Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
481/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut joensuun tulokset??

Pääsitkö? Ehkä tulee hakijoille eri aikaan

Vierailija
482/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jollekin jo tullut Joensuun tulokset??!!??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko jollekin jo tullut Joensuun tulokset??!!??!!

Saattoihan tuo vaan kysellä vaikka ei olisi hänelle tullutkaan?

Vierailija
484/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemii hei gaigill Turuun bääsygoggeissiin menevill. Muistakaa, että se on sit monta vuotta kestettävä sitä murretta ympärillään jos opiskelupaikka napsahtaa! :D Ns. win-lose situation. Sama homma (tai itseasiassa ehkä vähän pahempi) Tampereelle sisäänpäässeille.

Vierailija
485/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemii hei gaigill Turuun bääsygoggeissiin menevill. Muistakaa, että se on sit monta vuotta kestettävä sitä murretta ympärillään jos opiskelupaikka napsahtaa! :D Ns. win-lose situation. Sama homma (tai itseasiassa ehkä vähän pahempi) Tampereelle sisäänpäässeille.

Ei kai siellä  sentään ihan Rauma giält väännetä :D

Tsemppiä kaikille hakeneille.

Vierailija
486/901 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D No ainaki sinnepäin!

Vierailija
487/901 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa ne tulokset jo ennen 28. päivää niin vois taas jatkaa vähän aikasemmin elämääkin eteenpäin. Mä joka päivä vaan odotan ja ajattelen noita tuloksia, mitään ei huvita tehdä, istun masentuneena koneella. Varmaan nää olot menee kyllä pois sitten kun saa vielä varmistuksen tuloksista niin voi suuntautua kohti ens kevättä ja uutta koetta...

Vierailija
488/901 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haette opiskelemaan psykologiaa? Olen aina miettinyt tätä, että millaisia ihmisiä päätyy psykologeiksi. Tuntuu siltä, että osa kokee, ettei ymmärrä omaa itseään, ja osa kokee, ettei ymmärrä toisia ihmisiä. Kuinka moni hakee alalle voidakseen auttaa toisia ihmisiä tuntemaan omaa itseään? Ymmärrän toki, etteivät läheskään kaikki psykologit tee hoitotyötä. Potilaana olen kohdannut kaikenlaisia kummallisia nyhveröitä psykologeina, toki muutaman ihan huippuhyvänkin.

Vierailija
489/901 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa ne tulokset jo ennen 28. päivää niin vois taas jatkaa vähän aikasemmin elämääkin eteenpäin. Mä joka päivä vaan odotan ja ajattelen noita tuloksia, mitään ei huvita tehdä, istun masentuneena koneella. Varmaan nää olot menee kyllä pois sitten kun saa vielä varmistuksen tuloksista niin voi suuntautua kohti ens kevättä ja uutta koetta...

Käytkö töissä? Sopivasti haalit vastuutehtäviä niin ei tarvitse muuta ajatella!

Vierailija
490/901 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haette opiskelemaan psykologiaa? Olen aina miettinyt tätä, että millaisia ihmisiä päätyy psykologeiksi. Tuntuu siltä, että osa kokee, ettei ymmärrä omaa itseään, ja osa kokee, ettei ymmärrä toisia ihmisiä. Kuinka moni hakee alalle voidakseen auttaa toisia ihmisiä tuntemaan omaa itseään? Ymmärrän toki, etteivät läheskään kaikki psykologit tee hoitotyötä. Potilaana olen kohdannut kaikenlaisia kummallisia nyhveröitä psykologeina, toki muutaman ihan huippuhyvänkin.

Tällaiseen kysymykseen on sinällään hankala vastata, kun kysyjällä tuntuu olevan (omasta hoitokokemuksestaan huolimatta) jonkinlainen "totuus" jo muodostettuna asiasta. Suomessa on 2000 psykologia, joista sinä olet tavannut muutaman. Ethän sinä voi siitä päätellä millaisia ihmisiä psykologit ovat. Onkohan millään muulla alalla kuin psykologialla niin vääristynyt kuva ihmisten keskuudessa. Eihän psykologia ole mitään "miltä susta nyt tuntuu" -hömppää, kuten se tuntuu monien puheissa näyttäytyvän. Psykologia on tiede, joka tutkii ihmisen käyttäytymistä, tunteita, muistia ja ajattelua.

Kaikkia maailman koulutuksia ja ammatteja voi yhtälailla päivitellä: esim. "mikä niissä autoissa on niin ihmeellistä, että pitää oikein koulu käydä niitä korjatakseen?" jne. Psykologian opinnoissa opiskellaan hyvin paljon esimerkiksi aivoalueita, niiden kehitystä, tehtäviä ja niiden mahdollisia häiriötiloja. Itse olen kiinnostunut ihmisen toiminnasta nimenomaan psykologisesta näkökulmasta, musta on tosi hienoa oppia ymmärtämään ihmisyyden tätä puolta syvällisemmin.

Vierailija
491/901 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin itseasiassa vähäteltyä tuota psykologien määrää: ammattiaan harjoittavia psykologeja on tällä hetkellä 5000.

Vierailija
492/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Joensuun kohdalla lukee vielä opiskelijavalinta kesken. Se ykkösenä.

Vierailija
493/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Joensuun tulokset tulleet vielä. Niin moni hakee myös Jyväskylään, jossa vielä soveltuvuuskokeet tällä viikolla, niin ei voi valintoja tehdä vielä.

Vierailija
494/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Joensuun tulokset tulleet vielä. Niin moni hakee myös Jyväskylään, jossa vielä soveltuvuuskokeet tällä viikolla, niin ei voi valintoja tehdä vielä.

Tosin voihan alemmalla hakukriteereillä olevat paikat varmistua ennen ylempiä. Itse jäin viime vuonna ykköskohteeseen 4. varasijalle ja sain sitä ennen selville, että pääsin kakkoskohteeseen eli Joensuuhun. Paikka olisi peruuntunut, mikäli olisin päässyt ykköseen.

Vierailija
495/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän yliopistot ole sidoksissa toisten tuloksiin. Yksilöllisesti ne sitten vertautuu opintopolussa

Vierailija
496/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika varma että Joensuun tulokset tulee tällä tai ensi viikolla. Viime vuosina ne on aina tullut 20.6

Apua kun jännittää!!!!

Vierailija
497/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aika varma että Joensuun tulokset tulee tällä tai ensi viikolla. Viime vuosina ne on aina tullut 20.6

Apua kun jännittää!!!!

Joo, aivan hirveä jännitys! Ja vaikka olen jo valmistautunut hylättyyn, niin silti sydän hyppää aina kun tulee uusi sähköposti

Vierailija
498/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua kun jännittää!!!!

Joo, aivan hirveä jännitys! Ja vaikka olen jo valmistautunut hylättyyn, niin silti sydän hyppää aina kun tulee uusi sähköposti

Miks oot valmistautunut hylättyyn? D:

Itse oon ihan varma, että pääsen just ja just tai sitten jään varasijoille. Yhteispisteraja on ollut kolmena viime vuonna välillä 100-115 ja laskin että tulis ehkä 113 mulla, joten oon siinä ihan rajalla.

Vierailija
499/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua kun jännittää!!!!

Itse oon ihan varma, että pääsen just ja just tai sitten jään varasijoille. Yhteispisteraja on ollut kolmena viime vuonna välillä 100-115 ja laskin että tulis ehkä 113 mulla, joten oon siinä ihan rajalla.

Epäilen/pelkään että olen tehnyt paljon enemmän virheitä mitä olen varmasti löytänyt/muistanut tehneeni. Sellaisia huolimattomuuslipsahduksia siis. D: Ja kun niitä ei oikeasti saisi olla.

Vierailija
500/901 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua kun jännittää!!!!

Epäilen/pelkään että olen tehnyt paljon enemmän virheitä mitä olen varmasti löytänyt/muistanut tehneeni. Sellaisia huolimattomuuslipsahduksia siis. D: Ja kun niitä ei oikeasti saisi olla.

Mä taas pelkään sitä että mun sisäänpääsy kaatuu mun tyhjiin vastauksiin joita oli 6.. olis vaan pitänyt opetella kaikki kirjan prosenttiluvut... Perkele