Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaikilla yli 40-v naisilla kierukka?

06.01.2018 |

Olen 40- v, kolme lasta synnyttänyt nainen. Ei ole vaihdevuosioireita, pärjään kuukautisteni kanssa vaikka lasten jälkeen hieman runsastuivatkin. Tuota hormonikierukkaa on minulle tuputettu elämän autuaaksi tekevänä asiana joka gynekäynnillä. Ihan kuin ei muuta vaihtoehtoa elämään olisikaan. En halua elää missään hormonisumussa enkä kaipaa nuoruuden akneongelmiakaan, jotka näyttävät kulkevan käsi kädessä kierukan kanssa. Toki en voi tietää onko se niin ihanaa kun en ole kokeillut. Kiinnostaa että olenko ainoa outolintu kun vierastan ajatusta vai onko liki kaikilla muilla ikäisilläni naisilla kyseinen härveli?

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hormonikorvaushoito ja gyne tuputtaa kierukkaa keltarauhashormonilla joka käynnillä. En ole suostunut vielä. Olen saanut aina pahoja kramppeja yms oireita keltarauhashormonista ja inhottaisi, että.sitä olisi koko ajan. Terolutia on sentään vain puolet kierrosta.

Vierailija
2/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo kolmas mirena.

N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on. Ei mitään ongelmia. Kuukautiset pyyneet poissa jo yli 10 v. Ei tarvitse muistaa mitään ehkäisyyn liittyvää.

Vierailija
4/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi?

40 ei juuri ehkäisyä tartte.

Kumi on paras, jos harrastaa irtosuhteita.

Vierailija
5/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

Kyllä yli 40v voi tulla raskaaksi

T: Katja 54v.

Vierailija
6/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule....minun kroppani ei tungeta irtoroinaa enkä kaipaa hormonejakaan. Seksi on ihan hyvää kuminkin kanssa.

45v

Vierailija
7/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt mitään hormoonivalmisteita. Oletan että olen sen takia pysynyt 43 vuotiaaksi asti täysin terveenä. Lapsiakaan en ole tehnyt eli sekin auttaa kroppaa pysymään nuorena pidempään.

Vierailija
8/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

Ei voi.

Ton ikästä ei enää pane ku yli 70v ukot ja niillä ei mälli pelaa.

Vierailija
9/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukka, mutta kupari. En halua syödä hormoneita ja kumien kanssa pelaaminen ei innosta. Kuukautiset ovat sen vuoksi runsaammat ja väliin joudun syömään rautakuurin, mutta mieluummin se kuin hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
10/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole. Miehelle on tehty vasektomia joskus 15 vuotta sitten, eikä sen jälkeen ole tarvinnut ajatella ehkäisyyn liittyviä ajatuksia. Olen nyt 47 ja kuukautiset ovat säännölliset.

Vierailija
11/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

Ei voi.

Ton ikästä ei enää pane ku yli 70v ukot ja niillä ei mälli pelaa.

Höpö höpö, nainen parhaassa iässä 😍

M44

Vierailija
12/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta, kun laitettiin putket solmuun viimeisen lapsen jälkeen

Vierailija
13/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan 40- vuotiaana ollut mitään tarvetta hormonikierukalle. Mutta 45- vuotiaana oli. Aina säännölliset vuodot muuttuivat kestämättömän runsaiksi, ja siinä vaiheessa kun vuoto jatkui kolmatta viikkoa ja menin gynelle, minulla todettiin voimakas kohdun limakalvon liikakasvu. Sen korjaamiseksi oli pakko alkaa syödä keltarauhashormonia pillereinä (Primolut Nor). Liikakasvu on merkittävä riskitekijä kohtusyövälle, joten asialle piti tehdä jotakin, ja gynen mukaan pitää kuulemma tehdä vastaisuudessakin. 

Nyt minulla on Mirena, jossa hormonivaikutus on lähinnä paikallinen ja hormonin määrä murto-osa siitä mitä pillereissä.  Enpä olisi vielä muutama vuosi osannut ennustaa olevani tässä tilanteessa, sillä olen karttanut hormonaalisia valmisteita tarkoituksellisesti koko elämäni ja ajattelin toimivani siten myös hamaan loppuun. Asiat eivät aina mene suunnitelmien mukaan...  Kuten ei mennyt sekään, että kondomiehkäisystä huolimatta raskauduin yllättäen 43- vuotiaana (ihan vain vinkkinä niille, jotka ajattelevat ettei nelikymppiset enää tarvitse ehkäisyä.) 

Vierailija
14/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 6 vuotta kuparikierukka, mutta otatin se pois, koska kyllästyin jatkuviin vuoto-ongelmiin. Hormoonikierukkaa en halua migreenin vuoksi edes kokeilla, mutta tuskin haluaisi sitä, vaikkei migreeniä olisikaan. Kärsin nuorena pitkään näppyäisestä ihosta, enka haluaisi missään nimessä sitä ongelmaa takaisin. Jos mulla vielä joskus on seksielämä, toivon mieheltä kondomin käyttöä tai vasektomiaa tai laitatan itseltäni piuhat poikki.

Vierailija
15/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään minipillereitä? Miksi niitä usein käyttää vain imettäjät? Itseäni houkuttelisi ne, koska on aurallinen migreeni niin se rajaa monia pois.

Vierailija
16/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä ole tuputettu.

Vierailija
17/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mirena just, jotta aikuisiän akne ja todella hirveät menkat pysyy poissa. En ehdoin tahdoin halua ylimääräisiä hormoneja itseeni, mutta kun omat kerran ei toimi niin tämä tasoittaa niitä ja helpottaa elämää.

Vierailija
18/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä, koka alapeukutit minipillerikysymystäni. Kommentoi toki jos osaat niistä jotain kertoa.

Vierailija
19/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on steriloitu jo vuosia sitten, mutta lääkärit tuputtavat Mirenaa joka ikinen kerta erittäin runsaiden kuukautisten takia. Tälläkin hetkellä minulla olisi Mirenaan resepti, mutta en ota. Ennen sterilointia käytössä oli hormonaalisia ehkäisyä mm. pillereitä, laastareita ja renkaita, mutta ne aiheuttivat vain haluttomuutta. N43

Vierailija
20/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule.