäänny enempää.
Kommentit (140)
Niin tuntuu vaan että ollaan aikaisemminkin selvitty vaikeista asioista.
hänen kohdallaan tuo ihmisten kohdalla luovuttaminen on ollut enemmän elämän tarina
Surullinen isä kirjoitti:
Niin tuntuu vaan että ollaan aikaisemminkin selvitty vaikeista asioista.
hänen kohdallaan tuo ihmisten kohdalla luovuttaminen on ollut enemmän elämän tarina
Vai että hänessä onkin vikaa. Hän antaa periksi. Ootko muutenkin ottanut tavaksi nähdä hänessä ongelmia sen sijaan että katsoisit peiliin?
Ihanat lapset mutta ruuhkavuodet jättäneet jälkensä, käytännössä ei yhtään kahdenkeskistä laatuaikaa.
Nyt kun hän lähtee miten saan hänet joskus takaisin, miten saan ne tunteet herätettyä.
En haluaisi painostaakkaan jottein hän etäänny enempää.
No justiinsa juu. Kuitenkin tällainen keinokin on ollut harkinnassa? Ihanko ruumiillisesti meinasit painostaa? Eli nyrkkiä kehiin, jollei akka ymmärrä muuten. Sinuahan EI jätetä.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi painostaakkaan jottein hän etäänny enempää.No justiinsa juu. Kuitenkin tällainen keinokin on ollut harkinnassa? Ihanko ruumiillisesti meinasit painostaa? Eli nyrkkiä kehiin, jollei akka ymmärrä muuten. Sinuahan EI jätetä.
Tulit pakalle etsimään syytä miehestä kuten arvasin. Mutta kumpi heistä onkaan lähdössä?
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi painostaakkaan jottein hän etäänny enempää.No justiinsa juu. Kuitenkin tällainen keinokin on ollut harkinnassa? Ihanko ruumiillisesti meinasit painostaa? Eli nyrkkiä kehiin, jollei akka ymmärrä muuten. Sinuahan EI jätetä.
Tulit pakalle etsimään syytä miehestä kuten arvasin. Mutta kumpi heistä onkaan lähdössä?
*eri
En tullut "pakalle" etsimään mitään. Joku syyhän on vaimon erohaluun. Ei sitä huomaa, ennenkuin on tosi kyseessä. Aika usein kaikki kotielämä, lapset ja koko arjen pyöritys jää vaimon tehtäväksi. Sitten kun tulee ap:n tilanne eteen, ihmetellään ja säälitään itseä. Sen on vaan niiiiiin tosi.
Ap, meillä oli noin kun lapset pieniä.
Mies suostutteli minut jäämään siksi aikaa että järjestetään asioita. Hän oli sitkeästi kiltti ja huolehtiva minulle, vaikka olin ihan varma että hellän ei enää rakasta minua.
Minulle oli siis siinä vauva-ajan kurjuudessa tullut se vakaa käsitys että hän ei enää rakasta minua. Selvintähän oli siis erota.
Oikeasti olimme molemmat hukassa ja puhuimme toistemme ohi ja ymmärsimme väärin ja oletimme väärin.
Mieheni taivutteli minut perheneuvolaan ja parisihdeterapeutille. Suostuin kun ajattelin että sitten voi erota. Meidän pitkinkin kertoa kaikki mikä ottaa päähän. Huomasin että olin luullut asioita väärin. Meidän piti tehdä lista asioista joita arvostamme toisessa. Huomasin että mieheni puhui minusta tosi kauniisti ja arvostavasti.
Olen ihminen jonka on vaikea puhua, vaikka kohdata konfliktia, helpommin pakenen. Mieheni täytyi huijata minut tilanteeseen vieraan ihmisen kanssa jossa en kokenut olevani nurkassa eikä tullut pakoreaktio ja puolustautuminen vaan puhuin suuni puhtaaksi.
Siitä se paraneminen lähti ja rakastuimme uuselleen. Mies haki uuden työn ja muutimme helpompaan asuntoon lähemmäs tukiverkkoja.
10 jatkaa, ap sinun täytyy myös katsoa peiliin. Oletko vähentänyt töitä ja harrastuksia koska teillä on lapsia? Vaimo uupuu jos tekee kaiken ja on vastuussa kaikesta. Sinulla ei taida olla mitään käsitystä kuinka paljon hän tekee ja kuinka vähän hänellä on lepoa ja omaa aikaa. Kysy häneltä tässäkö vika, lupaa että se muuttuu, ja sitten kanssa muuta se, jos yhtään haluat että sinulla on vielä perhe.
Tämä on se miksi pienten lasten äidit eroaa. Plus että hormonien ja väsymyksen takia ei tee mieli ja mies vonkaa ja syyllistää. Plus että itse kokee olevansa vain maitoautomaatti ja menettänyt naiseutensa.
Älä painosta, mutta panosta. Sanot, että teillä ei ole ollut kahdenkeskistä aikaa. Järjestä sitä. Näytä teoin, että haluat pitää vaimostasi ja suhteestanne kiinni. Osoita, että teidän suhteenne on ykkönen.
Silti vaimosi saattaa haluta erota. Eihän sitä toista pakottaakaan voi jatkamaan suhdetta, mutta jos teillä joskus on se kipinä ollut, se on mahdollista löytää uudelleen.
Meillä minä olen sitä arkea pääosin pyörittänyt viime vuodet. Haluan hänet takaisin koska rakastan. Riidellä en pystyisi
Päin vastoin olen olen sovittanut harrastukseni ja menoni aina muiden aikatauluun...
En halua nimenomaan painostaa vaan antaa rauhaa miettiä.
Ompa asiaton kommentti. Tarkoitin että en haluaisi että hän tuntuai olonsa ahdistukseneeksi. Kun toinen ruinaa kokoajan tuo kukkia ym. Ikinä en löisi tai mitään muuta. En voi häntä estää jos menee toivon vaan että joskus löytää takaisin.
En halua nimenomaan painostaa vaan antaa rauhaa miettiä.
Ei tule toimimaan, just saying. Mitä enemmän annat rauhaa miettiä, sitä enemmän vaimosi pyörittää eroajatuksia.
Sen päätöksen hän on tehnyt jo, olen vaan sitä mieltä että hyviä asioita on ollut myös niin paljon että joskus toivoisin että tunne olisi toisenlainen.
surullinen isä kirjoitti:
Sen päätöksen hän on tehnyt jo, olen vaan sitä mieltä että hyviä asioita on ollut myös niin paljon että joskus toivoisin että tunne olisi toisenlainen.
Ehkä yksin olo tekee hyvää ja haluaa palata...???
No miksi vaimosi haluaa erota? Onko hän sanonut ainoaksi syyksi ettei enää rakasta sinua? Eiköhän se sitten ole siinä. Mutta jos taustalla on jotain muutakin niin varmaan sun kannattaa yrittää selvittää asiat ihan itsesi takia, muuten et pääse erosta yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
En tullut "pakalle" etsimään mitään. Joku syyhän on vaimon erohaluun. Ei sitä huomaa, ennenkuin on tosi kyseessä. Aika usein kaikki kotielämä, lapset ja koko arjen pyöritys jää vaimon tehtäväksi. Sitten kun tulee ap:n tilanne eteen, ihmetellään ja säälitään itseä. Sen on vaan niiiiiin tosi.
No katsos ketjua eteenpäin. Huomaat haukkuneesi väärää puuta, mikä on tyypillistä naispalstalle.
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
No katsos ketjua eteenpäin. Huomaat haukkuneesi väärää puuta, mikä on tyypillistä naispalstalle.
*eri
ja tulit paikalle etsimään syytä miehestä silmät kiiluen.
*eri
Vierailija kirjoitti:
No miksi vaimosi haluaa erota? Onko hän sanonut ainoaksi syyksi ettei enää rakasta sinua? Eiköhän se sitten ole siinä. Mutta jos taustalla on jotain muutakin niin varmaan sun kannattaa yrittää selvittää asiat ihan itsesi takia, muuten et pääse erosta yli.
Mikä saa naisen mielen ailahtelemaan? Vääränlaiset kengät muun muassa.
Et voi vaikuttaa toisen ihmisen tunteisiin. Valitettavasti. Ja miksi haluaisit olla ihmisen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi?
Olen itsekin jätetty parikymmenvuotisesta avioliitosta, tiedän mitä käyt läpi. Mutta näin se vain menee.
Tsemppiä!