Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työskentelen Kelassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.01.2018 |

Nyt olen sairaslomalla, ja vastailen mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kommentit (202)

Vierailija
141/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako työkokeilusta maksettava 9 euron korvaus toimeentulotukeen?

Senhän pitäisi olla tarkoitettu esimerkiksi ruokailuun ja muihin kuluihin.  

Olen aloittamassa työkokeilussa tässä lähiaikoina.

Vierailija
142/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko Kaffen ja Bullan? Ei ole varaa, edes vitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko keskitysleirin vartijan työkokemuksesta hyötyä nykyiseen tehtävääsi pääsyssä? Ainakin toimintamalli näyttää olevan sieltä peräisin.

Vierailija
144/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä  v.ittu siellä aina kestää??

Meidän pitää hoitaa mm toimeentulotuet, sairauspäivärahat, asumisen tuet, eläkeasiat, vammaistuet, omaisen kuolemaan liittyvät tukiasiat yms.. Työtä on paljon eikä sitä juuri arvosteta.

Pitäisi olla sen verran porukkaa töissä, että hommat hoituu

Vierailija
145/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset haluaa Kelaan töihin? Ainakaan hakemusten käsittelijäksi ei kannata lähteä korkeakoulututkinnolla, palkka on ihan surkea ja työtahti hirveä. Sen vuosivsiellä onkin merkonomeja. Ihan samanlaista työtä tekisitte vaikka jossain vakuutusyhtiössä.

No eipä mua muualle ole huolittu töihin :D. Menin sinne mihin pääsin ja haen kyllä muuta koko ajan.

Omalla paikkakunnalla Kelalle ei edes oteta merkonomeja tai tradenomeja. Kovat vaatimukset.

Vierailija
146/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt opintotukea ja asumistukea. En ole nostanut opintolainaa. Mitä tapahtuu, jos en saa kesäksi töitä? Pitääkö nyt säästää rahaa?

Viime kesänä tällaista ongelmaa ei henk. koht. syistä ollut.

T. 18v lukiolainen

Vierailija
147/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset haluaa Kelaan töihin? Ainakaan hakemusten käsittelijäksi ei kannata lähteä korkeakoulututkinnolla, palkka on ihan surkea ja työtahti hirveä. Sen vuosivsiellä onkin merkonomeja. Ihan samanlaista työtä tekisitte vaikka jossain vakuutusyhtiössä.

No eipä mua muualle ole huolittu töihin :D. Menin sinne mihin pääsin ja haen kyllä muuta koko ajan.

Omalla paikkakunnalla Kelalle ei edes oteta merkonomeja tai tradenomeja. Kovat vaatimukset.

Vanhemmat Kelalaiset saattavat olla merkonomeja, mutta kyllä uusilla palkatuilla on korkeakoulututkinto. Meidän vakuutuspiiirissä ainakin on paljon maistereita etuuskäsittelijöinä. On kauppatieteiden ja oikeustieteiden maistereita. En usko, että ainakaan vakipaikkaa saisi nykyään merkonomin papereilla.

Vierailija
148/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen Lahtinen vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö viitsinyt opiskella mihinkään ammattiin?

Olen koulutukseltani merkonomi.

No niin olen minäkin ja myös pari muuta tutkintoa on palkkarissa, siltikään en ole koskaan Kelaan päässyt töihin, vaikka olen monta kertaa hakenut, mistähän johtuu??

Ai niin sukunimeni ei ole ruotsalainen tai ulkomaalainen enkä ole mies, johtuisikohan siitä??

Ei vaan sinulla ei ole tuttuja / sukulaisia Kelassa. Kelalta kannattaa kysyä valitun koulutusta ja valintakriteereitä ja avoimesti nimet ja koulutustaustat kertovatkin sekä jotain ympäripyöreää kriteereistä. Itse selvitin asian ja Googlella löytyi nopeasti selvyys asiaan. Valitulla ei koulutusta mutta suhteet kunnossa.

Aivan, tämä on tätä nyky-Suomen kähmintää ja kieroa peliä, ilman suhteita ei pääse mihinkään "eläkeputkityöhön" ainakaan.

Vierailija
149/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen maisteri, n.30v. Tavallinen Maija Meikäläinen, ei tuttuja Kelassa töissä. Hain ja pääsin töihin. Taisi olla puhdasta tuuria. En tosin tiedä ketään muuta, jolla olisi ollut tuttuja jo Kelalla töissä. Kaikki päässeet ihan sattuman kautta.

Haha provohan sinä olet, oikea Maija Mehiläinen - minä tunnen monia, jotka ovat päässeet Kelalle töihin suhteiden kautta.

Törkeimmät ovat nämä, jotka ovat hommanneet koko perheensä Kelaan ilman pätevyyksiäkään.

Vierailija
150/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen maisteri, n.30v. Tavallinen Maija Meikäläinen, ei tuttuja Kelassa töissä. Hain ja pääsin töihin. Taisi olla puhdasta tuuria. En tosin tiedä ketään muuta, jolla olisi ollut tuttuja jo Kelalla töissä. Kaikki päässeet ihan sattuman kautta.

Sama juttu, ei ollut ketään tuttuja töissä eikä edes hienoja tutkintoja, täällä ollaan.

Ja ainakin meidän työporukka on ihan super, ei yhtäkään väärää ihmistä työhön ole palkattu.

Provo-Mehiläinen taas hunajaa keräämässä.

Vierailija
151/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen Lahtinen vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö viitsinyt opiskella mihinkään ammattiin?

Olen koulutukseltani merkonomi.

No niin olen minäkin ja myös pari muuta tutkintoa on palkkarissa, siltikään en ole koskaan Kelaan päässyt töihin, vaikka olen monta kertaa hakenut, mistähän johtuu??

Ai niin sukunimeni ei ole ruotsalainen tai ulkomaalainen enkä ole mies, johtuisikohan siitä??

Ei, vaan siitä, että tuon tyyliset alati nyrpeät, toisia arvostelevat, paljon ennakkoasenteita omaavat valittajat paljastavat riittävästi oikeasta luonteestaan jo siinä puolen tunnin haastattelun aikana :) Juuri sellaista sakkia, jota ei tiimikaverikseen välittäisi ikinä saada.

Minä EN ole nyrpeä, vaan mitä hyväntuulisin ja pätevin työssäni, mutta kyllä se otti päähän, kun tuli ilmoitus että sinua ei nyt valittu vaan joku "Ann-Britt Tandefeld" tms tai sitten joku mieshenkilö.

Vierailija
152/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, ei ollut ketään tuttuja töissä eikä edes hienoja tutkintoja, täällä ollaan.

Ja ainakin meidän työporukka on ihan super, ei yhtäkään väärää ihmistä työhön ole palkattu.

Luuletko tosiaan, että joku tuon uskookin?? XD

Vierailija
153/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin Kelan arkistoon töihin, miten sinne pääsee?

Onko sinulla suhteita? Jos ei, pääsy sinne on vaikeaa tai sitten toimii vain työllistettyjen paikkana.

Vierailija
154/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta. Tuo ei ole meidän työmoraalin mukaista toimintaa vapaa-ajalla.

T. Toinen kelalainen

Vierailija
155/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain ensin kesätöihin ja pääsin, olin vastavalmistunut merkonomi. Olivat soittaneet entiseen työssäoppimispaikkaan, kun annoin heidän numeron kun kysyivät suosittelijaa. Sen jälkeen olin pari kertaa sijaisena ja sitten sainkin jo vakkaripaikan. En tuntenut ketään Kelasta kun töihin hain. Eli ihan normaalilla tavalla mielestäni sain paikan eikä mitään sen ihmeempää salaliittoteoriaa... :D en ole myöskään mies ja mulla on ihan tavallinen suomalainen nimi

Vierailija
156/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijän työ ei ole korkeakoulutetun hommaa. Kelassa on oikeitakin asiantuntijatöitä, joihin tarvitaan tutkintoa mutta etuuskäsittelijän työ ei ole sellainen. Surullista, jos maisteri joutuu kyseiseen työhön. Palkka on alle 2500 euroa kuussa.

Vierailija
157/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan sinne töihin. Näinhän nuo aktiivimallin kannattajat työttömiä neuvovat. Kyllä töitä tekevälle löytyy.

Ai niin, niinhän se Vartiainen tosiaan sanoi, että "töihin vain".

Täytyypä tilata netistä verokirja jo valmiiksi ja ilmottautua sinne Kelaan töihin - jaan sitten teille kaikille paljon etuisuuksia. ;-)

Vierailija
158/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan tuttuja Kelassa ollut ja pääsin työhön. Ihme höpötystä tuo, että vain suhteilla pääsee.

Vierailija
159/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijältä odotetaan ammattikoulu/amk-tutkintoa. Itse en ainakaan törmännyt yhteenkään maisteriin kun olin Kelassa kesätöissä. Ammattikorkeakoulusta valmistunut työkaverikin lähti jatkamaan opintojaan yliopistoon ja sinne jäi Kela.

Vierailija
160/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta. Tuo ei ole meidän työmoraalin mukaista toimintaa vapaa-ajalla.

T. Toinen kelalainen

Mikä ei ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän