Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä kiusaamista, jos blogeista ja niiden pitäjistä keskustelaan netissä?

Vierailija
05.01.2018 |

Mä en itse ihan allekirjoita nyt kaikkia, esim. Hanna G:n väitteitä. Jos ihminen itse pitää julkisia blogeja ja ansaitsee sillä, niin onhan se ihan selvä, että vapaa-ajan palstoilla syntyy keskustelua mm. elämäntyylistä, vaatteista yms. Eikä se aina ole vain positiivista. Eri asia on, jos puidaan esim. lapsien ulkonäköä, aikuisten ulkonäköä tai jotain ala-arvoista, mutta mielestäni kaikki negatiivisetkaan kommentit eivät ole kiusaamista. En itse ole mikään blogin pitäjä, niin en ehkä ole oikea ihminen tähän ottamaan kantaa. Jotenkin vaan tuntuu hassulta, että jotkut ihan vapaaehtoisesti pitävät blogeja ja julkisia instagrameja, haalivat niihin lukijoita joka puolelta, ja jos joku sanoo jotain mutta kuin ihanaa, niin se on kiusaamista??? Tuohan on ihan vapaaehtoinen elämäntapa.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on epäasiallista, mutta sellaisesta ei pääse koskaan täysin eroon,mielestäni aikuinen voi valita. Jos avaa jonkun blogin ja jatkaa sitä vuodesta toiseen, niin silloin tavallaan pitää kestää myös tietyt asiat. Itse en ikinä viitsisi pitää blogia enkä haluais   lukea paskaa .Monihan elää sillä, joten työssä on aina negapuolensa....

Mutta sepäs se, tuo asenne juuri aiheuttaa sitä kiusaamista: sun mielestä se on bloggaajan omaa syytä, että häntä kiusataan. Näin niitä kiusattuja aina syyllistetään niin koulu- kuin työelämässäkin.

Mullekin opettajat rehtoria myöten sanoi, että "olet niin herkkä, älä välitä, että sua kiusataan." Kyllä, menee tunteisiin, vaikken bloggajaa olekaan...

En ole aiempi kommentoija mutta ihan oikeasti vertaat bloggaajista käytäviä keskustelua koulukiusaamiseen? :-O Jos itse kirjoittaisin blogia niin kirjoittaisin vain niistä asioista, joista voisin käydä julkista keskustelua. Siis en kertoisi aroista asioista, jos pelkäisin, että nämä kääntyvät minua vastaan tai nettikeskusteluissa puitaisiin näitä asioita.  Jos itse kertoisin vaikka kuinka tapailen kuukauden sisään kymmennettä miestä ja hehkuttaisin irtoseksin perään. Jos tätä postausta sitten luettaisiin tuhansia kertoja ja tienaisin tällää lomarahat. Sen jälkeen vielä päivystäisin keskustelupalstoilla poistelemassa keskusteluja kyseisestä postauksesta ja arvostelisin kuinka minua kiustaan. Etkö näe mitään ristiriitaa tässä?

Ei voi hallita sitä miten muut ihmiset käyttäytyvät. Voit vain vaikuttaa siihen miten itse suhtaudut asioihin. Niihin nettikeskusteluihin ei ole pakko klikata ja blogiin ei ole pakko hyväksyä sopimattomia kommentteja. Eri asia perättömät juorut ym. mutta niistä voi varmasti viedä asian jo eteenpäin. Niin kauan kun blogi on julkinen ja sitä voi lukea ketä tahansa niin se on vain fakta, että kaikki eivät tule olemaan niitä hehkuttajia, koska näin ei "normaalissakaan elämässä" ole. Jos tuntuu rajulta, että omaa elämää riepotellaan niin ehkä ne rahat kannaattaa kääriä sitten jostakin muusta kuin oman elämän tuomisesta julkisesti esille.

Mun mielestä on surullista että ajattelet noin. Ei julkisuudessa toimiminen tarkoita sitä että henkilöä saa lyödä kuin vierasta sikaa. Ei julkisuus anna lupaa toisille kohdella kaltoin.

Miksi vääristelet? En kommentoinut niin, vaan että julkinen teksti herättää keskustelua. Kiusaaminen, tarkoitan perättömiä juoruja tai ulkonäön ym. jatkuvaa haukkumista on asia erikseen. On vain todella naiivia ajatella, että voit kirjoittaa julkisen tekstin suosittuna bloggaajana mutta tämä ei herätä keskustelua niissä tuhansissa seuraajissa. Blogi on nimenomaan suosittu siitä syystä, että ihmiset seuraavat sitä, ovat kiinnostuneita siitä niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
22/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tarkoituksella hakee lukijoita keksityillä radikaaleilla mielipiteillä (tai otsikolla, esim eräs otsikoi kerran jotain "kun parisuhde on pielessä" ja itse jutussa kertoi miten hyvin suhteessa menee).. ja sitten pääsee esittämään vielä marttyyriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ihan allekirjoita nyt kaikkia, esim. Hanna G:n väitteitä. Jos ihminen itse pitää julkisia blogeja ja ansaitsee sillä, niin onhan se ihan selvä, että vapaa-ajan palstoilla syntyy keskustelua mm. elämäntyylistä, vaatteista yms. Eikä se aina ole vain positiivista. Eri asia on, jos puidaan esim. lapsien ulkonäköä, aikuisten ulkonäköä tai jotain ala-arvoista, mutta mielestäni kaikki negatiivisetkaan kommentit eivät ole kiusaamista. En itse ole mikään blogin pitäjä, niin en ehkä ole oikea ihminen tähän ottamaan kantaa. Jotenkin vaan tuntuu hassulta, että jotkut ihan vapaaehtoisesti pitävät blogeja ja julkisia instagrameja, haalivat niihin lukijoita joka puolelta, ja jos joku sanoo jotain mutta kuin ihanaa, niin se on kiusaamista??? Tuohan on ihan vapaaehtoinen elämäntapa.

Minusta taas tuntuu hassulta tällainen ajatuskuvio, jossa kiusaajat ovat muka itse syyllisiä kiusaamiseen, että niinku kerjäävät sitä. En pysty millään käsittämään.

Kyllä kai jokainen älylliseltä kehitykseltään suht. normaali ihminen pystyy itse kontrolloimaan kirjoituksiaan ja sitä, antaako palautetta ja jos, niin minkälaista.

Ei omasta huonosta käytöksestä tai ilkeydestä voi syyttää bloggaajia.

Mielipiteitä saa tietysti olla, mutta en itse näe mitään arvoa tai varsinkaan oikeutusta sille, että omilla mielipiteillään toisesta ihmisestä pahoittaa sen ihmisen mielen. Nettiä käyttäessä monelta unohtuu, että se, mikä omassa kaveriporukassa tai vaikka työpaikan kahvipöydässä on harmitonta jutustelua, ei ole yhtä harmitonta, jos sen lataa nettiin.

Vierailija
24/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummat ovat typerämpiä, blogien kirjoittajat vai lukijat? 

Vierailija
25/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeastaan ymmärrä sitäkään että jos bloggaajan jokin kirjoitus on loukannut lukijaa, niin sinne pitäisi mennä sitten haukkumaan takaisin. Tai provosoivaan tekstiin pitää tarttua. Miksi pitäisi?

En tee niin "oikeassa elämässäkään" niin miksi toimintatapa muuttuu netissä? Jos törmään arjessa johonkin tyyppiin josta en pidä, niin tulen toimeen sen verran mitä täytyy ja en hakeudu enää hänen seuraansa. Provosoivia huutelijoita löytyy kyllä yöelämästä, mutta miksi tuhlaisin arvokasta aikaani tuollaisiin? Antaa provojen huudella.

Eli jos luen netissä blogia jonka kirjoitukset itseäni ärsyttävät tai tuntuu että bloggaaja on inhottava ihminen, niin suljen blogin enkä palaa. En hyökkää sitä vastaan ja lähde kisaan kumpi pystyy naljailemaan toiselle taidokkaammin.

Sitten eri asia jos bloggaajan kirjoitukset on täysin asiattomia, toisten kiusaamista, rasismia ja muutoin väärin, niihin varmasti puuttuisinkin kuten normaalistikin elämässä pyrin puuttumaan. (tosin aina en onnistu)

Koska ihmiset on erilaisia, kaikki ei toimi samalla tapaa kuin sinä. Toiset lukevat esim. vain niitä ällömakeita, ylipositiviisia blogeja ja sulkevat elämästään kaiken "pahan."  Toiset taas voivat lukea neutraalisti useampia blogeja ja tykkävät keskustella asioista. Eihän mitään kunnollista vuorovaikutusta tai keskustelua ikinä synny, jos keskusteluun voi osallistua vain, jos asioista on samaa mieltä. Toki on eri asia miten tämän asian ilmaisee, mitään törkyviestejä ei tarvitse julkaista. Mutta tuntuu, että joillakin bloggaajila se sietokyky kaikkeen eriävään on aika alhaalla. Jos esim. kirjoittaa yhteiskunnallisista tai muuten kantaaottavista aiheista niin on jopa aika suotavaa, että näistä aiheista keskustellaan. Muuten bloggaajan yksipuolisesta paasauksesta tulee jopa aika propagandavaikutelma.

Vierailija
26/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on epäasiallista, mutta sellaisesta ei pääse koskaan täysin eroon,mielestäni aikuinen voi valita. Jos avaa jonkun blogin ja jatkaa sitä vuodesta toiseen, niin silloin tavallaan pitää kestää myös tietyt asiat. Itse en ikinä viitsisi pitää blogia enkä haluais   lukea paskaa .Monihan elää sillä, joten työssä on aina negapuolensa....

Mutta sepäs se, tuo asenne juuri aiheuttaa sitä kiusaamista: sun mielestä se on bloggaajan omaa syytä, että häntä kiusataan. Näin niitä kiusattuja aina syyllistetään niin koulu- kuin työelämässäkin.

Mullekin opettajat rehtoria myöten sanoi, että "olet niin herkkä, älä välitä, että sua kiusataan." Kyllä, menee tunteisiin, vaikken bloggajaa olekaan...

En ole aiempi kommentoija mutta ihan oikeasti vertaat bloggaajista käytäviä keskustelua koulukiusaamiseen? :-O Jos itse kirjoittaisin blogia niin kirjoittaisin vain niistä asioista, joista voisin käydä julkista keskustelua. Siis en kertoisi aroista asioista, jos pelkäisin, että nämä kääntyvät minua vastaan tai nettikeskusteluissa puitaisiin näitä asioita.  Jos itse kertoisin vaikka kuinka tapailen kuukauden sisään kymmennettä miestä ja hehkuttaisin irtoseksin perään. Jos tätä postausta sitten luettaisiin tuhansia kertoja ja tienaisin tällää lomarahat. Sen jälkeen vielä päivystäisin keskustelupalstoilla poistelemassa keskusteluja kyseisestä postauksesta ja arvostelisin kuinka minua kiustaan. Etkö näe mitään ristiriitaa tässä?

Ei voi hallita sitä miten muut ihmiset käyttäytyvät. Voit vain vaikuttaa siihen miten itse suhtaudut asioihin. Niihin nettikeskusteluihin ei ole pakko klikata ja blogiin ei ole pakko hyväksyä sopimattomia kommentteja. Eri asia perättömät juorut ym. mutta niistä voi varmasti viedä asian jo eteenpäin. Niin kauan kun blogi on julkinen ja sitä voi lukea ketä tahansa niin se on vain fakta, että kaikki eivät tule olemaan niitä hehkuttajia, koska näin ei "normaalissakaan elämässä" ole. Jos tuntuu rajulta, että omaa elämää riepotellaan niin ehkä ne rahat kannaattaa kääriä sitten jostakin muusta kuin oman elämän tuomisesta julkisesti esille.

Jokainen tosiaan voi vaikuttaa siihen, miten itse käyttäytyy netissä. Muiden käytöstä ei voi hallita, mutta  huonoa käytöstä ei silti tarvitse hyväksyä.

Siitä tässä ei varmaan olekaan kysymys, etteikö aina olisi niitä, jotka kiusaavat ja käyttäytyvät huonosti, mutta ei kai se silti ole ok.

Vierailija
27/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on nyt ongelma että toiset puhuu appelsiineista ja toiset omenoista ja sitten yritetään siitä keskustella jotenkin rakentavasti. 

Jos puhumme kiusaamisesta, on selvää että kyseessä ei ole rakentava ja asiallinen keskustelu blogista.

Jos puhumme asiallisesta blogiin kohdistuvasta keskustelusta, emme puhu kiusaamisesta.

Jokainen aikuinen ihminen varmasti tässäkin ketjussa erottaa toisistaan asiallisen keskustelun ja asiattoman keskustelun. Onko ketjussa todellakin joku, joka väittää kirkkain silmin että hänen mielestään tällä palstalla käydyt bloggajia koskevat keskustelut ovat edes pääasiallisesti asiallisesta keskustelusta koostuvia??

Vierailija
28/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on surullista että ajattelet noin. Ei julkisuudessa toimiminen tarkoita sitä että henkilöä saa lyödä kuin vierasta sikaa. Ei julkisuus anna lupaa toisille kohdella kaltoin.

Miksi vääristelet? En kommentoinut niin, vaan että julkinen teksti herättää keskustelua. Kiusaaminen, tarkoitan perättömiä juoruja tai ulkonäön ym. jatkuvaa haukkumista on asia erikseen. On vain todella naiivia ajatella, että voit kirjoittaa julkisen tekstin suosittuna bloggaajana mutta tämä ei herätä keskustelua niissä tuhansissa seuraajissa. Blogi on nimenomaan suosittu siitä syystä, että ihmiset seuraavat sitä, ovat kiinnostuneita siitä niin hyvässä kuin pahassa.

Sopimattomat kommentit satuttavat riippumatta siitä, julkaiseeko niitä vai ei.

Vierailija
29/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on nyt ongelma että toiset puhuu appelsiineista ja toiset omenoista ja sitten yritetään siitä keskustella jotenkin rakentavasti. 

Jos puhumme kiusaamisesta, on selvää että kyseessä ei ole rakentava ja asiallinen keskustelu blogista.

Jos puhumme asiallisesta blogiin kohdistuvasta keskustelusta, emme puhu kiusaamisesta.

Jokainen aikuinen ihminen varmasti tässäkin ketjussa erottaa toisistaan asiallisen keskustelun ja asiattoman keskustelun. Onko ketjussa todellakin joku, joka väittää kirkkain silmin että hänen mielestään tällä palstalla käydyt bloggajia koskevat keskustelut ovat edes pääasiallisesti asiallisesta keskustelusta koostuvia??

Minä taas olen valitettavasti tätä palstaa lukiessani ja keskusteluihin osallistuessani vähitellen vakuuttunut siitä, että ihan oikeasti jotkut aikuiset ihmiset eivät osaa erottaa kiusaamista asiallisesta keskustelusta. Puhuvat "asiallisesta kritiikistä" tai *rakentavasta palautteesta#, kun kertovat kysymättä mielipiteitään siitä, kuinka joku toinen elämäänsä elää.

Vierailija
30/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos blogia koskevat keskustelut (esim. täällä) olisivat asiallisia keskusteluja, tätäkään ketjua ei olisi luotu. 

Vaikka kuinka yritätte kiillottaa kakasta timanttia, niin jokainen niitä ketjuja nähnyt aikuinen henkilö tajuaa että niissä on paljon haukkumista, solvaamista, asiatonta arvostelua ja suoranaista kiusaamista.

Siksi moni ei niihin haluakaan osallistua, vaikka mieluusti keskustelisi ASIALLISESTI eri blogeista.

Vierailija
31/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se ongelma on sun tyyppinen musta-valkoinen ajattelu. Pääasiallisesti kaikki keskustelevat versus ei mitään keskustelua. Varmasti joukkoon mahtuu epäasiallisiakin viestejä, tarkoittaen ulkonäön haukkumista ym. Ainakin joisskain tapauksissa se haukkuminen tuntuu olevan aika synkassa kyseisten blogien linjojan kanssa. Jos blogin tyyli on todella provosoivaa ja ala-arvoista kieltä käyttävää niin sen lukijoiksikin ja kommentoijiksin ilmeisesti eksyy aggressiiivisempaa porukkaa.

Vierailija
32/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Onko ketjussa todellakin joku, joka väittää kirkkain silmin että hänen mielestään tällä palstalla käydyt bloggajia koskevat keskustelut ovat edes pääasiallisesti asiallisesta keskustelusta koostuvia??

. Onko ketjussa todellakin joku, joka väittää kirkkain silmin että hänen mielestään mitkään tällä palstalla käydyt  keskustelut ovat edes pääasiallisesti asiallisesta keskustelusta koostuvia??

Vierailija
33/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummat ovat typerämpiä, blogien kirjoittajat vai lukijat? 

Kirjoittajat, poikkeuksetta.

Vierailija
34/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

No vähän riippuu miten sitä itse provosoi muita. Jos kirjoitan esimerkiksi todella raivokasta tekstiä jostain asiasta, ja näin yritän saada lisää lukijoita, on se. minusta vähän ansaittua saada sitä kritiikkiä. :D Jos taas joku päättää ihan kaikkiin leipomiskuviin iskeä kommenttia, jossa haukkuu alimpaan helvettiin, on se jo kiusaamiseksi laskettavaa. En kauheasti sääli sellaisia, jotka saavat kuraa niskaan heittämällä sitä kuraa itse ensin. :D On jopa aika luonnollista, että joku alkaa asiattomastikin räyhäämään, jos olet kirjoittanut oikeasti loukkaavaa tekstiä muista ihmisistä. Ihan turha uhriutua siinä vaiheessa.

Jos itse pahoittaisin herkästi mieleni, en lähtisi bloggaamaan julkisesti, varsinkaan minään kärkevänä mielipidekirjoittajana. 

Voi että!

Olen silloin tällöin seuraillut blogiasi, muutama vuosi sitten säännöllisemmin, kun kaksplussa palstaa lueskelin. Nyt klikkasin kommenttisi linkistä ja mitä ihmettä, teitä on 6, perheenne ei ole enää niin pieni, onnea ja kaikkea hyvää =)

Vierailija
35/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa väärinymmärrystäkö yksipuolisesti vuodesta toiseen syiden ollessa aina muissa?

36/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

No vähän riippuu miten sitä itse provosoi muita. Jos kirjoitan esimerkiksi todella raivokasta tekstiä jostain asiasta, ja näin yritän saada lisää lukijoita, on se. minusta vähän ansaittua saada sitä kritiikkiä. :D Jos taas joku päättää ihan kaikkiin leipomiskuviin iskeä kommenttia, jossa haukkuu alimpaan helvettiin, on se jo kiusaamiseksi laskettavaa. En kauheasti sääli sellaisia, jotka saavat kuraa niskaan heittämällä sitä kuraa itse ensin. :D On jopa aika luonnollista, että joku alkaa asiattomastikin räyhäämään, jos olet kirjoittanut oikeasti loukkaavaa tekstiä muista ihmisistä. Ihan turha uhriutua siinä vaiheessa.

Jos itse pahoittaisin herkästi mieleni, en lähtisi bloggaamaan julkisesti, varsinkaan minään kärkevänä mielipidekirjoittajana. 

Voi että!

Olen silloin tällöin seuraillut blogiasi, muutama vuosi sitten säännöllisemmin, kun kaksplussa palstaa lueskelin. Nyt klikkasin kommenttisi linkistä ja mitä ihmettä, teitä on 6, perheenne ei ole enää niin pieni, onnea ja kaikkea hyvää =)

Kiitoksia, kaikkea hyvää sinne myös! <3 :)

Vierailija
37/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin on, että itse bloggaaja ns. julkisuutensa valitsee. Kukaan ei pakota pitämään julkista blogia. Se ei ole kiusaamista, jos blogin sisällöstä ja bloggaajasta keskustellaan, koska itse hän on antanut aiheet siihen. Yhtä hyvin voi poistua julkisuudesta, jos kokee että kiusataan. 

Minä en ainakaan jatkaisi bloggaamista tai itseni ja perheeni esittelyä, mikäli kokisin keskustelun kiusaamiseksi.

Voidaan ajatella niin, että silloin kiusaaja on päässyt päämääräänsä, kun blogi loppuu. Ehkä sen onkin syytä loppua, jos ei kestetä kritiikkiä. Tietenkään ei pidä haukkua ylenmäärin ja suunapäänä, mutta kyllä bloggaajan valintoja saa ja voi arvostella. Syyllisen tässä näkee kun vilkaisee peiliin.

Kenenkään ei ole pakko kuin kuolla viime kädessä, loput ovat omia valintoja, joista tulee kantaa vastuu.

Pitäisi vähän vaivata päänuppiaan tässä, eikä lähteä ruikuttamaan kiusaamisesta.

Vierailija
38/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko koulukiusatullekin, että mitä menet lukemaan luokan Whatsapp-ryhmän viestejä, joissa sinua kiusataan? Tai että ei sinun ole pakko kuunnella pilkkaa koulun käytävillä, sen kun pistät kuulosuojaimet. Kiusaaminen ei lopu, vaikka sille ummistaisi silmänsä.

Vierailija
39/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko koulukiusatullekin, että mitä menet lukemaan luokan Whatsapp-ryhmän viestejä, joissa sinua kiusataan? Tai että ei sinun ole pakko kuunnella pilkkaa koulun käytävillä, sen kun pistät kuulosuojaimet. Kiusaaminen ei lopu, vaikka sille ummistaisi silmänsä.

Melkeinpä voisi jo sanoa, että oma kommenttisi on kiusaamista, kun väkisin haluat vääntää toisen sanoja ja verrata bloggaajien teksteistä keskustelua koulukiusaamisen ja siihen, että itse muka tukisin tällaista. Voin sanoa olevani aika empaattinen ihminen ja tunnen suurta myötätuntoa kaikkia kiusattuja kohtaan. Voin kuvitella kuinka monen kiusatun elämä voi olla vielä aikuisuudessakin haastavaa, kun kiusaaminen on jättänyt niin syvät arvet.

Sitten on tämä osa bloggaajien sakki ja näitä puolustava joukko, joka leimaa kaiken blogeja koskevan keskustelun kiusaamiseksi ja vertaa tätä koulukiusaamisen. Siis henkilöt, jotka elättävät itsensä yksityiselämästään kirjoittamisella. Tämä yksityiselämästä kirjoittaminen mahdollistaa monellekin bloggajalle hulppean elintason. Voidaan matkustella ja pitää lomaa silloin kun huvittaa ja saadaan vielä suurin osa tavaroista blogin kautta ilmaiseksi. Monet näistä hehuttavat upeaa elämää ja tekevät hyvin selväksi, että elämän eri osa-alueet on kunnossa. Eli aika hienoa siis. Eikö? Välillä voidaan provoistua lukijoille ja kirjoittaa suorastaan ala-arvoista tekstiä ja välillä taas halutaan osoittaa kuinka ollaan selkeästi lukijoiden yläpuolella. Edustetaan pinnallisia arvoja ja jos esim. tästä on jollakin kritisoitavaa tai keskusteltavaa, niin johan tulee bloggaajan puolelta kiusaamiskorttia. Mielestäni on suorastaan oksettavaa tämä bloggaajien kiusaamisen vertaaminen koulukiusaamiseen.  Eli voitko itse lopettaa sen nettikiusaamisen.

Vierailija
40/92 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkeinpä voisi jo sanoa, että oma kommenttisi on kiusaamista, kun väkisin haluat vääntää toisen sanoja ja verrata bloggaajien teksteistä keskustelua koulukiusaamisen ja siihen, että itse muka tukisin tällaista. Voin sanoa olevani aika empaattinen ihminen ja tunnen suurta myötätuntoa kaikkia kiusattuja kohtaan. Voin kuvitella kuinka monen kiusatun elämä voi olla vielä aikuisuudessakin haastavaa, kun kiusaaminen on jättänyt niin syvät arvet.

Sitten on tämä osa bloggaajien sakki ja näitä puolustava joukko, joka leimaa kaiken blogeja koskevan keskustelun kiusaamiseksi ja vertaa tätä koulukiusaamisen. Siis henkilöt, jotka elättävät itsensä yksityiselämästään kirjoittamisella. Tämä yksityiselämästä kirjoittaminen mahdollistaa monellekin bloggajalle hulppean elintason. Voidaan matkustella ja pitää lomaa silloin kun huvittaa ja saadaan vielä suurin osa tavaroista blogin kautta ilmaiseksi. Monet näistä hehuttavat upeaa elämää ja tekevät hyvin selväksi, että elämän eri osa-alueet on kunnossa. Eli aika hienoa siis. Eikö? Välillä voidaan provoistua lukijoille ja kirjoittaa suorastaan ala-arvoista tekstiä ja välillä taas halutaan osoittaa kuinka ollaan selkeästi lukijoiden yläpuolella. Edustetaan pinnallisia arvoja ja jos esim. tästä on jollakin kritisoitavaa tai keskusteltavaa, niin johan tulee bloggaajan puolelta kiusaamiskorttia. Mielestäni on suorastaan oksettavaa tämä bloggaajien kiusaamisen vertaaminen koulukiusaamiseen.  Eli voitko itse lopettaa sen nettikiusaamisen.

Vai sanoisitko esim. sille 8- vuotiaalle Marjalle, joka ei uskalla kiusaamisen takia mennä kouluun, että kyllä on paljon aikuisiakin joita kisuataan esim. bloggaajia. He ovat täysin samassa tilanteessa kuin sinä ja silti pystyvät elämään loisteliaasta elämää, jotein eiköhän sunkin pitäisi. Voivat varmaan tulla juttelemaan sun kanssa aiheesta, kun palautuvat rentoutumislomiltaan.  Varmasti näin sitten mielestäsi, jos itse vertaat koulukiusaamisen.