Typerin laihdutusvinkki
Mikä typerin tai huonoin neuvo, jonka olette saaneet tai kuulleet jostain koskien painonhallintaa? Semmoinen, jonka joku besserwisser esittää ja jos itse on yhtään aiheeseen perehtynyt, niin tietää että metsään mentiin ja rytinällä.
Kommentit (30)
Eräs työpaikan kaikkitietävä lihava ihminen selitti, että porkkanaraasteeseen pitää lisätä rypsiöljyä koska porkkanaraasteessa olevat vitamiinit ovat rasvaliukoisia ja näin vitamiinit imeytyvät paremmin elimistöön.
Anorektikot neuvovat syömään jääpaloja taikka pumpulia koska ne täyttävät hyvin vatsan ja sisältävät vähän kaloreita.
Syö parin tunnin välein pieniä aterioita.
En mä itse ole saanut mitään hirveän typeriä neuvoja, mutta aina välillä lehdistä, blogeista yms lukee täysin epärealistisia ruokapäiväkirjoja. Joku julkkisnainen väittää syövänsä aamulla smoothien, lounaalla kanasalaatin, illalliseksi uuniperunan ja välipalaksi proteiinipatukan. Välillä joogataan kaksi tuntia ja hölkätään tunti. Jokainen käsittää, että aikuinen liikkuva ihminen ei elä tai ainakaan voi hyvin jollain 1200 kalorilla, mutta silti on niitäkin, jotka ajattelee että toi on jotenkin oikea malli syödä.
Vierailija kirjoitti:
En mä itse ole saanut mitään hirveän typeriä neuvoja, mutta aina välillä lehdistä, blogeista yms lukee täysin epärealistisia ruokapäiväkirjoja. Joku julkkisnainen väittää syövänsä aamulla smoothien, lounaalla kanasalaatin, illalliseksi uuniperunan ja välipalaksi proteiinipatukan. Välillä joogataan kaksi tuntia ja hölkätään tunti. Jokainen käsittää, että aikuinen liikkuva ihminen ei elä tai ainakaan voi hyvin jollain 1200 kalorilla, mutta silti on niitäkin, jotka ajattelee että toi on jotenkin oikea malli syödä.
Tämä.
Pienennä lautaskokoa. Ei mua niin helpolla huijata, otan sitten lisää.
Kehoitus olla syömättä mitään finskejen lempiruokaa. Finskit ovat sikoja ja syövät rasvaista paskaa kellonympäri eli turha neuvo
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Normaalin aikuisen kulutus on pyöreästi 1700...2000 kertaa tuo 1200 kaloria. Eihän tuolla elä mitenkään. Tarkkaan saa punnita. 1,5 grammaa lihaa päivässä. Huh! Kyllä on tiukka dieetti.
"Karppaus poistaa makeanhimon". Paskat ainakaan mulla poisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Normaalin aikuisen kulutus on pyöreästi 1700...2000 kertaa tuo 1200 kaloria. Eihän tuolla elä mitenkään. Tarkkaan saa punnita. 1,5 grammaa lihaa päivässä. Huh! Kyllä on tiukka dieetti.
Tää läppä on niin huono, ettei se edes itketä.
Suomalaiset syövät liikaa usko jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää läppä on niin huono, ettei se edes itketä.
Suomalaiset syövät liian vähän
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän, osta voi paketti ja vedä veden kanssa alas
"Kuluta enemmän kuin syöt." Tietenkin tuo on totta, mutta typerän siitä tekee se, että nämä besserwisserit kertovat sen kuin se olisi laihduttajalle aivan uusi tieto.
Kehitä itsekuria. Sulla on vaan huono itsekuri. Itsekuria voi parantaa vaikka kävelemällä nälkäisenä karkkiosaston ohi kaupassa ja sitten kehua itseään, kun ei ottanut mitään.
Mulle hoettiin tätä vuosia kunnes sain pt:n, joka kumosi kaikki itsekurijutut täysin ja opetti ajattelemaan ihan toiselta kantilta. Syömisessä on kyse taidosta, jota harjoitellaan, ei ole olemassa mitään huonoja tai hyviä ruokia, sallittuja ja kiellettyjä, vaan kaikkea voi syödä kohtuullisesti. Ja kohtuullisuudessa on kyse itsemyötätunnosta ja syömisen taidosta.
Syö vähemmän, liiku enemmän. Ei toimi, koska kansa lihoo, vaikka on opetettu kansakoulusta lähtien.
Fakta on se, että laihduttaminen on tie lihomiseen.
Pitäisi tehdä ravintovallankumous ja muuttaa kokonaisvalteisesti sitä mitä syö. Edellinen vallankumous, eli karppaus, demonisoitiin siksi, että se toimi ja uhkasi joidenkin busineksiä. Saa nähdä mikä on seuraava.
Tuo porkkana juttu on ihan totta paitsi että rasvana käy muukin kuin rypsiöljy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän, osta voi paketti ja vedä veden kanssa alas
Mä söin rasvaista ruokaa niin paljon kuin maha veti eikä auttanut. Silti teki mieli herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Eräs työpaikan kaikkitietävä lihava ihminen selitti, että porkkanaraasteeseen pitää lisätä rypsiöljyä koska porkkanaraasteessa olevat vitamiinit ovat rasvaliukoisia ja näin vitamiinit imeytyvät paremmin elimistöön.
Eihän tuo mitenkään laihdutukseen liity. Ihan oikeassa hän on, kasvikset on hyvä syödä rasvan kanssa, näin niistä saa parhaiten sen hyödyn. Tosin rypsiöljyä en tähän tarkoitukseen käyttäisi.
Mua pyöreää pikkutyttöä yrittivät vanhemmat ja kouluterkka neuvoa 80-luvulla, että ei pitäisi juoda maitoa niin paljon, laihtuisin jos vaan lopettaisin maidon juomisen. LOL. Vieläkin ihmetyttää tämä neuvo, sillä eihän kevyt maito nyt mikään kaloripimmi ole, enkä oikeasti juonut maitoa enempää kuin tavallisen lasillisen ruoan kanssa.