Työtön, saako aktiivimalli ja muut tulevat karmeat suunnitelmat sinut äänestämään vaaleissa?
Otsikossa kysymys. Lisätään vielä, että Jari Lindström on sanonut, että hallitus valmistelee lakialoitetta, jonka mukaan työttömän olisi lähetettävä kolmen kuukauden ajan viikoittain työhakemus, tai karenssia seuraa. Tulossa mahdollisesti tämän vuoden aikana.
Aiotko siis äänestää ja niitä uskottavia puolueita, jotka ovat tätä vastaan (vinkki: demarit, vasemmistoliitto), vai jäättekö taas kotiin makaamaan? Ja unohda hetkeksi se mamu-viha, tai tilanteesi pahenee entisestään.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eduskuntavaaleissa Vihreitä
Katspa Antero Vartian twiittejä ja pety. Muutenkin puisto-kokoomus epäillyttää.
Vartiaa äänestin viimeksi. Saa nähdä ensi kerrasta. Ajattelukykyinen Vartia, kuten vihreät ehdokkaat tuppaavat olemaan.
Tähän piti vielä jatkaa, että suosittelisin työttömiä varomaan puolueita ja ehdokkaita, jotka ovat liian yhtä ay-liikkeen kanssa. Ay-liike ei ole koskaan ajanut kokonaisuuden, eikä heikoimmassa asemassa olevien etuja.
Aikamoista kakkaa suollat. Ay-liike on hommannut tänne viisipäiväisen työviikon, vuosilomat, palkanlisät, lomarahat (joita muuten jo leikattiin hallituksen toimesta) yms. yms. Lisäksi se on neuvotellut selvät sopimukset, joiden ansiosta työntekijäkin saa työstään oikean korvauksen eikä palkkoja päästä polkemaan ja etuja heikentämään, kuten paikallisessa sopimisessa tulisi duunareille käymään.
Anteeksi, kyllä tosiaan ay-liike koskaan on mitään hyvää tehnyt. Tässä tohinan keskellä ajattelin nykyaikaa ja omaa aikuisikääni, tuolta 80-luvulta alkaen.
Nykyisin ajavat työssäolevien ja vielä sielläkin vahvimmilla olevien asioita, vaikka pieniä yrityksiä esim. pätkätyöläisten asioiden hoitamiseen on tehty.Kannatan perustuloa ja sen mahdollistia jokseenkin vapaita työmarkkinoita. Olen näissä asioissa olen ay-liikkeen kanssa eri mieltä vahvasti.
Hyvin on siis Hesarin ja EK:n propaganda sinuun uponnut, kun olit unohtanut nuo "pikkuasiat". Toisaalta ei mikään ihme kun miettii, mikä hyökkäys ay-liikkeitä vastaan on ollut käynnissä.
Olen aina vierastanut teissä joissakin vasemmistolaisissa hyvin vahvasti esiintulevaa piirrettä, että kaikki muita puolueita äänestävät tekevät niin silkkaa typeryyttään.
Minusta on ihan luonnollista, että nyt puhutaan 2000-luvun, ei vaikkapa 1960-luvun yhteiskunnasta. Kun kirjoittelen nettikeskustelukommentteja, en käy tekstiäni moneen kertaan harkiten läpi. Tämä ei ole essee.
Harmi, jos pahoitin mielesi. Mutta usko pois, olen lukenut ja kuunnellut aika kauan ja monipuolisesti yhteiskunnallista keskustelua. Silti on mahdollista päätyä erilaisiin ratkaisuihin kuon sinä.
Ok, peace out! Vaikka ollaan asioista eri mieltä, äänestetään nyt kuitenkin sillä tavalla, että tuo kauhuhallitus ei vaan pääse jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli otettu käyttöön 1.1.2018.
Aktiivimalli 2. Otetaan käyttöön v.2020. Lue uutisia. Uuninpankkopoikablogi. on hyvä sivusto tyhmille. Kannattaa ottaa selville faktat, ennenkuin tulee öyhöttämään.
No uuninpankkopoikakin on monessa asiassa ollut väärässä, mutta joo, kyllä se nyt tästä asiasta on ihan asiaakin puhunut, kuten niin monet muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eduskuntavaaleissa Vihreitä
Katspa Antero Vartian twiittejä ja pety. Muutenkin puisto-kokoomus epäillyttää.
Vartiaa äänestin viimeksi. Saa nähdä ensi kerrasta. Ajattelukykyinen Vartia, kuten vihreät ehdokkaat tuppaavat olemaan.
Tähän piti vielä jatkaa, että suosittelisin työttömiä varomaan puolueita ja ehdokkaita, jotka ovat liian yhtä ay-liikkeen kanssa. Ay-liike ei ole koskaan ajanut kokonaisuuden, eikä heikoimmassa asemassa olevien etuja.
Aikamoista kakkaa suollat. Ay-liike on hommannut tänne viisipäiväisen työviikon, vuosilomat, palkanlisät, lomarahat (joita muuten jo leikattiin hallituksen toimesta) yms. yms. Lisäksi se on neuvotellut selvät sopimukset, joiden ansiosta työntekijäkin saa työstään oikean korvauksen eikä palkkoja päästä polkemaan ja etuja heikentämään, kuten paikallisessa sopimisessa tulisi duunareille käymään.
Anteeksi, kyllä tosiaan ay-liike koskaan on mitään hyvää tehnyt. Tässä tohinan keskellä ajattelin nykyaikaa ja omaa aikuisikääni, tuolta 80-luvulta alkaen.
Nykyisin ajavat työssäolevien ja vielä sielläkin vahvimmilla olevien asioita, vaikka pieniä yrityksiä esim. pätkätyöläisten asioiden hoitamiseen on tehty.Kannatan perustuloa ja sen mahdollistia jokseenkin vapaita työmarkkinoita. Olen näissä asioissa olen ay-liikkeen kanssa eri mieltä vahvasti.
Hyvin on siis Hesarin ja EK:n propaganda sinuun uponnut, kun olit unohtanut nuo "pikkuasiat". Toisaalta ei mikään ihme kun miettii, mikä hyökkäys ay-liikkeitä vastaan on ollut käynnissä.
Olen aina vierastanut teissä joissakin vasemmistolaisissa hyvin vahvasti esiintulevaa piirrettä, että kaikki muita puolueita äänestävät tekevät niin silkkaa typeryyttään.
Minusta on ihan luonnollista, että nyt puhutaan 2000-luvun, ei vaikkapa 1960-luvun yhteiskunnasta. Kun kirjoittelen nettikeskustelukommentteja, en käy tekstiäni moneen kertaan harkiten läpi. Tämä ei ole essee.
Harmi, jos pahoitin mielesi. Mutta usko pois, olen lukenut ja kuunnellut aika kauan ja monipuolisesti yhteiskunnallista keskustelua. Silti on mahdollista päätyä erilaisiin ratkaisuihin kuon sinä.Ok, peace out! Vaikka ollaan asioista eri mieltä, äänestetään nyt kuitenkin sillä tavalla, että tuo kauhuhallitus ei vaan pääse jatkamaan.
No niin, hienoa, että saatiin Vihreiden ja vasemmiston yhteistyö täälläkin toimimaan. Kyllä me vielä tämä maa yhdessä pelastetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, demarit saavat ääneni. Aktiivimalli ei minua koske, mutta työttömien kohtelua en siedä. Kuka muu ajaa köyhän, sairaan, pienituloisen, eläkeläisen, duunarin, tavallisen ihmisen asiaa. Antti Rinne joukkoineen purkaa aktiivimallin eikä kakkosmalli tule voimaan.
Vihreät. Demarit ei saa mitään aikaiseksi, Lipposen hallitukset kuritti työttömiä ja köyhiä viimeksi laman jälkeen nousukaudella. Samaa sontaa on nämä sen jälkeen tulleet puheenjohtajatkin olleet, jos demarit päästää valtaan niin niiden politiikka muuttuu heti oikealle.
Lipponen on ollut eläkkeellä jo aikoja ja demareissa on hyviä, vasemmistolaitaa edustavia tyyppejä, kuten Sanna Marin. Muutenkin ajan henki on se, että palataan takaisin juurille ja sitä tekee demaritkin. Yritä siis päästä yli Lipposesta - jota muuten minäkin halveksin - ja ajattele, että asiat voivat muuttua 15 vuodessa.
En usko että demarit muuttuu, siellä on vallassa kuitenkin vanhat ukot. Täällä paikallistasolla on demarit jakautuneet aika pahasti, on Urpilaisen porukat ja sitten ne suht järkevät.
Minä olen ollut vähän yli vuoden työtön. Sitä ennen 40v töissä. En siis kaipaa mitään työkokeiluja ym. Olen aina äänestänyt. Demarit. Pressanvaaleissa myös vaikka todennäköisesti Niinistö voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, demarit saavat ääneni. Aktiivimalli ei minua koske, mutta työttömien kohtelua en siedä. Kuka muu ajaa köyhän, sairaan, pienituloisen, eläkeläisen, duunarin, tavallisen ihmisen asiaa. Antti Rinne joukkoineen purkaa aktiivimallin eikä kakkosmalli tule voimaan.
Vihreät. Demarit ei saa mitään aikaiseksi, Lipposen hallitukset kuritti työttömiä ja köyhiä viimeksi laman jälkeen nousukaudella. Samaa sontaa on nämä sen jälkeen tulleet puheenjohtajatkin olleet, jos demarit päästää valtaan niin niiden politiikka muuttuu heti oikealle.
Lipponen on ollut eläkkeellä jo aikoja ja demareissa on hyviä, vasemmistolaitaa edustavia tyyppejä, kuten Sanna Marin. Muutenkin ajan henki on se, että palataan takaisin juurille ja sitä tekee demaritkin. Yritä siis päästä yli Lipposesta - jota muuten minäkin halveksin - ja ajattele, että asiat voivat muuttua 15 vuodessa.
En usko että demarit muuttuu, siellä on vallassa kuitenkin vanhat ukot. Täällä paikallistasolla on demarit jakautuneet aika pahasti, on Urpilaisen porukat ja sitten ne suht järkevät.
Kyllä muutos on jo käynnissä ja voisin lyödä vetoa, että esimerkiksi Marin on tulevaisuudessa vielä demareiden pj. Toiseksi en minäkään täysin pidä siitä vanhan liiton menosta, jota jotkut siellä harrastavat, mutta on sekin tuhat kertaa parempaa politiikka kuin Kokoomuksen, Keskustan ja näiden Siniset/Persut-sekopäiden hölmöily.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt työttömiä voi vaatia äänestämään. Sehän olisi toimintaa, mikä on mahdotonta, ainakin, jos ei valtio järjestä ilmaista kuljetusta ja maksa pakkaa päivän työstä.
No jopa olet hauska ihminen, tikahdun nauruun.
Olen ihan tavallinen perheellinen ihminen, asun omistusasunnossa, jonka olemme omalla työllämme maksaneet mieheni kanssa. Olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta saakka, opiskeluvuosina joka ikinen vuosi kesätöitä ja osa-aikatöitä opiskeluaikana, tehnyt töitä yli 20 vuotta asiantuntijatehtävissä. Viidennet YT:t sitten osui ja upposi, kun osastomme toiminnot lakkautettiin.
Elän ihan normaalia perhe-elämää, opiskelen omaehtoisesti päästäkseni vielä töihin näin viisikymppisenä. Olen äänestänyt 18-vuotiaasta lähes kaikissa vaaleissa aina kun olen pystynyt, ulkomailla aina aikataulut ei antaneet periksi.
Alkaa oikeasti ihan vähän väsyttämään nää jutut.
ja joo, äänestän. En vielä tiedä ketä. Olen äänestänyt Kokoomusta. Mutta nyt tuntuu ettei siellä enää ole mitään järkeä. Ollaan kuin hölmöläisten tilkkutäkki: leikataan toisesta päästä siivu ja jatketaan toisesta päästä isommalla siivulla (aktiivimallien kustannukset). Me olemme miehen työn puolesta siis hyvätuloisia, velattomia jne. Ei meillä ole tauloudellisia huolia. Mutta tajuan hyvin mitä pienikin leikkaus tarkoittaa silloin kun tulot ovat todella pienet. Ja malli on minustakin nöyryyttävä.
Aion äänestää eri tavalla kuin aiemmin.
En ole aiempien vaalien aikana ollut työttömänä, mutta en silloin osannut edes kuvitella että tällaiseksi tämä touhu menisi.
Todennäköisesti äänestäisin toisin vaikka olisin saanut pitää työpaikkani.
Mutta voiko sitä oikeastaan vihreitä tai SDP:täkään äänestää? Voisi tulla joitain kunnollisia uusia puolueita, joilla on mahdollisuus voittaa. Kaikilla se takki kääntyy, kun valtaan pääsee...
Vierailija kirjoitti:
Alkaa oikeasti ihan vähän väsyttämään nää jutut.
ja joo, äänestän. En vielä tiedä ketä. Olen äänestänyt Kokoomusta. Mutta nyt tuntuu ettei siellä enää ole mitään järkeä. Ollaan kuin hölmöläisten tilkkutäkki: leikataan toisesta päästä siivu ja jatketaan toisesta päästä isommalla siivulla (aktiivimallien kustannukset). Me olemme miehen työn puolesta siis hyvätuloisia, velattomia jne. Ei meillä ole tauloudellisia huolia. Mutta tajuan hyvin mitä pienikin leikkaus tarkoittaa silloin kun tulot ovat todella pienet. Ja malli on minustakin nöyryyttävä.
No nyt on todella aika osoittaa muutoshalunsa jo presidentinvaaleissa. Niinistö ON kokoomuksen kätyri. Heidän ohjelmaansa kuuluu imeä työntekijöiden itselleen keräämänsä varallisuus pois kurjistamalla sekä palkansaajien että työttömien elämää. Tarpeeksi kun kuritetaan, töitä tehdään vaikka ilman palkkaa. Se on kokoomuksen tarkoituskin. Kun tämän nyt mahdollisimman moni käsittäisi eikä menisi siihen Niinistö hypeen mukaan.
Pölhö-Kustaa kirjoitti:
Ei. Äänestän sitä puoluetta, joka lupaa siirtää verot valtion maksettavaksi.
Kai se on valtion maksettava kun rikkaat eivät maksa.
Suomen seitsemän miljardööriä maksoivat tuloveroja ansio- ja pääomatuloistaan yhteensä hieman alle kahdeksan miljoonaa euroa.
1 850 000 köyhintä suomalaista joilla on yhtä paljon omaisuutta kuin noilla seitsemällä miljardöörillä, maksoi veroa 5 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voiko sitä oikeastaan vihreitä tai SDP:täkään äänestää? Voisi tulla joitain kunnollisia uusia puolueita, joilla on mahdollisuus voittaa. Kaikilla se takki kääntyy, kun valtaan pääsee...
Uudet puolueet saavat niin marginaalisen kannatuksen, ettei siitä ole mitään hyötyä. On äänestettävä potentiaalisia hallituspuolueita, ts. sellaisia, joilla on riittävät mahdollisuudet saavuttaa vaalivoitto. Näitä ovat lähinnä demarit ja Vihreät. Vassarit on hyvä komppipuolue. Mutta älkää tuhlatko ääniänne pienpuolueisiin, mikäli haluatte uuden hallituksen.
Tulen äänestämään kaikissa vaaleissa sinisiä: ainut järkevä puolue.