Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
21/901 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut Jyväskylään hakeneet huomanneet että koepisteet ovat tänä vuonna 0-100 pistettä?? Aiemmin on ollu max. pistemäärä kokeesta 60.. kuinkahan koe nyt sitte muuttuu :o ja meneeköhän väärästä vastauksesta miinuspisteitä..

Olen huomannut ja mietin tätä itsekin. Viimeksi oli aineisto 40 ja tilasto 20 kysymystä, niin onkohan se nyt 60/40? Tai 50/50? Toivotaan ettei miinuspisteitä tule! 

Onko kellään tietoa ovatko Jklän yo-kokeiden pisteytykset muuttuneet viime vuodesta? Laskeskelin että saisin enemmän pisteitä kuin viime kerralla.

Vierailija
22/901 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut Jyväskylään hakeneet huomanneet että koepisteet ovat tänä vuonna 0-100 pistettä?? Aiemmin on ollu max. pistemäärä kokeesta 60.. kuinkahan koe nyt sitte muuttuu :o ja meneeköhän väärästä vastauksesta miinuspisteitä..

Olen huomannut ja mietin tätä itsekin. Viimeksi oli aineisto 40 ja tilasto 20 kysymystä, niin onkohan se nyt 60/40? Tai 50/50? Toivotaan ettei miinuspisteitä tule! 

Onko kellään tietoa ovatko Jklän yo-kokeiden pisteytykset muuttuneet viime vuodesta? Laskeskelin että saisin enemmän pisteitä kuin viime kerralla.

Jklän yo-pisteytykset ovat kyllä muuttuneet. En itse ole perehtynyt mihin suuntaan, mutta joidenkin mielessä painotettaisiin/saisi enemmän pisteitä "vaativimmista aineista"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/901 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan, ajattelin minäkin ottaa osaa keskusteluun! Tietääkö kukaan edellisvuosien hakija, kysytäänkö pääsykokeessa tuosta tilastotieteen kirjasta noita excel- ja spss- tietokoneohjelmien käytöstä jotain? Että pitääkö nekin osuudet kirjasta lukea hyvin?

Vierailija
24/901 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hyytynyt tää keskustelu täällä.

Vierailija
25/901 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytä mitään excelistä tai spss:stä ainakaan HTT pääsykokeessa. Tai itse en ole ikinä huomannut tai kuullut että niistä mitään kysyttäisiin.

Vierailija
26/901 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen itse Tampereelle, Turkuun ja Helsinkiin. Hain viime vuonna ensimmäistä kertaa ja jäin 17. varasijalle Tampereelle. Harmitus oli suuri, mutta samalla huomasi, kuinka hyvin loppujenlopuksi pärjäsikään 1500 hakijan joukossa. Tänä vuonna odotukset ovat siis aika korkealla. Se aika paljon v*tuttaa, että lähtöpisteissä huomioidaan pakollisesti englanti, sillä se on ainoa heikko arvosana ylioppilastodistuksessani.

Vierailija
27/901 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä yksi Joensuuhun ja Jyväskylään hakeva. Viime keväänä hain vain Joensuuhun suoraan lukiosta. Kerkisin lukemaan vajaa 2 kuukautta, kun tuli kiire yo-kokeidenkin kanssa. Lopputuloksena jäin sitten 1,8 pisteen päähän sisäänpääsystä.

Nyt hain toista kertaa ja olen aika itsevarma sisäänpääsyn suhteen. Luojankiitos Joensuun kirjat ovat samat kuin viime vuonna! Itselläni ovat yo-paperit EEEM.

Itsekin olin todella hämmästynyt, kuinka lähelle sisäänpääsyä pääsin, vaikka tein runsaasti virheitä kokeessa. Vaikka hakijoita on 1000, ei läheskään kaikki yritä tosissaan päästä sisään.

Tsemppiä lukemiseen!

Vierailija
28/901 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tänne saataisi yhtään vilkkaampaa keskustelua?

Vierailija
29/901 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään jos aloittaa lukemisen vasta nyt?

Vierailija
30/901 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon mihin haet. Jos haet Tampere-Turku-Helsinki -akselille, niin kiirettä pitää. Sen sijaan jos haet esim. Joensuuhun, niin kyllä ne kirjat haltuun ottaa kolmessa kuukaudessa. =)

Vierailija
31/901 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon saatte lähtöpisteitä yo-arvosanoista te, jotka haette Joensuuhun? Itse saan 64 tai 67. Olen nyt siis korottamassa äidinkieltä, niin se on jompikumpi noista.

Mulla on siis about E:n paperit yhtä magnaa lukuunottamatta.

Vierailija
32/901 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Hki-tku-tre pääsykoleissa vielä noita jotain yleisiä soveltavia "älykkyystehtäviä", joita joitakin vuosia sitten vielä ainakin oli?

Vierailija
33/901 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka ns. vaativia Jyväskylän pääsykokeen tilastotieteen tehtävät ovat, jos vertaa vaikka Turun/Helsingin/Tampereen kokeeseen? Hain viime vuonna ekan kerran Turkuun ja tarkoitus oli tänäkin vuonna hakea, mutta vaikka olen käynyt avoimessa tilastotieteen peruskurssin laskenut pariin kertaan pääsykoekirjan tehtävät ja lisämateriaalin tehtävät ja valmennuskurssin soveltavat tehtävät ja niistä ihan hyvin suoriutunut, niin silti kun aloin laskemaan vanhoja pääsykokeita, niin ainakin uudemmat tuntuvat minulle niin haastavilta, että päätin hakevani Jyväskylään, josko siellä olisi edes hiukan helpompia tehtäviä. Joten osaako kukaan sanoa, minkä tasoisia ne kysymykset suurinpiirtein on?

Vierailija
34/901 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on pelkkää monivalintaa kirjalisessa osassa. Suurin osa tehtävistä perustuu yleiseen teoriaan tilastotieteest, laskuja on yleensä  ollut vähän. Saatetaan esimerkiksi kysyä, mikä on standardoitujen arvojen hajonta, miten otoskoko vaikuttaa luottamusväliin, mikä kaava kuvaa otoksesta lasketun tunnusluvun hajontaa, tai minkä mitta-asteikon variaatiokertoimen laskeminen vaatii? Tämmösiä

Itsekin oon hakemassa Jyväskylään sekä myös Joensuuhun

Vierailija
35/901 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee viimeinkin jyväskylän artikkelit!

Vierailija
36/901 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisilta artikkelit vaikuttaa teidän mielestä?

Vierailija
37/901 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoartikkeli herätti alkuun hieman kauhistusta, mutta onneksi muut tuntuivat suht helpoilta jo alkuun. Meinasko muut lukea kuinka paljon päivässä, kun artikkelitkin jäivät suht vähäksi?

Vierailija
38/901 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikasemminkin hakenut ja tämä tieto yllätti nyt täysin! Missä tuo on mainittu onhan koe edelleen monivalintaa?

Vierailija
39/901 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas aivoartikkeli vaikutti ehkä kivoimmalta ja selkeimmältä näin heti lukion jälkeen, kun asiat ovat hyvin muistissa. Muakin kiinnostaisi tietää, kuinka paljon muut aikovat lukea ja millä tekniikalla? Varsinkin tuossa työstä palautumisesta kertovassa artikkelissa on tosi paljon lukuja niin mietin, että pitäisikö ne kaikki osata. Osaisiko jo aiemmin hakenut kertoa, että kuinka tarkkaan nuo kaikki asiat pitäisi opetella?

Vierailija
40/901 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväksylään kirjoitti:

Minusta taas aivoartikkeli vaikutti ehkä kivoimmalta ja selkeimmältä näin heti lukion jälkeen, kun asiat ovat hyvin muistissa. Muakin kiinnostaisi tietää, kuinka paljon muut aikovat lukea ja millä tekniikalla? Varsinkin tuossa työstä palautumisesta kertovassa artikkelissa on tosi paljon lukuja niin mietin, että pitäisikö ne kaikki osata. Osaisiko jo aiemmin hakenut kertoa, että kuinka tarkkaan nuo kaikki asiat pitäisi opetella?

Aivo artikkeliin on kyllä hyvin etua, jos on juuri kirjoittanut:) Ja veikkaisin että työstä palautumis artikkeliin tärkeämpää on tietää muutosten suunnat ja niiden yleisyys ennemmin kuin keskiarvot ja ja niiden pienet muutokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän