Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?

Vierailija
10.01.2018 |

Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.

Kommentit (407)

Vierailija
361/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee mekkoja fundismuslimimiehilläkin (ja mekkomaisia kaapuja nuorila tytöillä ja naisilla). Kyllä nyt kesäilmoilla on näkynyt lyhyitä mekkoja joillain teineilläkin.

Ei sentään vielä minimekkoja fundismuslimimiehillä...

Vierailija
362/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin vuosia sitten suomalaista eurovirkanaista, joka Suomessa käydessään oli aina pukeutunut hameeseen, vaikka olisi ollut kovat pakkaset. Tyyli ei sallinut muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piukoilla housuilla voi muotoilla paikat näyttämään paljon paremmilta kuin ne todellisuudessa ovat??

Vierailija
364/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt kulkee pakarashortseissa ja solmutopeissa

Vierailija
365/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinitytöt kulkee pakarashortseissa ja solmutopeissa

MissäMissä?

Vierailija
366/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, huomaatko, teini-ikä. Kun ympäristö eli pojat tekee kaikesta mitä teet, seksuaalista.

Niinpä. Pelkästään siitä että käyttää rintsikoita.

Tai siitä ettei käytä.

Vierailija
367/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt hameista, mutta en kehdannut pitää niitä koulussa. Sekin mieltymys olisi varmaan pilattu ilkeillä kommenteilla. Vasta lukioon siirryttyäni rohkenin alkaa käyttää hametta ja siitä tuli jokapäiväinen vaate.

On minulle nytkin sanottu, että näyttäisin rennommalta ja helposti lähestyttävämmältä, jos pitäisin housuja.

Huhhuh. Taas yritys työntää johonkin lokeroon. :(

Vierailija
368/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käyttää ja myös miehet tykkäävät ;)

N21

Tuo jälkimmäinen on pätevä syy nimenomaan olla käyttämättä. Miksi pitää handicappiaan vielä oikein korostaa?

Olen eri. Miksi olisi vain yksi oikea tapa miellyttää miehiä, persetrikoot ja läpinäkyvät vaatteet? Usea näin pukeutuva sanoo nauttivansa miesten huomiosta. Tosiasia on, että (huonot) miehet tykkävät siitä. 

Naiset, jotka YLIkorostavat sukupuolituntomerkkejään ja seksuaalisuuttaan (se ei ole sama kuin seksikkyys), ovat jokaisen oudon tyypin katseiden kohteena. Normaali mies ei kuolaa ahdistavasti saati hae mahdollisuutta ahdistella. Eräänlaista handicappia sekin, olla ymmärtämättä eroa vain koska on oikeus.

Tällä ajattelulla voi olla vahingossa ikäviä seurauksia. Toki tiedän, että se huono tyyppi osaa ahdistella säkkiin pukeutuvaakin, en vaan ymmärrä miksi pervoja pitäisi ruokkia ja antaa virikkeitä tarkoituksella, kuten OSA naisista tekee.

EN tietenkään sano, että naisten pitäisi pukeutua vain helmoihin. EN tietenkään määrittele toisten pukeutumista. Sanon että olen itse huomannut, että "normaali" pukeutuminen (oli päällä sitten helmat tai lahkeet) blokkaa aika monta hiipparia. Katseet ovat myös normaaleja.

Pidän siitä, että minua kohdellaan naisena, en pidä siitä, että minua edes ajateltaisiin seksiobjektina. Pidän oikeutenani pukeutua kuten itse haluan, enkä mulkoile pahasti toisten pukeutumista. Pidän ajatukseni omana tietonani, jos oudoksun.

On mielenkiintoista, että naiset "ahdistelevat" enemmän kuin miehet, kun nainen pukeutuu vähänkään peittävämmin.

Jotkut naiset tuijottavat loukkaavasti päästä varpaisiin, hymyilevät ivallisesti ja jopa alkavat neuvoa, miten pitäisi pukeutua: Ei ne läskit mene piiloon mekon alla.Talvella ei kannata käyttää hametta, koska tulee kylmä. Trikoissako ei ole kylmä? Kesällä ei pitäisi suojata vaatteilla itseään auringolta, koska tulee kuuma. Joka kesä joku kysyy palstoilla, miksi nännit paloivat vaikka oli paita päällä. Ja vertaistukea pukkaa.

Miehiltä ei tule mitään kommentteja pukeutumisesta tai ulkonäöstä. Ei kohdella näkymättömänä mutta ei ahdistellakaan. Huomio, jos sitä tulee, on positiivista ja hyväksyvää, seksuaalisesti neutraalia, kuten itseltäkin tuntemattomille. 

Käytän lähes pelkästään hameita ja mekkoja. Helmoissa on mukava, vapaa ja naisellinen olo.

Vierailija
369/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hameet ja mekot näyttää hyvältä, mutta niin epäkäytännöllistä arkipukeutumisessa.

- Koko ajan pitää huomioida, ettei pikkuhousut vilahda.

- Yhtään tuulisella säällä saa pelätä ettei tuuli nostele helmoja.

- Pyöräily, pallopelien pelaaminen ym. vaikeaa juurikin vilauttelun vuoksi.

Onhan niitä nykyisin sellaisia  kapeita joustavia lyhyitä trikooneuleisia hameitakin.   

(Vaatii kyllä jo aivan hirmumyrskyn ,ennenkuin tuuli niiden helmaa voi alkaa  nostaa.)

Selkeästi et ole sellaista käyttänyt. Kävellessä se helma alkaa ajautumaan ylöspäin ja sitten saa koko ajan nykiä helmaa alemmas, ettei kalsarit vilku. Liikkuminen hame paalla on epämukavaa. Eikä voi olla rennosti.

Lyhyt, ohut tai tiukka hame päällä liikkuminen on epämukavaa. Rennossa voi olla rennosti.

Vierailija
370/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se rajoittaa liikkumista ja olemista. Hame vaatii erilaiset kengät ja takit kuin housuasut, joten ei kiinnosta satsata turhiin vaatekappaleisiin vähäisen jopa kertaluontoisen käytön takia.

Hame ei vaadi mitään. Muut naiset vaatii joska niin "kuuluu" tehdä. Jotkut miehet muusta syystä.

Ei ole mikään matemaattinen totuus, että hameen kanssa pitäisi olla erilaiset kengät kuin housujen kanssa. 

Eri asia jos ei tykkää. Sitten ei käytä, ei tarvitae puolustella.

Vierailija
371/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se rajoittaa liikkumista ja olemista. Hame vaatii erilaiset kengät ja takit kuin housuasut, joten ei kiinnosta satsata turhiin vaatekappaleisiin vähäisen jopa kertaluontoisen käytön takia.

Hame ei vaadi mitään. Muut naiset vaatii joska niin "kuuluu" tehdä. Jotkut miehet muusta syystä.

Ei ole mikään matemaattinen totuus, että hameen kanssa pitäisi olla erilaiset kengät kuin housujen kanssa. 

Eri asia jos ei tykkää. Sitten ei käytä, ei tarvitse puolustella.

Vierailija
372/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame tai mekko on sopivin vaate hyvävartaloisille naisellisille naisille.

Allekirjoitan tämän. Kyllä sitä näkee noita epävarman oloisia naisia joilla mekko päällä mutta huonon näköiset tynnyrijalat pihtipolvillaan. 

Vierailija
373/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä hametta/mekkoa, koska olen teininä kokenut ahdistelua vanhemmilta miehiltä kun mekon olen päälleni pukenut. Oli helman mitta mikä tahansa. 

Lisäksi jalkani ovat mielestäni rumat, niin peitän ne housun lahkeilla. Eikä tarvitse stressata vilautuksista.

Vierailija
374/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko tai hame ei käy kellekkään.

Vierailija
375/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekko tai hame ei käy kellekkään.

Kyllä käy. Kaunisvartaloisille naisille. 

Vierailija
376/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hame on seksistinen, raiskauksen mahdollistava epämukava vaate.

Onko kiltti miehillä myös seksistinen?

Ja mitenkä housut _estää_ raiskauksen?

Vierailija
377/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut on turvallisemmat r415kausuhan kannalta.

Lyhyt hame on myös hankala esim. kumartuessa nostamaan jotain.

Vierailija
378/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamehan on maailman epäkäytännöllisin vaate. Vaikea pyöräillä, vaikea kiipeillä, vaikea istua lattialla tai yhtään missään. Pakottaa koko ajan miettimään mitä näkyy, eli olet koko ajan varuillaan ja potentiaali seksiobjekti ja aina vaarassa tehdä jotain väärin. Miksi kukaan haluaa sitä.

Olen sinut hameen kanssa vasta nyt 50 v, tähän asti siitä ei ollut kuin haittaa.

N50

Minulla on hameen alla aina sortsit. Saa olla rennommin. Saman olen opettanut tyttärelleni ihan pienestä saakka. Lapsen ollessa pieni, minulle naurettiin niistä sortseista. Ei kuulemma haittaa mitään, jos pikkutytön pikkarit vilkkuu. Itse ajattelen, että alushousut on alushousut kaiken ikäisillä eikä niiden kuulu näkyä vaatteiden alta. 

Vierailija
379/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamehan on maailman epäkäytännöllisin vaate. Vaikea pyöräillä, vaikea kiipeillä, vaikea istua lattialla tai yhtään missään. Pakottaa koko ajan miettimään mitä näkyy, eli olet koko ajan varuillaan ja potentiaali seksiobjekti ja aina vaarassa tehdä jotain väärin. Miksi kukaan haluaa sitä.

Olen sinut hameen kanssa vasta nyt 50 v, tähän asti siitä ei ollut kuin haittaa.

N50

Minulla on hameen alla aina sortsit. Saa olla rennommin. Saman olen opettanut tyttärelleni ihan pienestä saakka. Lapsen ollessa pieni, minulle naurettiin niistä sortseista. Ei kuulemma haittaa mitään, jos pikkutytön pikkarit vilkkuu. Itse ajattelen, että alushousut on alushousut kaiken ikäisillä eikä niiden kuulu näkyä vaatteiden alta. 

Sitten ei alapää saa ilmaa ja tuuletu

Vierailija
380/407 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut on turvallisemmat r415kausuhan kannalta.

Lyhyt hame on myös hankala esim. kumartuessa nostamaan jotain.

Kaupan alahyllyillä voi ruskea silmä vilkkua