Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Kommentit (407)
Koska niitä on tuputettu niille vauvasta asti ja ovat viimein saaneet tarpeekseen.
Koska housut on perkeleen paljon mukavammat :D Ja kai se liittyy muotiin. Oman murrosiän aikaan ei kukaan pitänyt mekkoja tai hameita koulussa
Varmaan se liittyy itsemääräämisoikeuteen, äiti ei voi enää valita vaatteita.
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Koska äitini kanssa hameiden käyttö aiheutti aina järkyttävän riidan kengistä.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Voi olla tätäkin mutta onhan se mukavuuden kannaltakin erittäin ymmärrettävää ettei kukaan mielellään arjessa pukeudu hameeseen, ei ne pojatkaan mitään kauluspaitoja laita.
Mä tykkäsin teininä pitää mekkoja, kunnes siitä luokan pojat alkoi irvailee ja tytöt tuli "avuliaasti" kertomaan mitä selän takana oli puhuttu musta ja mun mekosta ja sukkahousujen käytöstä (!). Mulla oli ollut aamupäivän kaunis ja kiva olo, eipä ollut enää iltapäivällä. En pitänyt mekkoja enää koulussa tuon jälkeen. Kesti pitkälle aikuisuuteen, että opin taas nauttimaan mekkojen päälle laittamisesta.
Koska Suomen yläkoululaisila on käytännössä pakollinen koulupuku: huppari ja farkut/verkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tätäkin mutta onhan se mukavuuden kannaltakin erittäin ymmärrettävää ettei kukaan mielellään arjessa pukeudu hameeseen, ei ne pojatkaan mitään kauluspaitoja laita.
Jaa, minä näin aikuisena oikein miellläni pukeudun arkenakin hameeseen/mekkoihin. Kauluspaita on aika eri asia kuin esim maximekko, joka voi olla hyvinkin mukava ja käytännöllinen vaatekappale. Tuskin on vain yhtä syytä, tuo sisäistetty naisviha oli vain yksi mahdolliden selitys muiden jo esitettyjen lisäksi.
Tulin vahvistamaan säännön. Mulla on aina (paitsi metsässä tai vaelluksella) hame tai mekko, juurikin mukavuussyistä. Teininä käytin vielä housuja - niitä pakollisia 501:siä - koska trendeillä oli jotain merkitystä.
Mä käytin eilen hametta ja tänää mekkoa mutta olenkin syrjäytynyt joten ulkonäkö ei kiinnosta
T. Teini
Vierailija kirjoitti:
Hamehan on näppärä, voi jättää pikkaritkin pois.
Housujen kanss ei voi?
Vierailija kirjoitti:
Tulin vahvistamaan säännön. Mulla on aina (paitsi metsässä tai vaelluksella) hame tai mekko, juurikin mukavuussyistä. Teininä käytin vielä housuja - niitä pakollisia 501:siä - koska trendeillä oli jotain merkitystä.
Eikö vaelluksella voi käyttää mekkoa? Polkuja pitkin siellä kuljetaan. Ei kukaan missään risukossa liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä näin aikuisena oikein miellläni pukeudun arkenakin hameeseen/mekkoihin. Kauluspaita on aika eri asia kuin esim maximekko, joka voi olla hyvinkin mukava ja käytännöllinen vaatekappale. Tuskin on vain yhtä syytä, tuo sisäistetty naisviha oli vain yksi mahdolliden selitys muiden jo esitettyjen lisäksi.
Maximekko esim. pyöräilevällä teinillä? No ei... Yleensä hameesen liitetään myös sukkahousut jotka harvan mielestä on mikään mukava asuste. No ehkä sen pitkän mekon alla voi toki pitää jotain muutakin.
En ole ikinä halunnut pitää hameita/mekkoja. Pakollisiin juhliin olen sen päälleni vetänyt. Ruumiin rakenne sellainen että vaikea löytää mekkoa joka ei näytä säkiltä päällä.