Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kaikilla yli 40-v naisilla kierukka?

06.01.2018 |

Olen 40- v, kolme lasta synnyttänyt nainen. Ei ole vaihdevuosioireita, pärjään kuukautisteni kanssa vaikka lasten jälkeen hieman runsastuivatkin. Tuota hormonikierukkaa on minulle tuputettu elämän autuaaksi tekevänä asiana joka gynekäynnillä. Ihan kuin ei muuta vaihtoehtoa elämään olisikaan. En halua elää missään hormonisumussa enkä kaipaa nuoruuden akneongelmiakaan, jotka näyttävät kulkevan käsi kädessä kierukan kanssa. Toki en voi tietää onko se niin ihanaa kun en ole kokeillut. Kiinnostaa että olenko ainoa outolintu kun vierastan ajatusta vai onko liki kaikilla muilla ikäisilläni naisilla kyseinen härveli?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierrukka ihana. Ei vie seksihaluja, ei kuukautisia. Ei murheita.

Vierailija
22/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Mirena, koska kuukautiset todella runsaat ja kivuliaat. Ehdotin lääkärille kyllä sterilisaatiota viidennen jälkeen, ei suostunut. Seitsemännen jälkeen laitettiin ensimmäinen Mirena heti jälkitarkastuksessa, enkä ole katunut. Hoituu vuoto-ongelmat ja ehkäisy samalla rykäisyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on ja olen erittäin tyytyväinen. Ei ole ollut iho eikä muitakaan ongelmia

Vierailija
24/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tunkisi mitään härveleitä sisälleni enkä myöskään söisi hormoneja.

Vierailija
25/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mitään kierukoita halunnut, varsinkaan kun näin miten ystävättärelle kävi kun sille laitettiin kierukka (kauhea tulehdus, kuume ym.) Ja nuorena söin pillereitä, mutta sitten hoksasin että ne on myrkkyä ja lopetin ne joskus 25v. ja huomasin että en olekaan luonteeltani hermoheikko joka itkee ja raivoaa joka päivä, sen oli aiheuttanut pillerit, oireet loppui kuin seinään kun lopetin pillerit.

Kaksosten syntymän jälkeen mies kävi vasektomiassa, siitä on jo liki 10 vuotta. Ennen kaksosten syntymää oltiin 8 vuotta ilman ehkäisyä ennenkuin tärppäsi. Ei sitten otettu riskiä että jos tulee toisetkin kaksoset kun oltiin jo sen verran vanhoja.

Suosittelen kaikille miehille vasektomiaa jos lapsiluku on jo täynnä.

N43

Vierailija
26/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Mirena, koska kuukautiset todella runsaat ja kivuliaat. Ehdotin lääkärille kyllä sterilisaatiota viidennen jälkeen, ei suostunut. Seitsemännen jälkeen laitettiin ensimmäinen Mirena heti jälkitarkastuksessa, enkä ole katunut. Hoituu vuoto-ongelmat ja ehkäisy samalla rykäisyllä.

Miten niin lääkäri ei suostunut??? Ja sinä teit sitten kiltisti vielä kaksi kersaa lisää? Ja mieskin ihan tyytyväinen asiaan?

Vierailija
27/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 eikä minulla ole koskaan ollut kierukkaa. Ehkäisynä ennen lapsia oli pillerit ja kun aloimme yrittää esikoista 2002, jätin ne pois. Sen jälkeen ehkäisynä on ollut kondomi. Toimii meillä hyvin enkä halua ylimääräisiä hormoneita.

Vierailija
28/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin lääkäri ei suostunut??? Ja sinä teit sitten kiltisti vielä kaksi kersaa lisää? Ja mieskin ihan tyytyväinen asiaan?

Ei lääkäri, ei todellakaan siihen suostunut, koska olin liian nuori silloin n.30 ja vuodot olivat silloinkin runsaat, joten hänen mielestään sterilointi ei ollut ongelman ratkaisu. Ja todellakin mieheni tahtoi nuo kaksi, en minä, mutta kun avioero tuli, niin ei hän heitä halunnutkaan. 

Vierailija
29/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä. Meillä on selibaatti.

Vierailija
30/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri, ei todellakaan siihen suostunut, koska olin liian nuori silloin n.30 ja vuodot olivat silloinkin runsaat, joten hänen mielestään sterilointi ei ollut ongelman ratkaisu. Ja todellakin mieheni tahtoi nuo kaksi, en minä, mutta kun avioero tuli, niin ei hän heitä halunnutkaan. 

Eikö lain mukaan saa steriloinnin jos on vähintään 3 lasta vaikka olisi alle 30? Ja kolmekymmentä kun täyttää saa sen vaikkei olisi yhtään lasta? 

Vierailija
31/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mitään kierukoita halunnut, varsinkaan kun näin miten ystävättärelle kävi kun sille laitettiin kierukka (kauhea tulehdus, kuume ym.) Ja nuorena söin pillereitä, mutta sitten hoksasin että ne on myrkkyä ja lopetin ne joskus 25v. ja huomasin että en olekaan luonteeltani hermoheikko joka itkee ja raivoaa joka päivä, sen oli aiheuttanut pillerit, oireet loppui kuin seinään kun lopetin pillerit.

Kaksosten syntymän jälkeen mies kävi vasektomiassa, siitä on jo liki 10 vuotta. Ennen kaksosten syntymää oltiin 8 vuotta ilman ehkäisyä ennenkuin tärppäsi. Ei sitten otettu riskiä että jos tulee toisetkin kaksoset kun oltiin jo sen verran vanhoja.

Suosittelen kaikille miehille vasektomiaa jos lapsiluku on jo täynnä.

N43

Tuleeko mieheltä siis enää mitään kun saa orgasmin?

Vierailija
32/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle vasektomia, kaikkein helpoin ja riskittömin vaihtoehto.

Miksei omat miehenne mene, aikovatko lisääntyä vielä?

N43

Vierailija
33/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä kesti tiputteluvuoto? Lääkäri tuputtaa tätä ja muistamisen kannalta olis kiva mutta luin kauheita kokemuksia just noista jälki/tiputteluvuodoista? Entä onko pillereissä sama? Mikä olis järkevin vaihtoehto? Ja siis muuten ei ois väliä mutta tässä elämäntilanteessa en voi vuotaa seuraavat 6kk.

Vierailija
34/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi jos kierukka olisi pysynyt paikallaan, ei pysynyt niin ei ole enää edes kohtua, ja ikää 40.

Vierailija
35/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään minipillereitä? Miksi niitä usein käyttää vain imettäjät? Itseäni houkuttelisi ne, koska on aurallinen migreeni niin se rajaa monia pois.

Mulla oli koko ajan tuhruvuotoa minipillereiden aikaan. Puoli vuotta kokeilin ja sitten riitti.

Vierailija
36/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä. Meillä on selibaatti.

100% ehkäisytapa

Vierailija
37/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös Mirena, olen 42 ja lapsia on kaksi. Ärsytti myös se jatkuva hormonikierukan tuputus ja olin sitä mieltä, etten halua sisääni mitään ylimääräistä. Ehkäisyyn oli kuitenkin vaihtoehtoina vaan kierukka tai sterilisaatio (olen eronnut lasten isästä ja uusi miesystävä on 12 vuotta nuorempi. En halua vaatia häneltä vasektomiaa enkä ite tykkää kumeista enkä luota niihin).

Sterilisaatiokin tehdään laittamalla vierasesineitä kehoon, ja täällä oulussa niitä ei edes tehdä, vaan olis pitänyt matkustaa reilun 100 kilsan päähän toiseen sairaalaan. Lisäksi tarvitaan saattaja kotimatkalle ja lapsille hoitajaa, kun nikkeliallergisena en olis saanu päiväreissulla laitettavaa essurea, vaan joutunut hevimpään käsittelyyn ja yöpymään siellä. Meni jotenkin vaikeaksi.

Päätin siis koittaa mirenaa ja se olikin ihan jees. Miinusta alun tiputteluvuodoista, mutta isot plussat pms-oireiden häviämisestä ja menkkojen typistymisestä pari päiväiseksi pikkuvuodoksi.

Vierailija
38/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 44 ja essure tehtiin kohta viis vuotta sitten.

Olen tyytyväinen!

Vierailija
39/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle vasektomia, kaikkein helpoin ja riskittömin vaihtoehto.

Miksei omat miehenne mene, aikovatko lisääntyä vielä?

N43

Ei aio lisääntyä, mutta ei myöskään halua toimenpidettä intiimialueelleen. Mikään operaatiohan ei ole täysin riskitön.

Myös miehellä on oikeus päättää omasta kropastaan siinä missä naisillakin.

Ohis

Vierailija
40/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuparikierukka,hormoneilla en ala elämääni myrkyttämään.