Miksi naisen pitää olla "seksikäs"?
Minä en ainakaan halua olla enkä olekaan. Jo nuorena pyristelin seksikkyydestä eroon, sillä varsin pian sitä huomasi millasia miehet ovat naisia kohtaan. Ikävä kyllä nuorena edes "epäseksikäs" vaatetus ei pelasta, sillon on julkista riistaa.
Ihmettelenkin suuresti, mikä hyve se seksikkyys on, että naisen pitäisi olla seksikäs. Eikö muita ollenkaan ahdista että teitä katsellaan pillu mielessä, minua ahdistaa, vaikka en enää edes ole seksikäs, sen tietää että jos joku random mies kiinnittää minuun katseensa, se miettii onko mulla karvakolmio ja milta genitaalini näyttävät. Tämä asia ällöttää minua. Haluan että naisetkin nähtäisiin ihmisinä, ei kävelevinä genitaaleina, mutta sitä päivää saa odottaa, koska naiset tuntuvat vain yllyttävän miehiä ja muitakin ajattelemaan sitä pukeutumalla "seksikkäästi".
Tiedän että alapeukkuja sataa, tällä palstalla seksikkyys on prioriteettien ykkönen monille hempsankeikoille. Löytyy täältä silti ajatteleviakin yksilöitä, toivottavasti te vastaatte asiallisesti ja ymmärrätte mitä tarkoitan.
Seksikkyys on minusta aikansa elänyt, nyt pitäisi korostaa naisen ihmisyyttä, ei sellasta teennäistä lutkailua, ei naiset sellasia oikeesti ole. Se on opittu viihdeteollisuudesta se malli, siitä minusta jo päästää irti. Naiset on ihmisiä kuten miehetkin, meissä on muutakin kuin tissit ja pi¨¨u ja niiden korostaminen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä niin se seksikkyys tai "lutkamaisuus" ei korreloi mitenkään ihmisyyden tai ajattelun kanssa.
Jätä tuo tyhjänpäiväinen ihmisyytesi tuosta pois, sillä ei ole mitään merkitystä. Ajattelun eli älyn kanssa lutkamaisuus niin miehissä kuin naisissakin kyllä korreloi vähäisen äo:n kanssa. Usko tai älä. Vaikka eihän tyhmä elukka toki sellaista ymmärtäisikään.
T: Aseksuaali tohtori
Mitä jos pukeudun säädyllisesti, asiallisesti ja siististi ja silti minua sanotaan seksikkääksi. Onko se silti minun ongelmani, olenko lutkamainen?
Minua kutsutaan usein seksikkääksi. Olen luonnonkaunis ja pukeudun peittävästi.Voi olla että liikun ja elehdin jotenkin viettelevästi...
Paljastava pukeutuminen ei ole mikään uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsutaan usein seksikkääksi. Olen luonnonkaunis ja pukeudun peittävästi.Voi olla että liikun ja elehdin jotenkin viettelevästi...
Sama täällä, sillä erotuksella, että olen kaiken lisäksi hieman ujo. Naiset ovat puhuneet minusta selän takana, olen joutunut vihamielisen ja mustasukkaisen käytöksen kohteeksi enkä provosoi mitenkään, päinvastoin, olen kohtelias ja hyväkäytöksinen. Jostain syystä miehet vain kiinnostuvat usein.
Ehkä sitä "seksiä" tulee liikaa mediasta ja somesta ja siihen on tullut yliannostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, sillä erotuksella, että olen kaiken lisäksi hieman ujo. Naiset ovat puhuneet minusta selän takana, olen joutunut vihamielisen ja mustasukkaisen käytöksen kohteeksi enkä provosoi mitenkään, päinvastoin, olen kohtelias ja hyväkäytöksinen. Jostain syystä miehet vain kiinnostuvat usein.
Ehkä sitä "seksiä" tulee liikaa mediasta ja somesta ja siihen on tullut yliannostus.
Noniin tähän samaan kohtaan usein.Lienee kateutta.Olen itse myös vähän ujo tai ainakin varautunut. Minkä sitä ihminen olemukselleen voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin tähän samaan kohtaan usein.Lienee kateutta.Olen itse myös vähän ujo tai ainakin varautunut. Minkä sitä ihminen olemukselleen voi.
Ei mitään ja siksi yritänkin murtaa myyttiä, että naiset olisivat aina itse vastuussa miesten haluista. :) Näin ei ole ja ei siis ole missään tekemisissä "lutkamaisen käytöksen" tai pukeutumisen kanssa. En myöskään tuomitse muiden tyyliä, jokainen tavallaan.
Niin, ja se, että mies pitää seksikkäänä ei tarkoita sitä, etteikö mies voisi pitää älykkäänä. Nämä kaksi eivät kumoa toisiaan. Ihmeellisen alhainen käsitys joillakin miehistä aivottomina kuolaajina.
Vierailija kirjoitti:
Joukkolynkatkaa minut; olen hoikka ja muodokas nainen, ja tykkään pukeutua naisellisesti, jopa seksikkäästi. Pukeudun fiilis pohjalta. Keski-ikäisenä naisena minulla on rahaa panostaa laatuvaatteisiin ja materiaaleihin, mm. lempimerkkejäni on mm. Andiata, Rils jne.
Korkokengillä ja hameella on ihanaa olla töissä, tunnen oloni naiselliseksi. Inhoan tätivaatteita, kuin myös pukeutumistyyliä. Ei mitään perserevittyjäfarkkuja, syviä hamehalkioita, reisisaappaita, kiiltonahkaminihameita, mutta ei myöskään Nanson trikootunikoita, Marimekon kaapuvaatteita jne.
Kyllä, käytäv välillä hameita jotka ylettyvät nippa nappa polviin, ja yläosia jotka ovat tyköistuvia. Olen nainen, miksi en saisi näyttää naiselta, jos kroppa on katseen kestävä ja itse pukeudun naisellisesti koska tykkään naisellisesta olosta, ja naisellisista vaatteista?
Kyllä saat. Tässä kysyttiinkin, miksi.
Mitä saat siitä?
Onko sinulla muuten hyvä itsetunto? Oletko hyvä keskustelija?
Olen itsekin kaunis ja hoikka nainen, mutta en jaksa kiinnostua miesten huomiosta ollenkaan joten välttelen naisellista pukeutumista. Haluan, että minut nähdään älykkäänä kollegana, asiallisena naisena, en huomiota kerjäävänä mahdollisena seksikumppanina.
Omalle miehelleni voin olla sitten muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkolynkatkaa minut; olen hoikka ja muodokas nainen, ja tykkään pukeutua naisellisesti, jopa seksikkäästi. Pukeudun fiilis pohjalta. Keski-ikäisenä naisena minulla on rahaa panostaa laatuvaatteisiin ja materiaaleihin, mm. lempimerkkejäni on mm. Andiata, Rils jne.
Korkokengillä ja hameella on ihanaa olla töissä, tunnen oloni naiselliseksi. Inhoan tätivaatteita, kuin myös pukeutumistyyliä. Ei mitään perserevittyjäfarkkuja, syviä hamehalkioita, reisisaappaita, kiiltonahkaminihameita, mutta ei myöskään Nanson trikootunikoita, Marimekon kaapuvaatteita jne.
Kyllä, käytäv välillä hameita jotka ylettyvät nippa nappa polviin, ja yläosia jotka ovat tyköistuvia. Olen nainen, miksi en saisi näyttää naiselta, jos kroppa on katseen kestävä ja itse pukeudun naisellisesti koska tykkään naisellisesta olosta, ja naisellisista vaatteista?
Mitä saat siitä?
Olen itsekin kaunis ja hoikka nainen, mutta en jaksa kiinnostua miesten huomiosta ollenkaan joten välttelen naisellista pukeutumista. Haluan, että minut nähdään älykkäänä kollegana, asiallisena naisena, en huomiota kerjäävänä mahdollisena seksikumppanina.
Olen eri, mutta vastaan silti. Joillekin on hirveän hankala uskoa, että siitä saattaa tulla itselleen hyvä mieli. Minun työpaikallani johtoasemassa oleva nainen pukeutuu tyköistuviin, kauniisiin vaatteisiin ja hänellä on erittäin iso auktoriteetti ja kaikkien ammatillinen kunnioitus. Jotkut vaan omaavat esteettisen silmän ja nauttii kauniista asioista, myös niistä kauniista vaatteista itsellään.
Naiset luovat ja ylläpitävät toisilleen sitä myyttiä että ulkonäkö ja älykkyys ei voi tulla samassa paketissa. Eikö mieluummin pitäisi viedä asiaa toiseen suuntaan? Eikö mieluummin pitäisi luoda kuvaa, että naisellisetkin naisetkin ovat älykkäitä?
Ei kaikki miehet näe tyköistuvasti pukeutuvia naisia "seksiä kerjäävinä naisina". Tulee vaan mieleen, että miksi jotkut näkevät sitä likaista "seksipeikkoa" ihan joka puolella?
Kaikki eivät nimittäin todellakaan elä tuossa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat siitä?
Kyllä mä omat ammatilliset työnäyttöni kykenen antamaan ihan naisellisestikin pukeutuneena ja hyvin olen urallani edennyt. En puhu nyt mistään paljastelusta tai nahka-asuista. Minulla on korkea itseluottamus työelämässä. Arvostan myös omia kollegoitani (ja muitakin ihmisiä) aivan muilla perusteilla kuin pukeutumisella.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat siitä?
Omalle miehelleni voin olla sitten muuta.Kyllä mä omat ammatilliset työnäyttöni kykenen antamaan ihan naisellisestikin pukeutuneena ja hyvin olen urallani edennyt. En puhu nyt mistään paljastelusta tai nahka-asuista. Minulla on korkea itseluottamus työelämässä. Arvostan myös omia kollegoitani (ja muitakin ihmisiä) aivan muilla perusteilla kuin pukeutumisella.
-Eri
Ok. Voisitko vielä vastata kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat siitä?
Omalle miehelleni voin olla sitten muuta.Kyllä mä omat ammatilliset työnäyttöni kykenen antamaan ihan naisellisestikin pukeutuneena ja hyvin olen urallani edennyt. En puhu nyt mistään paljastelusta tai nahka-asuista. Minulla on korkea itseluottamus työelämässä. Arvostan myös omia kollegoitani (ja muitakin ihmisiä) aivan muilla perusteilla kuin pukeutumisella.
-EriOk. Voisitko vielä vastata kysymyksiin.
Ai että miksi? No mutta miksi ihmiset ylipäänsä tekevät oman mielensä mukaan ja pukeutuvat niin kuin tykkäävät? Siksi että haluavat. Toi on ehkä typerin, idioottimaisin ja lapsellisin kysymys jonka tiedän. "Mutta miksi". Ei luoja mitä jankuttamista. Tossa takana on monta hyvää kommenttia, mitäpä jos lukisit niitä.
Poistuisiko ongelmat mielestäsi seksuaalisuuden tukahduttamisella? Olisiko hyvä, jos naiset pukeutuisivat kuten Saudi-Arabiassa? Kieltämällä seksuaalisuus tulisi seksuaalisuudesta puhumisesta mörkö, ja olisi yhä vaikeampaa kertoa esimerkiksi raiskauksista.
Naisen vartalo ja seksuaalisuus ovat luonnollisia asioita, joista tulisi mielestäni olla ylpeä, eikä niitä tarvi piilotella häpeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat siitä?
Olen tämä miltä kysyt miksi.
Miksi pukeudun naisellisesti, jopa seksikkääksi?
Siksi, koska nautin naisellisesta ulkonäöstäni. Saan mielihyvää kun peilikuva näyttää naiselliselta naiselta, ja hui kauheaa, jopa seksikkäältä. Pukeudun näin, koska se tuottaa minulle mielihyvää. En tee sitä huomiota kerjääkseni tai tmv.
Ja olen järkevä, säädyllinen (maanut vain yhden miehen kanssa elämässäni), ja töissä arvostettu, erityäin sosiaalisesti älykäs, hyvä keskustelija. Pidetty työkaveri. En todellakaan mikään halpa, lutkamainen vamppi, kaikkea muuta. Toki rakastan erotiikkaa, mutta yksiavioinen sellainen.
Laajentakaa näkökulmaanne!! Nainen voi olla eroottinen omista lähtökohdistaan käsin, omilla ehdoillaan, ilman ulkoisia paineita. Se vasta on vahvaa naiseutta, olla nainen omilla ehdoillaan.
Mun mielestä se on vähän surullista, että pikkutytöt mieluummin haluavat pukeutua seksikkäästi kuin nätisti. Huomaa miten paljon sitä seksikkyyttä tungetaan joka paikasta. Ei riitä, että on siisti, asianmukaisesti pukeutunut, hyvännäköinen, vaan koko ajan pitäisi olla seksikäs.
Kyllähän pukeutumisella viestitetään asioita.
Munkin mielestä olisi hauska kulkea maihareilla, rikkinäiset verkkosukkikset jalassa ja skottihame päällä. Mut jotenkin sitä ei tykätä työympäristössä. Vaikka hamehan on naisellinen vaate, samoin kuin sukkahousutkin.
Pukeudu säkkiin tai jää kotiin, jos miesten katseet ahdistaa. Muiden pitäis tanssia sun pillin mukaan, ettei vaan aikuiselle naiselle tule paha mieli jostain viattomasta katseesta. Voi saakeli tätä elämää! Parempi vaan jos pysyt kotona, niin et ole häiritsemässä normaaleja ihmisiä. Ihan puistattaa tollaset ihmiset.
Miksi miehen pitää olla itsevarma? Miksi hän ei saa olla tossukka, jota kuka vain voi potkia mihin lystää?
Seksuaalisuus on ihmisen luonnollinen ominaisuus, miksi se pitäisi yrittää tukahduttaa? Huomaa minkä ikäisiä täällä liikkuu, kun näkökulmat on niin vanhentuneita. Nykynuoriso johon itsekin kuulun on siitä mahtavaa porukkaa, että kaikkien annetaan olla omanlaisiaan rauhassa. Tähän kuuluu mm. se että toisia ei leimata pukeutumisen perusteella samalla tavalla kuin vanhemmat ihmiset tekevät, ja esim. paljastavampi pukeutuminen ei kerro ihmisestä itsestään mitään. Ihmiset pitävät eri asioista, joten miksi he eivät saisi tykätä pukeutua eri tavalla? Kaikkien vartalotyypeille eivät sitäpaitsi sovi samanlaiset vaatteet.
Koska seksittömän naisen kanssa ei kannata alkaa suhteeseen.
Hyvä kommentti, ehkä nyt alan vähän ymmärtämään aloituksen pointtia. Ymmärtämättömyyteni johtui nimenomaan sanasta "seksikäs" koska minulle seksikäs ei tarkoita "lutkamaista". Minusta paljastelu ei ole seksikästä.
Aloituksesta olisikin pitänyt poistaa kokonaan sana "seksikäs" ja kirjoittaa ainoastaan itsensä paljastelemisesta ja mauttomuudesta.