Pitäisikö laittaa kunnon kulutuslakko pystyyn kunnes aktiivimalli peruutetaan?
Katsotaan sitten hallituksen ilmeet kun BKT kääntyykin laskuun. Itse aion toimia näin: vaatteet ostan vain lomamatkoilta, Suomesta en mitään. Vaihdan kännykän liittymän halvempaan ja surffailen vain kotona (taloyhtiössä maksuton netti). Olin myös ajatellut alkaa ostamaan suomalaisista ruokakaupoista vihdoin Lonkeroa, mutta tuonkin edelleen Tallinnasta kuten aiemmin. Hiukset voi myös leikata siellä (parturi 10 euroa Tallinnassa, 25 euroa Helsingissä).
Mitäs muut ovat keksineet? Ideoita kehiin.
Kommentit (122)
Uskon siis enemmän porkkanaan ja win - win tilanteeseen.
Sinkkumies
Voisitteko lapsukaiset jatkossa käyttäytyä korrektista. Tämmöisellä ketjulla olisi paljon annettavaa, ei niinkään minulle, vaan heille joita tämä koskee.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Reilu peli olisi tämä:
Työtön saa tehdä töitä. Tukia ei karsita. Puolet tienatuista jää "työttömälle", puolet menee yhteiskunnalle, koska vastaanottaahan hän tukiakin.
Sitten kun rahat riittävät itsensä elättämiseen, niin tuet katkeaisivat.
Se kannustaa tekemään töitä ja tienaamaan. Jos saa kokopäiväisen työn, niin on kykenevä elättämään itsensä.
Sinkkumies
Turhaa kikkailua. Kansalaispalkka tai negatiivinen tulovero on paljon selkeämpi ja ajaisi saman asian.
Edelleen on 19.12.2017 lähetetty selvitys käsittelyssä ja asian käsittely kesken. Työlistymissuunnitelma hyväksytty ja työnhaku voimassa.
Korvausten maksu jäädytetty, koska asian käsittely kestää, kestää, kestää...
Juhannukseen astiko tuota päätöstä pitää odottaa.
On siis joulukuun työttömyyskorvauksista puolet saamatta.
Unohdin lisätä että myös lääkkeet voi ostaa Tallinnasta, ero Suomen hintoihin on huima.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan sitten hallituksen ilmeet kun BKT kääntyykin laskuun. Itse aion toimia näin: vaatteet ostan vain lomamatkoilta, Suomesta en mitään. Vaihdan kännykän liittymän halvempaan ja surffailen vain kotona (taloyhtiössä maksuton netti). Olin myös ajatellut alkaa ostamaan suomalaisista ruokakaupoista vihdoin Lonkeroa, mutta tuonkin edelleen Tallinnasta kuten aiemmin. Hiukset voi myös leikata siellä (parturi 10 euroa Tallinnassa, 25 euroa Helsingissä).
Mitäs muut ovat keksineet? Ideoita kehiin.
Mihin tämä sun kiukuttelu vaikuttaa, kun olet jo nyt ostanu kaiken jostain muualta? Vaalit on tulossa ja se kenen laariin menee äänesi kertoo myös politiikan onnistumisesta.
En ole toki ostanut kaikkea muualta, enkä tietenkään pysty tulevaisuudessakaan. Mutta vähentää aina voi.
Äänestämisellä voi asioihin vaikuttaa kovin heikosti.
Olen jo kulutuslakossa. no job, no hope only rope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu peli olisi tämä:
Työtön saa tehdä töitä. Tukia ei karsita. Puolet tienatuista jää "työttömälle", puolet menee yhteiskunnalle, koska vastaanottaahan hän tukiakin.
Sitten kun rahat riittävät itsensä elättämiseen, niin tuet katkeaisivat.
Se kannustaa tekemään töitä ja tienaamaan. Jos saa kokopäiväisen työn, niin on kykenevä elättämään itsensä.
Sinkkumies
Turhaa kikkailua. Kansalaispalkka tai negatiivinen tulovero on paljon selkeämpi ja ajaisi saman asian.
Vähempi kikkailu on aina hyvä. Jos esität mallin, joka on yhtä hyvä ilman kikkailua, niin tietenkin kannatan.
Sinkkumies
kohtaPA kirjoitti:
Edelleen on 19.12.2017 lähetetty selvitys käsittelyssä ja asian käsittely kesken. Työlistymissuunnitelma hyväksytty ja työnhaku voimassa.
Korvausten maksu jäädytetty, koska asian käsittely kestää, kestää, kestää...
Juhannukseen astiko tuota päätöstä pitää odottaa.
On siis joulukuun työttömyyskorvauksista puolet saamatta.
Kyllä ne sieltä tulee, älä huoli. Yksikään ihminen ei ole kuollut nälkään Suomessa 100 vuoteen. Kiitos Kokoomuksen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, joten ei ole varaa matkustella eikä kyllä juuri kuluttaakaan. En yleensä osta mitään tarpeetonta, koska ei ole aina varaa edes tarpeelliseen. Joten itse en voi osallistua, mutta osallistukaa toki te varakkaammat.
Oletko kuullut nettikaupoista, niistäkin voi ostaa edullisesti ulkomaisia tuotteita?
Ja postikulut kivasti päälle, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, joten ei ole varaa matkustella eikä kyllä juuri kuluttaakaan. En yleensä osta mitään tarpeetonta, koska ei ole aina varaa edes tarpeelliseen. Joten itse en voi osallistua, mutta osallistukaa toki te varakkaammat.
Oletko kuullut nettikaupoista, niistäkin voi ostaa edullisesti ulkomaisia tuotteita?
Ja postikulut kivasti päälle, ei kiitos.
Ja silti jotkut tuotteet reippaasti halvempia
Yritän kyllä tukea nykyistä mätää yhteiskuntaa mahdollisimman vähän,miljardeja tuhlataan joka vuosi,en myöskään halua tukea satojen miljoonien eurojen hyväveli järjestelmää,mitä vähemmän kulutan sen parempi,yritän myös kuormittaa yhteiskuntaa mahdollisimman paljon,
jossain vaiheessa maa menee kyllä "konkurssiin" ja voidaan puhdistaa pöytä ja katsoa oikeasti että mihin sitä rahaa pitää laittaa ja mihin ei
Olen jo viitisen vuotta tehnyt tietoisen valinnan kulutukselle, ruokakauppa on Lidl, en käytä ravintoloita tai lounaspaikkoja, en shoppaile mitään mitä ei ole ihan pakko. Matkailu keskittyy luontomatkailuun lähinnä pohjoisessa omatoimimatkailulla ilman hotellia tai ravintoloita. Ruoka muuttuu tänä vuonna keittoruuiksi ja laitan pakkaseen paljon säilöön. Kalastan, metsästän, marjastan ja sienestän.
En sisusta, en käytä liikuntapalveluja. Kulttuurisetelit käytän, lounasseteleitä en tilaa. En käy baareissa, vaan kotona ja kylässä tehdään ruokaa ja juodaan viinit ja oluet kotosalla. Peruutin lehdet, ei maksukanavia, en käytä kosmetologipalveluita, hiustenleikkauskin on niin helppo, että siihen menee reilu kymppi parin kolmen kuukauden välein tasoitus ja mies vetää oman siilinsä kotiparturilla. Meikit on niin vakiot että Lidlin huulipuna 3 euroa, kosteusvoide 4 euroa testivoittaja ja joku kympin mineraalimeikkivoide, ripisiväri taitaa olla kallein tuote parikymppiä niin vaihdan senkin sitten Lidliin.
Kaikki on vedetty minimiin ihan kulutukseen tympääntymisen vuoksi. Elämä ei ole mitenkään ikävää ja tylsää nykyään vaan keskitytään oikeasti iloa ja tyytyväisyyttä tuottaviin tärkeisiin asioihin. Harrastusvälineet hankittiin vuosia sitten ja niitä riittää joka lähtöön, luonnossa liikutaan paljon.
Mietin miten vielä voisin vetää elämän kulutuksen vastaiseksi pienen ihmisen protestiksi, onko ideoita? Lapsettomuus on tietoinen valinta, jätteet kierrätän ja hiilijalanjälkeni on pieni. Nykyistä hallitusta inhoan sydämeni pohjasta, heillä ei ole mitään käsitystä tavallisten suomalaisten nykyarjesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi peruuttaa?
Veroja maksavien mielestä se on vaan hyvä juttu että kotona makoilu entiseen malliin ei onnistu.
Kiukuttelunne ei vaikuta paskan vertaa.
Tottakai se vaikuttaa. Et ilmeisesti ymmärrä että kotitalouksien menot ovat yritysten tuloja.
Tietenkään se ei vaikuta.
Et ilmeisesti ymmärrä että tämä kiukuttelu ei saa tuulta alleen -se on huomenna jo unohtunut.
Olit eilen tässäkin väärässä. Tänään on jo se "huomenna" ja eikä tämä mihinkään ole unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai voisit siten vaan mennä töihin. Tuo toimintatapa sisältää melkioisesti matkustelua rahattomalle ja työttömälle. Suuntaisit senkin energian itse itsesi elättämiseen.
Ei me olla sulle toimeentuloa velkaa.
Ei ap sanonut työtön olevansa. En toki tiedä onko, mutta oletan että ei, kun hänellä kerran on varaa matkustella ulkomailla ja käydä Tallinnassa kampaamoreissuilla.
Minullekin on käynyt tämä, että kehotetaan menemään töihin, kun kirjoitan jotain työttömyyttä ymmärtävää. Niin on viha syvällä, että jokaista työttömyyttä ymmärtää pidetään työttömänä, vaikkei missään vaiheessa niin ilmoita. Mutta eihän näistä työttömien vihaajista suurin osa olekaan mitään ruudinkeksijöitä, kuvittelevat vielä, ettei kukaan pystyisi heidän töihinsä. HAH! Kyllä pystyy, koulutettu simpanssikin luultavasti.
Vierailija kirjoitti:
Yritän kyllä tukea nykyistä mätää yhteiskuntaa mahdollisimman vähän,miljardeja tuhlataan joka vuosi,en myöskään halua tukea satojen miljoonien eurojen hyväveli järjestelmää,mitä vähemmän kulutan sen parempi,yritän myös kuormittaa yhteiskuntaa mahdollisimman paljon,
jossain vaiheessa maa menee kyllä "konkurssiin" ja voidaan puhdistaa pöytä ja katsoa oikeasti että mihin sitä rahaa pitää laittaa ja mihin ei
Lähes kaikilla mittareilla mitattuna Suomi on ehdotonta maailman kärkeä.
Siihen nähden tuo mätäkommentti aiheuttaa lähinnä myötähäpeää...
Kysytäänpä vielä että jos Suomi tekisi konkurssin eli joutuis IMF:n holhoukseen niin miten luulet sosiaaliturvan käyvän? Kerro ihan omin sanoin.
Voisitteko te luuserivasurit ja vIhreät ituhipit keksiä joskus edes yhden kampanjan yhteiskunnan nostamiseksi talouden suosta, noitten ainaisten kamppaamisten sijaan.
Me vietetään kaikki lomat ulkomailla. Ja lomarahatkin kulutetaan muualla kuin suomessa.
No minulla itseasiassa päinvastoin. Saan valtavan potentiaalin työntekijöitä ja paikkaani ei mikään puskajussi pysty ottamaan, koska se vaatii erityisosaamista.
En silti kannata tätä mallia, vaan tuota omaa ehdottamaani.
Sinkkumies