Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on naimisissa ja asuu miehen asunnossa

Vierailija
05.01.2018 |

Onko väärin että mies pyytää vuokraa puolisoltaan?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muuttaisi vain toisen omistamaan huusholliin.

Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa, jos joskus päätämme muuttaa yhteen miehen kanssa. Hänellä on yrityksensä omistama ok-talo, johon kuuluu isot verstastilat. Ei minulla olisi mitään mahdollisuutta eikä halua ryhtyä osakkaaksi tai alkaa tehdä hänen yrityksensä kanssa kauppoja puolikkaasta talosta.

Olemme jo keskustelleet alustavasti asiasta ja molemmat ovat sitä mieltä, että talon juoksevat kulut pannaan suunnilleen puoliksi, mutta sen kunnostukseen ja parantamiseen (uusi katto, lämmitysjärjestelmä yms) liittyviin kuluihin osallistun vain nimellisellä summalla. Tämä siksi, että lisääväthän ne minunkin asumismukavuuttani, mutta toisaalta jos ero tulee tai jos mies myy talon, niin siitä ei jää minulle yhtään mitään.

Jääkö sinulle ylipäänsä yhtään mitään? Ero, työttömyys, miehen yritys menee nurin, sairaus?

Jäähän minulle omat säästöni ihan kuten nytkin. Tällä hetkellä maksan vuokraa reilusti enemmän kuin mitä yhdessä asuessamme olisi puolet juoksevista menoista. Ei minulle nytkään jää mitään sen enempää kuin tuossa tilanteessa, päinvastoin.

Vierailija
62/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea se vaimo maksaa?

Ruokakulut, vaatekulut ja sitten sitä vuokraa.

Kenen ruokakulut ja vaatteet?

Koko perheen.

Koko perheellä tarkoitetaan mitä? Perheet voi olla nykyään hyvinkin monimuotoisia. On naisen lapsia, miehen lapsia, on yhteisiä lapsia.

Yhteisen lapsen ja miehen.

Eli mies kartuttaa palkkatuloilla varallisuutta ja naisen palkkatulot vedetään vessanpöntöstä alas ja osa sekajätteisiin.

Voi hyvää päivää tätä tasa-arvoa?

Nainenko tässä nyt on se lapsen tasolle typistetty viaton uhri? 

Mikä estää naista kartuttamasta omaa omaisuuttaan esim. säästämällä ja  sijoittamalla? Ei tasa-arvo tiettävästi ole sitä  nainen seisoo miehen takana piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Naisella on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu itsestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Koko perheellä tarkoitetaan mitä? Perheet voi olla nykyään hyvinkin monimuotoisia. On naisen lapsia, miehen lapsia, on yhteisiä lapsia.

Eli mies kartuttaa palkkatuloilla varallisuutta ja naisen palkkatulot vedetään vessanpöntöstä alas ja osa sekajätteisiin.

Mies on tajunnut, että on jo kussut omaisuutensa naimisiin mennessään ja yrittää nyt saada kaiken mahdollisen hyödyn irti.

Tämä kuulostaa selitykseltä ap:n tapauksessa. Siihen ei ole muuta lääkettä kuin kiektäytyä maksamasta tai ottaa eron. Suosittelen jälkimmäistä. Miksi elää huonossa ja riitaisessa suhteessa.

Vierailija
64/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä menisi naimisiin vuokranantajani kanssa, ei pidä sekoittaa bisneksiä ja rakkautta.

Vierailija
65/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Miksi nainen sitten tekee niin? Koska on nyrkin ja hella välissä kotiarestissa jossain rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Rouva on hyvä ja ottaa tilanteestaa sitä todellista vastuuta ja vuokran sijaan ostaa osan asunnosta, maksaa osan autojen kuluista, vakuutuksista yms ja mies jatkossa sitten taas osallistuu ruoka, yms. kuluihin. Se on sitä tasa-arvoa, että rintarinnan vastataan yhdessä perheestä ja perheen kuluista. Ei se ole tasa-arvoa, että nainen sen varolla että on levittänyt jalkansa jollekin miehelle osallistuu vain murto-osaan kuluista ja uhriutuu kun hänen omaisuutensa valuu pöntöstä alas.

Vierailija
66/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Hmm... Ja minä kun muistan kaikki selostuksesi siitä, kuinka jännittää taas pyytää rahaa mieheltä kun lapsi tarvitsee uudet housut. Ja kuinka mies aina marisee sen rahan antaessaan.

Se on sama ollut ruokakaupankin kanssa. On se tänne kirjoittanut samaa että mieheltä pitää kerjätä rahaa että pääsee ruokakaupassa käymään. Kyllä taitaa se mies maksaa kaiken.

Ei todellakaan maksa. Muutaman kerran on maksanut ruoka ostokset ja pojan vaatteet. Minä olen kaiken muuten maksanut ja menettänyt 50000 euroa.

Tämä on taas tämä yltiönerokas ajatuksenjuoksusi.

Menit avioliittoon yli 10 vuotta sitten. Sinä aikana sinulla ei ole ollut palkkatuloja, kun olet ollut koko ajan kotona. (Vasta viime kuukausina olet saanut pientä, miehen maksamaa palkkaa nuohousyrityksestä.)

Sinunkin velvollisuutesi on kuitenkin osallistua perheen elämän maksamiseen aivan samalla lailla kuin miehesi.

Totta kai olet käyttänyt ne 50 000 euron perintörahasi itsesi ja oman perheesi elättämiseen. Olisi ollut aivan kohtuutonta, että sinä olisit hautonut rahoja tililläsi ja miehesi olisi maksanut kaiken yksinään.

Et siis ole "menettänyt" niitä rahoja vaan ne ovat kuluneet normaaleihin elämän kuluihin. Ihan niin kuin meidän kaikkien muidenkin rahat, ovat ne sitten palkkatuloa, perintöä tai sosiaalitukea.

Vierailija
67/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Hmm... Ja minä kun muistan kaikki selostuksesi siitä, kuinka jännittää taas pyytää rahaa mieheltä kun lapsi tarvitsee uudet housut. Ja kuinka mies aina marisee sen rahan antaessaan.

Se on sama ollut ruokakaupankin kanssa. On se tänne kirjoittanut samaa että mieheltä pitää kerjätä rahaa että pääsee ruokakaupassa käymään. Kyllä taitaa se mies maksaa kaiken.

Ei todellakaan maksa. Muutaman kerran on maksanut ruoka ostokset ja pojan vaatteet. Minä olen kaiken muuten maksanut ja menettänyt 50000 euroa.

Menit avioliittoon yli 10 vuotta sitten. Sinä aikana sinulla ei ole ollut palkkatuloja, kun olet ollut koko ajan kotona. (Vasta viime kuukausina olet saanut pientä, miehen maksamaa palkkaa nuohousyrityksestä.)

Sinunkin velvollisuutesi on kuitenkin osallistua perheen elämän maksamiseen aivan samalla lailla kuin miehesi.

Totta kai olet käyttänyt ne 50 000 euron perintörahasi itsesi ja oman perheesi elättämiseen. Olisi ollut aivan kohtuutonta, että sinä olisit hautonut rahoja tililläsi ja miehesi olisi maksanut kaiken yksinään.

Et siis ole "menettänyt" niitä rahoja vaan ne ovat kuluneet normaaleihin elämän kuluihin. Ihan niin kuin meidän kaikkien muidenkin rahat, ovat ne sitten palkkatuloa, perintöä tai sosiaalitukea.

Ne olisi voinut sijoittaa esim vuokra asunto ja saanut siitä tuloja tms

Vierailija
68/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa, jos joskus päätämme muuttaa yhteen miehen kanssa. Hänellä on yrityksensä omistama ok-talo, johon kuuluu isot verstastilat. Ei minulla olisi mitään mahdollisuutta eikä halua ryhtyä osakkaaksi tai alkaa tehdä hänen yrityksensä kanssa kauppoja puolikkaasta talosta.

Olemme jo keskustelleet alustavasti asiasta ja molemmat ovat sitä mieltä, että talon juoksevat kulut pannaan suunnilleen puoliksi, mutta sen kunnostukseen ja parantamiseen (uusi katto, lämmitysjärjestelmä yms) liittyviin kuluihin osallistun vain nimellisellä summalla. Tämä siksi, että lisääväthän ne minunkin asumismukavuuttani, mutta toisaalta jos ero tulee tai jos mies myy talon, niin siitä ei jää minulle yhtään mitään.

Miten aiotte tämän käytännössä järjestää, jos talo on yrityksen, ovat varmasti myös kaikki laskut osoitettu yritykselle? Vuokraako yritys sinulle osan asunnosta ja maksat sitten vuokrassa nämä?

Kai nyt järjen pitäisi sanoa, ettet maksa yhtään mitään mistään remonteista, jos omaisuus on yrityksen.

Vierailija
69/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä vuokra .Miksi et osta osuutta asunnosta?

Vierailija
70/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Ne olisi voinut sijoittaa esim vuokra asunto ja saanut siitä tuloja tms

Totta kai olisi voinut, ja sitten elättää itseään ja perhettään noilla vuokra- tai sijoitustuloilla. Asian ydin kuitenkin on, että hänelläkin on oma elatusvastuunsa, jota hän on hoitanut noilla rahoilla (kunnes ne loppuivat).

Hän on maksanut itsensä ja perheensä elämää noin 5 000 eurolla vuodessa, mikä on ihan hienoa, mutta tietenkin summa on hyvin pieni siihen verrattuna, kuinka paljon mieheltä on tänä aikana kulunut perheen elättämiseen.

Vierailija
71/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on hyvä diili miehelle, jos nainen maksaa miehen ruuat n.400-500€/kk + lapsen osuus 100€/kk.

Jos mies vuokraisi aunnon ulkopuolisille, vuokratuotto on n.3-5%, miinus verot, jolloin menettäisi asumisoikeuden ja myös lapsen osalta.

Aika hulpea asunto saa olla ja hyvällä paikalla, jos onnistuu samaan vuokratuottoa 600€ puhtaana käteen, kun huomioidaan vielä 30% verotus.

Vierailija
72/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän jokaisen asumisestaan maksaa. Siis ainakin teoriassa. Onhan niitä kaikenlaisia loisiakin olemassa, jotka eivät maksa

Vierailija
73/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin avioparina yhteiset rahat, vaikka onkin omat tilit. Yritämme vain katsoa, että ei kummankaan tili pääse liikaa tyhjenemään, että on mahdollisuus hoitaa itsenäisesti asioita. Itse siirrän vuokraa varten miehen tilille vähän rahaa, koska hänen tililtään vuokra maksetaan kokonaisuudessaan ja vuokra on isoin yhteinen kulu.

Kuitenkin mentaliteetti on, että ei ole minun rahojani tai hänen rahojaan, vaan tulomme ovat yhteisiä ja keskustelemme yhdessä niiden käytöstä. En tarkoita, että kysyisimme joka pikkuhankintaan toisen suostumusta, mutta rahankäytöstä ja budjetoinnista neuvottelemme. Jos mies maksaa ravintolassa laskun, niin ei se ole minulle mikään kiittämisen paikka, koska käytetyt rahat kuuluivat minullekin. Tai jos käytän omaa korttiani ruokaostoksilla, mies ei kiitä maksamisesta, koska tililläni olevat rahat kuuluvat hänellekin. Lahjaksi saadut rahat käytämme erikseen mielemme mukaan.

Meillä siis ajatellaan, että avioliitossa omaisuus on yhteistä ja sitä käytetään yhteiseksi hyödyksi.

Vierailija
74/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin että mies pyytää vuokraa puolisoltaan?

Ei. Osan voi tietysti maksaa luonnossa eli pinpillä, sekä kotitöillä.

Tuohan olisi ihan loistava diili. Saisin mieheltä seksiä ja samalla säästäisin rahaa!

Ai niin, palstamiehillä ei ole kokemusta naisista, jotka ihan omasta halustaan haluaisivat seksiä heidän kanssaan.

Vierailija
75/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun vaimo ainkaan maksa mitään.

Vierailija
76/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen.

Miksi nainen sitten tekee niin? Koska on nyrkin ja hella välissä kotiarestissa jossain rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Rouva on hyvä ja ottaa tilanteestaa sitä todellista vastuuta ja vuokran sijaan ostaa osan asunnosta, maksaa osan autojen kuluista, vakuutuksista yms ja mies jatkossa sitten taas osallistuu ruoka, yms. kuluihin. Se on sitä tasa-arvoa, että rintarinnan vastataan yhdessä perheestä ja perheen kuluista. Ei se ole tasa-arvoa, että nainen sen varolla että on levittänyt jalkansa jollekin miehelle osallistuu vain murto-osaan kuluista ja uhriutuu kun hänen omaisuutensa valuu pöntöstä alas.

Tai paatte taloustilin johon laitatte rahaa suhteessa ansiotasoonne. Sieltä maksetaan yhteisen elämän kulut.

Vierailija
77/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiotte tämän käytännössä järjestää, jos talo on yrityksen, ovat varmasti myös kaikki laskut osoitettu yritykselle? Vuokraako yritys sinulle osan asunnosta ja maksat sitten vuokrassa nämä?

Kai nyt järjen pitäisi sanoa, ettet maksa yhtään mitään mistään remonteista, jos omaisuus on yrityksen.

Teette yhteisen vuokrasopimuksen miehen yrityksen kanssa ja maksatte kumpikin puolet vuokrasta. Remonttikulut hoitaa miehen yritys, koska se omistaa asunnon.

Vierailija
78/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ammattivalittaja!

Nyt taas etsit pilvestä hopeareunuksen: maanantaista lähtien ei enää tarvitse maksaa miehelle vuokraa.  :=)

Vierailija
79/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan sopimus juttu.

Me omistamme asunnon puoliksi mutta mies on sen varakkaampana maksanut. Meillä on aina ollut kaikki yhteistä eli ei ole sun ja mun taloutta. Yhdessä olemme olleet 26 vuotta ja ikinä ei ole tarvinnut rahasta tapella. Minä olin opiskelu/seurusteluaikana se jolla oli enemmän rahaa ja yhteishyvään ne rahat käytettiin. Kun sain perinnön niin se käytettiin koko perheen (2+2) matkusteluun ja reissasimmekin vaikka missä. Mies maksaa kaikki arjen kulut ja menot.

Me olemme tällainen "vanhan ajan pari ja perhe" joka jakaa omastaan toisilleen ja lapsilleen.

Olemme molemmat järkeviä talousihmisiä mutta emme ole pihejä tai itsekkäitä.

Vierailija
80/97 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette yhteisen vuokrasopimuksen miehen yrityksen kanssa ja maksatte kumpikin puolet vuokrasta. Remonttikulut hoitaa miehen yritys, koska se omistaa asunnon.

Tätä se mieskin on varmasti ajatellut, kun on puhunut "nimellisistä" summista ja asumismukavuuden parantumisesta. Todellisuudessa mies pistää puolisonsa maksamaan rahat omalle tililleen/ käteisellä ja käyttää ne omiin juttuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan