Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.
Kommentit (407)
Ihme joukkopsykoosi tästäkin jutusta tuli.
Mekko koetaan pikkulasten vaatteeksi ja teinit haluaa tulla nähdyksi aikuisena. Toinen syy lienee helman alta kuvaajat.
Oma muksu lopetti koululaisena hameiden ja mekkojen käytön, koska tykkää kiipeillä ja tehdä kärrynpyöriä yms. Helmoihin kompastuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko tai hame ei käy kellekkään.
Kyllä käy. Kaunisvartaloisille naisille.
Mekko ja hame käy sille, joka niitä haluaa pitää. Jos kriteeri pukeutumiselle olisi se, onko tarpeeksi kaunis tai komea pukeutumaan mekkoon, hameeseen tai housuihin, 99, 99% joutuisi olemaan alasti.
Olen varma, että edellisen kommentin laukoi joku, joka ei täytä enemmistön ulkonäkökriteereitä. Katsoopahan silti oikeudekseen pisteyttää toisten ulkonäköä ja määritellä pukeutumista :D
Minä tykkään hameista ja mekoista. Housut on niin tiukkoja ja puristavat, hameessa ja mekossa pystyy olemaan rennommin. Eikä kukaan kyllä ole koskaan minun hameeni alle yrittänyt kurkkia eikä onnistuisikaan kun käytän maximittaisia.
Pitäisi varmaan muuttaa Japaniin. Siellä naiset on vielä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihme joukkopsykoosi tästäkin jutusta tuli.
Ai siis häh? Oliko joukossa vääriä mielipiteitä? Voi sentään. Säädä vähän näyttöä? Omalla näkyy mielipiteitä monenlaisia. Toiset tykkää ja toiset ei, ei se mikään joukkopsykoosi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Voi olla tätäkin mutta onhan se mukavuuden kannaltakin erittäin ymmärrettävää ettei kukaan mielellään arjessa pukeudu hameeseen, ei ne pojatkaan mitään kauluspaitoja laita.
Jaa, minä näin aikuisena oikein miellläni pukeudun arkenakin hameeseen/mekkoihin. Kauluspaita on aika eri asia kuin esim maximekko, joka voi olla hyvinkin mukava ja käytännöllinen vaatekappale. Tuskin on vain yhtä syytä, tuo sisäistetty naisviha oli vain yksi mahdolliden selitys muiden jo esitettyjen lisäksi.
Minä taas aikuisena naisena käytän todella paljon pellavaisia ilmavaa kauluspaitoja ja onko kätevämpää vaatetta kesällä kuin se? Tosin se kyllä on kätevä myös talvella villan alla. Tärkeintä on ettei se paita ole tiukka ja hihat saa käärittyä halutessaan. Monessa maassa maanviljelijätkin ovat pellolla kaulupaidoissa. Suojaa auringolta eikä ole niin hiostava kuin teepaita,
Mitä hameisiin tulee, se on hankalaa, jos pyöräilee ja monella hankaa ehkä reidet yhteen ja ne sitten kipeytyy. Toiset taas ovat epävarmoja jalkojen ulkonäöstä. Toiset pitävät jalkojaan liian valkoisina ja toiset eivät tykkää sukkahousuista ja ilman heille tulee kylmä.
Moni on sanonut, että housut ja etenkin farkut on epämukavat päällä ja siksi käyttää hameita.
Farkuissa en itsekään viihdy, mutta pussihousut (ja haaremihousut) on kyllä mukavin housumalli ikinä. Ei purista mistään, ei rajoita liikkumista. Ainut miinus se, että taskut voi olla epäkäytännölliset joissain malleissa. Tietysti pussihousuista tulee vähän hippivaikutelma eikä se välttämättä kaikille sovi, tai ei voi töissä käyttää tms.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on lapsia!
Käytin ikävuodet 13-24 pääasiassa hameita, koska pukeuduin gootti-rock-mikälie olikaan tyyliin ja siihen sopi hyvin hameet, näytin mielestäni aina upealta ja en pystynyt nuoruudessa samaistumaan että ihmiset haluaisivat sulautua massaan. Vasta nyt kolmekymppisenä olen siirtynyt pääasiassa housuihin ja alkanut huomaamaan mm. misogyniaa. Nuorena joskus ihmettelin miksi joku ei digannut feminiinisestä tyylistäni, en tajunnut että jollain on negatiivista asennetta esim. hameita ja vahvaa meikkiä kohtaan, ksoka se tuntui käsittämätömän tyhmältä. En minäkään ole halveksunut housuja ja nahkatakkeja niiden "maskuliinisuuden"takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamehan on maailman epäkäytännöllisin vaate. Vaikea pyöräillä, vaikea kiipeillä, vaikea istua lattialla tai yhtään missään. Pakottaa koko ajan miettimään mitä näkyy, eli olet koko ajan varuillaan ja potentiaali seksiobjekti ja aina vaarassa tehdä jotain väärin. Miksi kukaan haluaa sitä.
Olen sinut hameen kanssa vasta nyt 50 v, tähän asti siitä ei ollut kuin haittaa.
N50Minulla on hameen alla aina sortsit. Saa olla rennommin. Saman olen opettanut tyttärelleni ihan pienestä saakka. Lapsen ollessa pieni, minulle naurettiin niistä sortseista. Ei kuulemma haittaa mitään, jos pikkutytön pikkarit vilkkuu. Itse ajattelen, että alushousut on alushousut kaiken ikäisillä eikä niiden kuulu näkyä vaatteiden alta.
Helteellä tulee kyllä hiton kuuma ja hikistä tuplavarustelussa. Mielellään sen hameen sitten jättää pois, jos on shortsit joka tapauksessa.
Itse saatan pyöräillessä käyttää hameen alla pyöräilyshortseja/boksereita vilauttelun ehkäisemiseksi.
Yli 18-vuotiaat naiset inhoavat mekkoja ja hellepukeutumista eikä mitään muuta vaatetta ympäri vuoden. 13-17 vuotiaille tytöille kesäpukeutuminen on paljon tärkeämpää. He suosivat mekkoja ja kaikkea lyhythihaista.
En tykännyt niistä ennen sitäkään. Housut on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Toisaalta. Jos ne olisivat oikeasti kivoja vaatteita, siis käyttäjälle kivoja, niin eiköhän miehetkin käyttäisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa ei enää harrasteta seksiä eikä perusteta perheitä. Semmoinen onnela.
Vierailija kirjoitti:
Käytin ikävuodet 13-24 pääasiassa hameita, koska pukeuduin gootti-rock-mikälie olikaan tyyliin ja siihen sopi hyvin hameet, näytin mielestäni aina upealta ja en pystynyt nuoruudessa samaistumaan että ihmiset haluaisivat sulautua massaan. Vasta nyt kolmekymppisenä olen siirtynyt pääasiassa housuihin ja alkanut huomaamaan mm. misogyniaa. Nuorena joskus ihmettelin miksi joku ei digannut feminiinisestä tyylistäni, en tajunnut että jollain on negatiivista asennetta esim. hameita ja vahvaa meikkiä kohtaan, ksoka se tuntui käsittämätömän tyhmältä. En minäkään ole halveksunut housuja ja nahkatakkeja niiden "maskuliinisuuden"takia.
Koulussa tasa-arvo toimii paremmin kuin muussa yhteiskunnassa, niin tytöt tuppaavat siksi pitämään Suomea tasa-arvoisena maana eivätkä tunnista naisvihaa, kun eivät ole sitä kokeneet. Keski-ikään mennessä tilanne on jo aivan toinen, mutta nuoret luulevat maailman muuttuneen ja vanhempien ihmisten puhuvan asioista, jotka ovat jo korjautuneet. Valveutuneimmat oikein alkavat penätä poikien ja miesten oikeuksia, kun niistä ei yhtä lailla åuhuta eivätkä he ymmärrä, miksi. Tekee mieli kertoa heille, että minäkin ajattelin noin sinun iässäsi 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään hameista ja mekoista. Housut on niin tiukkoja ja puristavat, hameessa ja mekossa pystyy olemaan rennommin. Eikä kukaan kyllä ole koskaan minun hameeni alle yrittänyt kurkkia eikä onnistuisikaan kun käytän maximittaisia.
Käytätköhän vääränlaisia housuja? Eihän housujen ole mikään pakko olla tiukat ja puristavat. Harva mies pitää tiukkoja ja puristavia housuja, miksi ihmeessä naisen pitäisi?
Riski bakteerivaginoosille