Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksittömästä parisuhteesta lähteminen

Vierailija
07.01.2018 |

Puolisoni on sairauden vuoksi menettänyt seksuaalisen kykynsä ja halunsa. Sairaus on luonteeltaan sellainen, joka laskee elämänlaatua eikä välttämättä parane. Rakastan puolisoani, mutta tiedän, että seksitön suhde ei ole minulle vaihtoehto. Olen hyvin seksuaalinen ihminen, ja kosketus on keskeisin rakkauden kieleni, joten tiedän rakkauden sammuvan tätä menoa. Puolisoni ei ole valmis suhteen avaamiseen. Hän tietää, mitä seksi ja läheisyys minulle merkitsevät mutta ei tarjoa mitään varteenotettavaa ratkaisua.

Kysymykseni on, kuinka kauan yrittäisit tässä tilanteessa korjata tilannetta, ennen kuin lähtisit suhteesta? Mitä tekisit? Mistä etsisit vertaistukea?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi.

Puoliso täälläkin sairauden vuoksi kyvytön.

Meillä on jo niin paljon vuosia takana, ettei seksi ole mikään pointti.

Mä nautin itse kaikesta muusta ja siksi en lähde suhteesta.

Jos seksi merkkaa noin paljon, niin suhde ei ole terve. Kyllä pitää elämässä olla muitakin prioritteetteja. Oikeasti.

Jos seksi ei ole "mikään pointti" parisuhteessa, ei tuollainen suhde kyllä ole ihan kunnossa. Seksi on se asia, joka erottaa parisuhteen vaikkapa ystävyydestä. Ilman seksiä ei ole parisuhdettakaan, korkeintaan jonkinlaista elämänkumppanuutta.

Ihmiset ovat erilaisia. Joku ei kaipaa ollenkaan seksiä, toisille riittää esim. kerran kuukaudessa ja jotkut taas haluavat joka päivä. Ongelma on siinä, jos pariskunnan tarpeet eivät kohtaa, silloin pitää löytää jonkinlainen kompromissi niin, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

Jos toinen haluaa seksiä kerran kuussa tai harvemmin ja toinen joka toinen päivä, ei tuossa ole mikään molempia tyydyttävä kompromissi mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä