Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen urheiluharrastus ja pakolliset toimtsijavuorot peleissä!

Vierailija
05.01.2018 |

Meillä urheilevia lapsia ja aina toimitsijatehtävät, joita väistämättä peleissä on ovat hoituneet eri joukkueissa suht. hyvin.
Nyt uudesta joukkueesta tuli viesti, että jos ei pääse annetulle toimitsijavuorolle( joukkueenjohtaja jakanut vuorot etukäteen) joutuu maksamaan sanktion. Este poissaololle ei ole vanhemman työpäivä, lapsen sairaus tai muukaan syy.
Onko edes laillista laittaa tuollaista sanktiota? Summa on muutaman kympin, mutta periaatteessa mielestäni ikävää.
Onko muiden lasten joukkueissa tämän tyyppistä?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on😮

Eihän tuo nyt noin voi mennä. Kai nyt jokaisella on oikeus olla pois jos vaikka vaihtaa vuoronsa toisen perheen kanssa.

Vierailija
2/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JypJunioreissa ainakin oli. Jos ei tullut vuoroon, eikä hommannut sijaista, tuli sakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kanssa vuoron vaiho kiellettyä. Toki noin voidaan sopia jos enemmistö sen hyväksyy.

Vierailija
4/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroja saa toki kyllä vaihtaa ja usein se onnistuukin, mutte ei tietenkään aina. Ja jos vuoron vaihto ei onnistu, joutuu maksamaan sanktiomaksun.

T.ap

Vierailija
5/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pelaajatkin keskenään sopineet sakkokäytännön, joten miksei aikuisetkin voi näin sopia.

Vierailija
6/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntönä, että jos ei omalla vuorollaan pääse niin itse pitää hoitaa sijainen (eli koittaa vaihtaa toisen vanhemman kanssa) tai järjestää muuten = maksaa

Vierailija
7/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan lista toimitsijavuoroista. Jos ei annettua vuoroa pysty hoitamaan, täytyy itse hommata itselleen sijainen paikalle tai yrittää vaihtaa toisten kanssa vuoroja. Sakkomaksuihin ei lasten joukkueissa ole tarvinnut mennä. Määrätyn seurakahvio vuoron hoitamatta jättämisestä sen sijaan menee 75 euroa. Tätä hoitamaan voi palkata jonkun seuran nuorista 30 euron kiinteään hintaan, joten ei ole pakko itse tehdä.

Vierailija
8/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoroja saa toki kyllä vaihtaa ja usein se onnistuukin, mutte ei tietenkään aina. Ja jos vuoron vaihto ei onnistu, joutuu maksamaan sanktiomaksun.

T.ap

Miten tilanne sitten sinusta pitäisi hoitaa? Jättää peli pelaamatta tai maksaa pieni korvaus esim. toiselle joukkueelle joka paikkaa?

Vierailija
9/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että noihin sanktioihin ryhdytään silloin, kun homma ei muuten toimi.

Vierailija
10/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme ap oikein mielellämme vastaan vinkkejä miten tilanne tulisi hoitaa.

Vierailija
11/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tietenkään tiedä, miten pitäisi hoitaa, mutta on kurja toimintatapa, koska esim. itse saan omat työvuoroni todella myöhään ja en läheskään kaikille vuoroilla pääse mitenkään. Meillä siis urheilevia lapsia, mutta koskaan ei ole toimihenkilövuoroissa ollut ongelmia. minulle tämä oli outo toimintatapa, mutta ilmeisesti yleisesti siis käytössä joukkueissa.

Mies pääasiassa nämä hoitanut, mutta nyt hänellä työkuviot muuttuivat, eikä myöskään pääse läheskään kaikkiin peleihin.

Vierailija
12/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vanhempainilloissakaan käynyt, jossa sovitaan toimintamallit?

Vierailija
13/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän makasisin mieluummin sen "muutaman kympin" kuin alkaisin toimitsijaksi. Se on lapsen harrastus, ei minun.

Vierailija
14/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja! Pidän kyllä huolen, ettei meillä ala lapsi mitään sellaista harrastamaan, missä pitää olla täysillä mukana myös vanhemman. Kuten edelläkin sanottiin, lapsen harrastus, minulla on omani. 

Vierailija
15/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän makasisin mieluummin sen "muutaman kympin" kuin alkaisin toimitsijaksi. Se on lapsen harrastus, ei minun.

Huomaatko ap miksi tälläinen on tarpeen?

Vierailija
16/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni väärin velvoittaa vanhemmat harrastukseen mukaan. Ottakoot jokainen eväät kotoaan niin mitään kahvioita ei tarvitse pitää.

Jotain järkeä näihin harrastuskuvioihin tarvittaisiin.

Lapsen harrastus josta maksetaan tietty vuosi/kausimaksu ja sen pitää riittää.

Onneksi lapseni harrastaneet musiikkia ja itse päässyt vain nautiskelemaan konserteista ilman mitään velvoitteita.

Urheiluharrastukset on syvältä, niissä tiedän olevan vanhempia velvoittavia käytänteitä.

Vierailija
17/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurahan voi sopia mitä vaan, mutta tälläisiä "sakkoja" ei ole mikään pakko  maksaa. Toki maksamattomuus saa muut vanhemmat varmaan kyräilemään, mutta  voiko tuollaisessa porukassa, jossa pitää kiristää ihmisiä talkoohommiin, olla muutenkaan kovin hyvä henki.

Vierailija
18/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle toinen harrastus. Tai sit pitää sopia et joku halukas hoitaa homman ja saa vaikka lapsen harrastusmaksut kuitattua sillä.

Vierailija
19/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että teillä on täytynyt mennä tuollaiseen käytäntöön. Harvemmin lapsen urheiluharrastus on kuitenkaan vain lapsen harrastus. Ilman talkootoimintaa kuukausi- ja kausimaksut nousisivat niin suuriksi, ettei pieni- ja keskituloisten lapset voi enää osallistua. Harmi, että joidenkin vanhempien on tätä todella vaikea ymmärtää.

Vierailija
20/139 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että teillä on täytynyt mennä tuollaiseen käytäntöön. Harvemmin lapsen urheiluharrastus on kuitenkaan vain lapsen harrastus. Ilman talkootoimintaa kuukausi- ja kausimaksut nousisivat niin suuriksi, ettei pieni- ja keskituloisten lapset voi enää osallistua. Harmi, että joidenkin vanhempien on tätä todella vaikea ymmärtää.

Ei se ole talkootoimintaa, jos aletaan sakkoja heiluttelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi