Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät ovat olevinaan niin innoissaan hakemassa työtä

Vierailija
09.01.2018 |

Julkaisimme syksyllä työnhakuilmoituksen, jossa haimme suht yksinkertaiseen vakituiseen tehtävään työntekijää. Vaatimuksena oli yksinkertaisesti työkokemus, eli jotain näyttöä siitä, että pärjää työelämässä, sekä hyvät sosiaaliset taidot. Lisäksi perushyvä kirjallinen kieli mainittiin hakuilmoituksessa. Työpaikka sijaitsee Helsingissä. Palkka 2400eur/kk.

Arvatkaa kuinka monta hakijaa? 53. Ei ollut tuhansia hakijoita. Mutta hyvän työntekijän löysimme. Missä ne kaikki innokkaat tuhannet ja taas tuhannet työttömät olivat, jotka tulisivat vaikka heti töihin, jos vain pääsisi?

KANNATAN aktivointimallia.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Ihan varmasti on totta. On on.

Vierailija
62/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa vain, mutta ihan totta tämä on.

Kyselitte koulutuksen perään, ei ollut vaatimuksia. Työpaikkaa mainostettiin ja se oli usealla rekrysivulla.

Huvittavaa ihan itse todeta tämä todellisuus,

Joku kyseli, että mikä ongelma meillä asian kanssa on. No ei mikään, mutta halusin vain jakaa tekemäni huomion yllättävän pienestä hakijamäärästä. Kannatan aidosti aktivointimallia, koska olen itse todistanut tätä hakua ja tähän työpaikkaan olisi varmasti monella muullakin riittänyt rahkeet ja hyvän hakemuksen jälkeen olisi ollut suhteellisen helppo päästä haastatteluun vakuuttamaan.

En ole mikään trolli. Tämä on totisinta totta. En tietenkään anna yksityiskohtaisia tietoja asiasta, kyllä te nyt sen ymmärrätte.

Ap

53 hakijasta ette kuitenkaan palkanneet kuin yhden. Vaikka sinne olisi tullut 1000 hakijaa vakuuttamaan rahkeittensa riittävyyttä, ette olisi kuitenkaan palkanneet enempää väkeä. Eli mikä tässä nyt on se pointtisi? Työttömyys ei lisääntynyt työttömien laiskuuden ja viitsimättömyyden vuoksi missään kohtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselitte koulutuksen perään, ei ollut vaatimuksia. Työpaikkaa mainostettiin ja se oli usealla rekrysivulla.

Joku kyseli, että mikä ongelma meillä asian kanssa on. No ei mikään, mutta halusin vain jakaa tekemäni huomion yllättävän pienestä hakijamäärästä. Kannatan aidosti aktivointimallia, koska olen itse todistanut tätä hakua ja tähän työpaikkaan olisi varmasti monella muullakin riittänyt rahkeet ja hyvän hakemuksen jälkeen olisi ollut suhteellisen helppo päästä haastatteluun vakuuttamaan.

En ole mikään trolli. Tämä on totisinta totta. En tietenkään anna yksityiskohtaisia tietoja asiasta, kyllä te nyt sen ymmärrätte.

Ap

Mitä yksityiskohtaista on kertoa  ammattinimike? Ehkä joku selfhelp-pelleilukoulu?

Kuin lapsellinen yrität olla?

Ei voi uskoa aikuisen kirjoittamaksi

Vierailija
64/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oliko siis vuokrafirman kautta?

65/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En muuten todellakaan ymmärrä miksi jotakuinkin kaikki jotka tuovat keskuteluihin mukamas "esimerkkejä" tekevät sen niin epämäärisellä tavalla että nämä esimerkit ovat täysin arvottomia (pätee aivan yhtä lailla työttömiin kun työnantajiinkin). MIkä ihme sinuakin estää kertomasta edes toimialaa esimerkissäsi. Nythän se voi olla mitä tahansa aulaemännästä lastentarhatyöntekijään tai rakennustyömaan työnjohtajaan.

Ensimmäinen mitä minulle tuli kuvauksesta mieleen oli työttömille järjestettävien ramsassaa-kurssien vetäjä....

Vierailija
66/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön enkä hakenut ap:n paikkaa. En halua työtä, jossa ei ole sen kummempia vaatimuksia, koska älliä löytyy haastavampaankin. En myöskään hakenut siksi, että ette olisi kuitenkaan valinneet minua. Huomatessanne älyni ja intoni olisitte tajunneet, että olisin ollut teillä vain sen aikaa, kun olisin löytänyt osaamiselleni sopivamman paikan.

Hakemusten määrään muuten vaikuttaa yrityksen mielikuva sekä ilmoituksen vetovoimaisuus. Kyllä maineikkaiden firmojen mielenkiintoisiin ilmoituksiin hakemuksia tulee sadoittain.

Vierailija
67/67 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettiko ap, että kaikki Suomen työttömät hakevat ihan kaikkia ilmoitettuja paikkoja? Ei se nyt ihan niin mene. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä