PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Ei oo totta, mäkin sain kutsun turkuun, oon niin onnellinen!! Viime vuonna jäi niin pienestä kiinni. Oon melkolailla aakkosten alkupäässä mutta voi olla niinkin että kutsun saaneille tulee tieto ekana
Voitko kertoa ennakkotehtävästä?
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa ennakkotehtävästä?
Ei ne voi kertoa jos ei mitään kutsuja oo vielä lähetetty( :D). Vois kyllä ite huomenna soitella sinne hakijapalveluihin päin jotta sais tähän vähän varmempaa tietoa, kun nyt ei oikein tiedä mitä uskoa.
Vierailija kirjoitti:
^Ei, psykan kirjoittaminenhan on tärkeää!
Pisteytyksessä huomioidaan 5 ainetta:
1) Äikkä
2) Psykologia
3) Matikka
4) Joku muu reaali ku psykologia, fysiikasta saa eniten pisteitä
5) Vieras kieli
Näköjään! Katsoinkin jotain muuta taulukkoa. Typerä systeemi siltikin mielestäni..
Tosi lapsellista trollata tämmöisestä.
Ei tainnut siis tänään tulla kutsut...
En usko että se ennakkotehtävä hirveästi vuodesta toiseen vaihtelee. Aiemmin käsittääkseni tehtävänä on ollut kuvata jotain elämän käännekohtaa. Luulisin, että näin tänäkin vuonna. En ole kuullut kenestäkään, joka kutsun olisi saanut, joten tuskin on tulleet vielä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että se ennakkotehtävä hirveästi vuodesta toiseen vaihtelee. Aiemmin käsittääkseni tehtävänä on ollut kuvata jotain elämän käännekohtaa. Luulisin, että näin tänäkin vuonna. En ole kuullut kenestäkään, joka kutsun olisi saanut, joten tuskin on tulleet vielä.
Hölmö nyt menit paljastamaan noille trolleille sen. :D Mä ainakin kysyin noista ennakkotehtävistä just siks että näkis että millasta selitystä sieltä tulee (ja koska tiedän myös mitä muona vuosina on ollut ja oletan että pysyy suht samana). Toki ei sekään olis ollu mahdotonta että ne trollailijat tietäis myös mutta se oli yks potentiaalinen tapa paljastaa trolli.
Vuorovesi ilmiö johtuu historiallisten kirjoitusten valossa siitä, että jossain ”pohjoisnavalla” ympyrän muotoisen tasanko maanpiirin keskikohdassa tai sen lähellä, Maa imaisee sisälleen merivettä, ja sen jälkeen sylkäisee sen taas ulos kuuden tunnin sykleissä.
Valtaviin Maan alaisiin vesivarantoihin löytyy myös tieteellistä tukea, joten miksipä ei tuonkaltainen teoria voisi olla peräti totta? Nimittäin, siellä tasanko Maan vaipassa (artikkelissa, ”the mantle”), jossain 700 km:n syvyydessä, uskotaan olevan jopa kolme kertaa enemmän vettä kuin mitä löytyy kaikista Maan pinnan valtameristä yhteensä.Eräs mielenkiintoinen kysymys esitettäväksi on, että miksi Kuun vetovoima aiheuttaa vuoroveden nousua merellä, mutta ei järvissä? Mikäli Kuun vetovoima olisi totta, niin miksi se jaksaa nostattaa maapallon merivettä, mutta ei järvivettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö nyt menit paljastamaan noille trolleille sen. :D Mä ainakin kysyin noista ennakkotehtävistä just siks että näkis että millasta selitystä sieltä tulee (ja koska tiedän myös mitä muona vuosina on ollut ja oletan että pysyy suht samana). Toki ei sekään olis ollu mahdotonta että ne trollailijat tietäis myös mutta se oli yks potentiaalinen tapa paljastaa trolli.
No mun mielestä on itsestään selvää, että kyseessä on trolli. En jaksa käyttää aikaa ja vaivaa niiden paljastamiseen. Niiden yksi motiivi on aiheuttaa sekaannusta ja epävarmuutta.
Ihan hirveetä tää tulosten odottelu. Uskon, että joko pääsen sisään tai sitten jään taas ihan pari pisteen päähän niin kuin viime keväänä...Tulispa ne jo. Toi 28.6 on vielä niin kaukana D:
Btw, ootteko vielä miettinyt sivuaineita, mikäli pääsette sisään? Mä en malta odottaa sitä oikeuspsykologiaa Joensuussa ja otan varmaan myös erityispedagogiikkaa. Jännää!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä tää tulosten odottelu. Uskon, että joko pääsen sisään tai sitten jään taas ihan pari pisteen päähän niin kuin viime keväänä...Tulispa ne jo. Toi 28.6 on vielä niin kaukana D:
Btw, ootteko vielä miettinyt sivuaineita, mikäli pääsette sisään? Mä en malta odottaa sitä oikeuspsykologiaa Joensuussa ja otan varmaan myös erityispedagogiikkaa. Jännää!
Ootko laskenut paljonko saisit pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että Joensuu ja Jyväskylä tulee ennen juhannusta. Niin viime vuonnakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko laskenut paljonko saisit pisteitä?
Yhteispisteitä 113-114. Mulla on ihan hyvät lähtöpisteet, 70, mutta en tiedä riittääkö yhteispistekiintössä. 28 hakijaa yhteispisteillä on kuitenkin on vähän kun hakijoita on kokeessa satoja :/
Tulispa vaikka ens viikolla. Mun mielestä jossain luki, että hyväksytyille tulee ensin, sillä ne pystyy laittamaan ne pisteet paremmusjärjestykseen ja katsomaan sieltä kaikki 40 hyväksyttyä ja lähettämään heille sähköpostin heti.
Tänään saapui kutsu Turkuun... En voi uskoa tätä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla meni se kirjallinen koe uskoakses? Sama kysymys muille jotka sai kutsun Turkuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla meni se kirjallinen koe uskoakses? Sama kysymys muille jotka sai kutsun Turkuun!
No siis koen, että se meni hyvin. Sain tehtyä kaikista tehtävistä suurimman osan. Ja suurimmilla prosenteilla arvotetut tehtävät menivät erityisen hyvin.
Onnea kutsun saaneille ja onnea ensi viikon koitokseen! Itse jäin ilman kutsua, mutta sehän voi tarkoittaa sitä, että olen mahdollisesti päässyt ylempiin hakukohteisiin (Turku oli mulla vasta neljäntenä)... Ainakin haluan ajatella näin vielä tässä vaiheessa.
Kiitos sulle tästä!