Kaikki miehet ovat liian mustasukkaisia.
Olen tapaillut muutamaa ihan varteenotettavaa miestä, mutta homma kaatuu aina toisen osapuolen liialliseen mustasukkaisuuteen.
Olen menevä, tykkään käydä clubeilla tanssimassa vaikka en juo lainkaan alkoholia ja ystäväpiirissäni on paljon miehiä, niin sinkkuja kuin varattuja. Paras ystäväni on homomies jonka kanssa olemme kuin paita ja pee. Jos löytyykin mies, joka ei mustasukkaile tanssimassa käymisestä niin sitten ollaan mustasukkaisia tästä homoystävästä ja yritetään rajoittaa hänen tapaamistaan. Mistä helveti..tä löytyy mies jolla on normaali itsetunto?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itselläni päättyi ihan lupaavasti alkanut suhde, kun alkoi mustasukkaiseksi ja syyttelemään ennen asian selvittämistä. Oli saanut kaveriltaan viestin, että minä olen baarissa opiskelijabileissä selvästi jonkun opiskelijamiehen kanssa siellä ja se osti mulle juotavaa. Raportoi vielä, että lähdin samalla taksilla. En melkeen ees jaksanut kertoa, että se mies oli mun veli, joka asuu mun kämpästä seuraavalla kadulla eli totta helkkarissa jaettiin taksi.
Ja sitten se totuus:
Mies on ihan asiallisesti joskin närkästyneesti kysellyt, että kenen kanssa olet ollut illan liikenteessä kun kerran ollaan samalla taksillakin poistuttu aamuun. -> Nainen vetää herneet netään koska hänellä on oikeus tehdä mitä tahansa ja haukkuu miehen stalkkeriksi ja mustasukkaiseksi kontrollifriikiksi. Sitten lopuksi todetaan, että se oli hänen veli.
Miehen olisi pitänyt vain hyväksyä, että nainen saa tehdä mitä tahansa eikä hän saa kyseinalaistaa mitään. Varsinkin jos ollaan vasta tapailuvaiheessa jossa k-karusellin saranat vielä liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole mustasukkainen naisestaan kannattaa mittauttaa testot. Nyky nainen haluaa riisua kaikki piirteet mitkä tekevät meistä miehistä miehen. Aikoinaan jos joukko muukalaismiehiä tuli luolan liepeille kärkkymään heimon naisia, miehet valmistautuivat taistelemaan kuolemaan asti. Samalla tavalla miten urosleijona tai mikä vain eläin aloittaa tappelemaan jos toinen uros tulee reviirille. Katsooko naiset nykyään luonto-ohjelmia? Luetteko vain cosmopolitania ja muita aivopesulehtiä?
Olen siis väärässä laittaessani miehen samalle tasolle naisen kanssa? Eli itsenäiseen ajatteluun kykeneviksi, empaattisiksi, terveellä järjellä varustetuiksi yksilöiksi. Te olettekin eläimiä, jotka eivät kykene hallitsemaan käytöstään? -Ap
Me emme ole samalla tasolla. Miehen genetiikkaan on koodattu selviytyminen = oman siemenen levitys = suojella omia naisia ja reviiriä. Miehen empatia on koodattu oman ringin sisään jotta oma siemen kukkisi. Mene katsomaan luonto-ohjelmia. Mene oppimaan mitä elämä on.
Ai helvetti, ja mulla on sentään vain bilsan perusopinnot :DDD -ohis-
Todista väitteeni vääräksi sitten.
No, alkuun: vertaat kahta lajia, ihmistä ja kissapetoa, uskot geenien vaikuttavan vain saman lajin toiseen sukupuoleen ("me emme ole samalla tasolla"), sekoitat eloonjäämisvietin ja lisääntymisvietin, sivuutat paitsi impulssikontrollin, myös yhteiskunnan: sosiaalisen kontrollin, arvot ja normit. Ihminen, edes mies, ei ole vain viettiensä vietävänä.
Tyypillinen naisen vastaus. Et suoraan kumoa mitään vaan alat vääntämään ja kääntämään sanomisia.
Niinhän sinä itsekin teet.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tilannehan on se, että usein nainen kokee oikeudekseen perseillä miten tahansa. Matkustella miesten kanssa pitkin maita ja mantuja tai tässä tapauksessa pyöriä persettä heiluttamassa. Miehin on joko tyydyttävä cuckin osaan tai on mustasukkainen kusipää. Oma edellinen parisuhdekkin piti pistää poikki, koska naisen kaaliin vaan ei mennyt se, että minun avopuoliso ei nyt vaan yksinkertaisesti lähde minkään sinkkumiesporukan kanssa ulkomaan matkalle. Ihan sama vaikka olisivat kuinka vaan entisiä opiskelijakavereita. Ja tietenkin olin mustasukkainen sika kun asia ei mulle ollut ok.
Parisuhteessa elävä ei tosiaan voi elää enää niin kuin eleli sinkkuaikoina tai niinkuin sinkkukaverit elää. Jostakin on "luovuttavakin" sen parisuhteen vuoksi.
Tämän luulisi olevan ihan päivänselvä juttu, mutta eipä vaan ole. Halutaan vain rusinat pullasta tässäkin asiassa.
Miehet nyt kuitenkaan poikkea muista nisäkäs uroksista jotka sitten suojelevat perimäänsä ja aisurit nyt kuitenkin harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itselläni päättyi ihan lupaavasti alkanut suhde, kun alkoi mustasukkaiseksi ja syyttelemään ennen asian selvittämistä. Oli saanut kaveriltaan viestin, että minä olen baarissa opiskelijabileissä selvästi jonkun opiskelijamiehen kanssa siellä ja se osti mulle juotavaa. Raportoi vielä, että lähdin samalla taksilla. En melkeen ees jaksanut kertoa, että se mies oli mun veli, joka asuu mun kämpästä seuraavalla kadulla eli totta helkkarissa jaettiin taksi.
Ja sitten se totuus:
Mies on ihan asiallisesti joskin närkästyneesti kysellyt, että kenen kanssa olet ollut illan liikenteessä kun kerran ollaan samalla taksillakin poistuttu aamuun. -> Nainen vetää herneet netään koska hänellä on oikeus tehdä mitä tahansa ja haukkuu miehen stalkkeriksi ja mustasukkaiseksi kontrollifriikiksi. Sitten lopuksi todetaan, että se oli hänen veli.
Miehen olisi pitänyt vain hyväksyä, että nainen saa tehdä mitä tahansa eikä hän saa kyseinalaistaa mitään. Varsinkin jos ollaan vasta tapailuvaiheessa jossa k-karusellin saranat vielä liikkeessä.
Huolehtiva mieshän on sellainen, joka soittaa naiselle kun hän on tyttöjen kanssa ulkona ja kertoo kuinka hänellä on ikävä ja kuinka hän odottaa naistaan kotiin, mutta huolehtivaisuuttahan EI ole se, että soittelet aamuyöllä jatkoille siirtyneelle naisellesi ja kyselet onko hän hengissä koska hän ei ole ilmoittanut itsestään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään. Jatka horoiluasi sinkkuna.
Näin. Sinkkuna voit mennä ja panna ketä haluat.
Totta, tässä on 3v oltu sinkkuna ja en kuitenkaan ole yhtä ainoata yhden yön juttua harrastanut, enkä harrasta. Kiva olisi löytää tervepäinen mies joka ei kilahtele siitä että vietän aikaani ystäväni kanssa joka on _homoseksuaali_. -Ap.
Ehkä se on tuo sinun ehdottomuutesi olla harrastamatta yhden yön juttuja etteit löydä niitä tervepäisiä miehiä. Yksikään tervepäinen mies ei halua parisuhteeseen! Varsinkaan naisen kanssa, joka roikkuu clubeilla. Heillä, kun on sama huono maine kuin yhden illan jutuillakin.
Minä taas en tykkää ollenkaan katso mitään urheilua joten kukaan tervepäinen ei seurustelee sellaisen kanssa joka katsoo mitään urheilua. Niillä on huono maine kun istuvat vaan sohvalla ja kittaavat kaljaa.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kuvittelepa itsesi tilanteeseen, jossa 90% naisista haluaisi maata sinun miesystäväsi kanssa ja miesystäväsi kävisi jatkuvasti iskupaikoissa levittelemässä naisia kiinnostavia ominaisuuksiaan. Silloin sinäkin voisit olla mustasukkainen.
Tuo on ihan verrannollista siihen mitä sinä teet. Suurin osa naisista kelpaa miehille ja ulkona hilluva nainen on aina vaarassa lähteä "paremman" matkaan edes yhdeksi yöksi.
Tässä se tuli. Kyse on vain huonosta itsetunnosta kun mies ajatellee että nainen ei halua olla juuri hänen kanssaan vaan voi löytää paremman.
Tuollaiseen naiseen miehet ihastuu, kun alkuvaiheessa syntyy kuvitelma, että nainen on ihana ja flirttaileva vain hänelle. Jossakin vaiheessa huomaa, että nainen käyttäytyy samalla tavalla aivan kaikkia miehiä kohtaan, olipa suhteessa tai ei. Ja se nyt tuskin kenestäkään on mukava huomio tehdä.
Ja mitäköhän on oma toimintasi?
Mulle on vaimo valittanut miten ei tajua mustasukkaisuutta ja silti itse tivaa minulta naispuolisista ystävistäni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on ei-mustasukkainen mies. Tiedetään molemmat että ollaan täydelliset toisillemme, joten muista ihmisistä ei ole minkäänlaista uhkaa. Mun mies saa vaikka nukkua naiskaverinsa kanssa samassa sängyssä, samoin minä mieskaverisi, eikä mustasukkaisuutta tarvita.
Eli teillä kummallakin on normaali, terve itsetunto ja ette nää uhkia kaikkialla ympärillänne. Tällaisen suhteen minäkin haluan. -Ap
Tällaisen suhteen minäkin haluaisin. Nykyinen mies on täydellinen, paitsi. On jopa harrastuksistani mustasukkainen, koska siellä on miehiä jotka voisi ihastua minuun...
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelepa itsesi tilanteeseen, jossa 90% naisista haluaisi maata sinun miesystäväsi kanssa ja miesystäväsi kävisi jatkuvasti iskupaikoissa levittelemässä naisia kiinnostavia ominaisuuksiaan. Silloin sinäkin voisit olla mustasukkainen.
Tuo on ihan verrannollista siihen mitä sinä teet. Suurin osa naisista kelpaa miehille ja ulkona hilluva nainen on aina vaarassa lähteä "paremman" matkaan edes yhdeksi yöksi.
Tässä se tuli. Kyse on vain huonosta itsetunnosta kun mies ajatellee että nainen ei halua olla juuri hänen kanssaan vaan voi löytää paremman.
Voipi olla tai olla olematta... Itseä tuollaisessa tilanteessa kaihertaisi se, että tuollainen käytös olisi suoraan minulta pois. Minä en halua olla se mies jolle naureskellaan selän takana koska nainen kulkee pitkin kyliä vieraiden miesten mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän on oma toimintasi?
Mulle on vaimo valittanut miten ei tajua mustasukkaisuutta ja silti itse tivaa minulta naispuolisista ystävistäni :D
Hys, hys...naisen rooli on seisoa miehen takana piiska kourassa vahvana vaatimassa paljon, mutta hänen ei itsensä tarvitse tehdä mitään tai ottaa todellista vastuuta omasta käyttäytymisestään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen naiseen miehet ihastuu, kun alkuvaiheessa syntyy kuvitelma, että nainen on ihana ja flirttaileva vain hänelle. Jossakin vaiheessa huomaa, että nainen käyttäytyy samalla tavalla aivan kaikkia miehiä kohtaan, olipa suhteessa tai ei. Ja se nyt tuskin kenestäkään on mukava huomio tehdä.
Tottakai olen oma itseni kaikille, höpöttelen, vitsailen ja naureskelen. Ei se tarkoita että haluan heidän kanssa suhteeseen ja sänkyyn, haloo. Haluan vain oman mieheni, minulle hän on kuumin ikinä. Miksi hän ei ymmärrä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole mustasukkainen naisestaan kannattaa mittauttaa testot. Nyky nainen haluaa riisua kaikki piirteet mitkä tekevät meistä miehistä miehen. Aikoinaan jos joukko muukalaismiehiä tuli luolan liepeille kärkkymään heimon naisia, miehet valmistautuivat taistelemaan kuolemaan asti. Samalla tavalla miten urosleijona tai mikä vain eläin aloittaa tappelemaan jos toinen uros tulee reviirille. Katsooko naiset nykyään luonto-ohjelmia? Luetteko vain cosmopolitania ja muita aivopesulehtiä?
Olen siis väärässä laittaessani miehen samalle tasolle naisen kanssa? Eli itsenäiseen ajatteluun kykeneviksi, empaattisiksi, terveellä järjellä varustetuiksi yksilöiksi. Te olettekin eläimiä, jotka eivät kykene hallitsemaan käytöstään? -Ap
Me emme ole samalla tasolla. Miehen genetiikkaan on koodattu selviytyminen = oman siemenen levitys = suojella omia naisia ja reviiriä. Miehen empatia on koodattu oman ringin sisään jotta oma siemen kukkisi. Mene katsomaan luonto-ohjelmia. Mene oppimaan mitä elämä on.
koodattu, koodattu, koodattu. Mikä sinä olet? Robotti? marionetti?
Tahdoton soluläjä johon on nyt vain koodattu sellaisia ja tällaisia toimintoja ja sä vain totelet niitä ameebamaisesti?
Ota vastuu käyttäytymisestäsi ja elämästäsi. Tietyt biologisest toiminnot on joo - sijaitsee ihmisen alimmissa, alkukantaisimmissa aivojen osissa.
Sitten on myös neocortex, joka on tietoista toimintaa - saat kato ihan ite päättää MITEN reagoit ärsykkeisiin, ei ole pakko olla tahdoton, aivoton robotti joka on vain biologiansa orja.
Voi yrittää elää myös tietoista elämää ja kehittää ihmisen korkeampia ominaisuuksia.
Sun ei ole pakko olla matelija, mutta tiedän että se vaaati työtä jos haluaa yrittää nostaa tietoisuuttaan ja elää korkeampaa ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla tai olla olematta... Itseä tuollaisessa tilanteessa kaihertaisi se, että tuollainen käytös olisi suoraan minulta pois. Minä en halua olla se mies jolle naureskellaan selän takana koska nainen kulkee pitkin kyliä vieraiden miesten mukana.
Nainen ei ole joku lelu tai lemmikki. Hän on kokonainen ihminen jolla on muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on ei-mustasukkainen mies. Tiedetään molemmat että ollaan täydelliset toisillemme, joten muista ihmisistä ei ole minkäänlaista uhkaa. Mun mies saa vaikka nukkua naiskaverinsa kanssa samassa sängyssä, samoin minä mieskaverisi, eikä mustasukkaisuutta tarvita.
Eli teillä kummallakin on normaali, terve itsetunto ja ette nää uhkia kaikkialla ympärillänne. Tällaisen suhteen minäkin haluan. -Ap
Niin. Koska kummallakaan heistä ei ole oletettavasti mitään vastakkaista sukupuolta olevaa "bestistä" perskärpäsenä pyörimässä ympärillä. Ihan vinkkinä teille joilla on puoliso ja sitten joku maailman paras vastakkaista sukupuolta oleva ystävä tai vastaava. Heivatkaa se puoliso helvettiin ja seurustelkaa sen bestiksen kanssa. Parisuhteessa sen puolison kuulu olla se läheisin ihminen koko maailmassa, eikä siihen ympärille tosiaankaan kaivata mitään lapsuuden aikaisia ihastuksia jotka ovat nykyään ihan vain kavereita, tai homomiehiä tai mitään muitakaan kummajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täydennän tähän, että moni ihminen haluaa tulkita flirttailun siten, että flirttailija on kiinnostunut juuri hänestä eikä tee sitä joka ikiselle vastakkaisen sukupuolen edustajalle. Se voi olla sitä, tai sitten se on sitä, että flirttailija on riippuvainen vastakkaisen sukupuolen huomiosta, mikä ei välttämättä ole kaikkien mielestä se kaikkein viehättävin ominaisuus kumppanissa. Tuollainen klubeilla tanssimassa surraaminen voi kertoa juuri siitä, että ihmisen kantava kiinnostuksenkohde elämässä on vastakkaisen sukupuolen huomio siinä missä jollekulle toiselle se on joku toinen harrastus. Kaikille kumppaneille tällainen harrastus ei välttämättä ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se totuus:
Huolehtiva mieshän on sellainen, joka soittaa naiselle kun hän on tyttöjen kanssa ulkona ja kertoo kuinka hänellä on ikävä ja kuinka hän odottaa naistaan kotiin, mutta huolehtivaisuuttahan EI ole se, että soittelet aamuyöllä jatkoille siirtyneelle naisellesi ja kyselet onko hän hengissä koska hän ei ole ilmoittanut itsestään mitään!
Mutta kyllä tässäkin on sellainen juttu että jos nainen yleensä laittaa vaikka tiuhaan viestiä ja jonkun kerran ilmoittaa menevänsä jatkoille eikä pitkään aikaan mitään kuulu niin saattaahan se olla että toinen oikeasti huolestuu onko jotain sattunut.
Ap kertoo, että käytöstä esiintyy mutta ei anna yhtään esimerkkiä miten käytös ilmenee. Voi olla, että kysessä on ihan terve mustasukkaisuus, joka on osa jokaista ihmissuhdetta.
Meillä voidaan esim. keskustella siitä, että toinen viettää enemmän aikaa kaverinsa kanssa kuin perheensä kanssa, eikä kyse ole mistään liiallisesta mustasukkaisuudesta vaan siitä että toisenkin on mukauduttava ja tultava vastaan.
Tyypillinen naisen vastaus. Et suoraan kumoa mitään vaan alat vääntämään ja kääntämään sanomisia.