Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapselleni perinteisen 40-luvun tyylisen Suomi-nimen! Mitä mieltä olette näistä?

Vierailija
07.01.2018 |

Olen lähiaikoina viehättynyt 40-luvun tyylisistä perinteisistä suomalaisista nimistä vauvan niminä! Mitä pidätte näistä:
Tuulikki
Juhani
Heikki
Matti
Sakari
Maija
Leena
Sinikka
Helena
Marja
Marjatta
Hannu
Jaakko
Antero
Anneli
Liisa
?

Haluan kysyä kriittisten vauvapalstalaisten mielipidettä, koska läheiset ovat niin hienotunteisia, että sanovat vain "se on paras nimi, jos itse koet niin" ja "luotan arvostelukykyysi", "teidän lapselle juuri hyvä" jne.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut nimeen Sirkka. Minua pidettiin provona, kun kerroin että haluaisin nimetä tulevan tyttöni Sirkaksi. Minusta listalta esim. Tuulikki on kiva nimi.

Vierailija
22/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisin vielä lapsia, saattaisin antaa lapselle nimen Rauha.

Ehkä ääneellisesti ei maailman kaunein, mutta merkitykseltään kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa, Matti ja Heikki ovat minun mielestäni tylsiä, mutta muut nimet ovat ihan kivoja. Minun mielestäni parhaat tuosta listasta ovat Sakari, Sinikka, Helena, Marja, Marjatta, Hannu ja Antero. Tosin Marja-nimessä saattaa olla se ongelma, että aina joku kuulee sen väärin ja luulee, että lapsen nimi on "Maria".

Vierailija
24/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena ja Maija ovat kauniita nimiä. Leena-Maija noista kaunis yhdistelmä.

Pojalle vois sopia Hannu tai Heikki.

Vierailija
25/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis ei millään pahalla mut kukaan lapsi ei haluu olla ton niminen!!! Kaikki niin vanhollisia et kukaan ei tykkää!!! Keksi jotain moderninpaa!!!!

Vierailija
26/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija, Leena, Liisa ja Marja ovat melko ajattomia ja neutraaleja, ihan nättejä nimiä. Heikki, Antero ja Sakari ovat kivoja ja ryhdikkäitä. Myös Marjatta kiehtoo lähinnä Kalevala-kytköksen takia.

Vierailija
27/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka ja Sakari!

Vierailija
28/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis ei millään pahalla mut kukaan lapsi ei haluu olla ton niminen!!! Kaikki niin vanhollisia et kukaan ei tykkää!!! Keksi jotain moderninpaa!!!!

Siis näissä kun ei ole yhtään c- tai z-kirjainta! Tuulicci tai Zinicca varmaan olisivat moderneja?

Vierailija
29/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Liisa, ei ole samannimisiä koulukavereita.

Vierailija
30/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena on mielestäni ihan yleinen nimi joka vuosikymmenellä, samoin Maija.

Vierailija
31/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo ovat kaikki hurmaavia ja kuten joku totesi, nimet kiertävät ja kohta just nämä ovat muodikkaita. Olen kyllä vähän jäävi sanomaan, sillä oma etunimeni on just tällainen vanhahtava :D

Vierailija
32/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulikki, sinikka ja marjatta pois....

Minä taas tykästyin juuri noihin. Varsinkin Sinikka on ihana nimi!

Vierailija
33/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole lapsia, mutta jos joskus saisin tyttölapsen niin Annikki (tai Annika) olisi vahvana vaihtoehtona nimilistalla.

Omassa tuttavapiirissä on 90-luvulla syntyneet Lahja ja Ritva, melko ainutkertaiset nimet omassa ikäryhmässään ja ihan hyvin molemmilla menee :)

Vierailija
34/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt 60-luvulla ja luokkakavereissani oli varmaan kaikki luettelemasi nimet. Esimerkiksi tunnen n. 5 itseni ikäistä Liisaa. Hyviä nimiä!

Vierailija
35/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nimiä, tykkään!

Omat suosikit on edellämainitut  Tuula, Tuulikki ja Sinikka. Sakari ja Antero poikien nimistä, en myöskään usko että näitä on nykyisin kovin montaa! Itse en tiedä yhtään "minun ikäistä" tai nuorempaa joilla olisi nämä nimet.. Ja olen synytynyt -85.

Tuli vielä pari nimi ehdotusta: Vuokko ja Martti

Vierailija
36/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että läheisesi sanovat noin, tarkoittaa yleensä sitä, että nimet eivät ole heidän suosikkejaan, mutta koska päätös ei ole heidän, vastaus on kivan neutraali. Ei pahoita toisen mieltä. Mistä tiedän tämän? Teen itse samalla tavalla. Itse en vanhoista suomi-nimistä tykkää, mutta eipä mun tarvitsekaan. Siksi on parempi, että teet valinnan ihan omaan makuusi luottaen.

Vierailija
37/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on kaunis nimi

Vierailija
38/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalta puuttuu Eeva. Ei ole koskaan ollut trendinimi, mutta käytetty "aina". On lyhyt ja ytimekäs, perinteinen, mutta kuitenkin sopivasti internäshönäl. T: Eeva

Vierailija
39/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu, Terttu, Ritva, Riitta, Liisa....

Mutta todella 40-lukulaisia olisivat väliviialliset - Liisa-loppuiset, ainakin tytöillä. Maija-Liisa, Anna-Liisa, Marja-Liisa, Ritva-Liisa jne

Vierailija
40/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerttu, Terttu, Ritva, Riitta, Liisa....

Mutta todella 40-lukulaisia olisivat väliviialliset - Liisa-loppuiset, ainakin tytöillä. Maija-Liisa, Anna-Liisa, Marja-Liisa, Ritva-Liisa jne

... en kyllä pojalle olisi antamassa  Jorma-Liisa nimeä kuitenkaan. 

Poikien nimiä tuolloin oli muuten Jorma, Erkki, Yrjö, Pentti, Pertti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi