Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, saako aktiivimalli ja muut tulevat karmeat suunnitelmat sinut äänestämään vaaleissa?

Vierailija
05.01.2018 |

Otsikossa kysymys. Lisätään vielä, että Jari Lindström on sanonut, että hallitus valmistelee lakialoitetta, jonka mukaan työttömän olisi lähetettävä kolmen kuukauden ajan viikoittain työhakemus, tai karenssia seuraa. Tulossa mahdollisesti tämän vuoden aikana.

Aiotko siis äänestää ja niitä uskottavia puolueita, jotka ovat tätä vastaan (vinkki: demarit, vasemmistoliitto), vai jäättekö taas kotiin makaamaan? Ja unohda hetkeksi se mamu-viha, tai tilanteesi pahenee entisestään.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eduskuntavaaleissa Vihreitä

Katspa Antero Vartian twiittejä ja pety. Muutenkin puisto-kokoomus epäillyttää.

Vartiaa äänestin viimeksi. Saa nähdä ensi kerrasta. Ajattelukykyinen Vartia, kuten vihreät ehdokkaat tuppaavat olemaan.

Tähän piti vielä jatkaa, että suosittelisin työttömiä varomaan puolueita ja ehdokkaita, jotka ovat liian yhtä ay-liikkeen kanssa. Ay-liike ei ole koskaan ajanut kokonaisuuden, eikä heikoimmassa asemassa olevien etuja.

Aikamoista kakkaa suollat. Ay-liike on hommannut tänne viisipäiväisen työviikon, vuosilomat, palkanlisät, lomarahat (joita muuten jo leikattiin hallituksen toimesta) yms. yms. Lisäksi se on neuvotellut selvät sopimukset, joiden ansiosta työntekijäkin saa työstään oikean korvauksen eikä palkkoja päästä polkemaan ja etuja heikentämään, kuten paikallisessa sopimisessa tulisi duunareille käymään.

Anteeksi, kyllä tosiaan ay-liike koskaan on mitään hyvää tehnyt. Tässä tohinan keskellä ajattelin nykyaikaa ja omaa aikuisikääni, tuolta 80-luvulta alkaen.

Nykyisin ajavat työssäolevien ja vielä sielläkin vahvimmilla olevien asioita, vaikka pieniä yrityksiä esim. pätkätyöläisten asioiden hoitamiseen on tehty.

Kannatan perustuloa ja sen mahdollistia jokseenkin vapaita työmarkkinoita. Olen näissä asioissa olen ay-liikkeen kanssa eri mieltä vahvasti.

Vierailija
22/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, demareita äänestän. Tosin olen äänestänyt niitä niin kauan, kun äänioikeus on ollut. Jo mummo opetti että mies, joka ei äänestä, ei ole mikään mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion äänestää,enkä varmasti äänestä nyk. hallitukseen kuuluvia puolueita. Ensin on kuitenkin presidentin vaalit. Niinistö ei myöskään ääntäni saa.

Vierailija
24/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartiaa äänestin viimeksi. Saa nähdä ensi kerrasta. Ajattelukykyinen Vartia, kuten vihreät ehdokkaat tuppaavat olemaan.

Tämähän on vihreiden oikeistolaisin kaveri, joka kannattaa aktiivimalliakin.

Se yksi twiitti oli outo. Ei Vartia kuitenkaan mallin puolesta äänestänyt. Kannattaa perustuloa, ajattelee itaenäisesti, kuten toki kaikki vihreät.

Ai se joka meni kutakuinkin: "Aktiivimalli ei ole ongelmaton enkä puolusta sitä. Muistutan kuitenkin että hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitäminen vaatii päätöksiä, jotka myös sattuvat. Ts. aktiivimallin puolustajat eivät tee työtä ilkeyttään vaan siksi että he oikeasti haluavat välittää tästä yhteiskunnasta."

Lyhyesti Antero tässä siis sanoo, että ne ihmiset, jotka ovat tämän lain luoneet, oikeasti uskovat tekevänsä hyvää ihmisille ja yhteiskunnalle.Riippumatta siitä, mitä mieltä hän itse on aktiivimallista (kannattaa perustuloa).

Vierailija
25/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vihreiden oikeistolaisin kaveri, joka kannattaa aktiivimalliakin.

Se yksi twiitti oli outo. Ei Vartia kuitenkaan mallin puolesta äänestänyt. Kannattaa perustuloa, ajattelee itaenäisesti, kuten toki kaikki vihreät.

Ai se joka meni kutakuinkin: "Aktiivimalli ei ole ongelmaton enkä puolusta sitä. Muistutan kuitenkin että hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitäminen vaatii päätöksiä, jotka myös sattuvat. Ts. aktiivimallin puolustajat eivät tee työtä ilkeyttään vaan siksi että he oikeasti haluavat välittää tästä yhteiskunnasta."

Lyhyesti Antero tässä siis sanoo, että ne ihmiset, jotka ovat tämän lain luoneet, oikeasti uskovat tekevänsä hyvää ihmisille ja yhteiskunnalle.Riippumatta siitä, mitä mieltä hän itse on aktiivimallista (kannattaa perustuloa).

Ja se, että huomauttaa, että ne ihmiset oikeasti uskoo tekevänsä hyvää, ei tarkoita sitä, että hyväksyy sen mitä ne tekee.

Vierailija
26/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion äänestää ja muutoksen puolesta boikotoin kokoomusta ja keskustaa. Meidän perheestä tulee 3 ääntä jollekulle muulle kuin Niinistölle. Asioiden on muututtava. Niinistön aikanaan tekemiä laittomuuksia on painettu villaisella ja media hehkuttaa hänen erinomaisuuttaan, vaikka meitä työttömiä on ennätysmäärä. En ymmärrä, miten hänen kannatuksensa voi olla vielä 70%. Jos tätä menoa jatkuu vielä seuraavat 6 vuotta, omat teinilapsenikin kärsivät. Eläkeläiset haluavat äänestää Niinistöä, mutta kerrottuani omille vanhemmilleni oman kantani, ovat hieman harkinneet muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
27/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän piti vielä jatkaa, että suosittelisin työttömiä varomaan puolueita ja ehdokkaita, jotka ovat liian yhtä ay-liikkeen kanssa. Ay-liike ei ole koskaan ajanut kokonaisuuden, eikä heikoimmassa asemassa olevien etuja.

Aikamoista kakkaa suollat. Ay-liike on hommannut tänne viisipäiväisen työviikon, vuosilomat, palkanlisät, lomarahat (joita muuten jo leikattiin hallituksen toimesta) yms. yms. Lisäksi se on neuvotellut selvät sopimukset, joiden ansiosta työntekijäkin saa työstään oikean korvauksen eikä palkkoja päästä polkemaan ja etuja heikentämään, kuten paikallisessa sopimisessa tulisi duunareille käymään.

Ay-liike vahvistaa vain jo valmiiksi vahvoilla olevien työntekijöiden asemaa. Jäänyt jälkeen, vaikka monet esimerkeistäsi ovat kyllä hyviä. Ei puolusta pätkätyöläisiä, opiskelijoita (töiden loputtua putoaa toimeentulotuelle eikä saa ansiosidonnaista tai edes työmarkkinatukea vaikka olisi 5v ollut töissä), homeloukuista terveytensä menettäneitä...itsensä tyollistäviä, jotka sairastuvat...

Vierailija
28/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon typeryskin näkee mikä Vartia on oikeasti miehiään. Vai että ihan hyväntekijä, joka haluaa kaikkien parasta, vaikka se tekisi "kipeää". Kenelle tekee, kenelle ei. Itsehän hän on hyvinkin varakas, joten peppukipu ei tuntune siellä yläpäässä niin selvästi. 

En luota tähän jätkään yhtään. Pelkään myös, että vihreissä on enemmänkin tällaista sakkia ja monet pettyvät puolueeseen samalla tavalla, kuin aikanaan jotkut pettyivät persuihin. 

Ja vastaus on, että äänestän vassareita.

Vierailija
29/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike vahvistaa vain jo valmiiksi vahvoilla olevien työntekijöiden asemaa. Jäänyt jälkeen, vaikka monet esimerkeistäsi ovat kyllä hyviä. Ei puolusta pätkätyöläisiä, opiskelijoita (töiden loputtua putoaa toimeentulotuelle eikä saa ansiosidonnaista tai edes työmarkkinatukea vaikka olisi 5v ollut töissä), homeloukuista terveytensä menettäneitä...itsensä tyollistäviä, jotka sairastuvat...

Itse olin pitkään pätkätyössä: sain ansiosidonnaista työttömänä ollessani. Kun pätkätyöt eivät loppuneet, vaihdoin alaa ja sain opiskella ansiosidonnaisella. Lisäksi eräässä paikassa minua oltiin irtisanomassa epämääräisin perustein, otin yhteyden liittoon ja heidän lakimies kertoi, että voin riitauttaa asian, koska se on laiton. Ja kun kerroin niin tekeväni, sain maireita hymyjä ja epäselvää muminaa jostakin virheestä. Työni sain pitää.

Että kyllä siitä apua edelleen on.

Vierailija
30/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Piraattipuoluetta, kuten tähänkin mennessä.

Vierailija
31/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taatusti äänestän. Tiedän ketä en äänestä pressan vaaleissa, mutta en vielä tiedä ketä äänestän. Tulevissa eduskuntavaaleissa en tosiaankaan äänestä Kokoomusta, Keppanoita, Persuja (eiku äh sinisiä, vai mitä siellä nyt onkaan)

Vierailija
32/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon typeryskin näkee mikä Vartia on oikeasti miehiään. Vai että ihan hyväntekijä, joka haluaa kaikkien parasta, vaikka se tekisi "kipeää". Kenelle tekee, kenelle ei. Itsehän hän on hyvinkin varakas, joten peppukipu ei tuntune siellä yläpäässä niin selvästi. 

En luota tähän jätkään yhtään. Pelkään myös, että vihreissä on enemmänkin tällaista sakkia ja monet pettyvät puolueeseen samalla tavalla, kuin aikanaan jotkut pettyivät persuihin. 

Ja vastaus on, että äänestän vassareita.

Äänestä sinä vassareita. Me varmaan näemme jotkut asiat hyvin eri tavalla, vaikka minusta (Vartian äänestäjästä) myös Vaseistoliitossa on joitakin oikein fiksun oloisia ihmisiä. Harmittaa, että Silvia Modig ei ole vihreä.

Pääasiahan nyt kuitenkin on, että saamme mahdollisimman monen muistamaan ja tajuamaan, että seuraavissa eduskuntavaaleissa on äärimmäisen tärkeä äänestää, ja äänestää muita kuin nykyistä hallitusta ja persuja.

Vierailija
33/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä paskin hallitus ikinä on nyt toiminnallaan varmistanut sen, että en koskaan äänestä kokoomusta, keskustaa, persuja enkä varsinkaan niitä v*tun uuvatteja, joita kukaan ei nytkään ole sinne äänestänyt ja joiden ei kuuluisi olla hallituksessa.

En äänestä myöskään pressanvaaleissa kokoomuslaista Niinistöä, joka on ollut hiljaa kuin hiiri. Vaikka pressalla ei valtaa olekaan, on kuitenkin oltava sen verran arvojohtajuutta, että saa suunsa auki ja kommentoi puoluetovereidensa puuhia. Niinistö olisi lakimiehenä voinut myös jättää työttömien orjuutuslain allekirjoittamatta, jos olisi halunnuy. Ei halunnut. En äänestä.

Täsmälleen samaa mieltä. Kannattaa muuten tuoda nämä näkökohdat suvun eläkeläistenkin tietoon. Heihin median niinistö-hehkutus uppoaa ja he antavat Niinistölle äänensä sen paremmin muita vaihtoehtoja pohtimatta.

Vierailija
34/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli otettu käyttöön 1.1.2018.

Aktiivimalli 2. Otetaan käyttöön v.2020. Lue uutisia. Uuninpankkopoikablogi. on hyvä sivusto tyhmille. Kannattaa ottaa selville faktat, ennenkuin tulee öyhöttämään.

Vierailija
35/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kyllä tosiaan ay-liike koskaan on mitään hyvää tehnyt. Tässä tohinan keskellä ajattelin nykyaikaa ja omaa aikuisikääni, tuolta 80-luvulta alkaen.

Nykyisin ajavat työssäolevien ja vielä sielläkin vahvimmilla olevien asioita, vaikka pieniä yrityksiä esim. pätkätyöläisten asioiden hoitamiseen on tehty.

Kannatan perustuloa ja sen mahdollistia jokseenkin vapaita työmarkkinoita. Olen näissä asioissa olen ay-liikkeen kanssa eri mieltä vahvasti.

Hyvin on siis Hesarin ja EK:n propaganda sinuun uponnut, kun olit unohtanut nuo "pikkuasiat". Toisaalta ei mikään ihme kun miettii, mikä hyökkäys ay-liikkeitä vastaan on ollut käynnissä.

Vierailija
36/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, demarit saavat ääneni. Aktiivimalli ei minua koske, mutta työttömien kohtelua en siedä. Kuka muu ajaa köyhän, sairaan, pienituloisen, eläkeläisen, duunarin, tavallisen ihmisen asiaa. Antti Rinne joukkoineen purkaa aktiivimallin eikä kakkosmalli tule voimaan.

Vierailija
37/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartiaisesta ei tykätä vihreällä kentällä, menee lujaa kyllä kokoomusta kohti sen ihme höpinät. Minä olen itsekin ollut monesti ehdokkaana vaaleissa ja olen äänestänyt vihreitä aina yli 20 vuotta kun on äänestysoikeus ollut.

Kannattaa lukea mieluummin Ville Niinistön mielipiteitä kuin jonkun Vartian, en tiedä mitä se leikkii.

Vierailija
38/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, demarit saavat ääneni. Aktiivimalli ei minua koske, mutta työttömien kohtelua en siedä. Kuka muu ajaa köyhän, sairaan, pienituloisen, eläkeläisen, duunarin, tavallisen ihmisen asiaa. Antti Rinne joukkoineen purkaa aktiivimallin eikä kakkosmalli tule voimaan.

Vihreät. Demarit ei saa mitään aikaiseksi, Lipposen hallitukset kuritti työttömiä ja köyhiä viimeksi laman jälkeen nousukaudella. Samaa sontaa on nämä sen jälkeen tulleet puheenjohtajatkin olleet, jos demarit päästää valtaan niin niiden politiikka muuttuu heti oikealle.

Vierailija
39/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on siis Hesarin ja EK:n propaganda sinuun uponnut, kun olit unohtanut nuo "pikkuasiat". Toisaalta ei mikään ihme kun miettii, mikä hyökkäys ay-liikkeitä vastaan on ollut käynnissä.

Olen aina vierastanut teissä joissakin vasemmistolaisissa hyvin vahvasti esiintulevaa piirrettä, että kaikki muita puolueita äänestävät tekevät niin silkkaa typeryyttään.

Minusta on ihan luonnollista, että nyt puhutaan 2000-luvun, ei vaikkapa 1960-luvun yhteiskunnasta. Kun kirjoittelen nettikeskustelukommentteja, en käy tekstiäni moneen kertaan harkiten läpi. Tämä ei ole essee.

Harmi, jos pahoitin mielesi. Mutta usko pois, olen lukenut ja kuunnellut aika kauan ja monipuolisesti yhteiskunnallista keskustelua. Silti on mahdollista päätyä erilaisiin ratkaisuihin kuon sinä.

Vierailija
40/54 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jää työttömäksi, minulla on laaja koulutus,

mielestäni kukaan ei voi korvata osaaamistani työpaikallani. Minä tiedän.

Minä olen viimeinen joka lähtee...piste, piste, piste...

Ja vielä olen aktiivimallin ehdoton kannattaja.