Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työskentelen Kelassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.01.2018 |

Nyt olen sairaslomalla, ja vastailen mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain ensin kesätöihin ja pääsin, olin vastavalmistunut merkonomi. Olivat soittaneet entiseen työssäoppimispaikkaan, kun annoin heidän numeron kun kysyivät suosittelijaa. Sen jälkeen olin pari kertaa sijaisena ja sitten sainkin jo vakkaripaikan. En tuntenut ketään Kelasta kun töihin hain. Eli ihan normaalilla tavalla mielestäni sain paikan eikä mitään sen ihmeempää salaliittoteoriaa... :D en ole myöskään mies ja mulla on ihan tavallinen suomalainen nimi

Provo on - Kelaan ei oteta enää merkonomeja, ei ole pitkään aikaan otettu ja pitää osata sujuvasti kieliä.

Vierailija
162/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hain ensin kesätöihin ja pääsin, olin vastavalmistunut merkonomi. Olivat soittaneet entiseen työssäoppimispaikkaan, kun annoin heidän numeron kun kysyivät suosittelijaa. Sen jälkeen olin pari kertaa sijaisena ja sitten sainkin jo vakkaripaikan. En tuntenut ketään Kelasta kun töihin hain. Eli ihan normaalilla tavalla mielestäni sain paikan eikä mitään sen ihmeempää salaliittoteoriaa... :D en ole myöskään mies ja mulla on ihan tavallinen suomalainen nimi

Provo on - Kelaan ei oteta enää merkonomeja, ei ole pitkään aikaan otettu ja pitää osata sujuvasti kieliä.

Riippuu varmaan että mihin työhön siellä hakee :) Olen aspassa ja osaan kyllä oikein sujuvasti kieliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Kelan työpaikkailmoitusissa lukee, että ammattitutkinto riittää. Etuuskäsittelijän työ ei todellakaan ole mikään maisterin työ.

Vierailija
164/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin tutkintoa vaaditaan sitten paremmin palkattuihin ja vaativampiin töihin Kelassa. Etuuskäsittelijän lähtöpalkka on alle 2300 euroa eikä paljoa sitä enempää siinä tehtävässä voi saada.

Vierailija
165/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Kelan työpaikkailmoitusissa lukee, että ammattitutkinto riittää. Etuuskäsittelijän työ ei todellakaan ole mikään maisterin työ.

Niin mutta fakta on, että etuuskäsittelijöinä on paljon maistereita meidän vakuutuspiirissä. Heille ei ole oman alan hommia, joten on työnantajan markkinat valita parhaat päältä. Ammattikoulun suorittaneita ei kyllä ole näkynyt. Kaikkilla vähintään AMK.

Vierailija
166/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on eri asia, ketä hakijoista valitaan.

Vierailija
167/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta on tehty ilmoitus eteenpäin.

T. Erään osaston vastaava esimies

Vierailija
168/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelassa työskenetele ketään tuolla nimikkeellä.

Vierailija
169/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain päin Suomea voi olla ylikoulutettuja etuuskäsittelijöitä, mutta tuskin kukaan maisteri on siihen työhön tyytyväinen. Merkonomi pysyy siinä työssä paremmin.

Esim. Helsinkiin haetaan etuuskäsittelijöitä, hakijalta odotetaan ammattikoulutusta tai alempaa korkeakoulututkintoa. Lähtöpaikka noin 2200 euroa. Selkeästi maisteri olisi väärässä paikassa.

Vierailija
170/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista etuuksista en tiedä, mutta ainakin toimeentulotuen käsittelijöinä suositaan sosionomeja. Merkonomeja ei tosiaan ole. Tradeja, sosionomeja tai maistereita kyllä meilläkin töissä.

Vierailija
171/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs tässä keskustelussa ärsyttää :)?

Mistähän osastosta sinä puhut :D.

Vierailija
172/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja maistereita on kaupan kassallakin tänä päivänä. Palkkaus ei toki vastaa koulutusta, mutta pidän työstäni niin eipä siinä mitään.

Vierailija
173/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kelassa käsitellään edelleen kaikki hakemukset käsin vaikka tietokoneet/tekoäly tekisivät samat päätökset 100 kertaa nopeammin ja tarkemmin?

Vierailija
174/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka palkka ei päätä huimaa, niin moni viihtyy varmaan Kelassa muiden hyvien etujen vuoksi.

Vierailija
175/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne hyvät edut ovat?

Vierailija
176/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi en hakeutunut Kelan töihin, muualla vakuutusalalla

käsittelijänä on sentään ollut palkkakehitystä ja tienaan 47000 e/v.

Vierailija
177/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka palkka ei päätä huimaa, niin moni viihtyy varmaan Kelassa muiden hyvien etujen vuoksi.

Olen ketjuun jo monesti kommentoinut maisteri. Minut sitouttaa työhön työn mukavuus, hyvä esimies ja muutenkin kiva työporukka. Tykkään myös itse työstä, oikein mukavaa ja luonteelleni sopivaa. Aika paljon sais maksaa lisää, että vaihtaisin kaiken tän johonkin muuhun työhön.

Vierailija
178/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näin, kun asiakas huusi Kelassa.  Miten menettelette jos joku alkaa uhoamaan?

Vierailija
179/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen se ketjuun kommentoinut, joka on ollut Kelassa kesätöissä. Minun on vaikea ymmärtää, miksi kukaan maisteri haluaisi olla etuuskäsittelijänä. Työ on yksitoikkoista, työtahti on usein kova eikä työssä pääse kehittymään. Palkka on huono.

Toki työ on siisti sisätyö, mutta korkeakoulutetut yleensä kaipaavat työltään enemmän. Hakijoita toki varmasti riittää, kun Suomessa ja varsinkin pienillä paikkakunnilla on ylitarjontaa toimistotyöläisistä.

Vierailija
180/202 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kerrota etukäteen, että työmarkkinatuella olevan laskennallinen kuukausitulo muuttuu tuosta vain 518-->557 euroksi ja toimeentulotuki putoaa 40 eurolla, vaikka käytössä ei ole enemmän rahaa kuin ennenkään. Tiukalla budjetilla jo ennestään, perunaa ja porkkanaa vaan yksi viikko sitten.

Sinähän olet siis saanut kaksi 20 päivän maksuerää ennen sitä, pitkäaikaistyötön saa kerran vuodessa 2 × 518e/kk. Ja se lukee jokaisessa päätöksessä, että huomioidaan kertoimella 21,5 sitten kun on maksettu 2 x 518e. Jos huomioitaisiin kaksi erää samalle kuukaudelle tuloksi, et saisi toimeentulotukea ollenkaan pariin kolmeen kuukauteen todennäköisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä