Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon aggressiivinen käyttäytyminen riidellessä mietityttää

Pelkäävä mies
05.01.2018 |

Viimeisen vuoden aikana meillä on ollut kolme erimielisyyttä, jotka ovat kärjistyneet pahoiksi riidoiksi niin että vaimo on heittänyt tavaroita minua kohti. Vaimo on spontaanimpi ja sanoo asiat suoraan, minä sulkeudun kuoreen ja pohdin asioita, joten sekin eroavaisuus meillä on. Aina ei ole ollut tuollainen ja viskominen alkoi viime vuonna, on heittänyt minua omenalla, vaatteilla ja lautasenkin heitti seinään. Kyllä, olen alkanut pelkäämään omaa vaimoani ja syyksi kertoi, että rauhallinen käytökseni provosoi häntä ja pelkän pärstän näkeminen ärsyttää. Viihtyy nykyään paremmin töissä kuin kotona, vaikka siellä on kiire ja työ on stressaavaa. Puhuminen ei enää auta ja olen voimaton asian suhteen. Minä kun niin kuvittelin, että liittomme kestäisi kuolemaan saakka, mutta avioero pyörii mielessäni päivittäin. Onko teillä riidat ajatuneet näin pahoiksi? Miten riitelette?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kirjoitti:

Avaa suusi riidan aikana ja riitele takaisin, tai jos et siihen pysty niin erotkaan. Itse avoimena ihmisenä en kestä kun toinen ei reagoi mihinkään mitään - ensimmäisenä mietin että eikö tunnu missään, eikö kiinnosta vai eikö se ymmärtänyt. Vituttaa riitatilanteessa niin paljon se,että olen meinannut vahingoittaa itseäsi. Sopikaa, että mikäli vaimo heittää vielä yhdenkin tavaran TAI mikäli sinä et saa seuraavan riidan aikana sanaakaan suusta - eroatte.

Minääkin olen avoin ihminen mutta toisen rauhallisuus riidassa ei ärsyttää, enemmänkin on mahtava että saa puhua asiat ilman ylimääräisiä tunteita kun toinen huutaa naama punaisena. Ei todellakaan ole OK heitellä tai sanoa toiselle pahasti vaikka riida onkin meneillään. Jos toista vituttaa kun toinen yrittää puhua rauhallisesti riidan aikana niin se vika on hänessä itseessä ja kannatta miettiä missä trauma menee että alkaa vituttaa. Riidan aikana ei tarvitse huutaa, ketä tuollainen riita auttaa? ei ketään, tulee vaan paha mieli moneksi päiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla