Muistatko yläasteella omalla luokallasi olleiden oppilaiden nimet?
Kommentit (38)
Muistan kaikkien koulun oppilaiden nimet, ja tunne melkein kaikki meidän kaupungin ihmiset.
En. Muistan muutaman kaverin sekä pojan johon olin ihastunut, ja sen että Hannoja ja Hennoja oli useampia.
osan muistan, osan en, ei kiinnosta..
En muista, siitä on 20 vuotta aikaa
En muista. On sen verran jo kulunut aikaa, mutta Sareja, Mareja ja Jareja oli useampi😀
Olimme yhdeksän vuotta yhdessä, joten muistan, vaikka yläkoulun päättymisestä on jo yli 30 vuotta. Lukion luokkakaverit sen sijaan ovat useimmat unhoittuneet.
Etunimet muistan. Nekin toivoisin unohtavani.
Muistan. Muistan myös ala-asteen luokkalaisten ja päiväkodin lasten nimet. Olen 32 v. Lukiosta en muista. Varmaan koska emme olleet sillä tavalla tekemisissä ja ei ollut yhteisiä tunteja paljonkaan.
En todellakaan muista, en edes kaikkia lukiokavereitani. Suurin osa oli mulle ihan mitäänsanomattomia, ja on unohtunut aikoja sitten.
En kaikkia, en varsinkaan sukunimiä.
Muistan hyvin. Olen tavannut parikin naista, jotka eivät muka tunteneet minua, vaikka olimme 9 vuotta samalla luokalla. Oikeita teeskentelijöitä!
Muistan hyvin. Lukioaikaisista vain muutamia.
N47v
Joo, luulisin, myös ala-asteelta.
Peruskoulussa 80-luvulla.
En muista kaikkien nimet ulkoa. Yläkoulusta on yli 20 vuotta, enkä pidä yhteyttä kenenkään samalta luokalta.
En ole kiinnostunut heidän elämästään, enkä menisi luokkakokoukseen jos joku sellaisen järjestäisi.
Suurimman osan varmaan, jos alkaisin miettimään. Etunimet sukunimiä paremmin. Mutta eipä juuri löydy isompaa kiinnostusta alkaa muistelemaan tyyppejä yli 20 vuoden takaa.
Totta kai muistan, vaikka aikaa on jo 40 vuotta siitä, kun yläaste päättyi. Oppilaita oli yhdeksännellä 36 ja kun keskikoulu alkoi (menin siis keskikouluun joka kolmannen jälkeen muuttui yläasteeksi) meitä oli yli 40 ja varmaan muistaisin ekan luokan porukankin nimet jos luokkakuvan jostain esiin kaivaisin ja heidän naamataulut näkisin. Muistaisin kyllä kansakoulun luokkakavereidenkin nimet, vaikka sielläkin oli luokallamme yli 30 oppilasta.
En muista.Enkä muidenkaan kouluasteiden luokkatovereiden nimiä.Jos ihmisellä ei ole merktystä minulle, unohdan hänet samantien kun en enää oka päivä näe.
Joo eiköhän ne voisi tässä ulkomuistista luetella. N40