Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapselleni perinteisen 40-luvun tyylisen Suomi-nimen! Mitä mieltä olette näistä?

Vierailija
07.01.2018 |

Olen lähiaikoina viehättynyt 40-luvun tyylisistä perinteisistä suomalaisista nimistä vauvan niminä! Mitä pidätte näistä:
Tuulikki
Juhani
Heikki
Matti
Sakari
Maija
Leena
Sinikka
Helena
Marja
Marjatta
Hannu
Jaakko
Antero
Anneli
Liisa
?

Haluan kysyä kriittisten vauvapalstalaisten mielipidettä, koska läheiset ovat niin hienotunteisia, että sanovat vain "se on paras nimi, jos itse koet niin" ja "luotan arvostelukykyysi", "teidän lapselle juuri hyvä" jne.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikki on ihana. Itse miettinyt isomummoni nimeä Lemmikki. Mutta siitä tulee useimmilla ensin vain mieleen lemmikkieläin. Vaikka lemmikkihän on kukka. 

Vierailija
42/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain yhtä asiaa: miksi nimien Valpuri ja Vappu suosio ei ole vielä räjähtänyt? Niissä on kaikki, mitä nykyaika vaatii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole lapsia, mutta jos joskus saisin tyttölapsen niin Annikki (tai Annika) olisi vahvana vaihtoehtona nimilistalla.

Omassa tuttavapiirissä on 90-luvulla syntyneet Lahja ja Ritva, melko ainutkertaiset nimet omassa ikäryhmässään ja ihan hyvin molemmilla menee :)

Annikkia minäkin ehdottaisin!!!

Vierailija
44/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nimiä noissa Hilja Valtosen romaaneissa taikka Niskavuori-näytelmissä taas onkaan? Martta, Kirsti, Loviisa, Ilona nyt ainakin.

Vierailija
45/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva-Liisa on kaunis nimi

Vierailija
46/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikki

Juhani

Heikki

Matti

Sinikka

Helena

Hannu

Jaakko

Antero

Anneli

Vierailija
47/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerttu, Terttu, Ritva, Riitta, Liisa....

Mutta todella 40-lukulaisia olisivat väliviialliset - Liisa-loppuiset, ainakin tytöillä. Maija-Liisa, Anna-Liisa, Marja-Liisa, Ritva-Liisa jne

Mitä kuuluu Marja-Leena <3

Vierailija
48/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liina Leila Raisa Raija Valma Aune Anita Terttu Timo Teuvo Rauno Reino Pauli Veijo Veikko...

Vierailija
49/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on ihanan kaunis nimi!

Vierailija
50/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti-nimi on jo tullut muotiin, tunne kolme leikki-ikäistä Marttia. Se on vallan ihana nimi!

Vierailija
51/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena. Kukapa ei haluaisi olla nimetty maailman kauneimman naisen mukaan!

Vierailija
52/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis ei millään pahalla mut kukaan lapsi ei haluu olla ton niminen!!! Kaikki niin vanhollisia et kukaan ei tykkää!!! Keksi jotain moderninpaa!!!!

Hus, teini, pois keskustelusta!

Vierailija
53/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä nimissä joku on aina tökkinyt: Keijo ja Jouko, en tiedä miksi ovat jotenkin niin rumia. Naisten nimistä se on Pirjo, vain kirjaimia peräkkäin muodostamatta mitään kaunista.

Vierailija
54/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerttu, Terttu, Ritva, Riitta, Liisa....

Mutta todella 40-lukulaisia olisivat väliviialliset - Liisa-loppuiset, ainakin tytöillä. Maija-Liisa, Anna-Liisa, Marja-Liisa, Ritva-Liisa jne

Totta. Omassa suvussani on Marja-Liisa, Anna-Kaarina, jne...

Onhan noita myös pojille Hannu-Pekka, Juho-Matti, jne...

Vierailija
55/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 40-luvulla syntynyt Tuulikki, ja vanhemmat ja sukulaiset kutsuivat aina Tuulikiksi, vaikka se oli toisena nimenä. Myös 70-luvulla syntynyt tyttäreni sai toiseksi nimekseen Tuulikki. Enemmän olen aina tykännytkin siitä Tuulikista kuin varsinaisesta etunimestäni, joka tuli käyttöön vasta, kun aloitin koulun.

Vierailija
56/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Tuulikki

Tiina Kaarina

Vierailija
57/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sarvia ja hampaita (eli ilman mitään Suur-Suomi -unelmia) - Viena-Inkeri on ihana nimi.

Vierailija
58/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aili on kyllä paras, Anneli on myös ihana, mutta tuo mieleen erään Annelin, joten ehkä en sitä valitsisi sittenkään.

Vierailija
59/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta mun suosikkia listalla. Jos valitsisin listalta meidän katraalle nimet, he olisivat Hannu, Maija ja Helena - tytöt tällöin vieläpä nimetty kolmen isomummonsa mukaan. Mun miestä eivät miellytä mitkään sellaiset nimet, jonka nimisiä hän jo tuntee tai tietää, joten ei tullut meille näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi