Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen pitää olla "seksikäs"?

Vierailija
09.01.2018 |

Minä en ainakaan halua olla enkä olekaan. Jo nuorena pyristelin seksikkyydestä eroon, sillä varsin pian sitä huomasi millasia miehet ovat naisia kohtaan. Ikävä kyllä nuorena edes "epäseksikäs" vaatetus ei pelasta, sillon on julkista riistaa.
Ihmettelenkin suuresti, mikä hyve se seksikkyys on, että naisen pitäisi olla seksikäs. Eikö muita ollenkaan ahdista että teitä katsellaan pillu mielessä, minua ahdistaa, vaikka en enää edes ole seksikäs, sen tietää että jos joku random mies kiinnittää minuun katseensa, se miettii onko mulla karvakolmio ja milta genitaalini näyttävät. Tämä asia ällöttää minua. Haluan että naisetkin nähtäisiin ihmisinä, ei kävelevinä genitaaleina, mutta sitä päivää saa odottaa, koska naiset tuntuvat vain yllyttävän miehiä ja muitakin ajattelemaan sitä pukeutumalla "seksikkäästi".

Tiedän että alapeukkuja sataa, tällä palstalla seksikkyys on prioriteettien ykkönen monille hempsankeikoille. Löytyy täältä silti ajatteleviakin yksilöitä, toivottavasti te vastaatte asiallisesti ja ymmärrätte mitä tarkoitan.
Seksikkyys on minusta aikansa elänyt, nyt pitäisi korostaa naisen ihmisyyttä, ei sellasta teennäistä lutkailua, ei naiset sellasia oikeesti ole. Se on opittu viihdeteollisuudesta se malli, siitä minusta jo päästää irti. Naiset on ihmisiä kuten miehetkin, meissä on muutakin kuin tissit ja pi¨¨u ja niiden korostaminen.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan halua olla enkä olekaan. Jo nuorena pyristelin seksikkyydestä eroon, sillä varsin pian sitä huomasi millasia miehet ovat naisia kohtaan. Ikävä kyllä nuorena edes "epäseksikäs" vaatetus ei pelasta, sillon on julkista riistaa.

Ihmettelenkin suuresti, mikä hyve se seksikkyys on, että naisen pitäisi olla seksikäs. Eikö muita ollenkaan ahdista että teitä katsellaan pillu mielessä, minua ahdistaa, vaikka en enää edes ole seksikäs, sen tietää että jos joku random mies kiinnittää minuun katseensa, se miettii onko mulla karvakolmio ja milta genitaalini näyttävät. Tämä asia ällöttää minua. Haluan että naisetkin nähtäisiin ihmisinä, ei kävelevinä genitaaleina, mutta sitä päivää saa odottaa, koska naiset tuntuvat vain yllyttävän miehiä ja muitakin ajattelemaan sitä pukeutumalla "seksikkäästi".

Tiedän että alapeukkuja sataa, tällä palstalla seksikkyys on prioriteettien ykkönen monille hempsankeikoille. Löytyy täältä silti ajatteleviakin yksilöitä, toivottavasti te vastaatte asiallisesti ja ymmärrätte mitä tarkoitan.

Seksikkyys on minusta aikansa elänyt, nyt pitäisi korostaa naisen ihmisyyttä, ei sellasta teennäistä lutkailua, ei naiset sellasia oikeesti ole. Se on opittu viihdeteollisuudesta se malli, siitä minusta jo päästää irti. Naiset on ihmisiä kuten miehetkin, meissä on muutakin kuin tissit ja pi¨¨u ja niiden korostaminen.

En ihan ymmärrä tätä pointtia. Mitä sinusta se seksikkyys sitten on? Tällä palstalla on kyllä keskustelua itsestään huolehtimisesta, mutta keskusteluja, joissa pyritään nimenomaan seksikkyyteen, ei ihan heti tule mieleen. Monet naiset tykkäävät huolehtia ulkonäöstään ja fyysisestä kunnostaan. Viittaatko sinä näihin keskusteluihin, kun puhut "hepsankeikoista, joille seksikkyys on prioriteetti"? Jos sinusta ulkonäöstä huolehtiminen on sitä, että kerjätään miesten huomiota ja kohtelua "kävelevinä genitaaleina", niin sinulla on kyllä aika ahdasmielinen käsitys oman sukupuolesi edustajista. On aika rajoittunutta ajatella, että ulkonäöstä ja kunnosta huolehtiminen on yhtä kuin seksikkyyteen pyrkiminen ja miesten huomion tavoittelu. 

Vierailija
82/82 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuori kirjoitti:

Seksuaalisuus on ihmisen luonnollinen ominaisuus, miksi se pitäisi yrittää tukahduttaa? Huomaa minkä ikäisiä täällä liikkuu, kun näkökulmat on niin vanhentuneita. Nykynuoriso johon itsekin kuulun on siitä mahtavaa porukkaa, että kaikkien annetaan olla omanlaisiaan rauhassa. Tähän kuuluu mm. se että toisia ei leimata pukeutumisen perusteella samalla tavalla kuin vanhemmat ihmiset tekevät, ja esim. paljastavampi pukeutuminen ei kerro ihmisestä itsestään mitään. Ihmiset pitävät eri asioista, joten miksi he eivät saisi tykätä pukeutua eri tavalla? Kaikkien vartalotyypeille eivät sitäpaitsi sovi samanlaiset vaatteet.

Kuuleppa nykynuori. Te ette ole ainokaisia lumihiutaleita, jotka ovat käyneet pukeutumisen suhteen vääntöjä itseään vanhempien kanssa. IHAN KAIKKI nuoret käyvät vuorollaan tämän saman läpi. Ajatellaan, että ollaan vapaamielisempiä, radikaalimpia ja suvaitsevampia kuin vanhemmat sukupolvet. Ah, sitä solidaarisuutta, jota ilmaistaan muodilla ja trendeillä. Nyökytellään hyväksyvästi oman ikäisille ja nyrpistetään nenää vanhemmille, jotka ovat "kangistuneita" ja paikalleen jumittuneita. Aikaisempien sukupolvien rajoja rikotaan, kokeillaan omia tyylejä, pukeudutaan vähän niin ja näin eikä välitetä säännöistä. Loppupeleissä se on ihan sitä samaa kaavamaista irtiottoa, mitä lukuisat sukupolvet ovat tehneet aikaisemmin. Siinä ei ole mitään uutta eikä mullistavaa.

Ja kun pikkasen mietit, miksi sinulla esim. on tarve pukeutua paljastavasti jossakin kontekstissa tai tilanteessa, johon paljastava pukeutuminen ei kuulu, niin eiköhän se vastaus löydy juuri tuosta halusta olla spesiaali lumihiutale. Kyllä se kertoo tietystä huomion tavoittelusta ja erityiseksi tuntemisen halusta, joka on hyvin tyypillistä nuorille, itseään etsiville ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme