Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalon "heippalaput" mitä mieltä?

AsunKerrostalossa
06.01.2018 |

Niin mitä mieltä olette näistä lapuista, joissa asukkaat kehottavat esim. pitämään pienempää meteliä ym.

Kokemuksia? Minkälaisiä lappuja olette kirjoittaneet tai lukeneet?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalaput on parhaita ikinä!  

Vierailija
22/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne minusta aina turhia ole, paljon parempi laittaa ekana lappu kuin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle. Minä en esimerkiksi tiennyt että koirani oli alanut ulvoa yksin kotona ollessaan ja olin kiitollinen että naapurit siitä ilmoittivat eivätkä laittaneet ensimmäisenä valituksia isännöitsijälle.

No mutta voihan naapuri myös sanoa sitä, ei tarvitse laittaa niitä "tässä asuu muita ihmisiä" - lappuja, yleensä nimettömänä vielä.

Niin no tietysti voi mutta jos ei uskalla tms. niin joka tapauksessa nimetönkin lappu on musta parempi kuin suora valitus isännöitsijälle.

Jos ei uskalla puhua naapurilleen, on oltava ihan hiljaa. Isännöitsijä ei ole talon asukkaiden vanhempi tai rehtori, kenelle pitää valittaa nimettömästi.

En tajua miten ihmisellä ei ole sen verran selkärankaa että esiinny omalla nimellä jos jotain häiritsee/on muuta asiaa.

Jos ei uskalla mennä päihteissä meluavien ihmisten ovelle valittamaan ei saa myöskään laittaa valitusta isännöitsijälle?

Luuletko että tuollaisia ihmisiä välittävät vaikka tulee kirje/soitto isännöitsijältä? Häätö ei tulee kovin helposti, jos asukkaat maksavat vuokransa/vastikkeensa.

Ja te kaikki, jotka uskovat että naapuri puukottaa jos menee soittamaan ovikelloa, missäpäin asutte? Meidän talossa (n 50 huoneistoa) kaikki ovat ns tavallisia ihmisiä. Uskalsin ilman muuta mennä juttelemaan jonkun kanssa jos tarve olisi.

Aika harvoin naapuri on väkivaltainen jos menee soittamaan ovikelloa. Voi olla tyly, mutta se on hivenen eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heippa lappujen lähettelijä. Olen laittanut useamman heippalapun autoihin jotka ovat parkkeeraaneet paikalleni. Paikka on huonosti merkitty isännöitsijän puolesta ja sijaitsee pikkuisen rakennustarvike kaupan tai varaston edessä, joten ymmärrän kun ihmiset erehtyvät luulemaan sitä vapaaksi paikaksi. Silloin jos vaan tien varresta löytyy paikka niin vien auton sinne ja kirjoitan kohteliaan lapun jossa ilmoitan että paikka on minun. silloin varmistan ettei ihminen tietämättömyyttään parkkeeraa siihen uudelleen. Olen laittanut myös heippalapun omaan oveeni koska tiedän että koirallani on eroahdistusta ja pahoittelen tätä naapureille ja yritämme työstää asiaa. Mutta jos minua häiritsisi esimerkiksi musiikki keskellä yötä niin menisin suoraan sanomaan jolloin ihminen vähintäänkin on tietoinen häiriöstä eikä välttämättä tarvita mitään ilmoituksia. Seksi äänet sen sijaan on vähemmän noloa (niitten päästäjälle) hiljentää laittamalla lappu postiluukusta.

Vierailija
24/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NaapuritEivätTajua kirjoitti:

Itse olen laittanut tuollaisen heippalapun. 

Jossain naapurissa harrastettiin ns. "aikuisten leikkejä" melkein joka yö. On aika järkyttävää herätä etenkin keskellä viikkoa yöllä kello 01.30 siihen, kun naapurin emäntä saa ns. ison O:n. Ensimmäisinä öinä, kun heräsin niihin ääniin, luulin oikeasti, että jotain pahoinpidellään. Mutta lopulta tajusin mistä on kyse :D Ne äänet oli kyllä jotain ihan järkyttävää kuunneltavaa. Sen jälkeen ei kyllä enää uni maistunut. 

Olisin laittanut lapun suoraan kyseiseen asuntoon, mutta en ole varma, mistä asunnosta ne äänet kuuluu, joten laitoin se kaikkien asukkaiden näytille.

Lapussa olin ystävällinen, ja muistutin kerrostalon järjestyssäännöistä ja muiden asukkaiden arvostamisesta. Lappu kyllä oli hävinnyt parin tunnin kuluttua kun kävin viemässä roskia. 

Lisäksi laitoin kyllä isännöitsijälle valituksen metelöinnistä. 

Jos kuitenkin valitit isännöitsijälle, olisi lapun voinut jättää laittamatta. Jos ei ole tarkoituksella mainostanut seksiääniään naapureille niin on aika kiusallinen ja henkilökohtainen juttu, kun suurin osa talon asukkaista tunnistaa kenestä kyse ja itse ulisija tajuaa että ei hitto, sehän taidan olla minä.

Vierailija
25/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ainakin pokkaa mennä sanomaan päin naamaa. Mutta en ole varma  mistä asunnosta äänet kuuluu. Seinän takaa, alapuolelta vai alapuolelta hieman sivusta. En rupee kuitenkaan koko kerrostaloa käymään läpi. 

Naimaäänet on niitä pahimpia. Tässäkin kerrostalossa yks emäntä kiljuu niin, että varmaan naapurikerrostalonkin asukkaat laitttaa heippalappuja.  

Vierailija
26/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne minusta aina turhia ole, paljon parempi laittaa ekana lappu kuin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle. Minä en esimerkiksi tiennyt että koirani oli alanut ulvoa yksin kotona ollessaan ja olin kiitollinen että naapurit siitä ilmoittivat eivätkä laittaneet ensimmäisenä valituksia isännöitsijälle.

No mutta voihan naapuri myös sanoa sitä, ei tarvitse laittaa niitä "tässä asuu muita ihmisiä" - lappuja, yleensä nimettömänä vielä.

Niin no tietysti voi mutta jos ei uskalla tms. niin joka tapauksessa nimetönkin lappu on musta parempi kuin suora valitus isännöitsijälle.

Jos ei uskalla puhua naapurilleen, on oltava ihan hiljaa. Isännöitsijä ei ole talon asukkaiden vanhempi tai rehtori, kenelle pitää valittaa nimettömästi.

En tajua miten ihmisellä ei ole sen verran selkärankaa että esiinny omalla nimellä jos jotain häiritsee/on muuta asiaa.

Jos ei uskalla mennä päihteissä meluavien ihmisten ovelle valittamaan ei saa myöskään laittaa valitusta isännöitsijälle?

Luuletko että tuollaisia ihmisiä välittävät vaikka tulee kirje/soitto isännöitsijältä? Häätö ei tulee kovin helposti, jos asukkaat maksavat vuokransa/vastikkeensa.

Ja te kaikki, jotka uskovat että naapuri puukottaa jos menee soittamaan ovikelloa, missäpäin asutte? Meidän talossa (n 50 huoneistoa) kaikki ovat ns tavallisia ihmisiä. Uskalsin ilman muuta mennä juttelemaan jonkun kanssa jos tarve olisi.

Aika harvoin naapuri on väkivaltainen jos menee soittamaan ovikelloa. Voi olla tyly, mutta se on hivenen eri asia.

En minä ajattele että naapuri automaattisesti puukottaa, mutta varuillani olen silti. Olen asunut useissa osoitteissa ihan Helsingin kantakaupungissa taloissa, joissa on asunut kaikenlaista porukkaa ja asukkaat vaihtuneet niin usein ettei ketään oikeasti opi tuntemaan. Ja kyllähän ihan "tavalliset" (ainakin ulkoisesti) ihmisetkin ovat tehneet kaikenlaista, niin kuin se Laajasalon murhaaja, joka tappoi naisen joka uskalsi huomauttaa koirien kohtelusta.

Vierailija
27/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siihen tarvita kuin pari virallista varoitusta niin vuokrasopimus puretaan ja jos ei silloin lähde vapaaehtoisesti tulee häätö. Omistusasujilla ehkä vähän vaikeampi prosessi mutta aika usein ne päiheriehujat on vuokralla.

Vierailija
28/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NaapuritEivätTajua kirjoitti:

Itse olen laittanut tuollaisen heippalapun. 

Jossain naapurissa harrastettiin ns. "aikuisten leikkejä" melkein joka yö. On aika järkyttävää herätä etenkin keskellä viikkoa yöllä kello 01.30 siihen, kun naapurin emäntä saa ns. ison O:n. Ensimmäisinä öinä, kun heräsin niihin ääniin, luulin oikeasti, että jotain pahoinpidellään. Mutta lopulta tajusin mistä on kyse :D Ne äänet oli kyllä jotain ihan järkyttävää kuunneltavaa. Sen jälkeen ei kyllä enää uni maistunut. 

Olisin laittanut lapun suoraan kyseiseen asuntoon, mutta en ole varma, mistä asunnosta ne äänet kuuluu, joten laitoin se kaikkien asukkaiden näytille.

Lapussa olin ystävällinen, ja muistutin kerrostalon järjestyssäännöistä ja muiden asukkaiden arvostamisesta. Lappu kyllä oli hävinnyt parin tunnin kuluttua kun kävin viemässä roskia. 

Lisäksi laitoin kyllä isännöitsijälle valituksen metelöinnistä. 

Jos kuitenkin valitit isännöitsijälle, olisi lapun voinut jättää laittamatta. Jos ei ole tarkoituksella mainostanut seksiääniään naapureille niin on aika kiusallinen ja henkilökohtainen juttu, kun suurin osa talon asukkaista tunnistaa kenestä kyse ja itse ulisija tajuaa että ei hitto, sehän taidan olla minä.

No joo joo. Mutta kun oikeasti rupean olemaan aivan väsynyt ja kyllästynyt heräämään sen naisen äänitehosteisiin. Niin halusin kaikilla keinoilla varmistua siitä, että en enää yhtenäkään yönä herää niihin ääniin. Toivottavasti menee kerralla perille sille pariskunnalle. Kuitenkaan kyseessä ei ollut vain muutama yö. 

Mää varmaan rupean ajattelemaan sen pariskunnan henkilökohtaisuuksia, jos olen itse ja myös muut naapurit ovat heränneet useana yönä tämän pariskunnan touhuihin. 

Vierailija
29/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

reh kirjoitti:

Mulla on kyllä ainakin pokkaa mennä sanomaan päin naamaa. Mutta en ole varma  mistä asunnosta äänet kuuluu. Seinän takaa, alapuolelta vai alapuolelta hieman sivusta. En rupee kuitenkaan koko kerrostaloa käymään läpi. 

Naimaäänet on niitä pahimpia. Tässäkin kerrostalossa yks emäntä kiljuu niin, että varmaan naapurikerrostalonkin asukkaat laitttaa heippalappuja.  

Tämä! Kerrostalossa ei todella tiedä mistä äänet kantautuvat, koska ne menevät pattereiden ja putkiston kautta, kerroksista toiseen ja sivusuunnassa.

Meillä oli vuoden päivät innokas heippalappuja kirjoittaja, joka työllisti isännöitsijää ja hallitusta. Lopulta heippalappujen lähettäminen kiellettiin.

Minäkin sain heippalappuja, koiran haukkumista, vaikka ei ole koiraa, ja yksi musiikin soittamisesta, vaikka ei moneen kuukauteen ollut edes Suomessa. Ja mikä parasta n. 90v mummo sai heippalappuja naimaäänistä, vaikka liikkui rollasttorin kanssa. Olisi siinä naurussa pitelimistä.

Ja koskaan heippalspuissa ei ollut henkilön nimeä tai asunnon numeroa.

Vierailija
30/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin heippalapun kun joku naapuri polttaa pilveä sisällä kämpässään että lopettaisi. Haju niin vahva koko käytävässä ettei sen perusteella voinut paikantaa kuka on.

Vierailija
31/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen innokas heippalappujen laittaja. Ja laitan niitä sinnikäästi, niin kauan ennenkuin se metelöinti loppuu. Ja omalla kohdallani on kyse yöllisistä äänistä ei päiväsaikaan tapahtuvista äänistä. Eihän kerrostalossa tarvitse istua kuin kirkossa vuorokauden ympäri. Mutta kyllä naapureille on annettava mahdollisuus nukkua.  

Kaiken lisäksi heippalappuja on aina kiva lukea.