Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua yököttää ihmismielessä päihteiden kaipuu (minussakin). Täysin päihteettömät, miten teette sen?

Vierailija
07.01.2018 |

Onhan teitäkin, jotka ette käytä edes alkoholia yhtään. Minua suorastaan kuvottaa itsessäni ja muissa tämä päihdehakuisuus, ettei kestetä elämää ilman päätä sekoittavia mömmöjä. Onko mitenkään mahdollista muuttua?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole absolutisti, mutta en minä silti kaipaa päihteitä.

Vierailija
2/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän onnellisena haluaa kokea kaiken tästä elämästä aitona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en voi enää sietää esimerkiksi hiprakkaista olo, joten lopetin juomisen kokonaan. Huumeissa taas pelottaa liikaa kontrollin menettäminen.

On ihana tunne olla kokonaan skarppina ja pystyä ajattelemaan ja toimimaan selkeästi.

Vierailija
4/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa päihtymistä. Olen joskus käyttänyt lääkärin määräämänä joitakin lääkkeitä joista tulee sekava ja pöhnäinen olo, ja se on minusta kamalaa. Jäi sitten loput lääkkeet käyttämättä. Mieluummin kärsin kipua ja pidän pääni selvänä.

Vaikea antaa mitään vinkkiä, kun minulle kysymyksesi on vähän kuin "kuinka selviät syömättä paskaa" tms.

Vierailija
5/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan kuulua tuohon joukkoon. Lopetin alkoholin käytön 20-vuotiaana (eli 30 vuotta sitten). Haluan nauttia elämäni "raakana", ilman sumuisia jaksoja. Alkoholilla menettää sekä sen kännäysillan että suuren osaa seuraavastakin päivästä. Jos tämä on jokaviikonloppuista, niin se on aika iso osa elämää. (Prosenttilasku jätetään kotitehtäväksi.)

Alkoholilla voi pehmentää jotain elämän kuoppia, mutta samalla se vie terän parhaista huipuista. Otetaanko konkreettisena esimerkkinä vaikka känniseksi. Onko joku sitä mieltä että parhaat kokemukset ovat olleet kännissä? Joillakin tietenkin kaikki kokemukset ovat olleet kännissä, mutta heiltä ei nyt kysytä.

Toisena esimerkkinä olen viimeisen 30 vuoden aikana aloittanut useamman ihmissuhteen. On aivan eri asia suudella uutta ihmistä ensimmäisen kerran selvinpäin. Jännitys on sietämätön, mutta niin on myös onnen tunne, jos suudelmaan saa vastauksen. Suosittelen!

Vierailija
6/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aivan täysin raitis, mutta melkein. Syynä on se ettei kroppa kestä mitään ilman että se tuntuu vähintään hirveänä väsymisenä. Se että ymmärtää voivansa paremmin kokonaisvaltaisesti ilman päihteitä on avain.

Vierailija
7/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yökötä. Jaksan pysyä hengissä päihteiden avulla.

Vierailija
8/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään tiedostettua tee. Tupakkaa ole kokeillut 19-vuotiaana, oksensin ja voin pahoin aina. En nähnyt pointtia jatkaa, siispä olen ja elän ilman.

Alkoholia samoin kokeilin ensimmäistä kertaa 19-vuotiaana. En pidä kontrollin menetyksen tunteesta, haluan että tajuan kirkkaasti mitä teen ja mitä tapahtuu. Humalatila aiheuttaa kovaa ahdistusta. Siispä en käytä. Toisekseen en ymmärrä miksi pitäisi juoda jotain pitääkseen hauskaa?! Minulla ainakin on hauskaa kun järjestän sitä, ilman viinaa. Uskallan myös puhua ja olla sosiaalinen, sen takia ei itseäni tarvitse myrkyttää.

Minulla on hyviä ystäviä jotka järjestävät juhlia joihin osallistun. Istun silmänlumeeksi yhden kaljapurkin kanssa etten tuottaisi pahaa mieltä toisille. juotua en sitä saa. Kukaan ei valita. Osaan suhtautua siihen, että puheet on mitä on humalaisilla, onneksi ystäväni ei kuitenkaan juo täysin perseitä olalle, jonkinlainen järki säilyy!

Ihmettelen todella mikä kumma siinä alkoholissa vetää niin vastustamattomasti? Jos joku osaisi selittää sen!

Vierailija
9/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kiksit iloisuudesta, onnesta ja naurusta. En tarvitse muuta :D

Vierailija
10/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin aivovammainen, että päihteet aikaansaavat edes perusonnellisen olotilan. 😱

Vierailija
11/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan aloittanutkaan päihteiden käyttöä. Lasillisesti tai parista tulee pieni hiprakka enkä ota sen enempää ja tuonkin verran vain kerran tai pari vuodessa. Kokeile ap saada terveyskeskuslääkäriltäsi jotain alkoholinvieroituslääkitystä. Joskus paranee kerrasta sillä. Google-haulla voit kokeilla sanoja esim. päihdevieroituslääkitys, alkoholismin hoito lääkkeillä tms.

Vierailija
12/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
13/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa päihteitä, enkä halua käyttää niitä. Tämä on varmaan jonkun perusjuhlijan mielestä radikaali mielipide, mutta rinnastan viikonloppuisen kännäysreissun huumeiden käyttämiseen. Molemmat vastenmielisiä ja terveydelle vaarallisia. Rahat taivaan tuuliin ja pää sekaisin. En näe noissa mitään tavoittelemisen arvoista, en suostu juomaan edes viinilasillista.

Vierailija
14/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluajoista lähtien halveksinut dokaajia. Alemman luokan kansalaisia. Etenkin jos jatkuu aikuisuudessa. Humalahakuiset ovat pohjasakkaa. Aivan oma, alempi lajinsa.

Vierailija
15/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök

Vierailija
16/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni humalainen on ällöttävä, enkä halua olla ällöttävä. Juopot ei tajua sitä ällöttävyyttään, monesti vain luulevat olevansa hauskoja. Minä voisin ottaa jonkun konjakkihömpsyn silloin tällöin voimaannuttamaan mutta ajattelin odottaa vielä, jos sitten vanhemmiten ottaisin päiväohjelmaan sen hömpsyn.

Vierailija
17/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuten vain ihmismielen kaipuu. Eläimillä on havaittu ihan vastaavaa humalahakuisuutta.

Vierailija
18/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

/:

Vierailija
19/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo absolutisti, mut en kyl itekkää vapaa-aikana varsinaisesti ”kaipaa” alkoholia (ainoa päihdyttävä aine, johon olen koskenut). En kyllä kiellä, etteikö se pään sekaisin pistäminen, kuitenkaan sekoilematta, ole kiva tunne. Arki ja sen tuomat ilot ovat kyllä sen verran mukavia, että baareiluja ja kosteita illanviettoja on vuoden aikana vain yhden käden sormen laskettavissa :D

Juomakertoihin menevä rahamäärä, seuraavan päivän migreeni ja pöhöttynyt olo on aika hyviä motivaattoreita pitää nollatoleranssia yllä.

Vierailija
20/50 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää väkisin juoda jotain pahanmakuisia juttuja, että voisin saada hetkeksi paremman olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi