PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Olikohan se reliabiliteetti siitä, että mikä kertoo tutkimuksen luotettavuudesta? Toistettavuus oli oikea vastaus. Vastasin ettei anna satunnaisia tuloksia.
Haen siis maisterihaussa eli lähtöpisteitä ei huomioida. Vain koepisteet merkitsevät. Millaisia pisteitä muut laskivat saavansa?
Ite laskin, että saisin yhteispisteitä about 113-114, mikä ehkä voisi riittää. Laskin, että kolmen viime vuoden pisteraja yhteispisteillä on keskimäärin ollut 106, mutta toisaalta kokeet eivät ole suoraan verrannollisia, koska tänä keväänä ei ollut esseetä ja pisteytyssysteemikin vaihteli, kun jopa tyhjistä saa miinusta. Koekiintiössä tuskin pääsen.
Tulos voi tulla koska vaan nyt ennen 28.6. varsinkin jos Joensuun psyka on ykköstoiveena ja mulla on! Jännittää ihan pirusti
Psykan todistusvalintojen pisteytys
https://opintopolku.fi/wp/opo/korkeakoulujen-haku/mika-korkeakoulujen-o…
Paljonko saatte? Oikeest apua!
Tänä vuonna logopedian kutsut tuli perjantaina kello 16.00 jälkeen ja tiistaina alkoi toinen osio, joten jos on sanottu, että viikolla 23 se voi tarkoittaa myös viikonloppua jos jotain on sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna logopedian kutsut tuli perjantaina kello 16.00 jälkeen ja tiistaina alkoi toinen osio, joten jos on sanottu, että viikolla 23 se voi tarkoittaa myös viikonloppua jos jotain on sattunut.
Niin voi, mutta jos on sama kuin viime vuonna, että pitää tehdä tehtäviä etukäteen, niin aika kusinen homma kuulla lauantaina tai sunnuntaina että hei, maanantaiaamulla Turkuun; monilla varmasti töitä jne. niin ei helppo yhistelmä saada tehtyä tehtäviä ja sitten on tietty vielä se, että miten pääsee paikan päälle.
Toivotaan toki parasta että tulisi tänään tai viim. huomenn... saa nähdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan se reliabiliteetti siitä, että mikä kertoo tutkimuksen luotettavuudesta? Toistettavuus oli oikea vastaus. Vastasin ettei anna satunnaisia tuloksia.
Haen siis maisterihaussa eli lähtöpisteitä ei huomioida. Vain koepisteet merkitsevät. Millaisia pisteitä muut laskivat saavansa?
Ite laskin, että saisin yhteispisteitä about 113-114, mikä ehkä voisi riittää. Laskin, että kolmen viime vuoden pisteraja yhteispisteillä on keskimäärin ollut 106, mutta toisaalta kokeet eivät ole suoraan verrannollisia, koska tänä keväänä ei ollut esseetä ja pisteytyssysteemikin vaihteli, kun jopa tyhjistä saa miinusta. Koekiintiössä tuskin pääsen.
Tulos voi tulla koska vaan nyt ennen 28.6. varsinkin jos Joensuun psyka on ykköstoiveena ja mulla on! Jännittää ihan pirusti
No mut hyvältä kuulostaa sun pisteet. Mitä laskit saavasi valintakokeesta? Jätitkö tyhjiä vai tuliko vääriä vastauksia? Mä harmittelen sitä tosiaan, että tuli vähän liian ronskilla kädellä vastattua. Olis pitänyt jättää epävarmoja tyhjäksi. Yhden vaan jätin. En myöskään ole varma, että oliko kaikki virheelliset yhden pisteen kysymyksiä. Yks mielestäni on puolen pisteen ja ainakin kaksi yhden pisteen kysymyksiä. Sehän tässä tänä vuonna sekoittaa pakkaa, että tyhjistäkin tuli miinuksia. Sen takia varmaan sit päädyin veikkaamaan enkä jättänyt tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut hyvältä kuulostaa sun pisteet. Mitä laskit saavasi valintakokeesta? Jätitkö tyhjiä vai tuliko vääriä vastauksia? Mä harmittelen sitä tosiaan, että tuli vähän liian ronskilla kädellä vastattua. Olis pitänyt jättää epävarmoja tyhjäksi. Yhden vaan jätin. En myöskään ole varma, että oliko kaikki virheelliset yhden pisteen kysymyksiä. Yks mielestäni on puolen pisteen ja ainakin kaksi yhden pisteen kysymyksiä. Sehän tässä tänä vuonna sekoittaa pakkaa, että tyhjistäkin tuli miinuksia. Sen takia varmaan sit päädyin veikkaamaan enkä jättänyt tyhjäksi.
Saan kokeesta varmaan vaan joku 44 pistettä että koekiintiössä tuskin pääsen. Yhteispistekiintiössä vois olla mahdollisuus. Tyhjiä jätin 6 :D, mikä on aika paljon mutta en halunnut ollenkaan lähteä lottoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Psykan todistusvalintojen pisteytys
https://opintopolku.fi/wp/opo/korkeakoulujen-haku/mika-korkeakoulujen-o…
Paljonko saatte? Oikeest apua!
Siis hetkinen. Tarkoittaako tämä sitä, että kun on 5 L paperissa (mukaanlukien äidinkieli, vieras kieli ja matikka) niin on suora pääsy psykologian ja toki muihinkin opintoihin. Ei tarvitse olla edes kirjoittanut psykologiaa, sillä muista reaaleista saa yhtä paljon pisteitä. Ei herranen aika. Eihän tossa ole mitään järkeä. Pitäisikö alakohtaisesti painottaa sitä ainetta, jolla on jotain merkitystä...
^Ei, psykan kirjoittaminenhan on tärkeää!
Pisteytyksessä huomioidaan 5 ainetta:
1) Äikkä
2) Psykologia
3) Matikka
4) Joku muu reaali ku psykologia, fysiikasta saa eniten pisteitä
5) Vieras kieli
Minulle tuli just kutsu Turkuun!
Onnea! Saitko mitään tietoa sun pisteistä / pisterajoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kokeesta varmaan vaan joku 44 pistettä että koekiintiössä tuskin pääsen. Yhteispistekiintiössä vois olla mahdollisuus. Tyhjiä jätin 6 :D, mikä on aika paljon mutta en halunnut ollenkaan lähteä lottoamaan.
Toivotaan että pääset! Tsemppiä! Mä vähän pahaa pelkään itseni kohdalla. Maisterihaussa pääsee vain 5 ja hakijoita oli lähemmäs sata. Eli varmasti tuosta porukasta löytyy viisi ihmistä, joilla koe meni ihan nappiin. Itse tein pari tyhmää virhettä, jotka ottaa eniten päähän. Pienet erot on tässä kohtaa kuitenkin ratkaisevia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli just kutsu Turkuun!
Onnea! Kuinka paljon sait tehtyä kokeesta?
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Saitko mitään tietoa sun pisteistä / pisterajoista?
Niitä ei kerrota
Sinä joka sait kutsun, mikä on sukunimesi eka kirjain?
Tais vaan taas joku trollata saaneensa kutsun kuten jkl kutsujenki kohdalla... :D
Mäkin sain kutsun, sukunimi aakkosten alkupäässä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain kutsun, sukunimi aakkosten alkupäässä.
Vaikee enää uskoo näiden aiempien huijausten jälkeen. Mut kerro mitä siinä kutsussa oli ja millasia ennakkotehtäviä sait, niin sitten ehkä voin uskoa.
Toimistosta sanottiin tänään klo 12, että vielä ei ole lähetetty ja että voi mennä perjantaille.
Onnea kaikille turkuun kutsutuille!