Hyvätuloisten sosiaalituet (esim lapsilisä) leikkuriin!
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin olisi sellainen uudistus, joka olisi keskiluokkaisten nahasta. Niiden, jotka eivät saa mitään muita tulonsiirtoja, mutta maksavat kovat verot. En kannata.
Lukeeko otsikossa että keskituloisen lapsilisät leikkuriin?
Ei niin, vähän sisälukutaitoa, kiitos.
No, aloittaja määritelköön hyvätuloisen. Luulenpa että hän tarkoittaa myös keskituloisia. Todennäköisesti sinäkin. Mielelläni olisin väärässä.
Et sitten itse viitisinyt mitään eurosummaa lyödä tiskiin?
Kyllä edes yli sen eduskunnankin määrittelemän "solidaarisuusveron" rajan ylittäviltä voisi leikata lapsilisät kokonaan pois.
Ne hyvätuloiset maksaa kuule sun tukesi kun kotona vaan makaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen on hyvätuloinen, ei keskituloinen.
Edelleen, määrittele hyvätuloinen. Vai onko hyvätuloiselle joku yleisesti määritelty tuloraja, joka jokaisen tulisi tietää? Mielelläni kuulisin siitä, en ole nimittäin tietoinen.
Talouselämän mukaan hyvätuloinen on, kun verojen jälkeen yhdelle jää käteen n 40 600 euroa vuodessa.
Miks hyvätuloisen täytyy maksaa köyhien elämä? Esim. Lääkärit ovat kouluttautuneet paljon ja ansaitsevat joka penninsä. Samoin yrittäjät jotka itse ovat onnistuneet itsensä rikastuttamaan. Miksi siitä rangaistaan? Rikkaiden ei kannata asua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ne hyvätuloiset maksaa kuule sun tukesi kun kotona vaan makaat.
Eivätkä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkauttaisin järjestelmän kernaasti kokonaan ennemmin kuin rajaisin persaukisille ainoastaan. Mitä ihmeen herrakansaa ne kuvittelevat olevansa?
Voithan mielikuvissasi tehdä mitä vain, tuossa kun ei ole mitään järkeä. Turhan rahan maksaminen niille, jotka eivät ko rahaa tarvitse, on yhtä järjetöntä. Miksi kaikille ei makseta omaa sijoitussalkkurahaa paria sataa euroa kuussa, miksi vain osalle?
Hyvätuloinen sijoittaa omiaan kun ei lapsilisää päivittäiseen kulutukseen käytä. Ai että niillä hyvätuloisen maksamilla veroilla pitäisi vielä toisten päästä leikkimään sijoittajaa. On otsaa.
Jos ihminen on hyvätuloinen, niin miksi siitä ollaan Suomessa niin kamalan kateellisia? Toisella on enemmän rahaa ku sulla, ei voi mitään. Elä sen totuuden kanssa! :D
Kaikilla on vapaa valinta miettiä, mitä haluaa opiskella, millaisia töitä tehdä ja palkat on hyvin selvitettävissä etukäteen. Jokainen itse päättää kuinka elää, eli miten rahojaan käyttää. Itse olen ihan hyvätuloinen, mutten silti käyrä rahaa paljoakaan. Elän todella tavallisesti ja pidän rahaa säästössä. En ymmärrä kuka törsää koko palkkansa hetkessä. Myös esim. Lapsiluvun määrä täytyy itse osata järkevästi ajatella, että lapsia tehdään sen verran mihin on varaa. Toisten tehtävä ei ole elättää sinun lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Miks hyvätuloisen täytyy maksaa köyhien elämä? Esim. Lääkärit ovat kouluttautuneet paljon ja ansaitsevat joka penninsä. Samoin yrittäjät jotka itse ovat onnistuneet itsensä rikastuttamaan. Miksi siitä rangaistaan? Rikkaiden ei kannata asua Suomessa.
Ovat monet muutkin kouluttautuneet paljon ja sitten sairastuneet tai jääneet työttömiksi. Miksi lääkäreille pitää maksaa niin paljon palkkaa että heistä tulee rikkaita- ainoastaan siksi että Lääkäriliitto ei suostu ylikouluttamaan lääkäreitä. Jos opettajia tai sairaanhoitajia koulutettaisi yhtä vähän, voisi hekin pyytää vaikka kymppitonnin palkkaa.
Eivät lääkärit tarvitse extrasijoitussalkkurahaa vain siksi, että heitä ei kouluteta edes tarpeen mukaan. Lisäksi, heidän koulutus on maksettu verorahoilla!! Silti pitäisi saada vielä täysin tarpeettomia sosiaalitukia!
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on hyvätuloinen, niin miksi siitä ollaan Suomessa niin kamalan kateellisia? Toisella on enemmän rahaa ku sulla, ei voi mitään. Elä sen totuuden kanssa! :D
Kaikilla on vapaa valinta miettiä, mitä haluaa opiskella, millaisia töitä tehdä ja palkat on hyvin selvitettävissä etukäteen. Jokainen itse päättää kuinka elää, eli miten rahojaan käyttää. Itse olen ihan hyvätuloinen, mutten silti käyrä rahaa paljoakaan. Elän todella tavallisesti ja pidän rahaa säästössä. En ymmärrä kuka törsää koko palkkansa hetkessä. Myös esim. Lapsiluvun määrä täytyy itse osata järkevästi ajatella, että lapsia tehdään sen verran mihin on varaa. Toisten tehtävä ei ole elättää sinun lapsiasi.
Niinpä, siksi et tarvitse lapsilisää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaat maksa köyhien elämää. Kaikkihan niitä veroja maksavat. Lääkäri ei olisi saanut koulutustaan, elleivät ihmiset suostuisi järjestelmään, jossa kaikki maksavat veroja, mikä takaa hyvän koulutusjärjestelmän. Se on sitten eri asia kuka siitä koulutuksesta pääsee loppupeleissä hyötymään. Kaikilla ei käytännössä ole kuitenkaan mahdollista kouluttautua samalla lailla vaikka ideaali se onkin. Myös työttömät ja sairauspäivärahalla olevat ja ttt:n varaan joutuneet ovat maksaneet veroja, jotka oikeuttavat heidät hyödyntämään tarvittaessa yhteiskunnallista turvaverkkoa.
Suomessa kannattaa olla ehdottomasti köyhä tai korkeintaan keskituloinen. Tosin eipä täällä moni rikas asukaan edes.
Ihan oikein, että nettomaksajatkin saavat vähän takaisin siitä, että tekevät (hyvin todennäköisiä) veronmaksajia tänne ja samalla ovat myös pienituloisten lapsilisien maksajina. Lapsilisähän ei ole mikään köyhäinavustus, enkä näe mitään järkeä siinä, että siitä sellainen tehtäisiinkään. En varsinkaan kustannussyistä. Moni ajattelee tän taas aivan liian yksinkertaisesti...
Siitä vaan. Olen hyvätuloinen eikä minulla ole yhtäkään lasta eikä tule olemaankaa. Ei siis kosketa minua millään tavalla.
Ensin leikataan meiltä palkansaajilta ja pidennetään työaikoja. Maksamme enemmän veroja kuin muut, sekä määrällisesti että prosentuaalisesti. Maksamme enemmän päivähoidosta. Lapsemme eivät saa opintotukia teineinä. Kotiin jäävä työssäkäyvä äiti saa vähemmän kotihoidontukea kuin työtön äiti työttömyysrahaa.
Sitten pitäisi vielä luopua lapsilisästä samalla, kun työttömät puuhailee vasta-aloitteita omille heikennyksilleen.
Työttömien ahneudella ei ole mitään rajaa. Suomi on mätä.
Mun mielestä vain 3 lapsesta lapsilisää ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Ja ensimmäisestä lapsesta korkein lapsilisä, kolmannesta pienin.
Miten työttömät edes kehtaa? Oikeasti?! Ahneudella ei ole mitään rajaa näköjään!!!! Suomessa on jo nyt ihan hullut tuet!
Eihän siinä ole mitään järkeä, että joku ryhmä saa tarpeetonta rahaa, ja loput ei. Hyvätuloinen on saanut liki 20 vuoden ilmaiset koulutukset, sairaanhoidot ynnä muut ennen kuin hän tienaa itse mitään, jos ei esim jää auton alle ja kuole- muiden rahoilla.
Jos siis lääkäriksi valmistuva kuoleekin ennen aikojaan, pitäisi tämän nettomaksamislogiikan mukaan hänen omaistensa maksaa takaisin nämä hukkaan heitetyt koulutusrahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaat maksa köyhien elämää. Kaikkihan niitä veroja maksavat. Lääkäri ei olisi saanut koulutustaan, elleivät ihmiset suostuisi järjestelmään, jossa kaikki maksavat veroja, mikä takaa hyvän koulutusjärjestelmän. Se on sitten eri asia kuka siitä koulutuksesta pääsee loppupeleissä hyötymään. Kaikilla ei käytännössä ole kuitenkaan mahdollista kouluttautua samalla lailla vaikka ideaali se onkin. Myös työttömät ja sairauspäivärahalla olevat ja ttt:n varaan joutuneet ovat maksaneet veroja, jotka oikeuttavat heidät hyödyntämään tarvittaessa yhteiskunnallista turvaverkkoa.
No kyllä toiset voi laskea yksinkertaisella matikalla maksajiksi, ja toiset saajiksi. En periaatteesta luopuisi lapsilisistä edes monimiljonäärinä, vaikka toki tuo(kin) summa menisi valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen...
Vois itekki vaan irtisanoutua töistä ja heittäytyä kotiin makaamaan ja nostamaan tukia 🤔
Ymmärrän tuet esim. Opiskelijoilla ja sairastuneilla. Mutta sitten on valtavasti näitä lusmuilijoita.
Ei lapsilisä ole äidin tai isän eläke. Jos haluaa eläkettä menemättä töihin, voi hyvätuloinen puoliso maksaa sen rahaston.