Kumman puolison kanssa ollaan taivaassa?
Jos ensimmäinen puoliso kuolee esim. 50 vuoden iässä ja on oltu yhdessä ja naimisissa 20 vuotta. Sitten jos löytääkin uuden kumppanin ja menee sen kanssa naimisiin. Loppujen lopuksi aika jättää miestä kaikista ja ollaan kaikki yhtä aikaa taivaassa. Miten pariutuminen siellä sitten tapahtuu?
Kommentit (76)
Ensiksi kuolleilla on siellä jo uudet kumppanit, joten aloitat sinkkuna jos kuolet viimeisenä.
Tästä on ollut puhetta enkelien kanssa. Päätettiin, että helpointa ja yksinkertaisinta on arpoa joka viikko kaikille uusille tulokkaille uudet parit. Onnekkaimmat jäävät kokonaan ilman.
Taivas on paratiisi, joten siellä ei ole puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Teillä kieroilla finskeillä ei ole sinne mitään asiaa.
Entäs suorilla finskeillä?
Helpointa on unohtaa tämä maallinen yksiavioisuus ja panna menemään
Jos minä nuorena aikuisena kuolen ja minulla on kaksi alaikäistä lasta, niin miten kohtaan ne lapset sitten, kun he kuolevat vasta vanhuuttaan?
Minä kun haluan olla vaan omien vanhempieni lapsi...
Jne.
Minua itkettää kun tunnen syyllisyyden tuntua uudesta alkavasta parisuhteesta. Rakastin entistä puolisoani hyvin paljon ja hän kuoli täysin ennenaikaisesti. Miten pystyn sitoutumaan kunnolla uuteen ihmiseen jos joudun hänet taivaassa kuitenkin hylkäämään?
Tuksu totesi viisaana profetiaana, että olemme taivaassa sellaisena, kuin me olimme kauneimmillamme maan päällä. Eikö tällöin kannattaisi alkaa kunnon hyvin epäterveellinen esim. anabolisten steroidien ottaminen yhdistettynä lähes näännyttävään treemiseen ja miinuskaloreihin. Sitten kun huippukunto on saavutettu puolen vuoden päästä, niin siitä sitten valokuvat ja niiden perusteella voi vaatia kuvien mukaista vartaloa taivaassa?
Vierailija kirjoitti:
Tuksu totesi viisaana profetiaana, että olemme taivaassa sellaisena, kuin me olimme kauneimmillamme maan päällä. Eikö tällöin kannattaisi alkaa kunnon hyvin epäterveellinen esim. anabolisten steroidien ottaminen yhdistettynä lähes näännyttävään treemiseen ja miinuskaloreihin. Sitten kun huippukunto on saavutettu puolen vuoden päästä, niin siitä sitten valokuvat ja niiden perusteella voi vaatia kuvien mukaista vartaloa taivaassa?
Tuksusta uusi presidentti!
Jeesus sanoi, että jos ihmiset tuntisivat kirjoitukset ja Jumalan voiman, niin he eivät eksyisi. Jo häneltä nimittäin kyseltiin samaa. Jos siis raamatun vastaus kiinnostaa, niin siitä vaan lukemaan.
Ainakin Itanicin Rose meni Jackin luo taivaassa. Eli siis yhden yön juttunsa luo ja jätti maanpäällisen aviomiehensä yksin taivaaseen. Olen 20 vuotta nyt miettinyt miten pahalta hänestä mahtoikaan tuntua.
Vierailija kirjoitti:
No voihan viddu. Olen ollut koko ikäni ylipainoinen. Lisäksi olen suomalaisen vaalea. Minusta saa kyllä ihan nätin hyvällä meikillä ja oikeanlaisilla vaatteilla.
Onko taivaassa jo valmiiksi meikit naamassa (ei ole paratiisillista nähdä vaivaa kauneutensa eteen) ja kuinka hyvin pukeutumisvaihtoehtoja riittää? Harva meistä on parhaimmillaan niissä kaavuissa ja kylpytakeissa mitä maalauksissa näkee.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, miksi haluat näyttää rumalta jos kerran voisit olla sen näköinen kuin kauneimmillasi olet ollut?
Vierailija kirjoitti:
Jos ensimmäinen puoliso kuolee esim. 50 vuoden iässä ja on oltu yhdessä ja naimisissa 20 vuotta. Sitten jos löytääkin uuden kumppanin ja menee sen kanssa naimisiin. Loppujen lopuksi aika jättää miestä kaikista ja ollaan kaikki yhtä aikaa taivaassa. Miten pariutuminen siellä sitten tapahtuu?
No tähän on Raamatussa suora vastaus: Ei siellä pariuduta. Ks. http://raamattu.fi/1992/Luuk.20.html#o121
.
Jeesukselta kysyttiin juuri tätä asiaa, ja Hän vastasi, ettei Taivaassa mennä naimisiin. Maanpäälliset aviopuolisot kuolema erottaa, joten esim. ap. ei ole heistä kummankaan kanssa Taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi, että jos ihmiset tuntisivat kirjoitukset ja Jumalan voiman, niin he eivät eksyisi. Jo häneltä nimittäin kyseltiin samaa. Jos siis raamatun vastaus kiinnostaa, niin siitä vaan lukemaan.
Eli et tiedä vastausta ja tulit tänne vain viisastelemaan. Ap
Jos taivaassa ei mennä naimisiin, niin tunnistanko entistä puolisoani mitenkään? Voinko tehdä hänen kanssa jotain muuta kivaa yhdessä kuin naida. Esim. ihan vaan hengailla yhdessä ja vaihtaa ajatuksia? Olemmeko olemassa enää yksilöinä? AP
Et ole tutustunut uskoosi? Taivaassa kaikki kiva on kielletty...
Taivaassa ollaan yksilöitä.