Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?

Vierailija
10.01.2018 |

Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.

Kommentit (407)

Vierailija
21/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin vahvistamaan säännön. Mulla on aina (paitsi metsässä tai vaelluksella) hame tai mekko, juurikin mukavuussyistä. Teininä käytin vielä housuja - niitä pakollisia 501:siä - koska trendeillä oli jotain merkitystä.

Eikö vaelluksella voi käyttää mekkoa? Polkuja pitkin siellä kuljetaan. Ei kukaan missään risukossa liiku.

Me käydään sissimeiningillä (teltta, ei huusseja) Finnmarkissa, Jäämerellä. Niissä olosuhteissa ei hame ole yhtä mukava kuin housut, vaikkei risukkoa olekaan (harvemmin polkujakaan, paitsi porojen). Samoin sienimetsässä jää kiinni joka paikkaan. Mutta muuten helmat heiluvat ympäri vuoden, kesällä viileät, talvella lämpimät.

Vierailija
22/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella hameet ja mekot ovat vain naisten vaatteita? Millä perusteella kenenkään pitäisi pukeutua joihinkin tiettyihin vaatteissiin?

Rakenteelliseen naisvihaan kuuluu, se että naisten ja tyttöjen PITÄISI olla jotakin.

Miksi tytöt ei tee sitä tai tätä, miksi tytöt käyttäytyy siten tai täten, miksi ne näyttää tuolta tai tältä. Harvan kuulee päivittelevän miksi miehet tai pojat tekee jotain. "No pojat on poikia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas keksin teininä alkaa käyttää hametta ja siitä asti olen pukeutunut pääasiassa helmoihin. Mielestäni hame tai mekko ja paksut sukkahousut ovat nimenomaan mitä mukavin ja helpoin asu. Housuja ja farkkuja käytän kesäisin, kun on liian lämmintä sukkahousuille.

En oikein koskaan pukeutunut teinityyliin niin kuin muut, koska koin olevani sen verran epäsuosittu hylkiö ettei se olisi sopivaa.

Vierailija
24/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko noin?

Minä olen käyttänyt hameita yläasteikäisestä asti. Paljon rennompi olo hameessa kuin housuissa. Peittyy haarat ja peppu eikä mikään purista. Aina välillä käytän farkkuja ja tunnen ne aivan koko ajan ylläni. Heti kun pääsen kotiin, vaihdan ne paksuihin sukkahousuihin ja trikoo- tai neulemekkoon. Johan tulee mukava olo.

Vierailija
25/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pienenä lapsenakaan käyttänyt hameita ja mekkoja. Teini-iässä olin vähän avoimempi ajatukselle lähinnä tuntemani pakon takia, rippijuhliin muistan ostaneeni koltun. Seuraava juhlamekko omiin ylioppilasjuhliin. Sen koommin en ole kolttuja ostanut tai käyttänyt, arkena käytän tuulihousuja tai farkkuja, juhliin onneksi on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin mekko tai hame. Inhoan paljasta ihoa, eikä muutenkaan hame tunnu käytännölliseltä. Sukkahousuja en ole sietänyt ikinä.

Vierailija
26/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella hameet ja mekot ovat vain naisten vaatteita? Millä perusteella kenenkään pitäisi pukeutua joihinkin tiettyihin vaatteissiin?

Rakenteelliseen naisvihaan kuuluu, se että naisten ja tyttöjen PITÄISI olla jotakin.

Miksi tytöt ei tee sitä tai tätä, miksi tytöt käyttäytyy siten tai täten, miksi ne näyttää tuolta tai tältä. Harvan kuulee päivittelevän miksi miehet tai pojat tekee jotain. "No pojat on poikia"

Olin tulossa kommentoimaan juuri samaa. On ihmeellistä, että naiseus määritetään parin vaatteen tai meikkien tai muun kautta. 

Me kaikki ollaan ihmisiä ja meidän kaikkien tulisi saada itse valita, miten pukeudutaan (ehkä nyt jotkin soveliasuusnormit huomioiden). 

On ihmeellistä, että feminististyylisesti esiintyvät ihmiset alkavat tunkea juuri naisia lokeroihin. 

Vierailija
27/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikani oli yksi sallittu hame - skottiruutuinen mini. Kerran erehdyin laittamaan trikoohameen ja sain kyllä kuulla siitä. Kesällä mökillä se oli ok.

Vierailija
28/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Suomen ilmastossa enemmän housuista. Kesällä kun ei tarvitse sukkahousuja pidän kyllä hamettakin. Olen lyhyt omenavartaloinen, mulle ei mekot edes sovi, näyttävät säkeiltä ja vaikea löytää mittasuhteille sopivaa mekkoa kun kaikki ovat puoli metriä liian pitkiä.

Vierailija
29/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamehan on maailman epäkäytännöllisin vaate. Vaikea pyöräillä, vaikea kiipeillä, vaikea istua lattialla tai yhtään missään. Pakottaa koko ajan miettimään mitä näkyy, eli olet koko ajan varuillaan ja potentiaali seksiobjekti ja aina vaarassa tehdä jotain väärin. Miksi kukaan haluaa sitä.

Olen sinut hameen kanssa vasta nyt 50 v, tähän asti siitä ei ollut kuin haittaa.

N50

Vierailija
30/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huomaatko, teini-ikä. Kun ympäristö eli pojat tekee kaikesta mitä teet, seksuaalista.

Vierailija
31/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, huomaatko, teini-ikä. Kun ympäristö eli pojat tekee kaikesta mitä teet, seksuaalista.

Niinpä. Pelkästään siitä että käyttää rintsikoita.

Vierailija
32/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamehan on maailman epäkäytännöllisin vaate. Vaikea pyöräillä, vaikea kiipeillä, vaikea istua lattialla tai yhtään missään. Pakottaa koko ajan miettimään mitä näkyy, eli olet koko ajan varuillaan ja potentiaali seksiobjekti ja aina vaarassa tehdä jotain väärin. Miksi kukaan haluaa sitä.

Olen sinut hameen kanssa vasta nyt 50 v, tähän asti siitä ei ollut kuin haittaa.

N50

Laita tarpeeksi pitkä hame niin ei näy mitään. Itse käytän nilkkamittaisia. Kauppaan pyöräillessä on collegehousut, mutta muuten oikeastaan aina hame.

Vierailija
33/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Laita tarpeeksi pitkä hame niin ei näy mitään. Itse käytän nilkkamittaisia. Kauppaan pyöräillessä on collegehousut, mutta muuten oikeastaan aina hame.

Pelkästään portaiden nousu pitkällä hameella hankalaa. Kiipeily, juoksu, pyöräily.

Vierailija
34/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pojat alkaa tunkea käsiä mekon/hameen alle.

Vika ei teini-ikäisissä tytöissä. Vika teini-ikäisissä pojissa. Ja aikuisissa miehissä. Ja joskus naisissakin.

Vierailija
35/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että itsetunto-ongelmat (ainakin omalla kohdalla) oli syynä siihen. Ihan sama minkä hame/mekkokappaleen laittoi päälle, niin lihavalta näytin :) Nyt olen alkanut taas enemmän käyttämään niitä, harmi vain että suomessa on hirveän kylmä sää niin ei hirveän usein viitsi käyttää..

N23

Vierailija
36/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se liittyy itsemääräämisoikeuteen, äiti ei voi enää valita vaatteita.

Kuinka pitkään kuvittelet äitien päättävän lastensa vaatteista? Mun nelivuotias saa valita mitä pukee. Laittaa aina mekon tai hameen. Ennen kuin alkoi itse ilmaisemaan tahtoaan en ostanut yhtään mekkoa enkä hametta vaan puin lasta legginseihin ja trikoopaitoihin.

En tiedä kovin montaa äitiä, joka päättäisi taaperoiän ohittaneiden lastensa vaatteiden tyylistä.

Vierailija
37/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Pelkästään portaiden nousu pitkällä hameella hankalaa. Kiipeily, juoksu, pyöräily.

Käytännöllisin on A-linjainen midihame, ei pitkä eikä lyhyt, ei tiukka eikä liian leveä. Jos on vielä joustava vyötärönauha, niin on kaikkein mukavin.

Vierailija
38/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ahdisteltu, kun olen käyttänyt hametta tai mekkoa (ei tietenkään joka kerta, mutta joka tapauksessa). Viimeinen pisara oli, kun jouduin raiskauksen uhriksi. Sen jälkeen en ole pystynyt käyttämään muita kuin mahdollisimman isoja, muodottomia paitoja ja housuja etten vain kiinnitä kenenkään huomiota.

Vierailija
39/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt hameista, mutta en kehdannut pitää niitä koulussa. Sekin mieltymys olisi varmaan pilattu ilkeillä kommenteilla. Vasta lukioon siirryttyäni rohkenin alkaa käyttää hametta ja siitä tuli jokapäiväinen vaate.

On minulle nytkin sanottu, että näyttäisin rennommalta ja helposti lähestyttävämmältä, jos pitäisin housuja.

Vierailija
40/407 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kunnon poikatyttö, joten hameet olisivat olleet tiellä. Kolmekymppisenä vaihdoin hameisiin ja mekkoihin ja nyt olen jo vuoden ajan käyttänyt lähes yksinomaan niitä. Normaalissa kaupunkielämässä hame ei ole sen vaikeampi kuin housutkaan. Mielestäni sukkahousut ja hame tuntuvat paljon mukavemmilta kuin esimerkiksi farkut.