Miten kukaan raskii enää käydä baareissa? Siideri oli 7,20 mainostaulussa kun kuljin tänään pubin ohi!
Kenellä on enää varaa kaupastakaan ostaa alkoholia saati tällaisiin hintoihin?
Kommentit (32)
Osta kaljaa kaupasta ja ryyppää kotona. Kaljaveroa alennetaan, kiitos hallituksen. Ravintolatoimen alv:tä nostetaan niin kohta maksaa vielä enemmän.
Nykyään käytetään huumeita. Tulee halvemmaksi.
En oo käynyt kohta kymmeneen vuoteen. Joskus on hetkellisesti tullut fiilis että pitäiskö poiketa lasillisilla, mutta kyllä Suomessa hinnat pitää meikäläisen aika tehokkaasti loitolla baareista, nykyään myös ruokaravintoloista.
Köyhälle on näköjään kaikki kallista.
Baarit tarvitsee vielä sähköä lämmitykseen. Muutenkin iso tila lämmitettävänä. Ihmiset eivät osta kylmiäjuomia jos siellä on liian kylmä.
Mää raaskin käydä harvakseltaan. Viimeks olin tammikuussa 2022 ja join ison kaljan.;)
Kyllä siellä raaskii käydä, mutta muuten ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Osta kaljaa kaupasta ja ryyppää kotona. Kaljaveroa alennetaan, kiitos hallituksen. Ravintolatoimen alv:tä nostetaan niin kohta maksaa vielä enemmän.
Ei, en ole käyttänyt alkoholia enää vuosiin enkä kyllä muista mitä maksoi silloinkaan kun olen viimeksi ollut ravintolassa joskus 10-15 vuotta sitten. Enkä ajatellut kyllä mennäkään vaikka olisi varaakin.
Vierailija kirjoitti:
No olin juuri matkalla ostamaan lankoja yht. 20 kerää a 4,70 että köyhyys on aina toki suhteellista...
Mä muistan aikoinaan mä kävin baarissa missä myytiin bisseä 1e tuoppi. Ne oli hyviä aikoja imeä känniä
Tosin nyt olen aikuistunut ja kasvanut mieheksi ja lopettanut sekoilemisen niin ei paljon haittaa mitä se myrkky maksaa.
Alanyassa asun ja just istun baarissa olut euroissa 1,70 € vaikka täälläkin isot verot hintatasoon nähden
Joo, en käy. Saan päivän ruuat kaupasta sillä hinnalla mitä maksaa yksi tuoppi.
Työttömät istuu baareissa päivät pitkät juomassa ja pelaamassa biljardia. Liian hyvät tuet.
Vierailija kirjoitti:
Joo näin mä teen. Jos ei ole mitään kotibileitä kavereiden kanssa, niin sit vaan ostan kaupasta muutaman bissen ja tulen AV:lle hengailemaan. Ihan yhtä tasokkaita ihmiskontakteja täällä on kuin jossain kulmakuppilassa.
Demolaattori kirjoitti:
Kyllä siellä raaskii käydä, mutta muuten ei kiinnosta.
Joo. Joku harvakseltaan ostettu juoma, ihan sama onko euron vai kympin. En kuitenkaan viihdy noissa paikoissa ollenkaan.
Työttömät istuu baareissa päivät pitkät juomassa ja pelaamassa biljardia. Liian hyvät tuet.
Biljardia ei pelata istuen vaan seisten.
Kyllä raaskii, kun käy muutaman kerran vuodessa. Silloin se tuntuukin joltain. Harmi, että on jäänyt alkuvuodesta nyt pihvi siellä väliin.
Vain työttömillä on siihen varaa. Onko niillä jotain kanta-asiakasalennuksia? Jollain työttömyyskortilla kaksi tuoppia yhden hinnalla? Työssäkäyvällä, joka maksaa itse kaikki kulunsa ilman tukiaisia, ei ole juopotteluun varaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on ilmaista.
No vaikkapa minulla.
M57