Aion laittautua ja kävellä korkokengissä sittenkin kun saan lapsen
Moni kaveri on jämähtänyt verkkarit ja rasvainen tukka-linjalle lapsen saatuaan. Itse olen nyt rv 28 ja kuljen vieläkin koroissa.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä lasta, osa jo aikuisia, ja vieläkin laittaudun ja käytän korkokenkiä, silloin kun haluan. Tyhmää kyllä käyttää korkokenkiä aina ja kaikkialla.
Et sitten ajattele selkäsi ja jalkojesi terveyttä?
Mikäs siinä, kyllähän juokseminen taaperon perässä onnistuu tottuneelta korkkareissakin, talvella ehkä vähän liukkaat ja kylmät mutta ehkä on olemassa jotain talvi korkkareitakin.
Ei kannata raskausaikana ostaa kuitenkaan kalliita uusia kenkiä kun jalan malli ja koko saattaa muttua vielä monta kertaa :)
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mä pidin helpompana pukeutua tilanteen mukaan. Leikkipuistoon, vaunulenkille ja polkupyörällä lähikauppaan mennessä oli ulkovaatteet. Kun lähdin lounaalle kaupunkiin oli kivat "kaupunkivaatteet", mahdollisesti korolliset nilkkurit, mutta harvoin ihan korkokenkiä, siis avokasmallisia. Ne on mulla enemmän "sisäkengät", töissä tai juhlissa. Harvoin kai äitiys sinänsä muuttaa pukeutumistyyliä, mutta harva uraäitikään viitsii leikkipuistossa olla jakkupuvussa ja korkkareissa. Se on se tilannepukeutuminen.
Juuri näin. Korot unohtuu kaappiin helposti, kun pari alle kouluikäistä säntäilee jäisellä kadulla kuin päättömät kanat. Tukevat kengät on silloin todella tarpeen.
tiiätkö että mä mietin ennen kans tuolla tavalla ja oikein uhosin että musta ei mitään kulahtanutta äitiä tule
sitten hoidin viikon veljen lapsia ja tajusin että hiukset jääneet useammin pesemättä, mukavammat vaatteet koska ne olivat vähän väliä jossain puklussa tai piltissä, hiukset oli ponnarilla siks kun vauva nappas aina kiinni ja en halunnut niihinkin sen rasvaisuuden lisäksi vielä puklua, ja jos suihkuun haluaa niin ei auta ku ottaa muksut mukaan... riippuu siis tietty iästä mutta nää oli sen verran pikkusia. Ulos en edes muksujen kanssa miltein kerennyt ja silloinkaan ei voinut pistää tietenkään villakangastakkia ja nilkkureita päälle jonnekkin mutavellipuistoon vaan piti pistää normit ulkoilukengät ja parkatakki, joten... meikit nyt oli ainoa asia minkä tein normaalisti mutta senkin vielä kun muksut nukkui jos ne olis hereillä ollut niin en tiedä oisko siinä pystynyt keskittymään siihen sotamaalauksen tekoon.
toki jos ei hirveän usein käy missään ja sitten kun menee niin jos haluaa panostaa niin mikäs siinä mutta jos on työelämässä ja useampi muksu käsillä niin ei se oman ulkonäön ylläpito oikeasti ole niin helppoa, puklu ja paskavaippa laiffi kun tulee eteen niin ei siinä paljon 15 cm korkkareissa ja sifonkimekoissa ympäriinsä kuljeksita.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Naisellinen ja itsestään huolta pitävä vaimo on taivaan lahja miehelle. Annoin sinulle yläpeukun, sillä pidän asenteestasi.
Kai sinä ostat omalle vaimolle tarpeeksi vaatteita vauva-aikaa varten? Muutama asukokonaisuus ei riitä, jos vauva pulauttelee äidin päälle monta kertaa vuorokaudessa. Ei ne nätitkään vaatteet ole nättejä, jos ne on täynnä pulautustahroja ja haisee oksennukselle.
Vaimoni ostaa itse omat vaatteensa. Hän ei ole mikään uusavuton elätti.
Ainakin hyvä syy ostaa uusia kenkiä. Oma jalkani kasvoi kokonaisen koon verran lapsen saamisen seurauksena. En ymmärrä miksi, mutta on yleistä. Piti uusia koko kenkävarasto. Ps synnäriltä kotiin tullessa kannattaa olla suunnilleen tohvelit, jalkani olivat turvonneet sinne menon ja takaisin tulon välillä ehkä neljä numeroa. Ei aavistustakaan miksi.
Hiekkalaatikolla istuessa kannataa sitten pukeuyua tilanteen mukaan. Vaattet, jotka käyvät akselille bussiin töihin kauppaan koriin eivät käy tumtilausia paikallaan värjättelyyn kylmässä tuulisessa kosteassa säässä tai saa keuhkokuumeen. Ja kapeat korot menevät pilalle hiekkakentällä, mitä leikkipuistot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa. Tuulipuku ja haisaappaat ne kohta sinullakin on päällä, vaikka kuinka uhoaisit muuta.
Miksi olisi? Ei äidiksi tuleminen edellytä kaiken tyylitajun menettämistä. Tottakai tilanteen ja olosuhteiden mukaan on hyvä osata pukeutua, mutta kyllä äiditkin saavat näyttää nätiltä. Oma äitini edustaa ilmeisesti kanssasi samaa koulukuntaa, ja hän usein kommentoi minun pukeutumistani (esim. korkkarit ja farkut) että "miten sä nyt tollai, äiti-ihminen". Siinähän paheksuu, mä haluan tuntea oloni omakseni.
Ahaa? Sinä haluat näpäyttää äitiäsi! "Siinähän paheksuu, minä kyllä kävelen korkkareilla!"
Ja saathan sinä kävellä ja huulipunaa saat panna ihan niin paljon kuin haluat! Näin pienen lapsen äitinä huvitun tietenkin suunnattomasti kaikista näistä "kun mun lapseni syntyy, niin MINÄ AION sitä ja tätä" tai "kun mun lapseni syntyy, niin MINÄ EN SITTEN IKINÄ sitä tai tätä".
"Minusta ei sitten KOSKAAN tule SELLAISTA ÄITIÄ".
Niin niin. Niinhän me kaikki.
Ei. Ymmärsit väärin, ehkä tahallasi. Minä pukeudun kuten minusta hyvältä tuntuu äidistäni riippumatta, en hänen vuokseen. Ja käytån korkokenkiä, päivittäin, kyllä. Lapseni tosin ovat jo koululaisia.
Ehkä kun sinäkin saat äitinä vielä vähän lisää kokemusta (tai ehkä muuten vaan lasvat ihmisenä), tajuat että ihmiset on erilaisia, äidit on erilaisia.
Meitä todellakin on joka lähtöön ;)
En minäkään ajatellut vaihtaa verkkareihin ja t-paitoihin tyyliäni lapsen synnyttyä. Korkokenkiä en muutenkaan käytä, kun on tuota pituutta jo omasta takaa ihan riittävästi. Mutta en usko tyylini muuttuvan tästä. Miksi edes pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Naisellinen ja itsestään huolta pitävä vaimo on taivaan lahja miehelle. Annoin sinulle yläpeukun, sillä pidän asenteestasi.
Kai sinä ostat omalle vaimolle tarpeeksi vaatteita vauva-aikaa varten? Muutama asukokonaisuus ei riitä, jos vauva pulauttelee äidin päälle monta kertaa vuorokaudessa. Ei ne nätitkään vaatteet ole nättejä, jos ne on täynnä pulautustahroja ja haisee oksennukselle.
Ensinnäkin, kuka mies ostelee naiselleen vaatteita? Eiköhän jokainen nainen itse käytä tienaamansa rahansa sellaisiin vaatteisiin joita haluaa käyttää. Toiseksi, jos omistaa pesukoneen niin mitä väliä sillä on tuleeko se oksennus rumaan vai nättiin paitaan? Pestähän se pitää joka tapauksessa ja vaihtaa uusi päälle. Ja harvemmin kai siellä omassa vaatekaapissa niitä rumia ja huonoja vaatteita on.
Ja on se siinä imetyshommassa huomattavasti helpompaa kun on siihenkin sopivat vaatteet. Enkä ainakaan itse raaskinut vaatekaappia uudistaa tyylikkäillä imetysvaatteilla varsinkin kun kuitenkin eniten tulee oltua vaan kotona tai oikein tuttujen ihmisten kanssa tekemisissä.