Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko muuttaa Lappiin?

Vierailija
09.01.2018 |

Miksi? Miksi et?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä muuttaisin sinne heti jos se olisi töiden ja perheen vuoksi mahdollista.

Rauhallisuutta ja vailla kiirettä.Luonto olisi lähellä ja hiihtoladut

T:eteläläinen

Vierailija
2/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos varmuudella saisin sieltä töitä ja kohtuu hintaisen asunnon, Kurjaksi sen kyllä tekisi, että lapseni asuvat etelämmässä Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisten ihmisten ilkeys estää muuton. Haluaisin kyllä.

Vierailija
4/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lappalaiset vihaa muita suomalaisia niin kuin ahvenanmaalaiset vihaavat. Kai lappiin voisi muuttaa. Tai onhan siellä alkuperäisväestöllä jotain tiukkaa reviirivääntöä ja muukalaisvihaa.

Vierailija
5/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ikäni asunut Pohjois-Pohjanmaalla, ja tässäkin talvessa on liikaa kestämistä.

Vierailija
6/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

q4fsdfaewf kirjoitti:

Voi mä muuttaisin sinne heti jos se olisi töiden ja perheen vuoksi mahdollista.

Rauhallisuutta ja vailla kiirettä.Luonto olisi lähellä ja hiihtoladut

T:eteläläinen

Sama.

Vierailija
7/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähäksi aikaa, pariksi vuodeksi. Mutta tuskin loppuiäkseni. Rauhallisuutta ja kaunista luontoa kaipaan, mutta kaipaan myös sukuani.

Vierailija
8/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lappalaiset vihaa muita suomalaisia niin kuin ahvenanmaalaiset vihaavat. Kai lappiin voisi muuttaa. Tai onhan siellä alkuperäisväestöllä jotain tiukkaa reviirivääntöä ja muukalaisvihaa.

Ahvenanmaalaiset ovat pikku Hitlereitä kaikki jotka vihaavat suomalaisia enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Mutta on tuo alkuperäiskansan viha suomalaisia kohtaan myös syvää. En tiedä mistä se kumpuaa. Saavat kuitenkin paljon rahaa suomalaisilta, niin Ahvenanmaalaiset kuin lapin kansakin.

Vierailija
9/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin jos olisi omakotitalo saisi meuhkata rauhassa ja kalastaa perholla!  jos jenni vartiainen tai janna muuttaisi mukaan, ja oma tila lampaita ja muita elukoita

Vierailija
10/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois. Liian kylmät talvet ja pitkä kaamos ei sovi mulle.

Vierailija
11/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo ja rakastan. En koskaan muuttais pois

Vierailija
12/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kylmää siellä talvisin ja liian kaukana Helsingin kulttuuritarjonnasta. Joten ei kiitos.

Vierailija
13/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Jos olisi hyvä asunto.

Vierailija
14/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli pakottaa sut Kontulaan R-kiskalle töihin.

Vierailija
15/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lapsuuteni Lapissa. Sinänsä kyllä tykkäisin siitä olisi talvella lunta ja metsästysmaat alkaisi omasta pihasta yms.

Ammattinini mukaista työtä olisi hyvin vaikea saada Lapista ja pelkästään kaupungeista.

Palveluiden rajallisuus ja pitkät välimatkat myös vaatisivat hieman totuttelua.

Mutta joo, jos rahaa tulisi jostain sen mitä hyvään elämiseen tarvii ilman että tarvitsisi käydä töissä, niin joo, voisin asua Lapissa.

Vierailija
16/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli pakottaa sut Kontulaan R-kiskalle töihin.

Ei se mitään pakota. Voihan sitä ottaa sen 5% alennuksen työttömyyskorvaukseen ja käy vaikka kerran vuodessa kompensaationa ryöstämässä R-kioskin jotta saa sen puuttuvan osuuden käyttöönsä.

Vierailija
17/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä muuttaa Lappiin, jos sinne rakennettaisiin kunnollinen iso kaupunki, johon muuttaisi myös tuttaviani, ja jos saisin sieltä työtä. Muuten en.

Koko ajan kuitenkin kaipaisin etelän rehevämpiä lämpimämpiä kesiä. Kaamos ei olisi ongelma, mutta se että kesän vehreys tulee niin myöhään, ja että syksy alkaa niin aikaisin. Jo Oulun korkeudella tuo häiritsi minua.

Ja sitten tosiaan kun en ole mikään kaikkein helpoimmin uusiin ihmisiin tutustuva, niin olisi hyvä että paikkakunnalla olisi tuttuja jo entuudestaan. Lapista en tunne ketään. 

Vierailija
18/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vois. Liian kylmät talvet ja pitkä kaamos ei sovi mulle.

Voisin muuttaa, juurikin kylmien talvien ja pimeyden perässä :)

Mutta työpaikka....

Vierailija
19/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan heti kun taloudellinen tilanne antaa myöten. Maat on jo ostettu, rakentaminen alkanee viiden vuoden sisällä. Näillä näkymin 7 vuoden päästä olen pääomatulojen osalta tavoitteessa eli pärjään mukavasti ilman työntekoa, jos rakennusprojekti pysyy suurinpiirtein budjetissa. 

Vierailija
20/59 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on melko nuiva asenne eteläläisiä kohtaan. Näkyy jopa palveluiden järejestämisissä. Asioita tehdään myöhässä ja huolimattomasti ja kuitataan että "kylä se eteläläisille kelepaa".

Jos Lapissa tehtäisiin ryhtiliike ja panostettaisiin matkailuun, niin siitä saatavat tulot nousisi nopeasti ihan eri lukemiin.