Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu vaatii jatkuvaa aktiivista osallistumista oppilaiden vanhemmilta, Wilmassa koko ajan kehotuksia tehdä sitä ja tätä ja jatkuvaa lasten ...

Vierailija
05.01.2018 |

Ei omassa lapsuudessa ollut tällaista, että jatkuvasti vanhempien pitää osallistua lasten koulunkäyntiin. Arviointi tuli todistuksen muodossa jouluna ja keväällä. Ei ollut edes reissuvihkoja.

Nyt endin päiväkodista tuli useana päivänä viikossa tiedotetta ja muistutusta mitä pitää olla mukana ja jatkuvasti jotain teemapäivää. Luulin, että koulun alettua muuttuisi, mutta pahemmaksi menee. Nyt lapsi käy neljättä luokkaa ja jatkuvasti tulee ilmoitusta projekteista, poikkeusakatauluista, milloin mukana pitää olla sininen muovipussi, milloin punainen kartonginpala, jne. Ihan älytöntä. Illalla myöhään tulee Wilmassa ilmoituksia, että seuraavan päivän aikataulu muuttunut, tai pitääkin ottaa sinisen muovipussin sijaan vihreä (karrikoidusti). Jos viimeisenä ennen nukkumaanmenoa ei vielä tarkista Wilmaa, lapsi saattaa mennä vahingossa väärään aikaan kouluun, tai luistimet puuttua, kun opettaja on illalla klo 22 ilmoittanut, että jäätilanne näyttääkin hyvältä ja aamulla luistellaankin sisäliikunnan sijaan.

Jatkuvaa poikkeusta päivien ohjelmissa ja älyttömiin aikoihin ilmoitettuna.

Lisäksi tulee valitusta naurettavista asioista, kuten: teki matikan kirjasta väärän tehtävän, oli purkka suussa välitunnilla, keikkui tuolilla. Onko nuo niin kovia rikkeitä, ettei opettaja voi vaan todeta oppilaalle, että mikä on se oikea matikan tehtävä, ota purkka pois suusta, tai älä keiku tuolilla. Miksi tällaisista asioista saa "rikosrekisteriin" merkinnän. Jatkuvasti kotona pitää puhutella lasta näistä "rikkeistä", kun opettaja ilmoittaa wilmassa kaikista asioista "keskustelkaa tästä asiasta kotona". Niin, keskustellaan siitä vihaisesti, ja annetaan kotiarestia, että on tehnyt väärän tehtävän tunnilla.

Lapsi ei ole häirikkö, ei metelöi tunnilla. Miksi pitää keksimällä keksiä negatiivista palautetta Wilmaan ja kehoittaa pitämään kotona keskustelun.

Pidän myös tuota opettajan neuvomista "keskustelkaa asiasta kotona" suorastaan v-mäisenä. Mikä hän on kehoittamaan meitä mitä teemme. Tottakai keskustelemme lapsen teoista kotona, mutta mikä hän on neuvomaan ja kehoittelemaan meitä! Olemme ihan fiksu perhe, koulutetut vanhemmat ja tavallinen koululainen ja pikkusisarus.

Kaiken huippu on, että opettaja oli kysynyt kaikilta, mitä kunkin oppilaan vanhemmat tekevät työkseen! Tätä ihmettelin. Miten se vaikuttaa lasten koulunkäyntiin? Onko siivoojan lapsi huonommassa asemassa, kuin juristin lapsi? Miksi opettaja halusi tietää vanhempien ammatit? Oli pitänyt myös näyttää piirtoheittimellä taululle heijastetulta kartalta, missä kukin asuu. Mitä ihmettä opettajalle kuuluu oppilaiden asuinpaikat?

Olen vaan niin kyllästynyt koulumkäyntiin, tuntuu että opettajat ovat melko omituisia ja uteliaita ja ilkeitäkin.

Ysiluokan kevätjuhlaa odotellessa...

Kommentit (1366)

Vierailija
241/1366 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osallistu yksiinkään kissanristiäisiin ja touhuihin mitä vanhemmilta vaaditaan. En käy wilmassakaan kovin usein, niin ei edes ahdista.

Kaikki tapahtumat ym. vaatimukset on usein jo vanhentuneet ajat sitten, kun menen wilmassa käymään. Käyn siellä vaan kun ilmotan lapsen sairaudesta tai jostain muusta, en mene sinne kyttäämään mitä se koulu taas vaatii ja tiedottelee, mä olen kouluni jo käynyt. Se riittää että kyselen lapselta koulun jälkeen mitä oli ja miten meni.

Aika turha koko wilma mulle.

Samoin. 

Vierailija
242/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa opettajalle, että teiltä vaaditaan liikaa ja vaaditte jatkossa tietoa tarvittavista tavaroista yms. ainakin muutamaa päivää aiemmin. Syytä ei tarvitse kertoa, ei ole open asia tietää oppilaiden vanhempien yksityisasioita.

Olen itse välillä töissä pikkutunneille asti ja musta olisi väärin vaatia, että nipistän muutenkin vähistä yöunistani vain siksi kun ope ei ilmoita hyvissä ajoin mitä millekin päivälle pitäisi ottaa mukaan. Ope tekee työnsä huonosti, jos ei suunnittele tällaisia asioita ennen edellistä iltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni kouluissa on todella usein päiviä, jolloin mukaan kehotetaan ottamaan herkkuja tai vaihtoehtoisesti rahaa niiden ostamiseen. Syy voi olla uimahallikäynti, leffapäivä, se että ollaan käyttäydytty nätisti ruokalassa, viikonloppua odotellessa, ihan mikä vaan. Näitä on siis useampi kuukaudessa. En yhtään tykkää tuollaisesta, kyllä pitää osata asioita juhlistaa tai käydä uimassa ilman namipalkintojakin! Nyt olen lakannut antamasta lapsille herkkuja / rahaa mukaan. Aluksi olivat nyreissään, nyt ovat jo tyytyväisiä päätökseen ja osaavat perustella asian kavereilleen.

Vierailija
244/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTE KAI OLE TOSISSANNE!

Vilpittömästi ihmettelee maalaisopettaja, joka ei vilkaisekaaan Wilmaa muualla kuin koulussa. Oppituntien päätyttyä istahdan koneelle, kirjaan päivän merkinnät ja lähden kotiin. Työpuhelinta en tavallisesti ota esiin ennen seuraavaa aamua, jos ei ole itselläni jotain ilmoitettavaa esim. "olen sairastunut, tarvitaan sijainen ". Sitäkään viestiä en lähetä vanhemmille.

Sitä en enää ihmettele, että hakiessani opettajaksi Helsinkiin minulle ei ole tullut koskaan muuta vastausta kuin "olemme vastaanottaneet hakemuksesi" tai jotain siihen tapaan. On siellä niin toisenlainen toimintakulttuuri.

Minä olen kohtuullisen kokematon opettaja, mutta minun mielestäni tuollainen iltaviestien lähettely on ammattitaidottomuutta. Pitäisi sen verran osata suunnitella tulevaisuutta, että huomisen ohjelmaa ei enää iltamyöhään muuteta ilman pakottavaa syytä. Säätiedotuksetkin saa nykyään 10 päiväksi, ettei edes säätilan muutos vaadi ulkoliikuntasuunnitelman muutosta.

Eikö siellä ole opettajilla muuta elämää?

Vierailija
245/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ETTE KAI OLE TOSISSANNE!

Vilpittömästi ihmettelee maalaisopettaja, joka ei vilkaisekaaan Wilmaa muualla kuin koulussa. Oppituntien päätyttyä istahdan koneelle, kirjaan päivän merkinnät ja lähden kotiin. Työpuhelinta en tavallisesti ota esiin ennen seuraavaa aamua, jos ei ole itselläni jotain ilmoitettavaa esim. "olen sairastunut, tarvitaan sijainen ". Sitäkään viestiä en lähetä vanhemmille.

Sitä en enää ihmettele, että hakiessani opettajaksi Helsinkiin minulle ei ole tullut koskaan muuta vastausta kuin "olemme vastaanottaneet hakemuksesi" tai jotain siihen tapaan. On siellä niin toisenlainen toimintakulttuuri.

Minä olen kohtuullisen kokematon opettaja, mutta minun mielestäni tuollainen iltaviestien lähettely on ammattitaidottomuutta. Pitäisi sen verran osata suunnitella tulevaisuutta, että huomisen ohjelmaa ei enää iltamyöhään muuteta ilman pakottavaa syytä. Säätiedotuksetkin saa nykyään 10 päiväksi, ettei edes säätilan muutos vaadi ulkoliikuntasuunnitelman muutosta.

Veikkaisin että koko työelämä ja muu rytmi on hektisempää... jotain kertoo sekin, ettet pääse tänne edes haastatteluihin😂

Vierailija
246/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naminaminami kirjoitti:

Lasteni kouluissa on todella usein päiviä, jolloin mukaan kehotetaan ottamaan herkkuja tai vaihtoehtoisesti rahaa niiden ostamiseen. Syy voi olla uimahallikäynti, leffapäivä, se että ollaan käyttäydytty nätisti ruokalassa, viikonloppua odotellessa, ihan mikä vaan. Näitä on siis useampi kuukaudessa. En yhtään tykkää tuollaisesta, kyllä pitää osata asioita juhlistaa tai käydä uimassa ilman namipalkintojakin! Nyt olen lakannut antamasta lapsille herkkuja / rahaa mukaan. Aluksi olivat nyreissään, nyt ovat jo tyytyväisiä päätökseen ja osaavat perustella asian kavereilleen.

Eikö kenelläkään tule mieleen ottaa esiin näitä asioita vaikka vanhempainillassa? Niin no, tiedänhän minä, miten siinä käy: kun siellä joku avaa suunsa ja ehdottaa jotain erilaista, niin toiset ovat hiljaa ja pälyilevät seiniä. Ehkä tilaisuuden jälkeen kuiskuttelevat kahden kesken jotain.  Mutta tulipa sanotuksi, ajattelen minä.

Karkkiopettajaa muistavat vielä minunkin aikuiset lapseni. Ei ollut mitään auktoriteettia sillä opettajalla, jonka ainoa keino oli lahjoa makeisilla oppilaitaan.

Vierailija
247/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTE KAI OLE TOSISSANNE!

Veikkaisin että koko työelämä ja muu rytmi on hektisempää... jotain kertoo sekin, ettet pääse tänne edes haastatteluihin😂

Ilo on epäilemättä minun puolellani. Sitä saa mitä tilaa, ja itsehän olette sinne nämä "hektiset" opettajat valinneet, tai siis teidän valitsemanne edustajat ja viranhaltijat.

Viihdyn vallan mainioisti pienissä kyläkouluissa, joissa oppilaan kiroileminen on jokseenkin kamalin rikos.

248

Vierailija
248/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTE KAI OLE TOSISSANNE!

Ilo on epäilemättä minun puolellani. Sitä saa mitä tilaa, ja itsehän olette sinne nämä "hektiset" opettajat valinneet, tai siis teidän valitsemanne edustajat ja viranhaltijat.

Viihdyn vallan mainioisti pienissä kyläkouluissa, joissa oppilaan kiroileminen on jokseenkin kamalin rikos.

248

Mitä? Opettajat valitsee kyllä rehtori ja rehtorin valitsee opetusvirasto.

Ja mitäs rikollisia sinä luulet täällä kasvatettavan? Ainakaan nää lapset ei jää jonnekin peräkamariin piereskelemään koulun loputtua.

Vierailija
249/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naminaminami kirjoitti:

Eikö kenelläkään tule mieleen ottaa esiin näitä asioita vaikka vanhempainillassa? Niin no, tiedänhän minä, miten siinä käy: kun siellä joku avaa suunsa ja ehdottaa jotain erilaista, niin toiset ovat hiljaa ja pälyilevät seiniä. Ehkä tilaisuuden jälkeen kuiskuttelevat kahden kesken jotain.  Mutta tulipa sanotuksi, ajattelen minä.

Karkkiopettajaa muistavat vielä minunkin aikuiset lapseni. Ei ollut mitään auktoriteettia sillä opettajalla, jonka ainoa keino oli lahjoa makeisilla oppilaitaan.

Eihän siellä vahempainillassa uskalla avata suutaan, koska voi saada opettajan vihat perheensä päälle! Ja kyllä sitä juoruilua opettajainhuoneessa tapahtuu varmaan myös yllättävän paljon, paljonkohan siellä ruoditaan eri perheiden asioita, kuka teki ja sanoi mitäkin? Minusta kouluissa on nykyään vallalla kulttuuri, että perheitä tarkkaillaan aivan liikaa. Opettajat ovat itse lukossa uuden Ops:in takia, ja ovat jumittuneet virkamiestyyppiseen ajatteluun. Sekä oppilailta että vanhemmilta odotetaan liikoja. Se on vaan koulunkäyntiä, ei sen vakavampaa! Ei muualla maailmassa koulunkäynnistä tehdä näin vakavaa. Yksikin poissaoloaamu, nii heti pitää ilmoittaa sähköisesti wilmaan. Entä jos kone takkuilee, tai ei pääse aamulla koneelle? Vastustan sitä, että kännykällä pitäisi koko ajan päivystää lasten kouluasioita. En todellakaan lähde siihen touhuun mukaan. Jos sähköpostilla ei pärjää, niin ei voi mitään. En aio enää seurata wilmaa, siihen menee liikaa aikaa omasta vapaa-ajasta. Opettajat ajatelkoot mitä huvittaa. Keksiköön paremman systeemin, miten tavoittaa ne ihmiset jotka eivät ole jumittaneet koko elämäänsä älylaitteilla netissä ja somessa pyörimiseen.

Vierailija
250/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä viikolla (esim. Perjantaina) ope voi laittaa Wilmaan seuraavan viikon mahdolliset poikkeamat ja niiden mukaan oikeasti mennään seuraava viikko. On TÄYSIN KOHTUUTONTA vatkata asioita enää samalla viikolla. Ei aina tarvitse esim. olla luistelemassa jos kolmeksi päiväksi tulee jää kuntoon. Silloin voi olla myös sisäliikuntaa :).

Vierailija
251/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naminaminami kirjoitti:

Eihän siellä vahempainillassa uskalla avata suutaan, koska voi saada opettajan vihat perheensä päälle! Ja kyllä sitä juoruilua opettajainhuoneessa tapahtuu varmaan myös yllättävän paljon, paljonkohan siellä ruoditaan eri perheiden asioita, kuka teki ja sanoi mitäkin? Minusta kouluissa on nykyään vallalla kulttuuri, että perheitä tarkkaillaan aivan liikaa. Opettajat ovat itse lukossa uuden Ops:in takia, ja ovat jumittuneet virkamiestyyppiseen ajatteluun. Sekä oppilailta että vanhemmilta odotetaan liikoja. Se on vaan koulunkäyntiä, ei sen vakavampaa! Ei muualla maailmassa koulunkäynnistä tehdä näin vakavaa. Yksikin poissaoloaamu, nii heti pitää ilmoittaa sähköisesti wilmaan. Entä jos kone takkuilee, tai ei pääse aamulla koneelle? Vastustan sitä, että kännykällä pitäisi koko ajan päivystää lasten kouluasioita. En todellakaan lähde siihen touhuun mukaan. Jos sähköpostilla ei pärjää, niin ei voi mitään. En aio enää seurata wilmaa, siihen menee liikaa aikaa omasta vapaa-ajasta. Opettajat ajatelkoot mitä huvittaa. Keksiköön paremman systeemin, miten tavoittaa ne ihmiset jotka eivät ole jumittaneet koko elämäänsä älylaitteilla netissä ja somessa pyörimiseen.

Joku opettajako tätä heti alapeukuttaa?

Vierailija
252/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikit lumihiutaleet täällä "aikuisiksi" kasvaneina.

Minä en ainakaan...

Minun lapseni ei ainakaan...

Minähän en wilmaa lue, soittakoon, jos on asiaa.

Minullehan ei soiteta, laittakoon sähköpostia.

Minulla ei ole tietokonetta eikä kännykkää. Sopii lähetellä kirjeitä.

Mutta jo alkaa urputus ja valitus, kun todistukset lyödään pöytään. Miksi lapseni käytösnumero on 5? Miksi matematiikan numero on 7, vaikka kokeesta tuli 8? Lapseni kertoi itkeneensä kahdesti koulussa. Miksi minä en ole tietoinen? Lastani on kiusattu. Miksi en tiedä?

Kun koulussa on 500 oppilasta, ja näillä oppilailla 1000-2000 huoltajaa, niin on aika varma keino todeta, että tämä "minä en ainakaan"-ajattelu ei toimi. On pakko tehdä jonkinlaisia kaikille sopivia malleja, jotta ne opettajat ehtivät nukkuakin joskus.

Jos lapsenne saa merkintöjä, on peiliin katsomisen paikka. Asiasta kannattaa keskustella lapsen ja tarvittaessa sen opettajan kanssa. Minulla on kolme lasta ja merkintöjä on ehkä viisi koko vuonna: pari läksynunohduta ja ehkä pari myöhästymistä. Tiedotteita tulee yleensä rehtorilta, opettajilta harvemmin. Yläkoululaisen liikuntavarusteet on tiedossa jo alkusyksystä, niitä on muutettu ehkä kerran lukuvuoden aikana. Alakoululainen huolehtii varusteensa itse - ja on toki joskus joutunut katselemaan, kun muut ovat luistelleet. Voi, voi. Ensi kerralla sitten muistaa eikä vanhempien tarvitse puuttua asiaan.

Kasvattakaa ne lapsenne. Se on paitsi teidän niin myös opettajien ja luokkatovereiden etu.

Vierailija
253/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ei ymmärtänyt koko ketjun pointtia. Tottakai vanhemmat lukevat tärkeät asiat lapsestaan wilmasta, jos on ollut kiusaamista, häiriköintiä, tai lapsi itkenyt koulussa! Mitä kuvittelet? Myös poissaolot ja unohdukset huomataan kyllä. Pointtihan oli nimenomaan, että opettajan viestivät wilmassa niin paljon turhia asioita, että alkaa kiinnostus hälvetä. Lapsen koulunkäynti kiinnostaa, mutta miljoonat viestit urheiluvälineistä tai purnukoista kuvistunneille ei kiinnosta. Lapsen kasvattaminen myös kiinnostaa, mutta siihen valitettavasti opettajilla ei nykyään tunnu olevan "resursseja". Kaikki turhanpäiväinen kyllä opettajia näyttää kiinnostavan.

Vierailija
254/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä, ovatko jo muut opettajat kommentoineet, mutta siihen on syynsä, että kaikki pikkuasiat raportoidaan ja se on koulun henkilökunnan oma oikeusturva. Voitte kiittää juristeja ja muita lakijeesustelijoita siitä, että periaate on nykyään "mitä ei ole kirjattu ja raportoitu, sitä ei ole tapahtunut" eli jokainen pikkuasiakin on kirjattava ja raportoitava, koska koskaan ei tiedä, milloin joku asia nousee isoksi ja sitä setvitään tarvittaessa oikeudessa asti. Tällöin pitää olla niille oikeusjumalille jotain kirjallista näyttöä. Vaikuttakaa siis näihin oikeuspuolen tyyppeihin, jos haluatte muutosta.

Vierailija
255/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä, ovatko jo muut opettajat kommentoineet, mutta siihen on syynsä, että kaikki pikkuasiat raportoidaan ja se on koulun henkilökunnan oma oikeusturva. Voitte kiittää juristeja ja muita lakijeesustelijoita siitä, että periaate on nykyään "mitä ei ole kirjattu ja raportoitu, sitä ei ole tapahtunut" eli jokainen pikkuasiakin on kirjattava ja raportoitava, koska koskaan ei tiedä, milloin joku asia nousee isoksi ja sitä setvitään tarvittaessa oikeudessa asti. Tällöin pitää olla niille oikeusjumalille jotain kirjallista näyttöä. Vaikuttakaa siis näihin oikeuspuolen tyyppeihin, jos haluatte muutosta.

No esim se minun koulussa itkenyt lapseni oli itse asiassa itkeskellyt siellä saman open tunnilla jo aiemminkin. Open takia. Sain hänet välillä toiselle opelke ja se itku jatkui heti taas sen vanhan kanssa. Lapseni itki siellä hänen tunneillaan vuoden ennen kuin hän laittoi Wilma-viestin räyhättyään lapselleni ha vaatiessaan minua tekemään tilanteelle jotain. Lapsi pelkää häntä.

Vierailija
256/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Pitääkö oikeasti kirjata ylös ja ilmoittaa vanhemmille, että ruotsin vihko oli kotona? Tuskin. 

Ymmärrän että kaikki tapahtuneet pitää kirjata, mutta miksi vanhempien pitää saada jokaisesta pikkujutusta raporttia? Eikö ne voisi vaan kirjata sinne wilmaan, ja sitten kouluvuoden lopuksi vanhempi voisi ihmetellä niitä, jos ei ymmärrä miksi arvosanat ovat mitä ovat? Miksi pienistä asioista tehdään suuri numero, ja kirjoitellaan vanhemmille pitkiä viestejä kuinka Elli-Noora jutteli tunnilla tai mitä kaikkea sälää kuvistunnille pitää tuoda kotoa mukanaan? Miksei voida keskittyä tärkeisiin asioihin, ja siihen koulunkäyntiin? Eikä siihen, että millainen persoona se Elli-Noora nyt on, ja miten levottomasti se istuu, kun välillä keikkuukin tuolillaan, ja riiteli välitunnilla Millan kanssa. Eikö tällaiset asiat voisi hoitaa siellä koulussa, kun ei vanhemmat niitä tilanteita kuitenkaan ole olleet todistamassa? Tähän wilma- viestintään pitää oikeasti tulla joku muutos. Tämänhetkinen tilanne on järjetöntä.

Vierailija
257/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ope kirjoitti:

Pitääkö oikeasti kirjata ylös ja ilmoittaa vanhemmille, että ruotsin vihko oli kotona? Tuskin. 

Ymmärrän että kaikki tapahtuneet pitää kirjata, mutta miksi vanhempien pitää saada jokaisesta pikkujutusta raporttia? Eikö ne voisi vaan kirjata sinne wilmaan, ja sitten kouluvuoden lopuksi vanhempi voisi ihmetellä niitä, jos ei ymmärrä miksi arvosanat ovat mitä ovat? Miksi pienistä asioista tehdään suuri numero, ja kirjoitellaan vanhemmille pitkiä viestejä kuinka Elli-Noora jutteli tunnilla tai mitä kaikkea sälää kuvistunnille pitää tuoda kotoa mukanaan? Miksei voida keskittyä tärkeisiin asioihin, ja siihen koulunkäyntiin? Eikä siihen, että millainen persoona se Elli-Noora nyt on, ja miten levottomasti se istuu, kun välillä keikkuukin tuolillaan, ja riiteli välitunnilla Millan kanssa. Eikö tällaiset asiat voisi hoitaa siellä koulussa, kun ei vanhemmat niitä tilanteita kuitenkaan ole olleet todistamassa? Tähän wilma- viestintään pitää oikeasti tulla joku muutos. Tämänhetkinen tilanne on järjetöntä.

Et tainnut yhtään ymmärtää, mitä tarkoitan. Tarkoitan sitä, että nuo on pakko raportoida, jotta on jotain näyttöä siitä, että vanhemmille on tiedotettu ongelmista ja että ongelmat on kirjattu. Mitä enemän kirjaa ja raportoi vanhemmille, sitä enemmän suojaa omaa ja työtovereiden selustaa siinä, jos joku 5000 tonnin Hugo Bossin pukuun pukeutunut lakijeesustelija, joka ei ole tehnyt sekuntiakaan kyseistä hommaa, tulee viisastelemaan, kuinka homma pitäisi tehdä.

Vierailija
258/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ope kirjoitti:

Et tainnut yhtään ymmärtää, mitä tarkoitan. Tarkoitan sitä, että nuo on pakko raportoida, jotta on jotain näyttöä siitä, että vanhemmille on tiedotettu ongelmista ja että ongelmat on kirjattu. Mitä enemän kirjaa ja raportoi vanhemmille, sitä enemmän suojaa omaa ja työtovereiden selustaa siinä, jos joku 5000 tonnin Hugo Bossin pukuun pukeutunut lakijeesustelija, joka ei ole tehnyt sekuntiakaan kyseistä hommaa, tulee viisastelemaan, kuinka homma pitäisi tehdä.

Sinä olet väärässä ammatissa.

Vierailija
259/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt ymmärtää, että tuntimeekintä on neutraali merkintä.

Kirja kotona. Myöhästyi 10 min. Kävi terkkarilla. Näin siinä kävi. Ei se metkintä ole mikään rangaistus eikä siihen sisälly mitään kummempaa. Se on muistiinpano, minkä myös huoltaja halutessaan näkee. Ota asetuksista pois täppä,mkäli et halua tietoa tuntimerkinnästä ilmoituksiisi.

Viesti on sitten eri asia. Se on tarkoitettu huoltajan luettavaksi. Ja ne jotka haluaisivat viestit sähköpostiin, niin huomauttaisin, että wilman yhteys on salattu ja tiedetään tarkalleen kenelle viestit menee (mikäli vastaanottaja ei jakele tunnustaan muille).

Salassa pidettäviä tietoja ei voi lähettää/oppilaan asioista keskustella pera69@jotainmail.comin kanssa. Vanhemmat vaihtavat sähköposteja (ja puhelinnumeroita) siihen tahtiin, että kansliassa ei kukaan saisi pidettyä ajantasaisia yhteystietoja ilman wilmaa.

Vierailija
260/1366 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt ymmärtää, että tuntimeekintä on neutraali merkintä.

Kirja kotona. Myöhästyi 10 min. Kävi terkkarilla. Näin siinä kävi. Ei se metkintä ole mikään rangaistus eikä siihen sisälly mitään kummempaa. Se on muistiinpano, minkä myös huoltaja halutessaan näkee. Ota asetuksista pois täppä,mkäli et halua tietoa tuntimerkinnästä ilmoituksiisi.

Viesti on sitten eri asia. Se on tarkoitettu huoltajan luettavaksi. Ja ne jotka haluaisivat viestit sähköpostiin, niin huomauttaisin, että wilman yhteys on salattu ja tiedetään tarkalleen kenelle viestit menee (mikäli vastaanottaja ei jakele tunnustaan muille).

Salassa pidettäviä tietoja ei voi lähettää/oppilaan asioista keskustella pera69@jotainmail.comin kanssa. Vanhemmat vaihtavat sähköposteja (ja puhelinnumeroita) siihen tahtiin, että kansliassa ei kukaan saisi pidettyä ajantasaisia yhteystietoja ilman wilmaa.

Sori typot. Kirjoittelen liikkuvassa autossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme